Czego szukasz

Praca zdalna? Idealna! Zobacz jak to się robi w Mediatask

Nowe technologie pozwalają dzisiaj na wykonywanie takiej pracy, która dopasowuje się do rytmu naszej rodziny. Na dowód, że nie są to puste słowa, mamy dla Was wywiad z Anią i Magdą, które pracując zdalnie tak układają sobie pracę, aby jak najwięcej czasu spędzić z dziećmi. Jak im się to udaje? Jakie mają sposoby? No i czy można do firmy dołączyć? Sprawdźcie!

Praca zdalna? Idealna!

Praca zdalna? Idealna?

Magda jest architektem z uprawnieniami. Szczęśliwa mamą dwójki przecudownych dzieci (3,5 lat i 1 rok). Od niedawna na urlopie wychowawczym, łączy go z pracą na pół etatu.

Ania ukończyła Architekturę Wnętrz na Wrocławskiej ASP. Ma dwie córeczki (4 i 2 lata). Od 5 lat pracuje zdalnie. Obie pracują w firmie Mediatask, która zajmuje się modelowaniem budynków w 2D i 3D.

Dziewczyny, Wasza firma sporo osób zatrudnia do pracy zdalnej. Wśród zatrudnionych nie brakuje mam. Jak wygląda Wasz typowy dzień pracy? Ile pracujecie i jak organizujecie sobie czas na pracę?

Magda – Ze względu na to, że mam pod opieką w domu najmłodsze dziecko, pracuję tylko na pół etatu. Starsza córcia chodzi do przedszkola. Zawozimy ją razem z synkiem i wracamy we dwójkę do domu. Po powrocie śniadanie i Młody idzie spać, a ja do pacy. Do niedawna było łatwiej wygospodarować 4 godziny, bo syn prawie tyle spał w ciągu dnia. Z każdym dniem śpi coraz krócej, więc to czego nie uda mi się zrobić w ciągu dnia nadrabiam wieczorem.

Ania – Ja pracuję na 3/4 etatu. Każdy dzień jest bardzo intensywny i zorganizowany co do minuty. Bardzo lubię łączyć przyjemne z pożytecznym i robić kilka rzeczy na raz, więc jakoś udaje mi się wszystko ogarnąć. Rano starsza Laura jedzie z tatą do przedszkola, a młodsza Natalka bawi się z nianią – Ja mam 4 godziny na pracę. W ciszy i spokoju staram się jak najwięcej zrobić: załatwiam wszystkie telefony, rozmowy na hangoucie (które są nieodłącznym elementem mojej pracy) i staram się rozwiązać problemy wymagające większej koncentracji (nie odkładam problemów na wieczór, bo już wiem że to nie działa 😉 O 12 Natalka idzie spać, a ja staram się jeszcze dokończyć pilne tematy i gotuję obiad. O 14:30 Natalka wstaje i idziemy do przedszkola po Laurę. Wracamy, jemy obiad, bawimy się, sprzątamy, idziemy na spacer/plac zabaw/rowery/do babci. O 20 dziewczynki idą spać, a ja jeszcze 2 godziny spędzam przed komputerem.

Obie pracujecie z domu, czy korzystacie czasem z usług biura coworkingowego? (o coworkingu piszemy tutaj – Biurko dla Mamy ;-)).

Magda – Ja pracuję w domu.

Ania – Ja też, głównie ze względu na możliwość robienia prania i obiadu podczas przerwy „na kawę”. To jest moja 5 min. przerwa na pranie.

dzieci_bawia_sie_na_podlodze_mediatask640

Jak Wam się udaje pracować z dzieckiem u boku?

Ania – Nie kombinuję, nie ma szans (śmiech). Pracuję kiedy dzieci są w przedszkolu/z nianią albo śpią.

Magda – Mój syn jest młodszy niż córka Ani i wciąż jeszcze długo śpi w ciągu dnia. Przy pierwszym dziecku też pracowałam w domu robiąc prywatne projekty, a później gdy córka poszła do żłobka pracowałam na pełen etat i czasami coś dorywczo w domu dziergałam. Chyba już tak to jest: im więcej zadań do zrobienia tym łatwiej sobie czas zorganizować…

Na czym polega Wasza praca i jakie umiejętności są do niej potrzebne?

Ania – Tworzymy modele 2d i 3d nieruchomości, zestawienia powierzchni oraz raporty pomiarowe dla rynku nieruchomości. Dodatkowo koordynuję pracę mojego zespołu: rozdaję projekty, odpowiadam za
kontakt z klientem, prowadzę rozmowy na hangoucie z osobami z zespołu. Jestem też odpowiedzialna za rekrutację, którą prowadzimy wspólnie z pozostałymi koordynatorami.

Magda – Przy modelowaniu 2d i 3d ważna jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji (czasem rysunki nie zgadzają się ze zdjęciami lub odwrotnie). Trzeba logicznie myśleć i wiedzieć jakie są zasady budowania budynków – gdzie ściana konstrukcyjna, a gdzie działowa, co w budynku powinno się znajdować. Kluczowa jest też samodyscyplina przy pracy w domu i umiejętności organizacji czasu pracy.

A czy nie brakuje Wam pracy w towarzystwie? 😉 Wiem sama po sobie, że czasem miło jest wypić z kimś kawę… jakie są Wasze sposoby na taką telepracę?

Magda – Mnie czasami brakuje towarzystwa, ale chyba wtedy gdy jest mniej pracy. Chętnie by się pogadało. Ale w sumie od tego mamy komunikator i jak ktoś chce, to sobie pogada… A raz na jakiś czas spotykamy się na szkoleniach 😉

Ania – Mamy bardzo sympatyczny zespół – 2 razy mieliśmy już okazję spotkać się na wyjazdach integracyjnych, dlatego mam wrażenie, że pracujemy wszyscy razem. Codziennie komunikujemy się na slacku, rozmawiamy też często z kamerkami na hangoucie, co daje poczucie pracy w takim „wirtualnym” biurze. Mam też dosyć szerokie grono własnych przyjaciół, z którymi regularnie spotykam po pracy – dzięki temu nie mam problemu z brakiem towarzystwa w pracy. W dzisiejszych czasem praca zdalna jest coraz bardziej powszechna – mam trochę znajomych, którzy też pracują zdalnie i czasem pracujemy razem, pijąc wspólnie kawę 🙂

Właśnie opublikowaliśmy Wasze najnowsze ogłoszenie o pracę dla stanowiska Kreślarz Floorplanner >

No tak. Zapraszamy zatem naszego zespołu i porannej kawy!

A ja trzymam kciuki. Dziękuję Wam za rozmowę.

mediatask_logo

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcia: główne 123.rf, zdjęcie w tekście z archiwum Ani

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×