Czego szukasz

Pomysł na biznes dla mamy? Sprawdź pomysł Anity, mamy 3 dzieci

Ma 3 synów i od 4 lat prowadzi sprawdzony biznes w Tychach. Droga do własnej firmy była długa, ale dzisiaj Anita Kubiak opowiada o swoich największych błędach i lekcjach, jakie z nich wyciągnęła. Jeśli Ty też marzysz o własnej firmie – już dzisiaj zadzwoń i dowiedz się jak zarabiać na zajęciach kreatywnych dla dzieci w ramach sieci Akademii Bystrzak.

  • Joanna Gotfryd - 08/10/2017
Dzieci na zajęciach kreatywnych w Akademii Bystrzak

Szukasz pomysłu na własny biznes? Załóż Akademię Bystrzak w swoim mieście i zarabiaj na zajęciach dodatkowych dla dzieci.

Przekonaj się, czy to biznes dla Ciebie!

Zadzwoń już teraz: 888-735-594. Na Twój telefon czeka Agnieszka Gorzyńska, właścicielka sieci.

 ***

Anito, jesteś mamą 3 chłopców i od 4 lat prowadzisz swój własny biznes w Tychach. Jaka była Twoja droga do bycia przedsiębiorczą mamą?

Już w 2011 roku szukałam zajęć rozwojowych dla moich dwóch starszych synów i żadna oferta nie była dla mnie na tyle atrakcyjna, bym się na nią zdecydowała. Owszem, był język angielski, były zajęcia sportowe, ja jednak szukałam czegoś więcej.

W internecie znalazłam sieć placówek Akademii Bystrzak. Kursy rozwoju intelektu są dokładnie tym, czego szukałam dla moich dzieci. A skoro nie było ich w moim mieście, to musiałam to zmienić 🙂

Ale, właśnie wtedy też urodziłam najmłodszego syna. Po urodzeniu każdego z chłopców zakładałam i było to dla mnie priorytetem, że trzy pierwsze lata ich życia jestem tylko dla nich. Nie chciałam wówczas dzielić obowiązków mamy i jednocześnie próbować sił w biznesie.

Z perspektywy czasu uważam, że była to dobra decyzja. Przez te trzy lata cały czas gdzieś tam z tyłu głowy miałam Bystrzaka. Wiedziałam, że wrócę do pomysłu otworzenia takiej placówki w Tychach i cieszę się, że nikt mnie nie ubiegł!

I w ciągu tych 3 lat w domu z najmłodszym synem nie kusiło Cię, by poszukać innego pomysłu na biznes? Skąd wiedziałaś, że to właśnie ma być Akademia Bystrzak?

Nie pracowałam zawodowo od 2004 roku, gdy urodził się mój najstarszy syn. W ciągu dziesięciu lat w domu znajdowałam sobie różne drobne zajęcia, pasje. Dorywczo zajmowałam się grafiką komputerową, wykonując zlecenia dla zaprzyjaźnionej pracowni reklamowej. Był okres, kiedy tworzyłam biżuterię – trochę sprzedając, ale głównie obdarowując nią przyjaciół i znajomych.

Na różnych etapach rozważałam, czy nie zająć się czymś na poważnie. Od samego początku edukacja była sferą, w której chciałam działać. Może już nie jako nauczyciel w szkole, bo po tak długiej przerwie trudno byłoby mi się odnaleźć w szkolnej rzeczywistości, ale właśnie wychodząc z ofertą dodatkowych zajęć rozwijających.

No właśnie, przed urodzeniem dzieci pracowałaś jako nauczycielka. Czy to pomogło w prowadzeniu placówki Bystrzaka?

Praca nauczycielska pozwoliła mi bez trudu zaznajomić się z ofertą placówek i poznać specyfikę kursów. Merytorycznie byłam przygotowana na przedstawienie rodzicom nowoczesnych strategii edukacyjnych z jakimi spotykamy się na naszych kursach. Była też druga strona medalu. Praca nauczyciela języka polskiego a prowadzenie własnej działalności to były dwa bieguny.

Już zanim otworzyłam firmę doszłam do wniosku, że łatwiej byłoby mi napisać powieść niż biznesplan. Ale powoli, krok po kroku przełamywałam własne słabości i ograniczenia.

A skąd wiedziałaś jak założyć własną firmę? Od czego zacząć biznes?

Nie wiedziałam 🙂 Z pomocą przyszedł Powiatowy Urząd Pracy i program unijny, który prócz finansowego wsparcia zapewniał również gruntowne szkolenie w zakresie zakładania i prowadzenia działalności. Warto zwrócić się do tego typu instytucji jak właśnie PUP czy OIPH, można skorzystać z oferty szkoleń i doradztwa, pozwoli to uniknąć błędów.

Początkowo chciałaś biznes prowadzić sama, ale szybko okazało się to niemożliwe. Teraz zatrudniasz nauczycieli, animatorów… Czy właśnie dzięki temu Twój biznes tak ładnie się rozwinął?

To długa historia 🙂 Od samego początku zakładałam, że będę prowadziła zajęcia w mojej placówce. To było coś, w czym czułam się pewnie i bezpiecznie. Brakowało mi kontaktu z dziećmi i młodzieżą a poznawszy program kursów, niemal zachłysnęłam się ich wszechstronnością, kreatywnością i zupełnie innym podejściem do nauki, niż to, z którym miałam do czynienia w szkole.

Niestety pokonał mnie nadmiar obowiązków. Robiłam wszystko w firmie sama. Zajmowałam się rekrutacją, obsługą sekretariatu, marketingiem, reklamą, w pewnym stopniu grafiką, zaopatrzeniem i całą długą listą innych obowiązków. Z żalem musiałam zrezygnować z samodzielnego prowadzenia zajęć. Stwierdziłam, że straciliby na tym kursanci.

Zatrudniłam fantastycznych trenerów, którzy prowadzą zajęcia dużo lepiej, niż sama bym to zrobiła. Od początku powtarzam, że zawodowo mam szczęście do ludzi. Współpracuję z nauczycielami, którzy podchodzą do pracy z pasją i kreatywnością. Udało mi się zebrać w Bystrzaku niezawodną ekipę ludzi, bez których nie zdziałałabym wiele. I bardzo jestem im wdzięczna za to wszystko co robią i jak robią.

A jak wygląda Twój typowy dzień pracy?

Od rana, gdy tylko odwiozę dzieci do szkoły, właściwie jestem w pracy. Niekoniecznie w placówce, gdyż zajęcia mamy popołudniami, jednak albo pracuję w domu przy komputerze, albo załatwiam firmowe sprawy na mieście.

Mam też dzieci, dom, który trzeba ogarnąć, jednak nawet sprzątając czy robiąc zakupy myślę o firmie. Przyznaję, że takie życie na tzw. „stendbaju” jest na dłuższą metę męczące. Próbuję to zmienić, a przynajmniej znaleźć złoty środek. A nie jest to proste, gdyż praca daje mi niesamowitą satysfakcję 🙂

Jest coś, czego przez te lata prowadzenia firmy jeszcze się nie nauczyłam, choć pracuję nad tym. Delegowanie. Jestem typem, który lubi wszystko robić sam. O ile w prowadzenie zajęć przez moich trenerów nie wtrącam się, gdyż mam do nich pełne zaufanie, to całą resztą z wyjątkiem księgowości zajmuję się sama.

Do tego stopnia, że mając dwa tygodnie wolnego, kupiłam puszki z farbami i wymalowałam ściany wszystkich sal. Sama, mimo że wcześniej wałka nigdy nie trzymałam w ręce. Wariactwo 🙂

Rzeczywiście wariactwo 🙂 A co okazało się najtrudniejsze w prowadzeniu biznesu?

Najtrudniejsze chyba jest robienie wszystkiego samemu. Z jednej strony daje poczucie niezależności, z drugiej – każdy potrzebuje czasem pomocy, wsparcia, chociażby psychicznego. Też tak miałam. Był moment, kiedy myślałam, że nie dam rady, że za dużo na siebie wzięłam. Zaczęłam zawalać na kilku płaszczyznach jednocześnie. Na szczęście świadomość, że nie mogę zawieść wielu osób postawiła mnie do pionu.

Dotarło do mnie, że muszę nauczyć się dzielić obowiązkami i więcej myśleć o sobie.

Osiągnięcie balansu między pracą a życiem osobistym pozwala na świeższe spojrzenie na strefę zawodową. Na początku nie jest to proste, ale z czasem człowiek wypracowuje sobie schematy działań ułatwiające funkcjonowanie na wszystkich płaszczyznach.

Które zajęcia cieszą się największą popularnością dzieci i rodziców?

Nasza oferta jest bardzo bogata. Prowadzimy kursy rozwoju intelektu dla dzieci już od 3 roku życia, sobotnie zajęcia dla dwulatków, warsztaty kulinarne oraz robotykę Lego. Wkrótce ruszy zupełna nowość, czyli matematyka.

Zgłaszają się do nas placówki szkolne, którym proponujemy warsztaty w ramach wycieczek szkolnych. W okresie wakacyjnym i ferii zimowych prowadzimy warsztaty obejmujące całodniową opiekę nad dziećmi.

A tym, co niemal od początku powiększa rzesze naszych fanów, to twórcze imprezy urodzinowe, na które w tej chwili zbieramy zapisy aż z dwumiesięcznym wyprzedzeniem oraz imprezy okazjonalne typu Halloween czy Andrzejki. Duuużo się wówczas u nas dzieje 🙂

Zajęcia z matematyki i robotyki Lego – na czym polegają?

W obecnych czasach dzieci uwielbiają spędzać czas przy komputerze a my sprawiamy, że ten czas wykorzystują kreatywnie. Robotyka wprowadza między innymi do fizyki, mechaniki, inżynierii. W trakcie zabawy dzieci obserwują jak działają przekładnie, czujniki i silniki, co spowalnia, a co przyspiesza ruch robota. Na zajęcia przychodzą dziewczynki i chłopcy – i wszyscy równie dobrze się bawią.

Dużą nowością w tym roku jest u nas matematyka i nie możemy się doczekać, kiedy ruszymy z pierwszymi zajęciami. Sądząc po zainteresowaniu rodziców, grupy szybko nam się zapełnią.

Matematyka to przedmiot, którego wielu się boi. My będziemy odczarowywać ów mit przedmiotu sprawiającego trudności. Nasze zajęcia to nauka analitycznego myślenia, wzrost koncentracji, naturalne poznawanie zagadnień matematycznych, poznawanie przez działanie, a wszystko w formie zabawy.

Zapytam jeszcze jakie masz plany na przyszłość?

Nie lubię dalekosiężnych planów. Lubię działać spontanicznie. Ale jest jeden plan, który mam nadzieję wprowadzić w życie – wprowadzić do swojej bystrzakowej oferty kolonie wakacyjne. Mam już pomysł na fantastyczny program w świetnym miejscu. Nie mogę się doczekać, kiedy stanę przed kolejnym wyzwaniem 🙂

A prywatnie, jako mama trzech absolutnie fantastycznych synów, chcę więcej czasu znajdować na wspólne spędzanie z nimi czasu. Owszem, czasem śmieję się, że Bystrzak w Tychach to moje czwarte dziecko 🙂 Jednak to moi trzej panowie są dla mnie najważniejsi na świecie.

Jesteś biznesmamą, która odniosła sukces. Jaką radę dałabyś mamom, które chcą założyć własny biznes, ale jeszcze się wahają?

Jesteście wielozadaniowe. Nie będę wymieniać tu wszystkich ról, jakie w domu pełni mama, każda z nas je zna. I niejednokrotnie owe role pełni jednocześnie, logistycznie ogarniając wiele płaszczyzn życia domowego.

Wszystkim mamom, które boją się, czy podołają, radziłabym spisać swoje domowe obowiązki. I nagle może się okazać, że jest tego dużo więcej niż na liście obowiązków związanych z prowadzeniem firmy 🙂

Chcieć to móc, naprawdę. Nie będzie lekko, łatwo i przyjemnie, zwłaszcza na początku. Ale warto wziąć życie w swoje ręce, oddać się pasji, podążać za marzeniami. To zaprocentuje.

Dziękuję Ci za rozmowę.

Jeśli Ty też myślisz o własnym biznesie, chciałabyś pracować elastycznie, tworzyć i oferować bogatą ofertę dochodowych zajęć dla dzieci w swoim mieście – skontaktuj się już teraz.

Przekonaj się już dziś, czy to biznes dla Ciebie!

Na Twoje pytanie odpowie Agnieszka Gorzyńska, właścicielka marki. 

Tel. 888-735-594

Mail: [email protected]

www.bystrzak.org

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Cała prawda o Mamo Pracuj, czyli … świętujemy 7 Urodziny!

Kilka dni temu znajoma zapytała mnie – a znamy się długo, choć słabo, ale „widzimy na FB” ;) - Agnieszka, widzę, że dużo się u Ciebie dzieje, ale co Wy właściwie robicie w tym Mamo Pracuj?! Dlatego pomyślałam, że z okazji 7 Urodzin naszego portalu, opowiem Ci, co my tak naprawdę robimy w tym Mamo Pracuj i z czego Ty możesz korzystać! I wiesz? Wyszło aż 21 punktów...
  • Agnieszka Kaczanowska - 06/12/2018
Agnieszka Kaczanowska i Joanna Gotfryd

Cała prawda o Mamo Pracuj

Pierwsza moja myśl była taka: „No jak to co robimy? No weź, przecież milion rzeczy. Prowadzimy portal, fundację i wspieramy mamy takie jak my i do tego zmieniamy świat na lepsze!”

Ale wtedy uzmysłowiłam sobie, że to wcale nie jest takie oczywiste; że przecież posty na FB nie są kroniką życia, tylko jakimś małym jego wycinkiem. A Pani menadżer w dużej korporacji wcale nie musi wiedzieć, na czym polega prowadzenie portalu, ani też jak to jest odpisywać na maile przepełnione żalem do życia, partnera, rodziny…

Mam nadzieję, że dotrwasz do końca, to zaskoczę Cię czymś jeszcze!

No dobra dziewczyny, ale co Wy tak na serio robicie?

1. Piszemy, redagujemy, zdobywamy i publikujemy teksty na portalu. Czasem aby jeden tekst powstał, wymieniamy 6 maili 😉 Bo jak wiesz, cały portal jest dla mam i przyszłych mam. Ale może nie wiesz, że 80% naszych Czytelniczek stanowią kobiety 😉 To mało czy dużo?

2. Organizujemy akcje tematyczne – jak ta o planerach dla kobiet, która cieszy się rosnącą popularnością (właśnie odbyła się 4 edycja) i Mamy kupują u Mam, do której polecam zaglądnąć zanim kupisz prezenty 🙂

3. Pracujemy nad nową zakładką portalu i wkrótce oficjalnie pokażemy ją światu.

4. Prowadzimy webinary – zupełnie bezpłatnie, po to aby dzielić się wiedzą. Ostatni był 4 grudnia, o tym „Jakie prawa ma kobieta w ciąży?” >>>

5. Prowadzimy LIVE’y na FB – wychodząc ze swojej strefy komfortu 😉 Ale wiemy, że filmy to przyszłość, więc działamy. Właśnie planujemy kolejny cykl LIVE’ów! A wszystkie poprzednie możesz sobie obejrzeć >>>

6. Prowadzimy kurs on-line Mamo Pracuj – ale to zapewne nikomu nie umknęło, bo wyskakiwałyśmy z lodówki 😉 Edycja 3 już się skończyła i musisz wiedzieć, że z jednej strony to coś, co daje nam takiego „pozytywnego kopa”, zwłaszcza kiedy dostajemy od Was informacje: „mam pracę!”, albo „idę na rozmowę, trzymajcie kciuki!” Ale to też oznacza ogrom pracy całego zespołu + zajęte wieczory na kolejne webinary (czasem po dwa w tygodniu). Moje dzieci już reagują z przekąsem: „znowu masz webinar i będziesz głośno mówić, a my nie będziemy mogli zasnąć?” 🙂

7. Odpowiadamy na wiele listów, bywa, że pełnych dobrych informacji, gotowości wspierania czy podziękowań, czasem próśb o darmową reklamę, ale też wiele pełnych żalu, bezsilności i złości na świat albo na nas 😉

8. Spotykamy się z mamami z całej Polski na Dniach Otwartych w firmach przyjaznych mamie i warsztatach w ramach programu #MamoPracujwIT. Ostatni rok, to takie bogactwo spotkań, że trudno je zliczyć, ale choć rodzina czasem kręci nosem (mamo, znów jedziesz?), to te spotkania są niesamowite! A musisz wiedzieć, że każde spotkanie poprzedzone jest kilkutygodniowymi przygotowaniami… Dlatego tak wielką radością jest, kiedy czekając na uczestniczki, i zawsze bardzo się stresując, okazuje się, że zaczyna brakować krzeseł 😉

W tym roku możemy spotkać się jeszcze w Krakowie (już 12.12)! Zapraszamy!

9. Organizujemy akcje społeczne na portalu, zarówno dla kobiet, które szukają pracy, jak i tych, które decydują się na rozwijanie własnej firmy. I musisz wiedzieć, że to akcje bez budżetu. Są one dla naszych czytelniczek bezpłatne. My robimy to nieodpłatnie i nasi eksperci także.

10. Działamy w social mediach, bo tam są nasze Czytelniczki! A czy wiesz, że możesz nas spotkać na Facebook’uInstagramie, Twitterze i LinkedIN? Zapraszamy!

11. Współpracujemy z pracodawcami, którzy chcą zatrudniać mamy! Jesteśmy trochę jak taki most pomiędzy mamą, która szuka dobrej pracy a pracodawcą. I dobrze nam z tym! Dzięki temu możecie poznać pracodawców, którzy czekają na takich efektywnych i zaangażowanych pracowników jakimi są mamy!

12. Budujemy Bazę Pracodawców Przyjaznych Mamie i w ostatnich tygodniach bardzo się nam rozrosła. Zaglądałaś? Zapraszam!

13. Publikujemy oferty pracy z myślą o mamach! I wierzcie, niełatwe to zadanie 😉 Zobacz! >>>

14. Wysyłamy oferty pracy wprost na skrzynkę mailową do wszystkich zapisanych na nasz Newsletter – A Ty dostajesz od nas oferty pracy? Jeśli nie, możesz się zapisać >>>

15. Współpracujemy z reklamodawcami, w ten sposób możemy dalej się rozwijać!

16. Szukamy funduszy na realizacje naszych działań.

17. Napisałyśmy też kawałek książki – już niedługo dowiesz się o co chodzi!

18. Budujemy swój zespół, bo pewnie jak wiesz, kiedyś byłyśmy dwie z Asią, a teraz jest nas 6 😉

19. Uczymy się. Cały czas uczymy się nowych rzeczy…

20. Zarządzamy Fundacją. I to chyba jedno z mniej przyjemnych zadań, ale bez tego nie mogłybyśmy działać…

21. I … próbujemy nie zwariować 😉

Sporo tego, a pewnie jeszcze coś się znajdzie 😉 I wciąż wpadają nam nowe pomysły na działania!

Czy coś z tego jest dla Ciebie zaskoczeniem?

Na koniec chciałam tylko zapowiedzieć, że kolejny mój newsletter napiszę do Ciebie z Indii. Tak, serio, to nie żart! Wyruszamy w styczniu z całą moją rodziną na trzymiesięczną podróż do Indii i mam nadzieję, (jak internet pozwoli) podzielić się z Tobą od czasu do czasu jakąś niesamowitą historią!

Przeczytasz? 😉

Zdjęcia: Magdalena Trebert

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak założyć spółkę cywilną?

Kasia – graficzka, prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Jej koleżanka Basia – polonistka, też ma własną jednoosobową firmę. Każda z pań zajmuje się czymś innym, ale postanowiły połączyć swoje siły, by rozwinąć skrzydła i zająć się wydawaniem książek dla dzieci. Postanawiają, że dla realizacji tego celu będą działały w formie spółki cywilnej.
  • Aneta Szczycińska - 04/12/2018
dwie kobiety omawiają swoje dalsze działania

Dwie firmy, jedna spółka

Od chwili zawiązania umowy spółki cywilnej będą wspólniczkami, ale, co warto zaznaczyć, będą mogły działać także tak jak dotychczas, czyli poza spółką.

Reasumując Kasia i Basia będą mogły będą mogły wykonywać działalność gospodarczą:

  • wyłącznie w ramach spółki cywilnej lub
  • zarówno w ramach umowy spółki cywilnej, jak i poza nią.

W drugiej z przedstawionych sytuacji, wspólniczki w zależności od okoliczności będą posługiwać się albo numerem NIP, REGON i VAT spółki, albo numerami nadanymi im indywidualnie (jako przedsiębiorcom).

Spółka cywilna sposobem na połączenie sił

Zgodnie z art. 860§1 Kodeksu cywilnego istotą spółki cywilnej jest dążenie przez wspólników do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego przez działanie w sposób oznaczony, w szczególności przez wniesienie wkładów.

W rzeczywistości wyglądać to będzie tak, że dwie działalności gospodarcze zostaną wniesione jako przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 Kodeksu cywilnego, do spółki.

Zgodnie z powołanym wyżej przepisem przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności gospodarczej. Obejmuje ono m.in. nazwę przedsiębiorstwa, własność nieruchomości lub ruchomości, prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości, koncesje, licencje i zezwolenia, patenty i inne prawa własności przemysłowej, majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne, księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Pamiętać należy, że umowa spółki cywilnej podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej zawarcia i ciąży solidarnie na wszystkich wspólnikach. Stawka podatku wynosi 0,5%, podstawę opodatkowania stanowi wartość wkładów wniesionych do majątku spółki. Na złożenie deklaracji (PCC-3, PCC-3A) oraz zapłatę podatku w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na siedzibę spółki jest 14 dni od dnia podpisania jej umowy.

Wspólniczki o statusie przedsiębiorcy

W podanym wyżej przykładzie obie panie, Kasia i Basia, posiadają już wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) a co za tym idzie uzyskały status przedsiębiorcy. Teraz jako wspólniczki będą zobowiązane zgłosić NIP i REGON spółki cywilnej, a także wszelkie zmiany związane z rozpoczęciem działalności w ramach spółki, np. rozszerzenie, zmiana przedmiotu działalności. Dlatego też konieczne jest złożenie, w urzędzie gminy bądź przez Internet, wniosku o zmianę wpisu (CEIDG-1).

Formalności dotyczące spółki

Należy pamiętać, że również spółka podlega odrębnej rejestracji.

  • REGON

Spółka cywilna podlega wpisowi do rejestru podmiotów gospodarki narodowej i nadawany jest jej numer REGON. Wniosek RG-1 i RG-SC należy złożyć w urzędzie statystycznym (jego oddziale) województwa, na terenie którego spółka ma siedzibę.

  • NIP

W celu uzyskania numeru NIP dla spółki, należy złożyć zgłoszenie identyfikacyjne NIP-2 z załącznikiem NIP-D.

  • VAT

Jeżeli spółka będzie podatnikiem VAT konieczna jest także rejestracja dla potrzeb VAT (VAT UE). W takim przypadku należy złożyć formularz VAT-R (opłata skarbowa od zgłoszenia wynosi 170 zł).

  • ZUS

Jeżeli spółka będzie zatrudniać pracowników lub zleceniobiorców, należy także dokonać zgłoszenia jej w ZUS jako płatnika składek. W dokumentach zgłoszeniowych trzeba podać NIP i REGON spółki, czyli dane identyfikacyjne, które zostały nadane spółce.

  • Konto w banku

Wspólniczki powinny też korzystać ze wspólnego rachunku w ramach rozliczeń związanych z prowadzoną przez nie działalnością. Starając się o uzyskanie numeru NIP będą go mogły wskazać jako rachunek związany z działalnością spółki.

Więcej o spółce cywilnej i innych spółkach osobowych.

Tutaj znajdziesz informacje o spółkach kapitałowych.

Tutaj przeczytasz o zakładaniu działalności gospodarczej.

Zdjęcia: Storublocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Aneta Szczycińska
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, mama trzech uroczych córeczek, prowadzi jednoosobową kancelarię prawną. Miłośniczka filmów Woody’ego Allena, Audrey Hepburn, teatru, kulinarnych eksperymentów, podróży, przez długie lata aktywna harcerka.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail