Czego szukasz

Wolę próbować niż nie spróbować – rozmowa z Tekstualną

Zaczynanie od nowa w moim przypadku to zawsze spadanie na cztery łapy. Moje zawodowe wybory to często po prostu odwaga połączona z beztroską (na zasadzie – dobra, robię to, zobaczymy, co z tego będzie), ale też dość konsekwentnie realizowana wizja tego, co zawsze chciałam robić – mówi Monika Pryśko, autorka bloga Tekstualna, z którą rozmawiam o zaczynaniu od nowa.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 09/04/2018

Moniko, jakiś czas temu rozmawiałyście z Asią o Twoich nowych projektach i planach. Wspominałaś o swoim kolejnym podejściu do tworzenia serwisu internetowego, dzięki czemu powstał The Mother MAG. Jaki to serwis i do kogo skierowany?

The Mother MAG to drukowany magazyn, a serwis mu tylko towarzyszy. Pomysł na magazyn powstał z kilku powodów.

Po pierwsze – to jest coś, co robię na co dzień, czyli tworzę treść. Magazyn to kolejna przestrzeń, w której chciałam się sprawdzić. Wyzwanie, które na pierwszy rzut oka wydaje się nieosiągalne – magazyn? drukowany? bez wsparcia wielkiego koncernu?

Po drugie – chęć zrobienia czegoś, czego jeszcze nie było, czyli propozycji skierowanej do mam, ale nie koncentrującej się na dziecku, ale na kobiecie.

Jest to magazyn, w którym jest dużo do czytania. To jest dla nas (Emilki – dyrektorki kreatywnej i Gosi – project managera) bardzo ważne, tak jak i wizualna strona projektu. Kieruje nami to, co pewnie kieruje też innymi osobami chcącymi realizować jakiś śmiały plan – robienie czegoś, co samemu chciałoby się mieć, czytać, oglądać.

The Mother MAG to magazyn skierowany do odważnych, świadomych siebie i poszukujących kobiet. Czym się dokładnie tam zajmujesz?

Jestem redaktorem naczelnym. Odpowiadam za treść, komunikację, sferę wizerunkową. Współtworzę kierunek, w którym The Mother MAG idzie.

The Mother MAG to nie jest Twoja pierwsza tego typu działalność. Powiedz mi ile razy Ty w swoim zawodowym życiu zaczynałaś od nowa? I jak Ci wychodzi to zaczynanie wszystkiego od początku?

Mam to szczęście, że zaczynanie od nowa w moim przypadku to zawsze spadanie na cztery łapy. Moje zawodowe wybory to często po prostu odwaga połączona z beztroską (na zasadzie – dobra, robię to, zobaczymy, co z tego będzie), ale też dość konsekwentnie realizowana wizja tego, co zawsze chciałam robić.

Skończyłam dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Wrocławskim, specjalność – Public Relations & Corporate Identity. Mam za sobą darmowe staże, działalność gospodarczą, gdy wydawało mi się, że jestem naprawdę dobrym copywriterem (dawna, dawno temu…), pracę w agencjach reklamowych… to i wiele mniejszych rzeczy dało mi świadomość tego, na co mnie stać, jak i gdzie chciałabym pracować.

Teraz jestem senior creative copywriterem i junior partnerem w agencji marketingowej Uphagen, wcześniej – Socialove. Trafiłam w dobre miejsce i tam chcę już zostać.

A jeśli chodzi o moje działania w internecie – Tekstualna to mój chyba czwarty blog. Nie chodzi wcale o to, że mam tak dużo do powiedzenia i że świat nie poradzi sobie pozbawiony treści mojego autorstwa – po prostu nie umiem zrezygnować z fajnych pomysłów tworzonych z fajnymi osobami. To jest bardzo pociągające.

Wolę próbować niż nie spróbować. I to hasło tak naprawdę można podpiąć do wszelkich moich działań. Próbuję.

Co jest fajnego w takim życiu od nowa, w zaczynaniu od nowa? Co najbardziej w tym lubisz?

Świeżość, czekanie na nieznane, na nowe, podekscytowanie, energia początku. Możliwości, które mogę dostrzec i wykorzystać. Ludzie, których poznaję, a którzy inspirują mnie właśnie do nowego. Doświadczenia. Ale też satysfakcja i nabieranie pewności siebie – im więcej rzeczy jest moim udziałem, tym bardziej wiem, co chcę, a czego nie. Wiem, w czym jestem dobra, rozwijam się. Rozwój jest dla mnie najważniejszy.

Czy są według Ciebie jakieś konkretne chwile w życiu kobiety, w których to zaczynanie od nowa może być łatwiejsze? Jakie to momenty?

Łatwiejsze? Tylko wtedy, gdy można się do tych początków przygotować. O ile cięższe są życiowe zmiany, gdy są spontaniczne, gdy spadają jak grom z jasnego nieba, których się nie spodziewamy.

Łatwiej jest tym, którzy wierzą w siebie i spróbowały w życiu wielu rzeczy – doświadczenia są nasza bazą, z której czerpiemy to, czego w danej chwili potrzebujemy – odwagę, znajomości, pomysły.

Co możemy zrobić, żeby te początki były łatwiejsze? Jak się na nie przygotować?

Samodzielność to jedno z moich ulubionych słów – czy w życiu prywatnym, czy w zawodowym. Łatwiej jest zaczynać w życiu od nowa, gdy można liczyć na siebie, gdy ma się pieniądze na swoim własnym koncie, swoją własną karierę, wizerunek, którym możemy przekonać do siebie np. nowego pracodawcę.

Liczą się nawet małe kroki. Zawsze mówię, że taką rzeczą jest np. blog. Ile ja ludzi poznałam dzięki tworzeniu bloga, ile fajnych przygód, przyjaźni, także pieniędzy. To jest dobry start, baza, którą można rozwijać. Jeśli się tylko tego chce.

Co jest najtrudniejszego w początkach?

Niewiadoma 🙂 Nic nie jest pewne na 100%. Ale podobno kto nie ryzykuje, ten nie wygrywa. Trudne jest też zdobycie się na odwagę. Ale warto.

Czy planujesz coś w najbliższym zaczynać nowego?

A wiesz, że planuję? Mam wrażenie, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chciałabym zrobić jeszcze wiele rzeczy – czy zawodowo, czy prywatnie. Ale o tym następnym razem. Nie chcę zapeszyć. 🙂

Bardzo dziękuję Ci za rozmowę.

Zdjęcia: Jakubowski foto / http://jakubowskifoto.com/

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail