Czego szukasz

Praca zdalna? Idealna! Zobacz jak to się robi w Mediatask

Nowe technologie pozwalają dzisiaj na wykonywanie takiej pracy, która dopasowuje się do rytmu naszej rodziny. Na dowód, że nie są to puste słowa, mamy dla Was wywiad z Anią i Magdą, które pracując zdalnie tak układają sobie pracę, aby jak najwięcej czasu spędzić z dziećmi. Jak im się to udaje? Jakie mają sposoby? No i czy można do firmy dołączyć? Sprawdźcie!

  • Agnieszka Kaczanowska - 18/12/2016
Praca zdalna? Idealna!

Praca zdalna? Idealna?

Magda jest architektem z uprawnieniami. Szczęśliwa mamą dwójki przecudownych dzieci (3,5 lat i 1 rok). Od niedawna na urlopie wychowawczym, łączy go z pracą na pół etatu.

Ania ukończyła Architekturę Wnętrz na Wrocławskiej ASP. Ma dwie córeczki (4 i 2 lata). Od 5 lat pracuje zdalnie. Obie pracują w firmie Mediatask, która zajmuje się modelowaniem budynków w 2D i 3D.

Dziewczyny, Wasza firma sporo osób zatrudnia do pracy zdalnej. Wśród zatrudnionych nie brakuje mam. Jak wygląda Wasz typowy dzień pracy? Ile pracujecie i jak organizujecie sobie czas na pracę?

Magda – Ze względu na to, że mam pod opieką w domu najmłodsze dziecko, pracuję tylko na pół etatu. Starsza córcia chodzi do przedszkola. Zawozimy ją razem z synkiem i wracamy we dwójkę do domu. Po powrocie śniadanie i Młody idzie spać, a ja do pacy. Do niedawna było łatwiej wygospodarować 4 godziny, bo syn prawie tyle spał w ciągu dnia. Z każdym dniem śpi coraz krócej, więc to czego nie uda mi się zrobić w ciągu dnia nadrabiam wieczorem.

Ania – Ja pracuję na 3/4 etatu. Każdy dzień jest bardzo intensywny i zorganizowany co do minuty. Bardzo lubię łączyć przyjemne z pożytecznym i robić kilka rzeczy na raz, więc jakoś udaje mi się wszystko ogarnąć. Rano starsza Laura jedzie z tatą do przedszkola, a młodsza Natalka bawi się z nianią – Ja mam 4 godziny na pracę. W ciszy i spokoju staram się jak najwięcej zrobić: załatwiam wszystkie telefony, rozmowy na hangoucie (które są nieodłącznym elementem mojej pracy) i staram się rozwiązać problemy wymagające większej koncentracji (nie odkładam problemów na wieczór, bo już wiem że to nie działa 😉 O 12 Natalka idzie spać, a ja staram się jeszcze dokończyć pilne tematy i gotuję obiad. O 14:30 Natalka wstaje i idziemy do przedszkola po Laurę. Wracamy, jemy obiad, bawimy się, sprzątamy, idziemy na spacer/plac zabaw/rowery/do babci. O 20 dziewczynki idą spać, a ja jeszcze 2 godziny spędzam przed komputerem.

Obie pracujecie z domu, czy korzystacie czasem z usług biura coworkingowego? (o coworkingu piszemy tutaj – Biurko dla Mamy ;-)).

Magda – Ja pracuję w domu.

Ania – Ja też, głównie ze względu na możliwość robienia prania i obiadu podczas przerwy „na kawę”. To jest moja 5 min. przerwa na pranie.

dzieci_bawia_sie_na_podlodze_mediatask640

Jak Wam się udaje pracować z dzieckiem u boku?

Ania – Nie kombinuję, nie ma szans (śmiech). Pracuję kiedy dzieci są w przedszkolu/z nianią albo śpią.

Magda – Mój syn jest młodszy niż córka Ani i wciąż jeszcze długo śpi w ciągu dnia. Przy pierwszym dziecku też pracowałam w domu robiąc prywatne projekty, a później gdy córka poszła do żłobka pracowałam na pełen etat i czasami coś dorywczo w domu dziergałam. Chyba już tak to jest: im więcej zadań do zrobienia tym łatwiej sobie czas zorganizować…

Na czym polega Wasza praca i jakie umiejętności są do niej potrzebne?

Ania – Tworzymy modele 2d i 3d nieruchomości, zestawienia powierzchni oraz raporty pomiarowe dla rynku nieruchomości. Dodatkowo koordynuję pracę mojego zespołu: rozdaję projekty, odpowiadam za
kontakt z klientem, prowadzę rozmowy na hangoucie z osobami z zespołu. Jestem też odpowiedzialna za rekrutację, którą prowadzimy wspólnie z pozostałymi koordynatorami.

Magda – Przy modelowaniu 2d i 3d ważna jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji (czasem rysunki nie zgadzają się ze zdjęciami lub odwrotnie). Trzeba logicznie myśleć i wiedzieć jakie są zasady budowania budynków – gdzie ściana konstrukcyjna, a gdzie działowa, co w budynku powinno się znajdować. Kluczowa jest też samodyscyplina przy pracy w domu i umiejętności organizacji czasu pracy.

A czy nie brakuje Wam pracy w towarzystwie? 😉 Wiem sama po sobie, że czasem miło jest wypić z kimś kawę… jakie są Wasze sposoby na taką telepracę?

Magda – Mnie czasami brakuje towarzystwa, ale chyba wtedy gdy jest mniej pracy. Chętnie by się pogadało. Ale w sumie od tego mamy komunikator i jak ktoś chce, to sobie pogada… A raz na jakiś czas spotykamy się na szkoleniach 😉

Ania – Mamy bardzo sympatyczny zespół – 2 razy mieliśmy już okazję spotkać się na wyjazdach integracyjnych, dlatego mam wrażenie, że pracujemy wszyscy razem. Codziennie komunikujemy się na slacku, rozmawiamy też często z kamerkami na hangoucie, co daje poczucie pracy w takim „wirtualnym” biurze. Mam też dosyć szerokie grono własnych przyjaciół, z którymi regularnie spotykam po pracy – dzięki temu nie mam problemu z brakiem towarzystwa w pracy. W dzisiejszych czasem praca zdalna jest coraz bardziej powszechna – mam trochę znajomych, którzy też pracują zdalnie i czasem pracujemy razem, pijąc wspólnie kawę 🙂

Właśnie opublikowaliśmy Wasze najnowsze ogłoszenie o pracę dla stanowiska Kreślarz Floorplanner >

No tak. Zapraszamy zatem naszego zespołu i porannej kawy!

A ja trzymam kciuki. Dziękuję Wam za rozmowę.

mediatask_logo

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcia: główne 123.rf, zdjęcie w tekście z archiwum Ani

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Wyzwania firm w kontekście pandemii

Pandemia zmieniła nie tylko skalę zatrudnienia i sposób rekrutacji, ale również nasze podejście do pracy i oczekiwania w stosunku do pracodawców. Zespół Pracuj.pl na przełomie kwietnia i maja 2020 r., przeprowadził wśród użytkowników swojego portalu badanie, którego efektem była identyfikacja wyzwań w zakresie wykorzystania biur i przestrzeni do pracy, integracji pracowników w sytuacji rozproszenia, modyfikacji oferty benefitów, a także akceptacji i zrozumienia w stosunku do pracujących rodziców.
  • Natalia Gozdowska - 16/09/2020
dwie kobiety w maseczkach spotkały się w biurze, witają się łokciami

Od paru miesięcy uczymy się funkcjonować zawodowo w innej rzeczywistości. Po całkowitym zamknięciu biur, zaczynają do nich wracać pracownicy, jednak w większości firm, fizyczna obecność jest wciąż rotacyjna lub funkcjonuje na zupełnie innych zasadach.

Pandemia zmieniła nie tylko skalę zatrudnienia i sposób rekrutacji, ale również nasze podejście do pracy i oczekiwania w stosunku do pracodawców. Zespół Pracuj.pl na przełomie kwietnia i maja 2020 r., przeprowadził wśród użytkowników swojego portalu badanie „Zawodowy styl życia”, którego efektem była identyfikacja wyzwań w zakresie wykorzystania biur i przestrzeni do pracy, integracji pracowników w sytuacji rozproszenia, modyfikacji oferty benefitów, a także akceptacji i zrozumienia w stosunku do pracujących rodziców.

Docenienie pracy zdalnej

Pracodawcy, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, wprowadzili większą elastyczność, jeśli chodzi o wybór miejsca pracy. Zespoły pracują w mniejszym wymiarze w biurach, część z nich ma możliwość wyboru miejsca pracy, a niektórzy funkcjonują w systemie rotacyjnym, który umożliwia zmniejszenie liczby personelu na jednej przestrzeni.

Według Pracuj.pl zdecydowana większość pracowników (89%) po opanowaniu pandemii chce pracować przynajmniej częściowo zdalnie. Jednak tylko 10% chciałoby wykonywać 100% etatu spoza biura, co pokazuje potrzebę integracji i współpracy w zespole, nie tylko w świecie wirtualnym. 57% respondentów pracujących zdalnie uznało, że taki model wykonywania obowiązków pozwolił im bardziej docenić możliwość przychodzenia do biura i bezpośrednich spotkań ze współpracownikami.

Eksperci prognozują, że z czasem ten trend się rozwinie, a przestrzeń biurowa będzie służyć przede wszystkim do spotkań projektowych, warsztatów kreatywnych, sytuacji, kiedy fizyczne bycie obok siebie jest koniecznością. Oczywiście nie bez znaczenia są tu ogromne oszczędności firm, związane z infrastrukturą.

Przeczytaj także: [07] Rynek pracy w trakcie i po pandemii. Możliwe scenariusze, szanse i ryzyka

Budowanie relacji w rozproszonych zespołach

Powyższy trend wiąże się niestety nieodłącznie z większymi wyzwaniami pracodawców, jeśli chodzi o budowanie więzi pomiędzy funkcjonującymi wirtualnie pracownikami. W badaniu „Zawodowy styl życia” respondenci wybierali spotkania (67%) i wyjazdy (59%) czy wspólne warsztaty (48%) jako najskuteczniejsze metody integracji. To oczekiwanie jest trudne do realizacji w obecnych warunkach. Ducha wspólnoty można oczywiście budować poprzez media społecznościowe lub różnego rodzaju narzędzia wirtualne, jednak nie zastąpi to spotkań na żywo.

Analitycy trendów prognozują stopniowy zanik pracy etatowej na korzyść pracy dorywczej, co utrudni dodatkowo tworzenie społeczności wewnątrz firmy i zaangażowanie pracowników w formie, jaka była nam znana dotychczas, na korzyść przedefiniowanego employee experience. Co zrobić więc, aby zmodyfikować perspektywę patrzenia na biznes, na współpracowników i pracowników, na zarządzanie, budowanie relacji i bycie „w pracy” razem?

Przeczytaj także: Czy Gig Economy będzie rosnąć w 2020 r.? Prognozy dla freelancerów

Przeformułowanie oferty benefitów

W nowych ofertach pracy pojawia się coraz mniej benefitów. Niektóre z nich dotychczas wiązały się z fizycznym „byciem” w biurze, więc siłą rzeczy musiały zniknąć, inne są ograniczane ze względów kosztowych czy z powodu zmniejszenia ich atrakcyjności (karty sportowe, karnety do kina itp.). Jeśli benefity mają wciąż pozostać czynnikiem, który uatrakcyjnia ofertę pracy, muszą zostać zmienione tak, by mogły być wykorzystywane w świecie online.

Według Pracuj.pl zyskają oferty, które będą pomagać pracownikom w wykonywaniu pracy zdalnej, np. dostęp do szkoleń w sieci, usługi personalnych asystentów, dofinansowanie do przedszkoli czy dobry sprzęt służbowy.

Wsparcie i zrozumienie pracujących rodziców

Pandemia była niewątpliwie ogromnym wyzwaniem dla pracujących rodziców. 57% z nich miało w czasie pandemii trudności z oddzieleniem czasu prywatnego i służbowego. Dodatkowo sytuacja, której doświadczyliśmy, pokazała jak w powiększającym lustrze problemy, z którymi kobiety mierzą się na co dzień. Nie bez powodu mówi się, że rola matki to praca na pełen etat. Zamknięcie w domu z dziećmi i jednocześnie konieczność wykonywania pracy zdalnej było sytuacją ekstremalną, bardzo obciążającą psychicznie.

Przeczytaj także: Mieć wolność chłonięcia świata – kobiece rozmowy w czasie kwarantanny

Według Pracuj.pl 83% matek uważało, że miały większe trudności w wykonywaniu obowiązków w trakcie pandemii od bezdzietnych koleżanek, ale aż 46% nie czuło się traktowanych przez przełożonych ze zrozumieniem.

Warto pamiętać, że temat przyciągania talentów do organizacji oraz budowania kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu jest wciąż aktualny, a nawet szczególnie ważny w najbliższych latach. Firmy doceniające różnorodność i dbające o równowagę pomiędzy życiem osobistym, a zawodowym pracowników będą w dłuższej perspektywie czasowej budować przewagę konkurencyjną. Nawet jeśli w tym momencie rynek pracownika wydaje nam się przeszłością.

Źródło: media.pracuj.pl

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Prowadzi bloga i fun page „Studio Rzeczy Ważnych”, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują. :)

Najbardziej angażująca konferencja HR w Polsce! – HeReos Conference już 18 września!

Już w najbliższy piątek 18.09 dołącz do wydarzenia, na które wszyscy czekaliśmy! Podczas HeReos Conference zaplanowano aż cztery ścieżki tematyczne, obejmujące najważniejsze obszary HR w kontekście obecnej, nowej rzeczywistości. Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć miejsca pracy przyjazne rodzicom i dlaczego warto? Zapraszamy na wystąpienie Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej, współzałożycielki Fundacji Mamo Pracuj. Skorzystaj z rabatu #mamopracuj i zapisz się już dziś!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 15/09/2020

„Najbardziej angażująca konferencja HR w Polsce” – HeReos Conference już 18 września

Chcesz się dowiedzieć, co charakteryzuje firmy przyjazne rodzicom i które z nich naprawdę zasłużyły na ten tytuł?

Koniecznie weź udział w konferencji HeReos Conference i posłuchaj wystąpienia Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej, współzałożycielki Fundacji Mamo Pracuj pt. „Jak tworzyć miejsca pracy przyjazne rodzicom i dlaczego warto?”.

Zapisz się na to wydarzenie używając naszego kodu rabatowego #mamopracuj, a otrzymasz 15% rabatu!

Konferencja odbędzie się w formie hybrydowej, zatem jeżeli chcesz wysłuchać wystąpień siedząc wygodnie we własnym fotelu, to wybierz Pakiet ONLINE i użyj kodu rabatowego #mamopracuj, specjalnie dla Czytelniczek i Czytelników portalu mamopracuj.pl!

Jeżeli masz ochotę dołączyć do uczestników „na żywo” i wziąć udział w warsztatach 19 września i super After Party w CulinaryOn w Warszawie, wybierz Pakiet HYBRYDOWY.

Koniecznie sprawdź jakie atrakcje przygotowali dla Ciebie organizatorzy i dlaczego HeReos Conference to wyjątkowe wydarzenie, na którym nie może Cię zabraknąć!

Kliknij w link i poznaj szczegóły: www.heroesconf.pl

Do zobaczenia!

Grafiki: HREmbassy, organizator HeRoes Conference

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail