Czego szukasz

10 sposobów jak mieć więcej energii do działania

Okres jesienno-zimowy często wiąże ze spadkiem formy. Ale brak energii do działania może pojawić się o każdej porze roku. Jak sobie z tym radzić i zyskać dodatkowe pokłady mocy?

  • Joanna Szmit - 05/02/2020
kobieta z słuchawkami na uszach relaksująca się na sofie

Jak mieć więcej energii?

1. Sen

Zacznijmy od podstaw. Organizm dorosłej osoby potrzebuje 7-9 godzin snu na dobę. Oczywiście, jeśli od czasu do czasu zarwiesz nockę to nic złego się nie stanie. Mowa tutaj o permanentnym niedoborze snu, który doprowadza do wielu przykrych konsekwencji, takich jak: zmęczenie i senność w ciągu dnia, spadek koncentracji i czujności, problemy z pamięcią i koordynacją, drażliwość, huśtawka nastrojów i zaburzenia apetytu.

Istnieją również badania potwierdzające związek przyczynowo-skutkowy łączący niedobory snu z depresją. Warto zatem zadbać o higienę snu i nie przedkładać regularnie innych spraw ponad tę podstawową potrzebę ciała.

2. Relaks

Podobnie jak sen, chwila relaksu w ciągu dnia pozwala naładować akumulatory. Jeśli lubisz (i masz możliwość) uciąć sobie krótką popołudniową drzemkę to śmiało! Wystarczy 15-20 minut, ponieważ dłuższe drzemki mogą powodować odwrotny efekt, czyli spadek energii i zaburzenia snu nocnego.

Pozytywny rezultat może dać także słuchanie muzyki relaksacyjnej lub wzięcie odprężającego prysznica. Grunt to wsłuchać się w swój organizm i jego potrzeby.

3. Zdrowa dieta

W sezonie zimowym trudniej o dostarczenie odpowiedniej ilości witamin z pożywienia, można jednak wspomóc się kiszonkami oraz mrożonkami. Wspaniale, jeśli znajdujesz latem i jesienią chwilę na przyrządzenie domowych przetworów. W ostateczności można skorzystać z szerokiego wyboru suplementów z witaminami i minerałami.

Istnieje teoria, że większość osób w naszej szerokości geograficznej cierpi na niedobory witaminy D – polecam to sprawdzić i z pomocą lekarza dopasować dawkę leku. Przypływ energii powinien być widocznie zauważalny. 😊

4. Ruch (najlepiej na świeżym powietrzu)

Nic nowego, pomyślisz. Mimo wszystko nadal spotykam osoby, dla których choćby codzienny spacer to nie jest nawyk. Oczywiście, w momencie kiedy wskaźniki zanieczyszczenia powietrza wskazują, że lepiej zostać w domu to faktycznie tak jest. Wtedy krótka gimnastyka w salonie (nawet w formie wygłupów na macie z dziećmi) dostarczy odpowiedniej ilości endorfin i napędzi Cię do dalszego działania.

Tutaj również polecam wsłuchać się i poznać swój organizm. Dla jednej osoby intensywny trening (np. bieganie) wieczorem jest zbawienny, na inną natomiast może zadziałać zbyt pobudzająco i zakłócić etap zasypiania.

5. Planowanie

Co planowanie ma wspólnego z zasobami energii? Pozornie niewiele. Pomyśl jednak, ile razy zdarzyło Ci się kręcić w kółko w pracy czy w domu nie wiedząc w co włożyć ręce? Czy nie było to męczące? Dobrze rozplanowane zadania pomagają efektywniej wykorzystać nie tylko czas, ale i Twoją energię, która przecież też jest ograniczona.

Przeczytaj też: 10 porannych czynności, które odmienią Twoje życie

6. Rozpraszacze uwagi

Ten punkt powiązany jest w powyższym – brak planu powoduje rozproszenie uwagi i często skutkuje marnowaniem czasu na sprawy mało ważne, np. przeglądanie Facebooka. 😉 U mnie w tym wypadku sprawdziło się np. usunięcie skrótów do aplikacji mediów społecznościowych z głównego ekranu smartfona.

7. Wampiry energetyczne

Być może spotkałaś się już z tym określeniem. Wampir energetyczny to osoba, po kontakcie z którą czujesz się zwyczajnie zmęczona. Znasz to? Niektóre z tych osób mówią zbyt dużo i zbyt głośno, inne natomiast są tak ciche i skryte, że wszystko trzeba z nich wyciągać niemal na siłę. Jedynym znanym mi sposobem jest po prostu, w miarę możliwości, unikać takich ludzi.

8. Śmiech

Śmiech to uniwersalny lek na całe zło. Dotlenia organizm i dostarcza endorfin podobnie jak uprawianie sportu. Śmiech „na zawołanie” może nie być łatwy, zwłaszcza w chwilach gorszego humoru. Włączenie ulubionego kabaretu czy obejrzenie z kimś śmiesznego filmiku powinno pomóc.

9. Przyjazne otoczenie

Nie trzeba być do tego być specjalistą feng shui, czasem wystarczy odrobinę uporządkować przestrzeń wokół siebie, aby poczuć lepszy przepływ energii. Otoczenie się pozytywnie kojarzącymi przedmiotami (byle nie w nadmiarze) również działa stymulująco.

10. Wdzięczność i docenianie siebie

Z moich osobistych obserwacji wynika, że osoby, które mają najwięcej pozytywnej energii to te, które stosują zasadę wdzięczności i autentycznie cieszą się z najmniejszych nawet sukcesów. Nagradzanie siebie w myślach wymaga praktyki, ale można je z powodzeniem stosować na co dzień. Kiedy poczujesz się dobrze sama ze sobą, będziesz mniej podatna na negatywne bodźce i związane z tym spadki energii.

Jeśli permanentne przemęczenie towarzyszy Ci od dłuższego czasu, polecam udać się do lekarza i wykonać zalecane badania. W niektórych przypadkach brak energii może być skutkiem rozwijającego się stanu chorobowego. Warto to wykluczyć, aby ze spokojną głową wprowadzić kilka zmian w swoim życiu, otoczeniu oraz postrzeganiu siebie i w ten sposób zwiększyć swoje zasoby energetyczne.

Spodobał Ci się ten artykuł? Zajrzyj też tutaj:

Doktor Ania: nie warto godzić się w życiu na bylejakość

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Szmit
Spełniona żona i mama dwójki maluchów. Freelancerka z wieloma pasjami, ambitnymi celami i marzeniami. Największe z nich właśnie spełnia budując markę https://oszczedzamczas.pl/

Rekrutacja online. Jak się do niej przygotować?

Teraz, aby wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej, nie musimy wychodzić z domu. Większość spotkań odbywa się lub już wkrótce będzie odbywała się online. Dla wielu z nas to nowość, która budzi niepewność, być może lęk. Podpowiadamy, jak oswoić strach i dobrze przygotować się do tego wyzwania.
  • Natalia Gozdowska - 24/03/2020
młoda kobieta w trakcie rekrutacji online

Rekrutacja online

Przez ostatnie dni każda z nas szuka sobie miejsca w nowej rzeczywistości – z dziećmi na pokładzie, zdalną nauką i partnerem pracującym w drugim pokoju. Jednak hasło “Mamo Pracuj – jeśli chcesz” pozostaje wciąż aktualne!

Projekty rekrutacyjne w firmach wciąż się toczą, pomimo zamkniętych biur. Teraz, aby wziąć udział w rozmowie nie musimy wychodzić z domu. Większość spotkań odbywa się lub już wkrótce będzie odbywała się online.
Dla wielu z nas to nowość, która budzi niepewność, być może lęk. Podpowiadamy, jak oswoić strach i dobrze przygotować się do tego wyzwania.

Narzędzie komunikacji

  • Upewnij się, za pomocą jakiego narzędzia rekruter się z Tobą połączy. Najbardziej popularne to Skype, Zoom, Messenger, Teams. Jeśli jeszcze nie masz tego narzędzia w komputerze, warto je zainstalować wcześniej, żeby uniknąć stresujących sytuacji. Sprawdź, czy działa Ci dobrze Internet, kamera i głos. Jeśli do tej pory nie miałaś kontaktu z taką formą komunikacji – poćwicz. Możesz przetestować rozmowę, dzwoniąc do paru znajomych.
  • Jak już masz profil na Skype czy Messenger – sprawdź swoje zdjęcie, nazwę – powinny wyglądać i brzmieć profesjonalnie.
  • Wyszukaj i dodaj wcześniej swojego rozmówcę do kontaktów.
  • Na wszelki wypadek poproś o numer telefonu aby mieć alternatywę w przypadku problemów technicznych.

Przygotuj się

  • Warto być dobrze przygotowanym – znajdź w Internecie stronę firmy, do której aplikujesz. Poczytaj, czym się zajmuje, jak wygląda jej podejście do pracowników, czy realizuje działania społeczne? Sprawdź profil firmy w mediach społecznościowych.
  • Jeśli dawno nie zaglądałaś na LinkedIn – sprawdź, jak wygląda na nim Twój profil – czy jest przejrzysty, uzupełniony o najnowsze informacje, pasujące do stanowiska, którego szukasz?
  • Przypomnij sobie swoje doświadczenia zawodowe, pomyśl, co mogłoby być w nich najważniejsze dla rekrutera, czym mogłabyś się pochwalić. Jeśli Twoje CV zawiera luki, niespójności – przemyśl, jak odpowiedzieć na pytania na ten temat. Być może od paru lat masz przerwę związaną z macierzyństwem? Zastanów się, jak dobrze o niej opowiedzieć, jeśli rozmówca o to zapyta. Może doświadczyłaś czegoś wyjątkowego, rozwijałaś się w jakimś kierunku? Nauczyłaś czegoś, co może przydać się przyszłemu pracodawcy (np. dobrej organizacji, planowania)?
  • Przeczytaj jeszcze raz ogłoszenie o pracę – każdy z punktów, dotyczących wymaganego doświadczenia to wskazówka, o co będzie pytał rekruter. Jeśli wymagane jest np. zarządzanie projektami – przypomnij sobie, co konkretnie możesz opowiedzieć o swoich kompetencjach w tym obszarze.
  • Rekruter pyta nie tylko o sprawy zawodowe – jeśli w CV wpisujesz swoje hobby, możesz spodziewać się rozmowy również na ten temat. 🙂

Przestrzeń do rozmowy

  • Znajdź spokojne miejsce w domu. Wiem, że w obecnej sytuacji, może być trudno zorganizować sobie taką przestrzeń, ale poproś partnera o wsparcie, porozmawiaj wcześniej z dziećmi, jak ważna jest dla Ciebie ta rozmowa. Zadbaj o to, by mogła być przeprowadzona w czasie, gdy dzieci nie są głodne, zmęczone, senne, a Twój partner ma przerwę w pracy.
  • Spójrz za siebie – miejsce, w którym jesteś powinno mieć neutralne tło.
  • Nawet jeśli rekruter nie widzi Cię w całości na żywo – zadbaj o ubranie adekwatne do stanowiska, o które się ubiegasz.
  • Jeśli to możliwe, postaraj się “wyłączyć” z życia rodzinnego 20 minut wcześniej. Skup się. Zrób parę spokojnych oddechów. Jeśli czujesz, że bardzo się denerwujesz, wykonaj następujące ćwiczenie – przez 5 minut “skanuj” w myślach swoje ciało – pomyśl gdzie jest najbardziej napięte. “Zajrzyj” do swojej głowy, barków, żołądka, pleców. Następnie napinaj te miejsca maksymalnie jak możesz i rozluźniaj. Nie przywiązuj się do myśli, które przychodzą w tym czasie do Twojej głowy, po prostu daj im przepływać. Skup się na swoim ciele.
  • Jeśli pomaga Ci sport – może spróbujesz tego dnia rano pobiegać lub poćwiczyć?

W trakcie spotkania

  • Zaloguj się przynajmniej 10 minut wcześniej, bądź gotowa do rozmowy, gdy przyjdzie czas połączenia.
  • Uśmiechnij się oraz skup na kamerze i na rozmówcy. Staraj się nie patrzeć na siebie w okienku w rogu ekranu ani na wszystko, co dzieje się dookoła, w pokoju, w którym przebywasz. Nie przeglądaj stron internetowych ani notatek. Jeśli czegoś nie wiesz – improwizuj. Najważniejsze jest bycie naturalnym i otwartym.
  • Pamiętaj o komunikacji niewerbalnej, tonie głosu i artykulacji – podczas rozmowy online te aspekty są jeszcze ważniejsze, niż na żywo!
  • Jeśli cokolwiek się dzieje z połączeniem – od razu o tym wspomnij. W razie awarii, skorzystaj z czatu albo z telefonu.
  • Zawsze możesz spytać o to, kiedy możesz spodziewać się informacji zwrotnej oraz jaki czas przewidziany jest na proces rekrutacyjny.

Po rozmowie warto napisać do osoby rekrutującej wiadomość mailową i podziękować za spotkanie. To miły gest, który ma ogromną siłę. 🙂

Zastanów się też, jak przebiegła Wasza rozmowa – co poszło dobrze, a co można poprawić w przyszłości. Potraktuj to jako ciekawe doświadczenie – niezależnie od wyniku.

Trzymam kciuki za Wasze zdalne rekrutacje! 🙂

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Pisze, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują :)

Obalamy mity na temat pracy doradcy ubezpieczeniowego – bezpłatny webinar

Szukasz elastycznej pracy? Potrzebujesz niezależności? Weź udział w naszym webinarze i dowiedz się jak wygląda praca doradcy ubezpieczeniowego od kuchni! To idealna okazja aby zapytać o wszystko co jest dla Ciebie ważne! A może właśnie to będzie idealne rozwiązanie dla Ciebie? Zapisz się już dziś!
  • Agnieszka Kaczanowska - 22/03/2020
Uśmiechnięta kobieta - zapraszamy na webinar!

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze pt. „Doradca Ubezpieczeniowy. Obalamy Mity” już 31 marca br. o godzinie 20:30!

Będziemy rozmawiać o tym, dlaczego doradcy tak cenią sobie swoją pracę, jak udaje się im zachować work life balance. A także jak rozwijają swoją karierę, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć i jak firma wspiera swoich doradców! Chcemy obalić największe mity związane z pracą w ubezpieczeniach.

Tak zapisuję się na webinar!

Wspólnie z naszymi gośćmi poszukamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  1. Jak zdobywać klientów?
  2. Czy bycie na własnej działalności się opłaca?
  3. Czy doradcy mogą liczyć na benefity?
  4. Na jakie wynagrodzenie mogą liczyć doradcy w firmie MetLife?
  5. Jakie wsparcie otrzymuje doradca?
  6. Kto sprawdza się na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego?
  7. Jakie cechy osobowości są kluczowe?
  8. Co jest najważniejsze w pracy doradcy? Co sprawa, że lubi swoją pracę?
  9. Jak wybrać dobrą agencję?

A także wiele innych! Specjalny czas przeznaczymy także na odpowiedzi na Wasze pytania!

Tak zapisuję się od razu!

Kogo będziemy gościć?

Webinar poprowadzą:

Magdalena Brzozowska – Tomczyk, Członek Zarządu MetLife TunŻiR S.A. Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego

Magdalena Brzozowska – Tomczyk

„Mam 18 lat doświadczenia w branży finansowej w obszarze: zarządzania sprzedażą, budowania nowego biznesu w bankowości detalicznej i w ubezpieczeniach na życie, zarządzanie P&L, rozwoju produktu, marketingu i komunikacji, tworzenia systemów motywacyjnych, tworzenia nowych struktur sprzedażowych. Pracowałam w różnych miejscach na świecie m.in. w Polsce, Rosji, Grecji, Hiszpanii, Czechach, Węgrzech, Turcji i Pakistanie. Od 5 lat związana jestem z branżą ubezpieczeniową. Jestem pasjonatką metodologii design thinking, systematic inventive thinking i NVC. A prywatnie jestem mamą 4 latka.”

 

Wojciech Kanadys – Agency Executive, MetLife TUnŻiR S.A.

Wojciech Kanadys

„Mam żonę i już prawie dorosłą córkę. Po studiach związałem się z branżą ubezpieczeniową i rozpocząłem pracę w sprzedaży, zostałem doradcą ubezpieczeniowym. Po dwóch latach powierzono mi zadanie kierowania zespołem sprzedażowym, a po kolejnych dwóch latach zostałem Dyrektorem Oddziału. Od 10 lat kieruję sprzedażą w regionie, angażując się jednocześnie w projekty sprzedażowe, współtworzę systemy wynagrodzeń i motywacyjne. Praca w ubezpieczeniach miała duży wpływ na powrót mojej żony do pracy po urodzeniu córki, mając elastyczny czas pracy byłem wstanie zajmować się naszym dzieckiem. Uwielbiam podróże, ich organizowanie i spędzanie czasu z moją rodziną w różnych zakątkach świata”.

Moderatorką webinaru będzie: Agnieszka Czmyr – Kaczanowska, czyli ja 😉

Szczegóły organizacyjne

Webinar odbędzie się 31.03.2020 (wtorek) o godzinie 20:30 i potrwa ok. 1,5 h. Webinar jest bezpłatny. Konieczna jest rejestracja.

Tak, zapisuję się!

Ważna uwaga praktyczna: W związku z RODO prosimy o wyrażenie zgody, także na przesyłanie potwierdzeń odnośnie webinaru, gdyż w przeciwnym wypadku nie mamy możliwości wysłania przypomnienia o webinarze!

A jeśli chciałabyś /chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy w firmie MetLife – wypełnij formularz i porozmawiaj o swojej przyszłej pracy!

Zapraszam także do dwóch świetnych wywiadów z innymi mamami, które pracują w MetLife:

Zdjęcie: własność MetLife

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail