Czego szukasz

10 pomysłów na biznes bez pieniędzy

Nie czekaj na dotację, ani na wygraną w totka. Niektóre biznesy możesz założyć przy minimalnych kosztach. Nie musisz mieć najnowszego Maca ani ładnego biura, żeby uruchomić swoją firmę. Potem to co innego ;-). Zamiast wymówek, poszukaj klientów!

  • Joanna Gotfryd - 29/07/2019

1. Copywriting i korekta tekstów

Jeśli masz lekkie pióro, możesz zacząć pisać na zlecenie – firmowe blogi, teksty na reklamowe, teksty do katalogów, content is the king, jak mówią, a królową tego contentu możesz być Ty. Pisz!
Jeżeli od pisania wolisz sprawdzać, czy to, co napisał ktoś inny – zajmij się korektą – książek, prac doktorskich, artykułów.

2. Petsitter

Kochasz zwierzęta i długie spacery? Wyprowadź na dwór psa, którego pan wyjechał w delegację, albo którego pani złamała nogę. Pomóż zaopiekować się domową menażerią kiedy gospodarze wyjechali na wakacje. Często w bonusie zyskujesz czworonożnego przyjaciela i smukłą sylwetkę albo przynajmniej dobrą kondycję.

3. Konsultant (diety, finansów, marketingu, organizacji domu)

Jesteś specjalistką w swojej dziedzinie? Wiesz wszystko o zarządzaniu domowym budżetem, o zdrowym odżywaniu dzieci, o optymalnej organizacji domowej przestrzeni? Doradzaj innym jak opanować temat, w którym jesteś mistrzynią.

4. Rękodzieło

Szyjesz, dziergasz, filcujesz, albo robisz piękne przedmioty z drewna, które podobają się Tobie i Twoim znajomym? Zacznij je sprzedawać!

5. Wirtualna asystentka

Jesteś mistrzynią umawiania spotkań? Pilnujesz porządku w dokumentach, dbasz o sprawy organizacyjne jak nikt inny? Zostań asystentką osób, które nie mają czasu na zajmowanie się niektórymi sprawami, a niekoniecznie potrzebują asystentki na pełen etat.

6. Pieczenie ciast na zlecenie

Kuchnia to Twoje królestwo? Ciasta, torty, tarty i tartaletki nie mają przed Tobą tajemnic? Nie każdy potrafi albo chce zająć się pieczeniem, a domowe pyszne ciasto wszyscy chętnie zjedzą. Możesz dostarczać swoje produkty do zaprzyjaźnionych kawiarni, współpracować z organizatorami przyjęć oraz imprez okolicznościowych.

7. Info broker

Rzetelna, sprawdzona informacja jest wiele warta. Wyszukuj treści, które potrzebują inni, do podjęcia ważnych decyzji biznesowych, do pisania książek i prac naukowych.

8. Korepetytor

Nauczaj! Angielskiego, matematyki, chemii albo tańca czy pływania. Nie tylko dzieci! Dorośli chętnie umówią się na prywatne lekcje dopasowane do ich potrzeb i grafiku.

9. Osobista stylistka

Moda nie ma przed Tobą tajemnic? Wiesz jak dobrze wyglądać niezależnie od rozmiaru i zasobności portfela? Pomóż innym świetnie wyglądać. Będą Cię kochać!

10. Organizacja przyjęć dla dzieci

Wyręcz rodziców w organizacji kinderbalu, zaproponuj zabawę  w domu, albo w ciekawym miejscu. Zaproponuj swoje usługi miejscom, w których takie przyjęcia mogłyby się odbywać.

Do założenia tych biznesów wystarczą dobre chęci, talent i wiedza oraz minimalne nakłady na promocję w postaci darmowych pokazów, prostej strony internetowej, współpracy z innymi osobami i organizacjami. Jak się rozkręcisz, zaczniesz inwestować w sprzęt, lokal i pracowników. Pamiętaj, że na początku nie potrzebujesz najnowszego komputera, tony wypasionego papieru firmowego, nowych mebli do domowego biura, albo strony www z bajerami.

Spróbuj już dzisiaj, nie taki diabeł straszny…

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail