Czego szukasz

Już nie robię miliona rzeczy na raz – rozmowa z Tekstualną

Wcześniej brałam niemal każde zlecenie, bo bałam się, że nie poradzę sobie finansowo, czyli ,,jak jest, to bierz”. Wmówiłam sobie, że to moja praca i że skoro z tym wiąże się zmęczenie i zmuszanie się czasem do pracy – to tak jest i trzeba się z tym pogodzić. Gorszej bzdury nigdy nie słyszałam – mówi Monika Pryśko, znana w sieci jako Tekstualna.

  • Joanna Gotfryd - 24/10/2017
Monika Pryśko, autorka bloga Tekstualna

Moniko, poznałyśmy się, kiedy byłaś rozchwytywaną freelancerką, copywriterką i blogerką. Dzisiaj zmieniłaś trochę aktywności. Pracujesz na etacie w Socialove i skupiasz się na nowym projekcie The Mother MAG. Skąd taki zwrot, a może to naturalna ewolucja?

Wszystko w moim przypadku to wynik poprzednich działań i decyzji. Jedno wynika z drugiego. Nawet to, że nie pracuję już jako freelancer copywriter, bo postanowiłam skupić całą uwagę na trzech elementach mojego aktywnego ,,ja”, czyli: blog Teksualna, The Mother MAG i Socialove.

Im mniej mnie rozprasza, tym mam więcej czasu i energii na to, co sprawia mi najwięcej radości, czyli na te trzy rzeczy.

Męczyłam się strasznie robiąc milion rzeczy na raz. Nie mogłam znaleźć sobie miejsca, a wieczory były przeznaczone na pracę, co mnie dodatkowo frustrowało, bo często robiłam rzeczy, które nie sprawiały mi przyjemności. Myślami pisałam posta na bloga, a w praktyce – szukałam idealnej nazwy dla nowego biznesu z Warszawy.

Kiedyś sprawiało mi to więcej radości, dziś wiem, że energię wolę poświęcać na siebie, na działania, pod którymi mogę się podpisać imieniem i nazwiskiem.

Czym jest The Mother MAG?

The Mother Mag to serwis online oraz niedługo drukowany magazyn dla świadomych siebie, odważnych i poszukujących kobiet, które zostając mamami, nie zapomniały o tym, jak być sobą.

Miejsce, w którym krążymy wokół tematu macierzyństwa, co jakiś czas oddalając się w stronę mody, ważnych społecznych rozmów i projektów, które zawojowały świat.

Dla mnie osobiście to kolejne podejście do tworzenia magazynu internetowego, tym razem jednak jestem dużo lepiej przygotowana i mam wizję tego, co chciałabym w serwisie umieszczać i jakie treści pokazywać w drukowanej wersji.

W 2016 roku robiłyście z Basią Szmydt świetny blog „Zrób to, no!” – dlaczego tego już nie kontynuujecie?

Wyczerpała nam się energia, po prostu. Przestało nam to sprawiać przyjemność, może dlatego, że początkowo to było nasze ,,chcenie”, a potem poczułyśmy, że już ,,musimy”. Chyba po prostu zrobiłyśmy to, o czym marzyłyśmy, czyli warsztaty, i nasza ciekawość została zaspokojona.

Potrzebowałaś poustawiać zawodowe priorytety od nowa? Dlaczego?

Wiem, co chcę robić. Wiem, w czym jestem dobra. I, powtórzę się, dobrze mi robi praca, która sprawia mi przyjemność. Której nie mogę się doczekać. Mam ten komfort, że mogę wybrać, czym chcę się zająć. Zapracowałam na to i teraz z tego korzystam.

Jak się okazało, nic się nie stało, gdy przestałam pisać na zlecenie, nie straciłam wcale pieniędzy – zyskany czas przeznaczyłam na to, co nie dość, że sprawia mi frajdę, to jeszcze daje pieniądze. To był dobry wybór.

Czy definitywnie porzuciłaś pracę freelancerki? Jakie miała plusy, a jakie minusy – z punktu widzenia mamy?

Blog i magazyn to trochę działania freelancera, tylko w bardziej ułożonej formie, tak sądzę. Oczywiście pomagam znajomym, gdy potrzebują mojego wsparcia, ale freelencerem jestem tylko w określonym zakresie i nie dla każdego. 🙂

Minusów nie ma, pracuję na 3/4 etatu w agencji Socialove, co mi daje bezpieczną bazę, a przede wszystkim pracę z najlepszymi ludźmi pod słońcem i inspirację.

Resztę energii poświęcam na bloga i The Mother MAG – czyli mam więcej czasu dla Córki, mam więcej czasu dla siebie, jestem spokojniejsza. Lubię ten spokój, który czuję, gdy mam już wszystko opanowane, a jeszcze pozostał mi czas, by poczytać książkę.

Wcześniej brałam niemal każde zlecenie, bo bałam się, że nie poradzę sobie finansowo, czyli ,,jak jest, to bierz”. Wmówiłam sobie, że to moja praca i że skoro z tym wiąże się zmęczenie i zmuszanie się czasem do pracy – to tak jest i trzeba się z tym pogodzić. Gorszej bzdury nigdy sobie nie powiedziałam. 🙂

Czyli piękna kawusia, markowy laptop i designerski notes – tak często wrzucane na Instagrama czy inne social media – to nie jest prawdziwy obraz polskiej freelancerki?

Przyznam, że ja sama lubię te kawusie, notesy. Laptop? Byle był w miarę mały i lekki. Myślę, że to jest trochę naciągany obraz polskiej freelancerki, a może raczej marzenie, żeby tak wyglądał. Kawa kiedyś się kończy i trzeba umyć kubek. Notes się brudzi, niszczy lub gubi. Laptop jest porysowany, a dziecko nakleja na nie swoje nalepki…

Prawdziwy obraz polskiej freelancerki to praca w kawiarni, bo tam jest spokój. To praca do nocy, bo w nocy jest cicho i nic nie rozprasza. To poprawki, deadline’y, asapy i presja. Ja już tak nie chcę. Wybrałam spokój i każdemu to polecam. Potrzebowałam dużo czasu, wiele pracy w to włożyłam, ale w końcu nadszedł ten moment, gdy stać mnie, by wybrać to, co dla mnie jest najlepsze.

Freelancing to trend przyszłości – jak mówią różne badania i nasz artykuł też. Co Ty o tym sądzisz?

Myślę, że każdy z czasem będzie chciał się w czymś specjalizować, będziemy może bardziej otwarci na to, by nie generalizować, by skupiać się na poszczególnych talentach, a nie na nazwie stanowiska. Może to sprawi, że każdy będzie chciał pracować na własny rachunek? Nie wiem.

Freelance daje odwagę do robienia tego, co faktycznie się chce i w czym widzimy się nie tylko dziś, ale i za kilka lat. Pracujemy dla siebie, nie dla kogoś, rozwijamy się w stronę, którą sami wybieramy. Pielęgnujemy indywidualność, a to jest na wagę złota i myślę, że będzie to doceniane jeszcze bardziej.

Czym nas jeszcze zaskoczysz? Myślisz nad jakimś nowym projektem?

Nie mam pojęcia. 🙂

Właśnie zostałam ambasadorem akcji społecznej zainicjowanej przez Stowarzyszenie Rodzin Pelikan ,,Dziecko w rozwodzie. Dostrzec. Zrozumieć. Wesprzeć ”. Niedługo drukujemy pierwszy numer The Mother MAG. Napisałam książkę dla dzieci i teraz pewna utalentowana osoba tworzy mi do niej ilustracje. Zresztą… im mniej planuję, tym więcej fajnych rzeczy się dzieje. Więc niech się dzieje jak najwięcej! 🙂

Dziękuję Ci za rozmowę.

Rozmawiała: Joanna Gotfryd.

Zajrzyj na blog Moniki >>>

Zdjęcia: Jakubowski Foto

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail