Czego szukasz

Zostań programistką – nauka od podstaw i gwarantowana praca

Praca w branży IT nigdy nie była tak bardzo w zasięgu Twoich możliwości. Co powiesz o intensywnym szkoleniu, po którym od razu zaczynasz pracę w międzynarodowej firmie Ericsson? Rekrutacja trwa do końca stycznia. Zobacz kogo szuka pracodawca i jakie są warunki udziału w programie? Przyjdź na bezpłatne spotkanie dla mam lub dowiedz się wszystkiego online – szczegóły na samym końcu tekstu.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 13/12/2016
pracownicy Ericsson podczas szkolenia

Rozmawiam z Sabiną Pająk, menedżer ds. marketingu z Software Development Academy, firmy, która wspólnie z Ericssonem uruchamia wyjątkowy program szkoleniowy.

Pani Sabino, firma Ericsson planuje zatrudnienie 500 osób w 2017 roku, z czego 30 osób w biurach w Łodzi i Krakowie na stanowiskach junior software developer w ramach specjalnego projektu. To jest bardzo ciekawa propozycja dla mam, które chcą się przekwalifikować – najpierw nauka, później zatrudnienie. Proszę opowiedzieć na czym polega ten program…

Dajemy  szansę tym osobom, które chcą zmienić swój zawód, a to łączy się bardzo często ze zmianą swojego życia. Pomagamy spełniać marzenia, w szczególności u osób, które myślały, a może i nawet nie myślały o tym, że mogą zostać programistami. Szczególnie zapraszamy mamy, które myślały, a nie miały do tej pory takiej możliwości – my tę możliwość dajemy.

Program polega na przekwalifikowaniu 30 osób (15 osób w Łodzi i 15 w Krakowie) – uczestnicy rozpoczną naukę nad nowym zawodem, a po skończeniu szkoły pójdą do nowej pracy, do firmy Ericsson na stanowisko junior software developer.

Czy każda mama biorąca udział w kursie otrzyma pracę w Ericssonie?

Tak, każda osoba, która z sukcesem ukończy naszą szkołę programowania, otrzyma pracę.

Nauka będzie bardzo intensywna, 360 godzin nauki. Jak będzie wyglądała nauka i jak długo potrwa?

Kurs odbywać się będzie w trybie wieczorowo-zaocznym, tj. od poniedziałku do czwartku między godziną 17:30 a 21:00 oraz w soboty 9-16. Nie ma co ukrywać – to bardzo intensywny tryb i potrzeba wiele samozaparcia i motywacji, żeby go ukończyć, ale nagroda za przelaną krew, pot, ból i łzy jest bardzo wymierna – gwarantowane zatrudnienie w globalnej marce na stanowisku Junior Software Developera 🙂

szkolenie_ericsson2_640

I naprawdę nie trzeba mieć żadnego doświadczenia w branży IT, żeby móc dostać się na kurs, a potem dostać pracę?

Nie, wręcz przeciwnie, nie powinno się mieć doświadczenia. Na tym to wszystko polega, że poszukujemy osób, które nie mają doświadczenia, ale mają predyspozycje, o których często nie wiedzą, a dopiero my je odkryjemy i wspólnie ze studentem oszlifujemy.

Jak będzie wyglądała rekrutacja do programu i jak sprawdzą Państwo, czy kandydatka ma odpowiednie predyspozycje?

W każdym z miast w kursie weźmie 15 wybranych osób, które przejdą przez trzy-etapową rekrutację. W pierwszym kroku uczestnicy będą analizowani pod kątem dopasowania do poszukiwanego profilu kandydata, w drugim odbędą rozmowy kwalifikacyjne w języku polskim oraz angielskim, a także testy analitycznego i logicznego myślenia.

Na tej podstawie – najlepsi kandydaci – zostaną zakwalifikowani do trzeciego etapu, który zostanie poprzedzony przekazaniem tzw. prework, tj. pracy przedkursowej, która stanowi wstęp do ostatniego etapu. To właśnie w trzecim etapie kandydaci będą mieli możliwość porozmawiania z przedstawicielami firmy Ericsson, a także zostaną poddani testom technicznym opartym o wcześniej przekazaną pracę przedkursową.

Na CV czekamy do 10 stycznia 2017 roku. Kursy rozpoczną się równolegle – w Łodzi i w Krakowie – 13 lutego.

ericsson_krakow_biuro_640

Jakich osób szuka Ericsson, jakie umiejętności, poza oczywiście programowaniem, powinna mieć idealna kandydatka?

Szukamy osób, które:

  • nie mają wykształcenia technicznego,
  • mają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia,
  • mają wysokie kompetencje interpersonalne.

Preferujemy osoby wysoko zmotywowane, na przykład mamy, które wracają na rynek pracy po długiej przerwie.
Niezbędna jest dobra znajomość angielskiego, umożliwiająca swobodną konwersację oraz umiejętność czytania dokumentacji technicznej.

Nauka jest częściowo odpłatna – 50% kosztów kursu trzeba opłacić z własnej kieszeni, a 50% sfinansuje pracodawca, który później zatrudni absolwentów kursu – to bardzo fajna opcja. Jaka inwestycja czeka na przyszłych kursantów?

Opłata za kurs (50%) wynosi 3997,5 zł brutto w Łodzi, zaś w Krakowie 5227 zł brutto. Uczestnicy będą mogli zapłacić za kurs w ratach (nawet do 60 rat). Co najważniejsze, inwestycja w kurs zwróci się praktycznie natychmiast, po 1-2 miesiącach pracy.

ericsson_lodz_biuro_640

Specjalnie dla mam, które chcą się przekwalifikować organizujecie Państwo spotkanie – 3 stycznia w Łodzi. Na czym będzie ono polegało i gdzie się odbędzie?

Spotkanie dla mam będzie w siedzibie firmy Ericsson w Łodzi. Na spotkaniu opowiemy o możliwościach jakie firma daje mamom w IT. Będzie można porozmawiać z mamami, które już pracują w Ericssonie – opowiedzą one o tym, jak im się pracuje i czy ciężko jest pogodzić życie zawodowe w tej branży z byciem mamą.

Pokażemy mamom jak w jaki sposób można wejść do branży, co jest potrzebne do przekwalifikowania i jak można rozpocząć pracę w IT. Oczywiście udzielimy wszystkich informacji o rekrutacji do projektu i o jego przebiegu.

A co z mamami z Krakowa? Albo tymi, które nie będą mogły przyjść na spotkanie 3 stycznia, ale są zainteresowane projektem? Z kim mogą porozmawiać, zadać pytania dotyczące rekrutacji i szkolenia?

Wszystkie informacje dla osób zainteresowanych szkoleniem w Łodzi są tutaj >>>> 

a dla osób z Krakowa – tutaj >>>>

Zapraszamy też do kontaktu z nami przez Facebooka lub stronę internetową i czat

Dziękuję za rozmowę i już dzisiaj zapraszamy mamy na spotkanie:

3 stycznia w Łodzi – szczegóły – wydarzenie na FB i bezpłatne bilety na evenea

Do udziału w programie zaprasza również Pani Olga Błaszczyk – HR Coordinator z firmy Ericsson

Pani Olgo, jest Pani odpowiedzialna za rekrutację do projektu, o którym rozmawiamy. Jakie możliwości rozwoju mają mamy, które zaczną pracę na stanowisku junior software developer?

W Ericssonie jedną z głównych zasad jaką kierujemy się przy rekrutacji jest polityka Diversity&Inclusion. Oznacza to, że w podejmowaniu decyzji personalnych zabraniamy stosowania jakichkolwiek form dyskryminacji ze względu na płeć, stan cywilny czy sytuację rodzinną, orientację seksualną, rasę i kolor skóry, wyznanie, pochodzenie etniczne, wiek, niepełnosprawność, poglądy polityczne itp. Dlatego mamy traktujemy na takich samych zasadach jak każdego innego pracownika, a dodatkowo oferujemy im wsparcie w postaci elastycznego czasu pracy czy możliwości pracy z domu. Wszystkim naszym pracownikom oferujemy możliwości udział w zewnętrznych i wewnętrznych szkoleń, jasne ścieżki awansu, transfer między obszarami (tzw. awans poziomy) w ramach rekrutacji wewnętrznej.

Dlaczego warto pracować w firmie Ericsson?

Jesteśmy jednym z największych pracodawców w branży telekomunikacyjnej. Wszystkim pracownikom oferujemy umowę o pracę, elastyczny czas pracy (np. pracownicy mający małe dzieci mogą zaczynać pracę nawet o 7 rano i kończyć już o 15), możliwość częściowej pracy zdalnej. Młodym mamom, a także pracownikom, którzy jeszcze studiują oferujemy możliwość pracy na część etatu. Wszyscy pracownicy objęci są ubezpieczeniem na życie i prywatną opieką medyczną z możliwością jej rozszerzenia na członków rodziny. Regularnie odbywają się u nas imprezy dla dzieci pracowników takie jak Mikołajki czy Dzień Dziecka.

Dziękuję za rozmowę.

Droga Mamo, jeśli myślisz, że praca programistki może być dla Ciebie – przyjdź na spotkanie, poznaj wszystkie szczegóły i zgłoś się do rekrutacji!

3 stycznia w Łodzi – szczegóły – wydarzenie na FB i bezpłatne bilety na evenea

lub dowiedz się wszystkiego o tym projekcie przez Internet:

Wszystkie informacje dla osób zainteresowanych szkoleniem w Łodzi są tutaj >>>> 

a dla osób z Krakowa – tutaj >>>>

Zapraszamy też do kontaktu przez Facebooka lub stronę internetową i czat

 

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Zdjęcia: Joanna Dubielewska

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Zamieniłam HR na branżę IT – historia Agnieszki

Mamy mają moc - mają niesamowity potencjał, który w nich drzemie i aktywuje się ilekroć nasze dzieci tego potrzebują - aktywujmy go też dla siebie. Nie ma lepszego czasu niż teraz!" - mówi Agnieszka, która zamieniła pracę w HR na branżę IT. Poznaj jej historię i weź życie w swoje ręce.
  • Joanna Gotfryd - 17/12/2019
Agnieszka Bielicz Polkowska, uczestniczka Akamai Technical Academy

Agnieszko, ukończyłaś psychologię, pracowałaś w obszarze HR, dlaczego zdecydowałaś się na przebranżowienie i wejście do branży IT?

Zawsze interesowałam się nowymi technologiami, ale jak już rozpoczęłam karierę w obszarze HR, to kolejne oferty otrzymywałam w tym obszarze. Dopiero kiedy zaszłam w ciąże odkryłam, że to może być moment na zmianę.

Czy macierzyństwo dodało Ci odwagi do zmiany?

Jak to napisała jedna z moich ulubionych blogerek „wraz z narodzinami dziecka, rodzi się matka – jako zupełnie nowa osoba”.

Macierzyństwo pokazało mi, że rzeczy, które do tej pory wydawały mi się nie do zrobienia, robię na porządku dziennym.

Kiedy na świecie pojawił się ten mały człowiek, wyrzuciłam ze swojego słownika zwrot „nie dam rady”. Myślę, że miało to ogromny wpływ na moją decyzję.

Pierwszy raz spotkałyśmy się ponad 3 lata temu na inauguracji projektu #MamoPracujwIT. Czy to spotkanie zadecydowało o Twoim pójściu w stronę IT? Co konkretnie pchnęło Cię do działania?

Zobacz relację z pierwszego spotkania #MamoPracuj w IT i film z udziałem Agnieszki.

To spotkanie miało bardzo duży wpływ na mój plan przebranżowienia. Przestałam myśleć o IT w kategoriach zero – jeden, postanowiłam że dam sobie szansę spróbować w tym innym świecie. Wsparła mnie też moja przyjaciółka, która powiedziała „jesteś już specjalistką w jednej dziedzinie, nikt Ci tego nie odbierze, najwyżej możesz zostać specjalistką w kolejnej”.

Zaciśnij zęby i próbuj – historia Uli, mamy 3 dzieci i support engineera.

Od października zaczęłaś pracę w AKAMAI, ale wcześniej wzięłaś udział w Akamai Technical Academy (o programie piszemy tutaj) Na czym polegał ten program? Opowiedz o Twojej perspektywie.

ATA czyli Akamai Technical Academy, była bezpiecznym przejściem do branży IT. Większość szkoleń wymaga czasu i nakładów finansowych, co oznacza, że nie bardzo da się jednocześnie pracować. Jak u większości mam, mój czas poza pracą jest bardzo ograniczony, z czegoś muszę rezygnować, żeby mieć czas na naukę.

Dołącz do naszej grupy na FB #MamPracujwIT!

Podczas Akademii otrzymywałam wynagrodzenie za czas, który poświęcałam na naukę. To pozwoliło mi się w pełni koncentrować na nabywaniu nowych umiejętności. Był nawet czas wyznaczony na samodzielną naukę, żeby przygotować się do egzaminów, więc nie musiałam tego robić po pracy.

W rok zmieniłam swoje życie i zostałam testerką – historia Agaty

Na początku nie byłam pewna, czym dokładnie chcę się zajmować w IT, a ATA pozwala na przegląd wielu dziedzin od sieci, Linuxa, przez bezpieczeństwo, programowanie, aż do stron Internetowych – więc można spojrzeć na świat technologii z wielu perspektyw i wybrać coś dla siebie.

Do tego jest wiele spotkań z praktykami i zyskuje się bardzo unikatowe spojrzenie na to jak funkcjonuje cała firma. To jest o tyle niezwykłe, że zazwyczaj jak dostajemy pracę, to poznajemy jedynie nasz dział, ewentualnie działy, z którymi współpracujemy.

Czym zajmujesz się w pracy?

Pracuję w dziale Virtual Solution Engineers – moim zadaniem jest analiza stron internetowych pod kątem optymalizacji oraz bezpieczeństwa. Czyli sprawdzam strony i daję rekomendacje, co zrobić żeby działały szybciej i były bardziej odporne na ataki.

A czy Twój nowy pracodawca czymś Cię zaskoczył?

Przez całą Akademię pracodawca brał pod uwagę to, że jestem mamą, więc miałam wsparcie, żeby jak najpełniej skorzystać z programu nauki.

Czy humanistka może odnaleźć się w branży IT?

Teraz mam elastyczny czas pracy, mogę pracować z domu – najważniejsze, żeby praca była wykonana na czas. Mam zespół, który jest w różnych miejscach na świecie, więc czas w którym wykonuję swoją pracę jest sprawą drugoplanową.

Jest też wiele inicjatyw organizowanych przez pracowników przy wsparciu pracodawcy, jak program lekcji w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez pracowników firmy na temat smogu, czy dni ekologiczne.

Jak wyglądały Twoje przygotowania do nowej roli? Twoja córeczka właśnie poszła do przedszkola i Twoją rodzinę czeka sporo zmian.

Co do przygotowania do nowej roli – bardzo dużo nauki, w zasadzie niekończącej się, bo wiedza i technologie w przypadku stron zmieniają się na bieżąco. Mam kolegów i koleżanki z większym doświadczeniem, którzy chętnie dzielą się wiedzą. Jest też dział wsparcia, który wyjaśnia wszystkie bardziej skomplikowane przypadki. Chłonę ile się da 🙂

Jeśli chodzi o początek przygody przedszkolnej – nie jest łatwo – zdecydowanie mniej stresu mam w pracy 😉 Za nami pierwsze dwa tygodnie, z czego tydzień choroby. Kiedy mała już się zaadaptuje, to jestem umówiona z moją liderką, że 6 godzin będę pracować z biura, a dwie z domu, żeby czas spędzony w przedszkolu był krótszy.

Agnieszko, a jak zachęciłabyś nasze Czytelniczki do odważenia się na zmiany? Co powiedziałabyś dziewczynom, które się wahają?

Nie ma lepszego czasu niż teraz. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że:

przyszłość przynosi raczej kolejne obowiązki i tylko żałujemy, że się wcześniej nie zdecydowałyśmy.

Jeżeli nie spróbujemy, nie dowiemy się czy było warto. Mamy mają moc – mają niesamowity potencjał, który w nich drzemie i aktywuje się ilekroć nasze dzieci tego potrzebują – aktywujmy go też dla siebie!

Bardzo dziękuję Ci za rozmowę

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Weź udział w „Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B”

Zapraszamy Was do wzięcia udziału w "Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B" przygotowanym przez niezależną agencję konsultingową Ework Group, która zrzesza specjalistów IT. Weź udział w badaniu i miej wpływ na komfort swojej pracy!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 03/12/2019
grafika badania specjalistów IT na B2B

Jeśli chcesz mieć wpływ na komfort swojej pracy to zapraszamy Cię do wzięcia udziału w „Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B”!

Tak, biorę udział w wielkim badaniu specjalistów IT na B2B!

Od października do grudnia 2019 na stronie internetowej badanieB2B.eworkgroup.com trwa, pierwsze na polskim rynku badanie, pt. „Wielkie badanie specjalistów IT na B2B”. Ma ono na celu uzyskanie odpowiedzi jakie panują obecnie trendy na rynku IT, co wymaga zmian i jakie potrzeby są niezaspokojone. Przeprowadzający badanie liczą na uzyskanie również informacji jak branża IT będzie się rozwijała w przyszłości.

Dodatkową zachętą do zrobienia badania może będzie dla Ciebie wiadomość, że w ramach uczastnictwa w badaniu zaplanowany został konkurs, w którym można wygrać IPHONE XS.

Jak zrobić badanie i wygrać konkurs?

Badanie odbywa się przy użyciu specjalnie przygotowanej strony internetowej z kwestionariuszem, więc wystarczy, że wejdziesz na stronę internetową badanieB2B.eworkgroup.com i przejdziesz cztery etapy badania.

Odpowiadasz na pytania, robisz krótkie zadania konkursowe i zostawiasz swój adres e-mail. O razu możesz wygenerować wynik swojego badania i dowiedzieć się o poziomie komfortu swojej pracy!

Pytania dotyczą m. in. modelu i komfortu pracy, komfortu finansowego oraz możliwości rozwoju. W kwestionariuszu znajdziesz również pytania demograficzne, które pomogą scharakteryzować grupę zawodową jaką są specjaliści IT, współpracujący na B2B.

Organizator badania

Badanie i konkurs zorganizowała niezależna agencja konsultingowa Ework Group, która zrzesza specjalistów IT i działa w pochodzącym ze Skandynawii modelu biznesowym powstałym w Szwecji. Obecnie funkcjonuje również w Danii, Norwegii, Finlandii i Polsce. Główna siedziba Ework Group znajduje się w Sztokholmie, a od 2008 roku akcje firmy notowane są na giełdzie NASDAQ Stockholm. Od 2015 Ework Group działa w Polsce: w Warszawie, Wrocławiu i Gdyni. Wspiera rozwój działalności biznesowej dopasowując kompetencje do standardów projektu. Współpracuje z ponad 170 największymi firmami w większości branż, zapewniając kontrakty B2B ponad 10 000 specjalistom IT.

Grafika: Ework Group

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail