Czego szukasz

Praca zdalna? Idealna! Zobacz jak to się robi w Mediatask

Nowe technologie pozwalają dzisiaj na wykonywanie takiej pracy, która dopasowuje się do rytmu naszej rodziny. Na dowód, że nie są to puste słowa, mamy dla Was wywiad z Anią i Magdą, które pracując zdalnie tak układają sobie pracę, aby jak najwięcej czasu spędzić z dziećmi. Jak im się to udaje? Jakie mają sposoby? No i czy można do firmy dołączyć? Sprawdźcie!

  • Agnieszka Kaczanowska - 18/12/2016
Praca zdalna? Idealna!

Praca zdalna? Idealna?

Magda jest architektem z uprawnieniami. Szczęśliwa mamą dwójki przecudownych dzieci (3,5 lat i 1 rok). Od niedawna na urlopie wychowawczym, łączy go z pracą na pół etatu.

Ania ukończyła Architekturę Wnętrz na Wrocławskiej ASP. Ma dwie córeczki (4 i 2 lata). Od 5 lat pracuje zdalnie. Obie pracują w firmie Mediatask, która zajmuje się modelowaniem budynków w 2D i 3D.

Dziewczyny, Wasza firma sporo osób zatrudnia do pracy zdalnej. Wśród zatrudnionych nie brakuje mam. Jak wygląda Wasz typowy dzień pracy? Ile pracujecie i jak organizujecie sobie czas na pracę?

Magda – Ze względu na to, że mam pod opieką w domu najmłodsze dziecko, pracuję tylko na pół etatu. Starsza córcia chodzi do przedszkola. Zawozimy ją razem z synkiem i wracamy we dwójkę do domu. Po powrocie śniadanie i Młody idzie spać, a ja do pacy. Do niedawna było łatwiej wygospodarować 4 godziny, bo syn prawie tyle spał w ciągu dnia. Z każdym dniem śpi coraz krócej, więc to czego nie uda mi się zrobić w ciągu dnia nadrabiam wieczorem.

Ania – Ja pracuję na 3/4 etatu. Każdy dzień jest bardzo intensywny i zorganizowany co do minuty. Bardzo lubię łączyć przyjemne z pożytecznym i robić kilka rzeczy na raz, więc jakoś udaje mi się wszystko ogarnąć. Rano starsza Laura jedzie z tatą do przedszkola, a młodsza Natalka bawi się z nianią – Ja mam 4 godziny na pracę. W ciszy i spokoju staram się jak najwięcej zrobić: załatwiam wszystkie telefony, rozmowy na hangoucie (które są nieodłącznym elementem mojej pracy) i staram się rozwiązać problemy wymagające większej koncentracji (nie odkładam problemów na wieczór, bo już wiem że to nie działa 😉 O 12 Natalka idzie spać, a ja staram się jeszcze dokończyć pilne tematy i gotuję obiad. O 14:30 Natalka wstaje i idziemy do przedszkola po Laurę. Wracamy, jemy obiad, bawimy się, sprzątamy, idziemy na spacer/plac zabaw/rowery/do babci. O 20 dziewczynki idą spać, a ja jeszcze 2 godziny spędzam przed komputerem.

Obie pracujecie z domu, czy korzystacie czasem z usług biura coworkingowego? (o coworkingu piszemy tutaj – Biurko dla Mamy ;-)).

Magda – Ja pracuję w domu.

Ania – Ja też, głównie ze względu na możliwość robienia prania i obiadu podczas przerwy „na kawę”. To jest moja 5 min. przerwa na pranie.

dzieci_bawia_sie_na_podlodze_mediatask640

Jak Wam się udaje pracować z dzieckiem u boku?

Ania – Nie kombinuję, nie ma szans (śmiech). Pracuję kiedy dzieci są w przedszkolu/z nianią albo śpią.

Magda – Mój syn jest młodszy niż córka Ani i wciąż jeszcze długo śpi w ciągu dnia. Przy pierwszym dziecku też pracowałam w domu robiąc prywatne projekty, a później gdy córka poszła do żłobka pracowałam na pełen etat i czasami coś dorywczo w domu dziergałam. Chyba już tak to jest: im więcej zadań do zrobienia tym łatwiej sobie czas zorganizować…

Na czym polega Wasza praca i jakie umiejętności są do niej potrzebne?

Ania – Tworzymy modele 2d i 3d nieruchomości, zestawienia powierzchni oraz raporty pomiarowe dla rynku nieruchomości. Dodatkowo koordynuję pracę mojego zespołu: rozdaję projekty, odpowiadam za
kontakt z klientem, prowadzę rozmowy na hangoucie z osobami z zespołu. Jestem też odpowiedzialna za rekrutację, którą prowadzimy wspólnie z pozostałymi koordynatorami.

Magda – Przy modelowaniu 2d i 3d ważna jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji (czasem rysunki nie zgadzają się ze zdjęciami lub odwrotnie). Trzeba logicznie myśleć i wiedzieć jakie są zasady budowania budynków – gdzie ściana konstrukcyjna, a gdzie działowa, co w budynku powinno się znajdować. Kluczowa jest też samodyscyplina przy pracy w domu i umiejętności organizacji czasu pracy.

A czy nie brakuje Wam pracy w towarzystwie? 😉 Wiem sama po sobie, że czasem miło jest wypić z kimś kawę… jakie są Wasze sposoby na taką telepracę?

Magda – Mnie czasami brakuje towarzystwa, ale chyba wtedy gdy jest mniej pracy. Chętnie by się pogadało. Ale w sumie od tego mamy komunikator i jak ktoś chce, to sobie pogada… A raz na jakiś czas spotykamy się na szkoleniach 😉

Ania – Mamy bardzo sympatyczny zespół – 2 razy mieliśmy już okazję spotkać się na wyjazdach integracyjnych, dlatego mam wrażenie, że pracujemy wszyscy razem. Codziennie komunikujemy się na slacku, rozmawiamy też często z kamerkami na hangoucie, co daje poczucie pracy w takim „wirtualnym” biurze. Mam też dosyć szerokie grono własnych przyjaciół, z którymi regularnie spotykam po pracy – dzięki temu nie mam problemu z brakiem towarzystwa w pracy. W dzisiejszych czasem praca zdalna jest coraz bardziej powszechna – mam trochę znajomych, którzy też pracują zdalnie i czasem pracujemy razem, pijąc wspólnie kawę 🙂

Właśnie opublikowaliśmy Wasze najnowsze ogłoszenie o pracę dla stanowiska Kreślarz Floorplanner >

No tak. Zapraszamy zatem naszego zespołu i porannej kawy!

A ja trzymam kciuki. Dziękuję Wam za rozmowę.

mediatask_logo

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcia: główne 123.rf, zdjęcie w tekście z archiwum Ani

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Spotkajmy się na Dniu Otwartym dla Mam w nowym biurze Franklin Templeton w Poznaniu

To już trzecie wspólne wydarzenie dla mam, przygotowane wspólnie z firmą Franklin Templeton z Poznania. Odczarujemy dla Was proces rekrutacji i podpowiemy jak się do niego przygotować. To także okazja, aby osobiście porozmawiać z pracownikami firmy, dowiedzieć się co sprawia, że po prostu lubią swoją pracę. Będziesz mogła skonsultować CV lub zweryfikować znajomość angielskiego, albo od razu wziąć udział w rekrutacji! Rekruterzy będą do Twojej dyspozycji. Spotkajmy się już 26 września. Zapisy trwają >>>
  • Agnieszka Kaczanowska - 10/09/2019
Zespół Franklin Templeton na spotkaniu

Spotkajmy się na Dniu Otwartym dla Mam w nowym biurze Franklin Templeton w Poznaniu już 26 września br.

Szukasz pracy i masz sporo pytań?

Potrzebujesz porozmawiać z rekruterem w luźnej i przyjaznej atmosferze?

Chcesz upewnić się, że Twój poziom znajomości języka angielskiego jest wystarczający do pracy w firmie takiej jak Franklin Templeton?

Zapraszamy! Nasze spotkania przygotowujemy właśnie po to, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

To także czas dla Ciebie, w którym możesz:

  • dowiedzieć się jak przygotować się do całego procesu rekrutacji w międzynarodowej firmie i jak taki proces przebiega,
  • ale też, jak zwiększyć swoje szanse znalezienia dobrej pracy,
  • możesz też skonsultować swoje CV,
  • zweryfikować znajomość języka angielskiego,
  • i od razu wziąć udział w akcji „speed recruitment” i sprawdzić się na rozmowie kwalifikacyjnej.

Czym jest speed recruitment?

To tzw. szybka rekrutacja; proces w trakcie, którego masz szansę porozmawiać z rekruterem, poznać jak to jest być na rozmowie, ale [i to najważniejsze] – rozmowie prowadzonej w luźnej atmosferze, trwającej ok. 20 minut, po której może okazać się, że otrzymasz propozycję przejścia do kolejnego etapu rekrutacji, a być może wskazówki nad czym jeszcze popracować, aby kolejna rozmowa przebiegła jeszcze lepiej.

Dwujęzyczny żłobek i przedszkole dla dzieci pracowników Franklin Tempelton prowadzony przez KIDS&Co.

Szczegóły spotkania:

Data: 26 września (czwartek)

Miejsce: biuro Franklin Templeton, Nowy Rynek, ul. Przemysłowa 3, Poznań

Czas trwania spotkania: 12:00 do 15:30

Ramowy program Dnia Otwartego dla Mam:

12:00 – Witamy w nowym biurze Franklin Templeton!

12:15 – Nie taka rekrutacja straszna jak ja malują – czyli rad kilka jak przejść pozytywnie proces rekrutacji w organizacji takiej jak Franklin Templeton  

13:30 – Grupy pracownicze – czym są i dlaczego pracownicy się w nie angażują – panel dyskusyjny z przedstawicielami grup: FT Parents, [email protected], [email protected] i [email protected]

14:30 – Poznajmy się – czas na networking podczas którego możesz:

  • wziąć udział w speed recruitment
  • skonsultować swoje cv i sprawdzić znajomość języka angielskiego
  • porozmawiać z reprezentantami firmy i działu HR
  • porozmawiać z zespołem Mamo Pracuj 😉
  • zobaczyć nowe biuro Franklin Templeton
  • spędzić z nami czas przy kawie!

Zapraszamy oczywiście mamy z dziećmi. Na dzieci będą czekały dwie animatorki i wolontariuszki. Liczba miejsc ograniczona.

Do zobaczenia!

Zapisz się już dziś >>>

Odwiedź profil Franklin Templeton w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

A przed spotkaniem zachęcamy do przeczytania kilku inspirujących wywiadów z pracownikami firmy:

Kilka słów o firmie

Franklin Templeton Investments jest międzynarodową organizacją inwestycyjną, a zarazem liderem w zarządzaniu aktywami. Główna siedziba firmy zlokalizowana jest w San Mateo (Kalifornia, USA), a oddziały firmy znajdują się w ponad 30 krajach. Firma Franklin Templeton Investments świadczy usługi i rozwiązania inwestycyjne w ponad 150 państwach na całym świecie.

W Polsce firma ma swoje biura w dwóch lokalizacjach: w Poznaniu i Warszawie. W Poznaniu zatrudnionych jest prawie 800 osób. Franklin Templeton Investments jest firmą, w której aż 60% pracowników stanowią kobiety.

W związku z tym, że poznańskie biuro firmy cały czas się rozrasta, Franklin Templeton Investments nieustannie poszukuje nowych talentów do swojego zespołu. Oferuje możliwość rozwoju osobom, które dopiero zaczynają swoją karierę, jak i specjalistom oraz osobom z doświadczeniem w zarządzaniu zespołem.

Dlaczego swoją ofertę kieruje właśnie do mam? Gdyż z jednej strony ma świadomość, że mama posiada szereg kompetencji, które sprawiają, że jest świetnym pracownikiem. Z drugiej strony pewność, że praca i warunki, jakie może zaoferować, zapewnią bezpieczną i przyjazną pracę.

Zainteresowana?

Weź udział w Dniu Otwartym i dowiedz się jak dołączyć do firmy! Franklin Templeton poszukuje specjalistów z wielu dziedzin.

Pobierz bezpłatny bilet na Dzień Otwarty >>>>

Nie czekaj! Liczba miejsc ograniczona.

Zdjęcia: własność Franjlin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Ochrona danych osobowych przy zatrudnianiu?

Zatrudniając pracownika lub będąc zatrudnianym należy znać prawa dotyczące przestrzegania ochrony danych osobowych. Należy liczyć się z tym, że wejście w życie RODO zaostrzyło bardzo przepisy w tym zakresie. Co więcej, ich nieprzestrzeganie jest obwarowane poważnymi konsekwencjami, do których należą kary finansowe.
  • Izabela Kaźmierczak-Kamiennik - 09/09/2019
młode kobiety pracują ze sobą

Ochrona danych osobowych przy zatrudnianiu. O czym musi pamiętać pracodawca?

Pracodawca, który przetwarza dane osobowe pracownika, staje się także administratorem tych danych. Przede wszystkim należy podkreślić, że jeżeli pracodawca ma oddelegowanych pracowników, którzy zajmują się przetwarzaniem danych osobowych, powinni oni posiadać do tego stosowne upoważnienie. I nie wystarczy samo stwierdzenie, że pracownik zostaje upoważniony. Powinno ono zawierać zakres upoważnienia do przetwarzania danych. Ponadto należy także prowadzić ewidencje osób, które zajmują się przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie udzielonego upoważnienia.

Jakie dane przetwarza pracodawca?

Na podstawie art. 221.§ 1 Kodeksu pracy, pracodawca może żądać od kandydata na pracownika:

  1. imię (imiona) i nazwisko;
  2. datę urodzenia;
  3. dane kontaktowe wskazane przez taką osobę;
  4. wykształcenie;
  5. kwalifikacje zawodowe;
  6. przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

§ 3. Pracodawca żąda od pracownika podania dodatkowo danych osobowych obejmujących:

  1. adres zamieszkania;
  2. numer PESEL, a w przypadku jego braku –rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
  3. inne dane osobowe pracownika, a także dane osobowe dzieci pracownika i innych członków jego najbliższej rodziny, jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy;
  4. wykształcenie i przebieg dotychczasowego zatrudnienia, jeżeli nie istniała podstawa do ich żądania od osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  5. numer rachunku płatniczego, jeżeli pracownik nie złożył wniosku o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych.

Udostępnienie pracodawcy danych osobowych następuje w formie oświadczenia w kwestionariuszu osobowym lub w inny sposób. Aby móc przetwarzać wyże wymienione dane, pracodawca musi posiadać bezwzględnie naszą zgodę. A więc, musi uzyskać od nas pisemne pozwolenie. Bez tego, nie mam mowy o legalnym przetwarzaniu danych osobowych. Ponadto pracodawca ma obowiązek poinformować o istotnych faktach, takich jak:

  • danych kontaktowych inspektora ochrony danych (o ile go wyznaczył),
  • celu przetwarzania danych oraz podstawie prawnej przetwarzania,
  • znanych mu w chwili gromadzenia danych odbiorcach danych (rozumianych szeroko) lub ich kategoriach,
  • zamiarze transgranicznego przetwarzania danych (o ile taki istnieje),
  • okresie, przez który dane będą przetwarzane bądź kryteriach ustalania tego okresu,
  • przysługujących jej prawach do żądania dostępu do danych, w tym otrzymania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania,
  • prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli dane są zbierane na podstawie zgody),
  • prawie wniesienia skargi do Prezesa UODO,
  • dobrowolności lub obowiązku podania danych i konsekwencjach ich niepodania.

Jak długo pracodawca może przechowywać nasze dane?

Okres przechowywania danych kandydata do pracy powinien być dostosowany do zasad przetwarzania danych i z góry określony przez administratora. Z reguły przyjmuje się, że po zakończonym procesie rekrutacji i po podpisaniu z pracownikiem umowy, pracodawca, czyli administrator dokonuje trwałego zniszczenia danych, które posiada w związku z rekrutacją. Przechowywanie ich i dalsza archiwizacja, musi być podyktowana ważnymi powodami. Pracownik powinien zostać o tym powiadomiony, a pracodawca powinien uargumentować dalszą potrzebę przechowywania tych danych.

Niedopuszczalne jest przetwarzanie danych tylko w celu zabezpieczenia się przed ewentualnym przyszłym i niepewnym roszczeniem osoby, której dotyczą. W toku rekrutacji nie powstaje żaden stosunek zobowiązaniowy pomiędzy kandydatem do pracy, a pracodawcą. Brak jest dokonania wzajemnych rozliczeń lub możliwości zarzucenia drugiej stronie niewykonania umowy lub nieprawidłowego jej wykonania.

Za każdym razem zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Bardzo często dochodzi do tego, że pracodawca w czasie trwania zatrudnienia, będzie potrzebować naszych danych, aby móc je udostępnić na zewnątrz, np. kierując na szkolenie. W każdej takiej sytuacji pracodawca musi mieć podstawę prawną zarówno do udostępnienia danych pracownika, jak i żądania ich od innego podmiotu.

Jakich danych pracodawca nie może przetwarzać?

Pracodawca nie może żądać od kandydata danych wykraczających poza zakres, który został wskazany w przepisach prawa, np.:

  • orientacji seksualnej,
  • wyznaniu,
  • poglądach politycznych,
  • poglądach religijnych,
  • zamiarach związanych z planowaniem rodziny,
  • stanie cywilnym.

Dane takie nie mają żadnego związku z zatrudnieniem, a co więcej, mogą prowadzić do dyskryminacji potencjalnego kandydata. Posiadanie takich danych w żaden sposób nie świadczy o posiadanych przez kandydata kompetencjach czy umiejętnościach. Są jego osobistą sprawą, której nie ma obowiązku ujawniać.

Podsumowanie

Starając się o nowe stanowisko pracy, powinniśmy wiedzieć jakie dane osobowe możemy podać i jakich będzie wymagać od nas potencjalny pracodawca. Przekroczenie uprawnień do przetwarzania danych osobowych oraz podanie przez nas ich w nadmiarze, może prowadzić do przykrych dla nas konsekwencji. Dane, które trafią w ręce osób nieodpowiednich mogą zostać gromadzone w miejscach do tego nieprzeznaczonych, bez naszej wiedzy i zgody.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Izabela Kaźmierczak-Kamiennik
Prawnik, wolontariusz w fundacji Prawo dla mam. Ukończyłam kurs zdobywając tytuł Specjalisty ds kadr i płac. Prawo pracy to moja pasja. Moim celem jest pomoc ludziom w jego rozumieniu. Swoje bogate doświadczenie zdobyłam pracując przez kilka ostatnich lat w kancelariach radcowskich i komorniczych. Moim największym marzeniem jest prowadzenie własnego biznesu w zakresie prawa pracy i ochrony danych osobowych. Otwarcie własnej działalności gospodarczej pomoże mi łączyć macierzyństwo z rozwojem osobistym i zawodowym. Tak na co dzień, kiedy znajduję chwilę dla siebie, jestem pasjonatką czytania książek oraz biegania. Prywatnie jestem żoną Tomasza, mamą Bartusia i maluszka w brzuchu :)
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail