Czego szukasz

Odważne Super Mamy wracają na rynek pracy!

Za nami 3 miesiące projektu “Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!”, a spośród 22 wspaniałych kobiet-mam, które wzięły w nim udział 7 już pracuje! Kolejne 7 chodzi na rozmowy rekrutacyjne i jeszcze szuka swojego miejsca, a 6 daje sobie jeszcze czas na dokształcanie i rozwój osobisty, aby za kilka miesięcy ruszyć z kopyta! Krótkie podsumowanie 1 edycji projektu we współpracy z Fundacją State Street Bank.

To są efekty, o których nam się nawet nie śniło. Niektóre z tych kobiet mają za sobą kilkuletnią przerwę zawodową, ba nawet kilkunastoletnią. Niektóre dodatkowo posiadają niewielkie doświadczenie zawodowe. Za to mają kompetencje, które dzisiaj na rynku pracy znaczą najwięcej!

Jakie są te nasze Odważne mamy?

Są wysoko zmotywowane (bo wiedzą, że to ich czas!). Zdają sobie sprawę, że praca w zespole może nie być łatwa (ale i tak to prostsze niż przebywać ze zbuntowanym dwulatkiem 😉 ). Są świetnie zorganizowane (bo kto jak nie one – od wielu lat zadania logistyczne mają w jednym palcu), wiedzą czym jest efektywne wykorzystanie czasu i potrafią pracować pod jego presją (kto ma dzieci ten wie, że jak są głodne to TERAZ). Doskonale wiedzą, że bez zaangażowania nie będzie efektów. Czyż to nie są cechy idealnego pracownika?

Projekt: “Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!” we współpracy ze State Street Bank Polska

To były bardzo intensywne miesiące nie tylko dla uczestniczek projektu, także dla całego zespołu Fundacji. To nie jest tak, że wcześniej wiało nudą 😉 Nieustannie działamy, a im więcej robimy, tym bardziej zaginamy czasoprzestrzeń.

Co działo się przez ostatnie 3 miesiące?

Od września do końca listopada podczas I edycji projektu „Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!” pracowałyśmy z dwudziestoma dwoma kobietami, które zdecydowały, że chcą wrócić na rynek pracy, ale nie do końca wiedziały jak się do tego przygotować. A w listopadzie 2019 roku rozpoczęła się II edycja tego projektu – Odwaga i działanie – mama wraca do pracy!

W ramach projektu przygotowałyśmy miesięczny kurs trwający łącznie 20 godzin, gdzie podczas 4 warsztatów i 4 spotkań online uczestniczki dowiedziały się:

  • jak wygląda aktualny rynek pracy,
  • jak szuka się teraz zatrudnienia,
  • jak można wykorzystać social media do rozpoczęcia aktywności zawodowej,
  • jak przygotować się do rozmów z pracodawcą
  • oraz jak zadbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym itd.

Każda z mam miała do dyspozycji również 5 godzin indywidualnych konsultacji, które mogły wykorzystać na doradztwo zawodowe, coaching, audyt profilu na LinkedIn czy dokumentów aplikacyjnych oraz na przykład poradnictwo prawne.

Dominika Różycka, Anna Łabno-Kucharska i Stasia Serwińska – prowadzące warsztaty

Wzięły również udział w dodatkowych spotkaniach i akcjach organizowanych przez naszą Fundację i State Street Bank Polska:

  • spotkanie typu “mock interview” z rekruterami, czyli symulacja prawdziwej rozmowy rekrutacyjnej, po której 3 dziewczyny przeszły dalej w oficjalnym procesie rekrutacyjnym,
  • program mentoringowy dla uczestniczek projektu (właśnie wystartowała jego pierwsza edycja) – 6 dziewczyn jest w procesie!
  • spotkanie przy kawie “mother f..k’up night”, aby odczarować bycie idealną mamą.

Uczestniczki – już same – stworzyły własną grupę wsparcia, w której dzielą się sukcesami, porażkami, obawami, ale też fajnymi ogłoszeniami o pracę. Siła kobiet!

Dlaczego “Odważ się mamo!”?

Zgłoszeń do udziału było prawie 3 razy więcej niż miejsc w projekcie… więc nie tylko analizowałyśmy formularze rekrutacyjne, ale również rozmawiałyśmy z potencjalnymi uczestniczkami.

Co usłyszałam podczas rozmów i pierwszych spotkań z mamami?

„Pracowałam za granicą, jeszcze nigdy nie szukałam pracy na polskim rynku i trudno mi mówić o swoim doświadczeniu w języku polskim, nie wiem czy coś znajdę”.

„Mam studia doktoranckie za sobą, ale może lepiej to ukryć?”

„W sumie pracowałam w środowisku międzynarodowym i mówię w dwóch językach, ale wiesz, teraz jestem mamą, co ja potrafię? Ja już nic nie pamiętam.”

„Uczę się programowania, wcześniej testowałam, ale wiesz…nie mam certyfikatów, nie skończyłam studiów z informatyki.”

„Mam przerwę zawodową…długą, trwa prawie 5 lat. Ja już nie potrafię mówić językiem dorosłych ludzi.”

Co ja słyszę w tych wypowiedziach?

Poza świetnymi umiejętnościami językowymi, technicznymi, doświadczeniem zawodowym, które jest poszukiwane na rynku pracy, dostrzegam mnóstwo obaw, a nawet strach, brak wiary w siebie, swego rodzaju rezygnację….

Co widziałam podczas naszych spotkań i warsztatów?

  • Widziałam kobiety, którym jest trudno odnaleźć swoją drogę zawodową ze względu na przekonania swoje lub bliskich. Przekonania, które nie pomagają im rozkwitnąć.
  • Widziałam odważne kobiety, które dla swoich bliskich są w stanie stoczyć każdą bitwę, ale zapominają walczyć o siebie.
  • Widziałam wspaniałe kobiety, zmotywowane do zmiany zawodowej i prywatnej, które kochają swoje dzieci ponad wszystko.
  • Widziałam mamy, które potrzebują kawałka przestrzeni dla siebie, aby móc wykorzystywać swoje kompetencje, rozwijać się.
  • Widziałam kobiety, które przekraczały siebie i pierwszy raz od kilku/kilkunastu lat przychodziły na spotkania z rekruterami!
  • Widziałam (i dalej widzę :)) niesamowite kobiety, które zdecydowały się podjąć trud pracy ze sobą i swoimi kompetencjami i odważyły się marzyć!

W ramach naszego wsparcia uczyłyśmy dziewczyny jak szukać pracy. Natomiast myślę, że ważniejszą rzeczą było to, że dałyśmy im przestrzeń i sposobność, aby mogły zastanowić się nad swoimi kompetencjami i drogą zawodową. Wszystko po to, żeby mogły podjąć decyzję zawodową, a dodatkowo skorzystać ze wsparcia ekspertek czy zainspirować się historiami innych. My im w tej drodze po prostu towarzyszyłyśmy, dzieląc się swoim doświadczeniem.

Część z dziewczyn już pracuje 🙂

  • Część z nich intensywnie szuka i nie zawsze ostatecznie otrzymuje wymarzoną lub wystarczająco dobrą pracę.
  • Część dziewczyn zdecydowała, że na ten moment stawia na dokształcanie się.
  • Część ma potrzebę najpierw ułożyć swoje życie prywatne, żeby ze spokojną głową móc rozwijać się zawodowo.
  • Część z nich wzmacnia swoje kompetencje i korzysta z mentoringu.

Ja jestem dumna i najbardziej zadowolona z tego, że dziewczyny same dla siebie stały się niesamowitą i ważną grupą wsparcia. Dzielą się swoim doświadczeniem z rozmów rekrutacyjnych, dodają sobie odwagi i energii do kolejnych działań, wspierają się przy potknięciach i upadkach

Ta niesamowita siła kobiet mogła zaistnieć tylko wtedy, kiedy zobaczyły, że pomimo, iż są różne, tak wiele je łączy. I to nie jest tak, że my pomachałyśmy magiczną różdżką i zadziała się magia. Ona się zadziała, owszem, ale dzięki otwartości dziewczyn, dzięki ich olbrzymiej pracy. My dałyśmy narzędzia, wiedzę i nasze wsparcie. Dzięki temu wszystkiemu zobaczyły swoją wartość i zdecydowały się zadbać o swoje potrzeby. To nigdy nie dzieje się samo!

Wszystkie te działania były możliwe dzięki ogromnemu wsparciu Fundacji State Street Bank, która pomaga nam przy realizacji projektu Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!

PS. Odważne Super Mamy, chylę przed Wami czoła, biję Wam brawo i mocno ściskam! 🙂

Zdjęcia: Alina Gamza Fotografia

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w programie „Mamy plan!”

Program „Mamy plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem Programu jest firma Franklin Templeton Investments Sp. z o.o.
grafika programu Mam Plan!

Słowniczek

Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że określone poniżej pojęcia oznaczają:

Organizator – Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą przy ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000585984, NIP 6793118767, REGON 363001768;

Partner – firma Franklin Templeton, z siedzibą przy ul. Przemysłowa 3, 61-579 Poznań;

Program – „Mamy plan!” program wsparcia konsultacyjnego realizowanego online dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, szukających nowej pracy;”Mamy Plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę, poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem programu jest firma Franklin Templeton.

Uczestniczka – osoba zakwalifikowana do programu;
Specjalista ds. rekrutacji – osoba udzielająca konsultacji online Uczestniczce programu, zatrudniona u Partnera;

Czas trwania Programu – realizacja Programu przez Organizatora rozpoczyna się z dniem rozpoczęcia rekrutacji, jednakże celem uniknięcia wszelkich wątpliwości przyjmuje się, że czas trwania Programu dla Uczestniczek, to czas od dnia poinformowania Uczestniczki przez Organizatora o zakwalifikowaniu się do Programu do dnia spotkania konsultacyjnego.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania procesu rekrutacji oraz uczestnictwa w programie Uczestniczek, które zamierzają powrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, zmienić lub znaleźć nową pracę.
  2. Nabór kandydatek do udziału w programie prowadzi Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków.
  3. Program zakłada realizację online około 50 konsultacji eksperckich ze specjalistami ds. rekrutacji, które odbędą się 12 – 28.04.2021 roku
  4. Jedna Uczestniczka programu może wziąć udział w jednej konsultacji online.
  5. Każda z konsultacji będzie trwała około 45 minut i będzie dotyczyła minimum jednego z poniższych obszarów:
  • skonsultowanie CV omówienie i lub pomocy w zakładaniu profilu na LinkedIn poradnictwa gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego

§ 2 Uczestniczki programu

  1. Program skierowany jest do kobiet z całej Polski pozostających bez zatrudnienia, które planują powrót po urodzeniu dziecka, a także do kobiet poszukujących pracy lub pracujących, chcących zmienić ścieżkę zawodową.
  2. W projekcie mogą uczestniczyć kobiety, które:
  • chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić pracę
  • są otwarte na zmiany
  • posiadają silną motywację i samodyscyplinę

§ 3 Proces rekrutacji

  1. Nabór uczestniczek programu odbywa się przed planowanym etapem realizacji konsultacji.
  2. Zgłoszenia do programu należy dokonać drogą elektroniczną, wypełniając formularz rekrutacyjny: załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Rekrutacja prowadzona będzie w terminie 24.03.2021 roku do 26.03.2021 roku lub do wyczerpania limitu miejsc.
  4. Powyższe daty w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie.
  5. Formularze rekrutacyjne złożone po okresie rekrutacji nie są brane pod uwagę.
  6. Informację o terminie realizacji konsultacji Uczestniczka otrzyma drogą mailową i/lub telefoniczną w terminie od 29.03 – 30.03.2021 roku.
  7. Miejsce w projekcie przepada, jeśli Uczestniczka nie odpowie na żadną z 2 prób kontaktu.

§ 4 Zobowiązania Uczestniczek

  1. Uczestniczki zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w konsultacjach oraz w krótkim badaniu ewaluacyjnym.
  2. W przypadku nieobecności na konsultacjach Uczestniczka traci prawo do wyboru kolejnego terminu konsultacji.

§ 5 Zobowiązania Organizatora

  1. Organizator zapewnia Uczestniczkom bezpłatny udział w konsultacjach.
  2. Organizator oraz Partner zapewniają dodatkowe, bezpłatne materiały edukacyjne w formie elektronicznej dotyczące powrotu na rynek pracy.
  3. Organizator zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań do organizacji programu na jak najwyższym poziomie merytorycznym i logistycznym.
  4. Organizator programu zobowiązany jest informować uczestniczki programu o wszelkich zmianach organizacyjnych wpływających na przebieg programu.

§ 6 Miejsce i termin odbywania się konsultacji

  1. Konsultacje będą odbywać się online, za pomocą narzędzia wybranego przez Partnera programu.
  2. Konsultacje będą realizowane od 12.04 – 28.04.2021 r., w dni powszednie w godzinach pracy ekspertów ds. rekrutacji Partnera.

§7 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby aplikującej do programu. Udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do uczestniczenia w Projekcie.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zostały zawarte w klauzuli informacyjnej RODO. Klauzula informacyjna RODO jest częścią formularza rekrutacyjnego, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i jest jego integralną częścią.
  3. Uczestniczki przyjmują do wiadomości i godzą się z faktem, iż trakcie trwania Programu zostanie wykonana dokumentacja fotograficzna Uczestniczek biorących udział w spotkaniach online. Osoba przystępująca do Programu zgadza się na upublicznienie swojego wizerunku.
  4. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z tym, że fotografie, filmy lub nagrania wykonywane podczas spotkań mogą zostać umieszczone na stronach internetowych, materiałach prasowych, promocyjnych i w mediach społecznościowych Organizatora i współpracujących z nim podmiotów w kontekście wydarzenia (Programu). Niniejsza zgoda udzielana jest nieodwołalnie i nieodpłatnie.
  5. Wyrażenie zgody jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do udziału w Programie.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego oznacza potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz akceptację jego zapisów.
  2. Fundacja Mamo Pracuj zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.
  3. O ewentualnych zmianach Uczestniczki zostaną powiadomione drogą mailową. Zmiany będą obowiązywać od dnia wysłania wiadomości e-mail na wskazany przez Uczestniczkę adres poczty elektronicznej.
  4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22 marca 2021 roku.
  5. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Programu.
  6. Załączniki stanowią integralną część regulaminu.
  7. W przypadku pojawienia się kwestii nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.

Załączniki do Regulaminu:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy wraz z klauzulą informacyjna RODO oraz oświadczeniem osoby aplikującej o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na opisanych w klauzuli informacyjnej zasadach.

Zdjęcie: własność Franklin Templeton

Kraków, 17.03.2021 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem

Za nami pierwszy z serii trzech webinarów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska! To było wyjątkowe spotkanie, podczas którego ekspertki Santander Bank Polska opowiedziały, jak w praktyce wygląda praca w bankowości. Bardzo dziękujemy, że byliście z nami i serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie! Już 16 marca, punktualnie o godzinie 20.00 będziemy rozmawiali o tym "Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" Kliknij i zapisz się!

Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem – zobacz webinar i zapisz się na kolejne spotkania!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omawiamy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar już za nami i dzisiaj publikujemy go dla Ciebie! Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę.

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkania poświęcone pracy w banku:

  • Webinar „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?” – 16.03.2021, godzina 20.00.

Oraz

  • Webinar „Rekrutacja w bankowości oddziałowej, czyli zapytaj o to, co dla Ciebie ważne!” – 30.03.2021, godzina 20.00.

Kliknij i zapisz się już dziś!

Pamiętaj – uczestnicząc w webinarze na żywo masz niepowtarzalną okazję zadać naszym ekspertkom nurtujące Cię pytania i poznać odpowiedzi!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak może wyglądać ścieżka kariery w Santander Bank Polska?
  • Na czym polega praca w oddziale?
  • Jakie kompetencje są niezbędne do pracy z klientem?
  • Jak połączyć bycie mamą z pracą w banku?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Kliknij i zapisz się już dziś na kolejne webinary!

Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z aktualnymi ofertami Santander Bank Polska!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×