Czego szukasz

Już nie robię miliona rzeczy na raz – rozmowa z Tekstualną

Wcześniej brałam niemal każde zlecenie, bo bałam się, że nie poradzę sobie finansowo, czyli ,,jak jest, to bierz”. Wmówiłam sobie, że to moja praca i że skoro z tym wiąże się zmęczenie i zmuszanie się czasem do pracy – to tak jest i trzeba się z tym pogodzić. Gorszej bzdury nigdy nie słyszałam – mówi Monika Pryśko, znana w sieci jako Tekstualna.

  • Joanna Gotfryd - 24/10/2017
Monika Pryśko, autorka bloga Tekstualna

Moniko, poznałyśmy się, kiedy byłaś rozchwytywaną freelancerką, copywriterką i blogerką. Dzisiaj zmieniłaś trochę aktywności. Pracujesz na etacie w Socialove i skupiasz się na nowym projekcie The Mother MAG. Skąd taki zwrot, a może to naturalna ewolucja?

Wszystko w moim przypadku to wynik poprzednich działań i decyzji. Jedno wynika z drugiego. Nawet to, że nie pracuję już jako freelancer copywriter, bo postanowiłam skupić całą uwagę na trzech elementach mojego aktywnego ,,ja”, czyli: blog Teksualna, The Mother MAG i Socialove.

Im mniej mnie rozprasza, tym mam więcej czasu i energii na to, co sprawia mi najwięcej radości, czyli na te trzy rzeczy.

Męczyłam się strasznie robiąc milion rzeczy na raz. Nie mogłam znaleźć sobie miejsca, a wieczory były przeznaczone na pracę, co mnie dodatkowo frustrowało, bo często robiłam rzeczy, które nie sprawiały mi przyjemności. Myślami pisałam posta na bloga, a w praktyce – szukałam idealnej nazwy dla nowego biznesu z Warszawy.

Kiedyś sprawiało mi to więcej radości, dziś wiem, że energię wolę poświęcać na siebie, na działania, pod którymi mogę się podpisać imieniem i nazwiskiem.

Czym jest The Mother MAG?

The Mother Mag to serwis online oraz niedługo drukowany magazyn dla świadomych siebie, odważnych i poszukujących kobiet, które zostając mamami, nie zapomniały o tym, jak być sobą.

Miejsce, w którym krążymy wokół tematu macierzyństwa, co jakiś czas oddalając się w stronę mody, ważnych społecznych rozmów i projektów, które zawojowały świat.

Dla mnie osobiście to kolejne podejście do tworzenia magazynu internetowego, tym razem jednak jestem dużo lepiej przygotowana i mam wizję tego, co chciałabym w serwisie umieszczać i jakie treści pokazywać w drukowanej wersji.

W 2016 roku robiłyście z Basią Szmydt świetny blog „Zrób to, no!” – dlaczego tego już nie kontynuujecie?

Wyczerpała nam się energia, po prostu. Przestało nam to sprawiać przyjemność, może dlatego, że początkowo to było nasze ,,chcenie”, a potem poczułyśmy, że już ,,musimy”. Chyba po prostu zrobiłyśmy to, o czym marzyłyśmy, czyli warsztaty, i nasza ciekawość została zaspokojona.

Potrzebowałaś poustawiać zawodowe priorytety od nowa? Dlaczego?

Wiem, co chcę robić. Wiem, w czym jestem dobra. I, powtórzę się, dobrze mi robi praca, która sprawia mi przyjemność. Której nie mogę się doczekać. Mam ten komfort, że mogę wybrać, czym chcę się zająć. Zapracowałam na to i teraz z tego korzystam.

Jak się okazało, nic się nie stało, gdy przestałam pisać na zlecenie, nie straciłam wcale pieniędzy – zyskany czas przeznaczyłam na to, co nie dość, że sprawia mi frajdę, to jeszcze daje pieniądze. To był dobry wybór.

Czy definitywnie porzuciłaś pracę freelancerki? Jakie miała plusy, a jakie minusy – z punktu widzenia mamy?

Blog i magazyn to trochę działania freelancera, tylko w bardziej ułożonej formie, tak sądzę. Oczywiście pomagam znajomym, gdy potrzebują mojego wsparcia, ale freelencerem jestem tylko w określonym zakresie i nie dla każdego. 🙂

Minusów nie ma, pracuję na 3/4 etatu w agencji Socialove, co mi daje bezpieczną bazę, a przede wszystkim pracę z najlepszymi ludźmi pod słońcem i inspirację.

Resztę energii poświęcam na bloga i The Mother MAG – czyli mam więcej czasu dla Córki, mam więcej czasu dla siebie, jestem spokojniejsza. Lubię ten spokój, który czuję, gdy mam już wszystko opanowane, a jeszcze pozostał mi czas, by poczytać książkę.

Wcześniej brałam niemal każde zlecenie, bo bałam się, że nie poradzę sobie finansowo, czyli ,,jak jest, to bierz”. Wmówiłam sobie, że to moja praca i że skoro z tym wiąże się zmęczenie i zmuszanie się czasem do pracy – to tak jest i trzeba się z tym pogodzić. Gorszej bzdury nigdy sobie nie powiedziałam. 🙂

Czyli piękna kawusia, markowy laptop i designerski notes – tak często wrzucane na Instagrama czy inne social media – to nie jest prawdziwy obraz polskiej freelancerki?

Przyznam, że ja sama lubię te kawusie, notesy. Laptop? Byle był w miarę mały i lekki. Myślę, że to jest trochę naciągany obraz polskiej freelancerki, a może raczej marzenie, żeby tak wyglądał. Kawa kiedyś się kończy i trzeba umyć kubek. Notes się brudzi, niszczy lub gubi. Laptop jest porysowany, a dziecko nakleja na nie swoje nalepki…

Prawdziwy obraz polskiej freelancerki to praca w kawiarni, bo tam jest spokój. To praca do nocy, bo w nocy jest cicho i nic nie rozprasza. To poprawki, deadline’y, asapy i presja. Ja już tak nie chcę. Wybrałam spokój i każdemu to polecam. Potrzebowałam dużo czasu, wiele pracy w to włożyłam, ale w końcu nadszedł ten moment, gdy stać mnie, by wybrać to, co dla mnie jest najlepsze.

Freelancing to trend przyszłości – jak mówią różne badania i nasz artykuł też. Co Ty o tym sądzisz?

Myślę, że każdy z czasem będzie chciał się w czymś specjalizować, będziemy może bardziej otwarci na to, by nie generalizować, by skupiać się na poszczególnych talentach, a nie na nazwie stanowiska. Może to sprawi, że każdy będzie chciał pracować na własny rachunek? Nie wiem.

Freelance daje odwagę do robienia tego, co faktycznie się chce i w czym widzimy się nie tylko dziś, ale i za kilka lat. Pracujemy dla siebie, nie dla kogoś, rozwijamy się w stronę, którą sami wybieramy. Pielęgnujemy indywidualność, a to jest na wagę złota i myślę, że będzie to doceniane jeszcze bardziej.

Czym nas jeszcze zaskoczysz? Myślisz nad jakimś nowym projektem?

Nie mam pojęcia. 🙂

Właśnie zostałam ambasadorem akcji społecznej zainicjowanej przez Stowarzyszenie Rodzin Pelikan ,,Dziecko w rozwodzie. Dostrzec. Zrozumieć. Wesprzeć ”. Niedługo drukujemy pierwszy numer The Mother MAG. Napisałam książkę dla dzieci i teraz pewna utalentowana osoba tworzy mi do niej ilustracje. Zresztą… im mniej planuję, tym więcej fajnych rzeczy się dzieje. Więc niech się dzieje jak najwięcej! 🙂

Dziękuję Ci za rozmowę.

Rozmawiała: Joanna Gotfryd.

Zajrzyj na blog Moniki >>>

Zdjęcia: Jakubowski Foto

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail