Czego szukasz

Praca w Wielkiej Brytanii – jak musisz się przygotować?

Wyjazdowi do pracy za granicę często towarzyszą myśli o większych zarobkach i zapewnienie bytu nie tylko sobie, ale przede wszystkim rodzinie. Z pozoru sam wyjazd wygląda na bardzo prosty. Pakujemy się, kupujemy bilety lotnicze, a na miejscu szukamy noclegu i pracy. W praktyce wyjazdowi w celach zarobkowych do Wielkiej Brytanii trzeba poświęcić nieco więcej uwagi.

ulica miasta nocą w Wielkiej Brytanii

Praca – zacznij jej szukać przed wyjazdem

Szukanie pracy na Wyspach powinno rozpocząć się na długo przed zaplanowanym wyjazdem do Wielkiej Brytanii. Niezbędne do tego będzie przygotowanie życiorysu. Koniecznie w języku angielskim i koniecznie bez żadnych błędów i niepoprawnych konstrukcji. Dobrze napisane i pomysłowo wykonane CV z pewnością pozwoli nam się wyróżnić na tle konkurencji na rynku pracy. Zatrudnienia za granicą można szukać na własną rękę w internecie bądź za pośrednictwem specjalistycznych agencji rekrutacyjnych. Warto pamiętać, że w Wielkiej Brytanii bardzo cenione są referencje.

W większości przypadków wyjazd zarobkowy do Wielkiej Brytanii wiąże się z koniecznością regularnego przesyłania gotówki. Jeszcze przed podróżą na Wyspy warto zorientować się, jaki sposób przelewu pieniędzy będzie dla nas najbardziej odpowiedni. Przelew bankowy, a może firma pośrednicząca? Skorzystanie z usług portalu EasySend gwarantuje szybkie i tanie operacje za granicę.

Rozpocznij naukę języka angielskiego

Podobnie jak szukanie pracy, tak i również szlifowanie języka obcego powinno odbywać się na jakiś czas przed wylotem na Wyspy. Można usłyszeć wiele historii ludzi, którzy wyjechali do Wielkiej Brytanii, kompletnie nie znając języka i w obcym kraju bardzo dobrze sobie poradzili.

Warto pamiętać, że podczas wyjazdu zarobkowego będziemy całkowicie sami, zdani na własny los. Ważne jest, aby emigrant potrafił dogadać się w języku angielskim w podstawowych sytuacjach życiowych.

Zadbaj o dach nad głową i bezpieczeństwo

Opanowaliśmy podstawowe zwroty w języku angielskim, rozeznaliśmy się na rynku pracy i wiemy, w jaki sposób będziemy transferowali gotówkę. Czas znaleźć mieszkanie. Nocowanie w hostelach bądź u znajomych na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie od razu będzie Cię stać na wynajem całego mieszkania, więc w początkowej fazie pobytu w Wielkiej Brytanii warto zainteresować się wynajmem wolnych pokoi. Z pomocną dłonią w tej kwestii może nam przyjść internet.

Istnieje wiele stron, na których znajdziemy ogłoszenia dotyczące wynajmu. Jeśli wcześniej szukaliśmy pracy za pomocą agencji, to również w poszukiwaniach mieszkania taka instytucja może nam pomóc.

Zaopatrzenie się w Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego NFZ pozwoli nam na skorzystanie z bezpłatnej opieki medycznej na terenie Wielkiej Brytanii w przypadku, gdy nie mamy jeszcze wyrobionego numeru NIN. Warto przed wyjazdem dokładnie przestudiować numery alarmowe obowiązujące na Wyspach. Z tym podstawowym nie powinno być problemu. 112, podobnie jak w Polsce, umożliwia szybkie zgłoszenie przez centralę sytuacji alarmowej do odpowiednich służb.

Wyjazd zarobkowy do Wielkiej Brytanii może okazać się przełomowym wydarzeniem w Twoim życiu. Warto być do niego odpowiednio przygotowanym. Załatwienie kilku spraw jeszcze przed planowanym wylotem na Wyspy w znaczący sposób ułatwi życie, funkcjonowanie i pracę w obcym kraju.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×