Czego szukasz

Plan: zmieniać swoje życie i zarabiać

Magda, Aneta i Marysia pracują w miłej branży (kosmetycznej), zarabiają niezłe pieniądze, i jak same mówią – „zmieniają swoje życie”. Nie jest łatwo, nie mówią że to pestka, ale widzą swoje postępy każdego dnia. Co robią? Sprawdź!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 21/09/2015

Siedzimy sobie w gustownie urządzonym Beauty Style Club na krakowskim Kazimierzu. W naszej rozmowie uczestniczą głównie mamy: jest Magda, Aneta, Marysia, które mówią, że odmieniły swoje życie. Ale choć brzmi to dość górnolotnie, to słuchając ich opowieści odnoszę wrażenie, że rzeczywiście odnalazły się w tym biznesie. To nie jest tak, że zarobki od razu spełniają ich oczekiwania, o nie, potrzeba pracy i wytrwałości. Nie ma nic za darmo – to wiemy doskonale!

Dziewczyny znalazły jednak coś, czego potrzebowały… Dlatego, dość dociekliwie wypytuję je o rożne aspekty zaangażowania w ten system. Może zainteresuje on także inne mamy? Poznajcie nową firmę, której ofertę prezentujemy pod hasłem:

MLM – biznes dla mamy, który rośnie razem z dzieckiem

To opowiedzcie dziewczyny, jakie produkty oferuje firma? W jakiej branży działacie?

To branża kosmetyczna, ale dość szczególna, gdyż oferujemy produkt, który służy biologicznej aktywacji skóry, czyli naturalnego nieinwazyjnego odmładzania. I jest to urządzenie, które nie zajmuje osobnego pokoju (jaki znamy dobrze z gabinetów kosmetycznych) ale  zmieści się już naszej kosmetyczce.

Technologia BYAS (BIONIC YOUTH ACTIVATING SYSTEM) wprowadziła rewolucję zarówno w medycynie jak i w kosmetologii. Urządzenie, które oferujemy pod nazwą BYAS FACE LIFTER zawiera w sobie profesjonalne zabiegi, które zmniejszają zmarszczki, przywracają naturalny zarys twarzy, ujędrniają oraz likwidują tkankę tłuszczową na twarzy.

technologia640

Dzięki systemowi BYAS możemy poradzić sobie z takimi problemami jak: 

  • Przetłuszczająca się skóra
  • Trądzik młodzieńczy i różowaty
  • Blizny po trądzikach
  • Rany
  • Zmarszczki w tym także mimiczne
  • Atopowe zapalenie skóry
  • Pękające naczynka
  • Blizny
  • Worki pod oczami
  • Starzenie się skóry

Przedłużamy młodość! I to co ważne, to to, że nie musimy chodzić do kosmetyczki, tylko samodzielnie wykonujemy niezbędne zabiegi,tak często jak potrzebujemy, całkowicie bezpiecznie i bezinwazyjnie.

Czy to jest bezpieczne i naturalne? Niektóre nazwy, których używacie brzmią tajemniczo: jonofereza, elektryczna stymulacja mięśni, frekwencja radiowa…

To produkt w pełni naturalny i oparty na najnowszej technologii (opatentowanej przez naszą firmę) tzw. multisynchronicznej aktywacji skóry. Idąc do kosmetyczki oddajemy się w jej ręce nie do końca znając nazwy wszystkich urządzeń jakimi się posługuje, at teraz każda z nas może mieć praktycznie cały gabinet kosmetyczny w swojej kosmetyczce. Więcej o tym, czym są te „magiczne” słowa można przeczytać na stronie >>>

Jak dowodzą ostatnie badania, kremy nie wnikają tak głęboko w skórę jak powszechnie sądziliśmy… Skóra stanowi naturalną barierę i nie możemy za pomocą kremu nawilżyć skóry „od środka”. Natomiast nasze urządzenie pomaga osiągnąć efekt odmłodzenia, wygładzenia zmarszczek, pobudzając skórę do pracy.

[Tutaj musimy przerwać, bo dziewczyny o produkcie mogą długo opowiadać… i Was (Drogie Czytelniczki) zanudzimy. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, umówicie się na spotkanie z jedną partnerek firmy (wszelkie kontakty na końcu tekstu).]

A do kogo firma kieruje swoją ofertę? Kto jest Waszym klientem?

To zarówno kobiety jak i mężczyźni. Wszyscy, którzy chcą zachować młody, zdrowy wygląd. Ale oczywiście, częściej produkt kupują kobiety. My wiemy jak ważne jest dbanie o swoją urodę i zdrowie, wiemy jak ważne jest dobre samopoczucie.

Nasze urządzenie może być także z powodzeniem stosowane przez osoby całkiem młode, a zmagające się z trądzikiem.

Dużo mówimy o produkcie, a ja chciałam Was dopytać o cały system zarabiania. Jaka jest ścieżka kariery w firmie?

Przede wszystkim jest ustalana całkowicie indywidualnie i elastycznie. Można kupować wyłącznie dla siebie i na swoje potrzeby, a można także zdecydować się na pracę w firmie i zarabianie, budowanie swojej struktury i bycie Liderem. Zawsze podpisuje się stosowną umowę.

Pracujemy według systemu, który opracowała firma. Każda z nas sama ustala sobie sposób pracy i godziny. Ważne jest aby wiedzieć, że większość spotkań osobistych, a na tym głównie polega praca, organizuje się zazwyczaj między 18:00 do 21:00. Gdyż w tych godzinach organizujemy tzw. BHP (czyli business home party), w trakcie których robimy zabiegi, pijemy szampana (!). Pracujemy w domach klientek, ale także naszych klubach.

Praca nasza polega głównie na spotkaniach w gronie innych kobiet i na wykonywaniu zabiegów. To bardzo przyjemna praca. 


A teraz tak praktycznie, jak może wyglądać współpraca z firmą?

To ja opowiem o sobie mówi Magda: ja pracuję dwa dni w tygodniu, umawiam spotkania, rozmawiam z klientkami, biegam na spotkania (głównie popołudniami i wieczorami, wtedy też mąż zajmuje się dziećmi). Ostatnio, wraz z rosnącym zaangażowaniem zaczynam podróżować po Polsce, spotykam się szalenie ciekawymi ludźmi i to sprawia mi wielką frajdę! Resztę czasu spędzam z synkami. Ale też w ciągu tygodnia sporo myślę o pracy. To mobilizujące.

Wiele się też uczę. Zarówno dzięki spotkaniom, jak i warsztatom, szkoleniom czy rozmową z naszą trenerką i mentorką Jolą Wasilewską. Ja się zmieniam, otwieram na ludzi. Byłam już zmęczona pracą w social media (a tym m.in. zajmowałam się wcześniej), potrzebowałam kontaktu z innymi ludźmi.

A jakie wsparcie otrzymują nowe osoby?

Nowa osoba która zaczyna współpracę, jest zawsze prowadzona przez osobę, która ją do biznesu wprowadziła. Ma pełne wsparcie. Do daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Bo, i warto to podkreślić, taki biznes prowadzi się samemu. Ale możliwość konsultacji czy indywidualnej rozmowy z trenerką sprawia, że w trudniejszych chwilach nie jesteśmy same!  Do tego firma zaprasza na szkolenia z dobrymi i znanymi trenerami.

Nowa osoba zawsze najpierw się przygląda i uczy – ok. tygodnia. Później, w drugim tygodniu, sama zaczyna prowadzić spotkania z klientami, na razie indywidualnie z asystentką. Jeśli to spotkanie z większą liczbą osób, to prowadzone jest wspólnie.  Od trzeciego tygodnia można już działać samemu z możliwością korzystania z konsultacji. Od czwartego tygodnia można działać już samemu. Po okresie tego miesiąca następuje spotkanie podsumowujące.

Szkolenia z Liderem odbywają się dwa razy w miesiącu. Dotyczą planowania działań, i swoich sukcesów, sporo o wartościach jakimi kieruje się firma, a także sprzedaży. Ważne jest to, że kierujemy się takimi wartościami jak: uczciwość, rzetelności, profesjonalizm, rozwój i zyski.

Jak wynika z Waszego doświadczenia: jakie osoby odnajdują się w tej branży?

Przede wszystkim osoby, które chcą się uczyć. Wierzymy, że nauczyć się można wszystkiego, a już szczególnie w tak bliskim kobiecie świecie, jakim są kosmetyki i troska o urodę. Na pewno szczególnie cenimy sobie osoby posiadające takie cechy jak ciekawość, otwartość na kontakty z innymi i zaangażowanie.

W jakiej formie można współpracować? Potrzebna jest działalność gospodarcza?

Jeśli zarabiasz pieniądze w naszym systemie – otrzymujesz noty prowizyjne na koniec miesiąca –firma rozlicza się z każdym indywidualnie. Jeśli Twoje dochody są niskie, a Ty nie stawiasz na pracę tylko po prostu korzystasz z produktu i czasem polecasz, to pieniądze otrzymujesz na konto. Podstawą jest podpisana umowa o współpracy z firmą. A ty rozliczasz dodatkowy przychód w rocznym PIT.

Ale jeśli się zaangażujesz i masz coraz większe zarobki, po prostu zakładasz firmę. To naturalny, dalszy krok.

A jak w takim razie zrezygnować ze współpracy?

To dość proste, po prostu umowa wygasa, i nie przedłużasz licencji. Ale to ważne pytanie i chcemy je jeszcze rozwinąć.

Kiedy ktoś odchodzi? Kiedy nie działa aktywnie, nie podejmuje walki i nie widzi efektów swojej pracy. Wtedy pojawia się myśl o rezygnacji. Ale firma na pewno nie stawia żadnych warunków rezygnacji.

Na jakie zarobki można liczyć? Od ilu godzin tygodniowo można zacząć?

Spokojnie możemy powiedzieć, że aktywna partnerka zarobi od 500 do 3000 euro miesięcznie. Tak, gdyż honorarium wypłacane w euro. Prowizja za sprzedaż jednego urządzenia to 200 euro.

Jeśli jeszcze budujemy swoją strukturę, to zarabiamy nie tylko ze sprzedaży, a kwoty zarobków mogą się zwiększyć  do ok. 1000 do 3000 euro. Tyle może zarobić lider lokalny. Ale oczywiście to są już kwoty, przy których wymagana jest działalność gospodarcza.

Kluczowe pytanie: od czego zacząć? No i ile trzeba zainwestować pieniędzy na start? 

Można rozpocząć pracę od modelu za 1670 zł. Można także zainwestować w model za 2500 zł albo 5500 zł. I ważne, że nie musisz wykładać tej kwoty na od razu. Możesz skorzystać z wygodnego systemu ratalnego, dzięki czemu wpłacając np. 90 zł miesięcznie możesz od razu otrzymać niezbędny sprzęt do pracy i zacząć zarabiać.

Do tego, każdy partner dokupuje kosmetyki niezbędne do pracy takie jak:

  • Serum Kwas hilauronowy
  • Serum Detox

To miesięcznie koszt ok. 300 zł. Jeśli kosmetyki kupuje się tylko do użytku własnego, ceny są nieco wyższe. Po roku, trzeba wykupić licencję na kolejny rok, ale tylko jeśli postanowimy, że to będzie nasza praca. Licencji oczywiście nie kupują osoby, które tylko korzystają z urządzenia. Koszt licencji to 480 zł.

A gdybym zapytała, co Wam daje Wasza praca?

Dla mnie ta praca to ciągły rozwój osobisty; kontakt z ludźmi, poczucie sprawczości, że mogę sama rozwijać swój biznes. Niesamowite uczucie. Bardzo lubię to co robię, to dla mnie przyjemna praca. A, paradoksalnie pieniądze trochę pojawiają się same.. 😉

Ja wiem, że to skutek moich działań, ale kiedy otworzyłam się na tę formę pracy to pojawiają się nowe możliwości i to dzieje się tak naturalnie. Wiem także, że pomagam osobom, które mają problemy ze skórą. Często, to wstydliwe problemy. To cieszy. Polecam coś co jest skuteczne i mam z tego frajdę i pieniądze – opowiada mi Magda.

Ale ona to ładnie powiedziała – dodała Aneta, Marysia – [śmiech!]

To powiedzmy nareszcie gdzie mogą się zgłosić mamy, które chciałyby dowiedzieć się więcej?

Zapraszamy do kontaktu z naszymi Przedstawicielkami z całej Polski:

  • Kraków Magdalena Warot – 604 455 101
  • Wrocław Monika Muller – 501 662 902
  • Gliwice Dagmara Skowron – 609 170 690
  • Gdańsk – Trójmiasto Bożena Kwiatkowska – 509 561 610
  • Gdańsk -Trójmiasto Urszula Sochaj – 882 965 886
  • Jelenia Góra Elżbieta Bereda – 530 912 939
  • Opole Halina Ból – 602 214 004
  • Warszawa Magdalena Sadowska – 730 030 277
  • Warszawa Joanna Kulesza – 601 335 257
  • Warszawa Elżbieta Krasowicz-Płaczek – 508 079 172

Dziewczyny chętnie odpowiedzą na każde pytanie!

Zachęcamy także do polubienia profilu na FB – www.facebook.com/bezinwazyjneodmladzanie

Zdjęcia: własność BYAS

Rozmowę prowadziła: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, redakcja Mamo Pracuj

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Dlaczego warto pracować w State Street Bank? Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w Krakowie

25 marca spotkaliśmy się na Dniu Otwartym dla Mam w krakowskiej siedzibie State Street Bank. Dowiedz się kogo do pracy szuka State Street w Krakowie i co najbardziej podobało się uczestniczkom spotkania?
  • Joanna Gotfryd - 24/06/2019
Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

Dlaczego warto pracować w State Street Bank?

State Street Bank to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników. W Polsce jest od 2007 roku, a jego biura znajdują się między innymi w Krakowie i Gdańsku.

Firma wspiera rodziców w godzeniu ról, oferując im bogaty pakiet benefitów.

Zapoznaj się z profilem State Street w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Dzień Otwarty dla Mam w Krakowie

Spotkanie w Krakowie odbyło się 25 marca 2019 r. w biurze State Street przy ul. Podgórskiej. Mamy licznie przybyły na spotkanie, nie zabrakło również dzieci.

Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

State Street Bank, czyli przyjazna firma

Dzień Otwarty dla Mam rozpoczął się od powitania uczestniczek przez Annę Germugę – Specjalistę ds. Relacji z Uczelniami.

Uczestniczki miały okazję dowiedzieć się, czym zajmuje się firma State Street i jaki zakres wsparcia oferuje swoim pracownikom oraz jak można dołączyć do grona pracowników State Street – prezentację prowadziła Magdalena Mardosz – Manager ds. Marketingu.

Dzień otwarty w State Street Kraków

Rozmowa panelowa i networking

Kolejnym punktem programu była rozmowa panelowa pt: „Poznaj mamy pracujące w State Street Bank”.

O swojej pracy w firmie i wsparciu, na jakie mogą liczyć od pracodawcy z Anią Łabno-Kucharską z Mamo Pracuj rozmawiały panie:

  • Renata Szostak – Dyrektor ds. Personalnych
  • Agnieszka Langer-Krol – Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu
  • Anna Ciężadło – Starszy Menedżer Zespołu ds. Obsługi Klienta
  • Monika Lis – Trener i twórca szkoleń technicznych w firmie

Dziewczyny uczestniczące w rozmowie wspominały o różnych benefitach, które oferuje im firma a które bardzo cenią sobie jako pracujące zawodowo mamy. Są to w szczególności elastyczne godziny pracy, praca zdalna lub zatrudnienie na część etatu. Dodatkowo dofinansowanie do żłóbków i przedszkoli czy pakiet medyczny VIP z możliwością wizyt w domu oraz wsparcie innych rodziców w ramach działającego w firmie Working Parents Club, to tylko kilka przykładów z bogatej listy wsparcia.

Następnie nadeszła pora na networking – mamy chętnie pytały zatrudnione panie o możliwości pracy, o to, jak wygląda rekrutacja oraz praca na co dzień w międzynarodowej korporacji.

Zainteresowane osoby mogły również wziąć udział w krótkiej wycieczce po biurze.

State Street Kraków - Dzień otwarty dla Mam

Hit – warsztat rekrutacyjny

Ostatnim punktem programu był warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A – który bardzo ciekawie poprowadziła Anna Germuga.

Praktyczne wskazówki, bardzo przydatne w procesie rekrutacji do State Street Bank bardzo spodobały się mamom. Z sali padło bardzo wiele pytań, a uczestniczące w spotkaniu mamy doceniły praktyczne porady i gotowe wskazówki.

Tutaj możesz przeczytać relację ze spotkania w Gdańsku, które odbyło się kilka dni wcześniej. >>>

Dowiedz się więcej jakie wsparcie oferuje State Street swoim pracownikom i na jakie oferty pracy w Krakowie oraz w Gdańsku możesz aplikować już teraz!

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Jak prawidłowo wypełnić JEDZ?

Błąd polegający na wpisaniu w wymaganym polu numeru identyfikacji podatkowej „Numer VAT” numeru niepoprzedzonego prefiksem PL nie musi być w żaden sposób konwalidowany. Jest to brak natury formalnej. W obrocie krajowym polski wykonawca w ogóle nie ma obowiązku wskazywania prefiksu PL.
  • Zofia Kowalska - 21/06/2019

Problem

Zgodnie z instrukcją wypełniania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia z 14 lutego 2018 r. zamieszczoną na stronie UZP w części II „Informacje dotyczące wykonawcy” w przypadku wykonawców posługujących się numerem VAT należy wpisać NIP poprzedzony symbolem PL.

Jak prawidłowo postąpić, jeśli ofertę złożył wykonawca, który posługuje się numerem VAT i który wpisał w wyznaczonym miejscu numer identyfikacji podatkowej, ale niepoprzedzony symbolem PL, tak jak nakazuje Instrukcja. Czy w związku z tym zamawiający może uznać, że miejsce „Numer VAT” zostało prawidłowo wypełnione, czy powinien wezwać wykonawcę do uzupełnienia JEDZ w powyższym zakresie?

Rozwiązanie

Wykonawca w postępowaniach o wartości powyżej progów unijnych zgodnie z art. 25a ust. 2 Prawo zamówień publicznych jest zobowiązany złożyć oświadczenie w postaci jednolitego dokumentu. Zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/7 z 5 stycznia 2016 r. (Dz. Urz. UE nr L 3 z 6 stycznia 2016 r.) w sprawie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), wykonawcy wypełniają odpowiednio część II:

  • A (informacje ogólne),
  • B (informacje dotyczące osób reprezentujących),
  • C (informacje dotyczące podmiotów trzecich),
  • D (informacje dotyczące podwykonawców), oraz części od III do VI formularza.

W części I A (JEDZ) wykonawca jest zobowiązany uzupełnić informacje dotyczące numeru VAT. W formularzu należy wpisać „Numer VAT, jeżeli dotyczy” lub alternatywnie: „Jeżeli numer VAT nie ma zastosowania, proszę podać inny krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest wymagany i ma zastosowanie”.

Co zrobić z niekompletnym JEDZ? Sprawdź >>

To oznacza, zgodnie z zamieszczonym komentarzem do wypełniania JEDZ dostępnym na stronie UZP, że wykonawcy posługujący się numerem VAT powinni wpisać ten numer (numer identyfikacji podatkowej poprzedzony symbolem PL). Zatem wykonawca jest zobowiązany uzupełnić JEDZ o informacje w zakresie numeru identyfikacji podatkowej poprzedzonego symbolem PL (gdy posługuje się numerem VAT) bądź numeru, którym posługuje się w związku z prowadzoną działalnością (np. REGON).

Natomiast osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej będące wykonawcami zamieszczają numer ewidencyjny PESEL, jeżeli posługują się nim do celów podatkowych.

Zauważyć należy, że przedsiębiorcy nadawany jest unikatowy numer identyfikacji podatkowej – NIP. Jest to dziesięciocyfrowy numer identyfikacji podatkowej. Jeśli do numeru NIP dodamy symbol (prefiks) PL, stanie się on jednocześnie numerem identyfikacji podatkowej VAT UE.

W obrocie krajowym NIP z prefiksem PL nie jest obowiązkowy, aby zaś móc używać prefiksu PL, konieczna jest osobna rejestracja. Podmioty zarejestrowane w kraju jako podatnicy VAT czynni, będący równocześnie zarejestrowanymi podatnikami VAT UE, nie powinny tym samym w transakcjach krajowych posługiwać się numerem identyfikacji podatkowej zawierającym prefiks PL.

Zgodnie z art. 97 ust. 10 ustawy o VAT krajowi podatnicy VAT są zobowiązani do posługiwania się NIP z przedrostkiem PL w przypadku dokonywania wewnątrzwspólnotowego nabycia, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub przy nabywaniu usług, o których mowa w art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy o VAT. Wobec powyższego można stwierdzić, iż ujęcie w treści JEDZ prefiksu PL ma charakter wyłącznie informacyjny i dotyczy wyłącznie sytuacji wskazanych powyżej.
Jego brak zaś nie będzie stanowił błędu w rozumieniu art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, który prowadziłby do konieczności wezwania wykonawcy do złożenia ponownie formularza JEDZ poprawionego o wpis w postaci prefiksu PL.

Więcej o jednolitym europejskim dokumencie zamówienia na www.portalzp.pl

Andrzej Łukaszewicz – konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców, reprezentuje przed KIO, ekspert Portalu Zamówień Publicznych i Prywatnych www.portalzp.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail