Czego szukasz

Obsługa posprzedażowa – zainwestuj w klienta!

O obsłudze Klienta można mówić bardzo wiele i nic nie powiedzieć. Można też w kilku słowach ująć najważniejsze kwestie tego pomijanego i często bagatelizowanego obszaru prowadzonego biznesu. A jakie to kwestie – postaram się nakreślić poniżej.

  • Joanna Jaskólska - 17/04/2014

Dość często zdarza się, że osoby rozpoczynające własną działalność w ogóle nie myślą o tym, w jaki sposób będą prowadzić obsługę Klienta. Podchodzą do tematu na zasadzie „jakoś to będzie”, „samo się ułoży”, skupiając wszystkie swoje wysiłki na rozkręcaniu biznesu przez różnego rodzaju akcje marketingowe. Nie przypuszczają jednak, że świadomie rezygnują z mądrego zagospodarowania jednego z najistotniejszych elementów prowadzonej działalności i tym samym rezygnują z profitów jakie może przynieść. Tak właśnie – dobra i przemyślana strategia obsługi Klienta to inwestycja. Dlaczego? Postaram się nakreślić temat – szczególnie w kontekście nas, mam prowadzących własny biznes.

Klient – partner naszego biznesu i ambasador naszej marki

Przy prowadzeniu własnego biznesu, a szczególnie na początku tej drogi, bardzo wiele uwagi i wysiłku wkładasz w powiedzenie światu, że jesteś i masz coś wyjątkowego do zaoferowania. Chcesz być zauważona, bo od tego zależeć będzie powodzenie Twoich działań. Kiedy pojawiają się pierwsze osoby zainteresowane produktem skaczesz ze szczęścia, bo jest ktoś poza Tobą (i może gronem bliskich osób), kogo zaciekawiło to, co masz do zaoferowania. A ja powiem więcej – właśnie masz szansę pozyskać partnera, w tym co robisz. I nie chodzi tu zupełnie o wchodzenie w spółki. Twój Klient może stać się partnerem Twojego biznesu.

Warto w tym momencie zwrócić uwagę na specyfikę sprzedaży w sieci. Jest to na tyle istotne, iż może w znaczny sposób zmienić Twoje podejście do Klienta i jego obsługi. Klient Cię nie widzi, co więcej – nie widzi produktu, jego zmysły nie mają szansy w pełni ocenić czy warto poświęcić uwagę i pieniądze na oferowany przez Ciebie produkt. Musi Ci zaufać. I ufa. Kupuje. Zaufanie jest kluczem do sukcesu. Możesz to dobrze wykorzystać czyniąc z Klienta partnera. A cała tajemnica jak to zrobić tkwi w obsłudze Klienta.

Przemyślenia wymaga zatem cały proces tego co dziać się będzie po zakupie produktu – może to bowiem w znaczny sposób wpłynąć na zwiększanie Twojej sprzedaży i właściwe wykorzystanie kredytu zaufania, jakim obdarzył Cię Klient.

Zastanów się jak będzie wyglądać kontakt z Klientem, jakimi kanałami będzie mógł się z Tobą komunikować. Nakreśl schemat działań, przemyśl treść powiadomień. Spróbuj przewidzieć, jakie trudne sytuacje mogą się pojawić i jak będziesz na nie reagować.

Z pomocą przyjść mogą Twoje własne doświadczenia zakupowe. Zastanów się jak lubisz być obsłużona, kiedy jesteś zadowolona, co Ci się podoba, co denerwuje i powoduje frustracje. To bardzo istotne pytania w tworzeniu strategii obsługi Klienta.

Czy teraz widzisz wyraźniej w jaki sposób Klient i wysiłek włożony w jego pozyskanie może spowodować, że zyskasz partnera? Co więcej nie musisz poszukiwać znanych, medialnych osób, które staną się ambasadorem Twojej marki. Możesz powierzyć to wybranym Klientom. Będą polecać Twój produkt, promować Twoją markę. Dlaczego? Bo masz dobry, ciekawy produkt, a swoją strategię obsługi opierasz na słuchaniu Klienta i reagowaniu na to, co mówi. I o tym teraz słów parę.

Słuchaj i reaguj

Stworzenie schematu działania w obsłudze zamówień, obsłudze Klienta jest konieczne. Ułatwia pracę. Porządkuje. Szczególnie, jeśli Twój biznes to nie tylko Ty, ale też inne osoby. Schemat może też pomóc w analizie podejścia do Klienta i wyłapać te elementy, które nie działają dobrze, lub w ogóle. Nie daj się zatem wciągnąć w pułapkę bezduszności i nie trzymaj się ściśle raz nakreślonych schematów. Klienci, ich reakcje, opinie mogą pomóc w budowaniu skutecznego, rodzącego zadowolenie procesu obsługi. Słuchaj swoich Klientów. Za wyjątkiem trafiających się czasem pieniaczy, jest to podpowiedź jak sprawić, aby Klient, który raz kupił wrócił i chciał więcej. Słuchając tego, co mówią o Twoim produkcie, o sklepie i reagując przez wprowadzanie zmian, możesz zyskać ich zainteresowanie oparte na doświadczeniu, a nie jedynie na reklamie.

Bądź elastyczna – to się opłaci

Przyglądaj się temu, w jaki sposób realizujesz zamówienia, jak odpowiadasz na pytania. Zwróć uwagę o co pytają Klienci. Możesz w ten sposób zyskać wiedzę na temat potrzeb Klientów, o których nie pomyślałaś, że mogą się pojawić. Oceń czy możesz na nie reagować w sposób umożliwiający pozyskanie zaufania i zainteresowania Klienta. Jeśli założyłaś, że nie udostępniasz Klientom odbioru osobistego, a często pojawiają się pytania i prośby z tym związane – to może warto zastanowić się nad wprowadzeniem takiego sposobu odbioru do swojej oferty i rozszerzenia działań na społeczność lokalną? Bądź elastyczna. To droga do sukcesu J

Szanuj swój czas i swoje pieniądze

Dostosowanie całego procesu realizacji zamówień do specyfiki sprzedaży i grupy Klientów ułatwia, czyni atrakcyjną i skuteczną obsługę Klienta. W ten sposób szanujesz swój czas i wysiłek włożony w rozkręcanie biznesu. A nie jest tajemnicą, że czasu pracujące mamy nie mają zbyt wiele. Dlatego zachęcam: przemyśl strategię obsługi, przyjrzyj się działaniom, jakie podejmujesz. Szanuj swój czas i swoje pieniądze. Zainwestuj w Klienta, który przyszedł do Ciebie. To się po prostu opłaci!

Weź udział w bezpłatnym webinarium pt Obsługa klienta czyli jak sprawić, by klienci Cię kochali – już 23 kwietnia br. Godzina 19.00

Obsługa Klienta zyskała w Twoich oczach? Już wiesz dlaczego jest ona ważnym filerem Twojego biznesu –obok działań marketingowych i przemyślanego budżetu? Chcesz więcej? Zapraszam na webinar, na którym szerzej opowiem o czym należy pamiętać prowadząc nawet najmniejszy biznes oraz jak sprawić, aby Klienci Ciebie kochali, a przy tym nie stracić głowy i zachować zdrowy rozsądek w kontakcie z Klientem.

Webinarium odbywa się w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>> 

Prowadzenie: Joanna Jaskólska, Lider Sekcji Obsługi Klienta iStore.pl, prywatnie mama trójki dzieci, która prowadzi swój sklep internetowy

Organizatorzy:

            

Partnerzy: 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Jaskólska
Lider Sekcji Obsługi Klienta iStore.pl, prywatnie mama trójki dzieci, która prowadzi własny sklep internetowy.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2020

Chciałabyś prowadzić firmę ale nie wiesz od czego zacząć? Jesteś dynamiczna, gotowa na wyzwania i spełnienie marzeń? Chcesz robić coś ciekawego po przerwie, mieć elastyczne zatrudnienie ale boisz się ryzyka? Pomyśl o franczyzie! Partner biznesowy da Ci oparcie, stabilizację, pomoże zaplanować pierwsze kroki - reszta należy do Ciebie! Zobacz fantastyczne pomysły, sprawdzone już przez inne mamy.
  • Franczyzadlamamy.pl - 30/03/2020
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Franczyza dla Mamy to propozycja dla tych mam, które szukają pomysłu i sposobu na własną firmę i którym zależy na wsparciu doświadczonego partnera na start i w codziennym działaniu.

Poniższe franczyzy to solidni partnerzy, od lat działający na polskim rynku. To firmy ze znaną marką ale jednocześnie z duszą i inicjatywą, przyjazne rodzicom, wspierające rozwój swoich franczyzobiorców.

Zobacz, jakie mamy dla Ciebie propozycje!

Pomysły prezentowane są w kolejności alfabetycznej

Akademia Bystrzak

Akademia Bystrzak to: podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, organizacja twórczych urodzin, kolonie wyjazdowe dla dzieci, akcje twórcze: wakacje i ferie w mieście!

W ramach współpracy firma oferuje dostęp do materiałów, metodyki, wsparcie marketingowe, możliwości rozwoju. Jesteś ciekawa?

Przeczytaj, dlaczego warto!

Akademia JA

logo Akademia JA

Akademia JA wspiera rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży. W jej ofercie są zajęcia z zakresu kompetencji miękkich i umiejętności społecznych dla różnych grup wiekowych: dzieci w wieku przedszkolnym, ze szkół podstawowych, zajęcia dla młodzieży i warsztaty dla rodziców.

W ramach współpracy dostajesz m.in. bezpłatne szkolenie, wsparcie merytoryczne, scenariusze zajęć.

Dowiedz się jak możesz rozpocząć współpracę!

Cool-Turalny Maluch

logo cool turalny maluch

Cool-Turalny Maluch to autorski program edukacyjny z savoir vivre i etykiety dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Na zajęciach podopieczni bawią się i uczą, że kultura jest COOL.

W ramach współpracy dostaniesz konspekty warsztatów, konsultacje, sprawdzony sposób na biznes i o wiele więcej.

Sprawdź!

DepilConcept

logo depil concept kropla i napis

DepilConcept jest innowacyjną siecią specjalistycznych gabinetów kosmetycznych oferujących najnowsze zabiegi trwałej depilacji i fototerapii odmładzania.

W ramach współpracy otrzymasz pomoc w wyborze lokalu i rekrutacji pracowników, kompleksowe szkolenia franczyzobiorcy i personelu, wsparcie marketingowe, obsługi klienta i sprzedaży, własny serwis urządzeń i urządzenie zastępcze na czas napraw.

Brzmi zachęcająco? Zapoznaj się ze szczegółami.

Early Stage

Early Stage to wiodąca szkoła języka angielskiego specjalizująca się w nauczaniu dzieci i młodzieży. Ma za sobą długą historię i sprecyzowany plan na przyszłość. W trakcie 26 lat działalności firma zbudowała silną markę, której w 2019 r. zaufało ponad 33 000 uczniów.

W ramach współpracy otrzymujesz: sprawdzony model finansowy, wsparcie administracyjne, bezpłatne szkolenia, opiekę metodyczną, sprawdzoną metodę i korzystne warunki finansowe. Zainteresowana?

Sprawdź jak zostać właścicielem szkoły!

Edukido

Edukido logo
Franczyza Edukido, zajęcia

Edukido oferuje zajęcia edukacyjne z klockami LEGO® dla dzieci w wieku 3-12 lat: regularne spotkania pozalekcyjne, tematyczne warsztaty szkolne i przedszkolne dopasowane do programu placówki, półkolonie tematyczne, urodziny w świecie klocków.

W ramach współpracy dostaniesz profesjonalny system wsparcia swojego biznesu na każdym etapie, w każdej z dziedzin (marketing, sprzedaż, obsługa klienta etc.). Od połowy kwietnia w ofercie będzie korzystna kosztowo opcja Edukido Mini.

Przeczytaj więcej!

Komputrilo

logo Komputrilo
dzieci na zajęciach komputerowych

Komputrilo realizuje kursy programowania dla dzieci i młodzieży. To firma przyjazna kobietom, oferująca dużą różnorodność zajęć. Zaraża swoich uczniów pasją do nowych technologii.

W ramach współpracy dostaniesz wsparcie techniczne i merytoryczne, szkolenia, swobodę działań, wyłączność na danym obszarze.

Przeczytaj, co jeszcze!

MathRiders

Logo MathRiders
Franczyza MathRiders - zajęcia

MathRiders to międzynarodowy program edukacji matematycznej, przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat. Zajęcia rozwijają u dzieci zdolność do logicznego myślenia i wzmacniają ich pewność siebie. Sieć szkół MathRiders liczy już ponad 60 placówek, w których uczy się ponad 8 tysięcy dzieci.

W ramach współpracy dostaniesz szkolenia biznesowe, nieograniczone wsparcie, materiały marketingowe, ciągły rozwój metody, dostęp do platformy, zarządzającej placówką. Brzmi interesująco?

Zobacz, dlaczego warto!

Nutty Scientists

zajęcia w Nutty Scieintists

Nutty Scientists działa globalnie – ma swoje lokalizacje w ponad 40 krajach na całym świecie. Firma oferuje zabawne, praktyczne, interaktywne zajęcia w formie pokazów lub warsztatów – prowadzone przez profesjonalny zespół naukowców Nutty Scientists.

W ramach współpracy dostaniesz wszechstronne szkolenie wstępne, wsparcie w wyborze i szkoleniu Twoich pierwszych instruktorów, w organizacji Twoich działań promocyjnych i marketingowych. Chcesz założyć jedną z pierwszych franczyz w Polsce?

Zapoznaj się ze szczegółami!

SOCATOTS

logo Socatots

SOCATOTS to największa na świecie organizacja, prowadząca zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci, w wieku od 6 miesięcy do 5 lat, z aktywnym udziałem rodzica. To zajęcia ruchowe, podczas których dzieci nabierają poczucia własnej wartości oraz pewności siebie.

W ramach współpracy otrzymujesz dostęp do zintegrowanej platformy IT, wsparcie marketingowe, szkolenia oraz inwestujesz w system, sprawdzony na całym świecie.

Co jeszcze? Sprawdź!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera.

Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego.

Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla zaangażowanej mamy, która pragnie się rozwijać!

grafika projektu Franczyza dla Mamy 2020

Akcja Franczyza dla Mamy 2020 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 7 edycji i potrwa do marca 2021.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Edukido obniża opłaty dla franczyzobiorców w związku z epidemią koronawirusa

Kiedy wiele firm szuka sposobów na wyjście z zapaści spowodowanej epidemią koronawirusa, marka franczyzowa Edukido obniża opłaty swoim franczyzobiorcom. Obniżka opłat może wynieść nawet 75%, żeby pomóc partnerom biznesowym przetrwać trudny moment.
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 29/03/2020
dzieci podczas zabawy lego na zajęciach Edukido

Franczyza Edukido obniża opłaty licencyjne

Edukido Polska to pierwsza sieć franczyzowa w branży edukacyjnej, która zdecydowała się na obniżenie opłat licencyjnych w związku z epidemią koronawirusa. Miesięczna opłata franczyzowa w sieci zostanie obniżona przez okres 5 kolejnych miesięcy (od kwietnia do sierpnia włącznie) – o 50% lub 75%, zależnie od wybranego wariantu.

Biznes edukacyjny to łańcuch wartości

– Hołdujemy idei, że biznes edukacyjny to łańcuch wartości. My przekazujemy swoje know-how i markę franczyzobiorcom, a oni organizują zajęcia dla dzieci i pobierają opłaty od rodziców.

W drugą stronę działa to tak samo: tzn. rodzic płaci franczyzobiorcy, a właściciel oddziału – nam. Jeżeli nie ma źródła w postaci opłaty od rodzica, bo zajęć oczywiście nie można teraz prowadzić, wówczas franczyzobiorcy bardzo ciężko jest wywiązać się z umowy – mówi Anna Jurak, dyrektor działu obsługi klienta w Edukido Polska.

Dwa warianty pomocy dla franczyzobiorców Edukido

W tej sytuacji franczyzobiorcy zyskali jeden z dwóch wariantów do wyboru. Mogą zdecydować się na obniżenie opłat o 50% przez okres 5 miesięcy (kwiecień–sierpień) bez konieczności wyrównania w przyszłości albo na 75% obniżki przez te same 5 miesięcy, ale z koniecznością zwrotu w 2021 roku połowy wartości tejże obniżki.

– Mamy pełną świadomość tego, że walka z koronawirusem to nasza wspólna sprawa. Na pewno więc nie zostawimy franczyzobiorców samych sobie. Bez ścisłej współpracy właśnie w tym okresie oddziały mogłyby sobie po prostu nie poradzić – dodaje Jurak.

Franczyzodawca zaznacza, że koszty bieżącej działalności będzie musiał finansować środkami z zewnątrz. Same opłaty od franczyzobiorców będą bowiem zdecydowanie niewystarczające do tego, by pokryć koszty stałe oraz koszty rozwoju – którego sieć zdecydowanie nie chce zaprzestać.

– Jesteśmy pewni, że wspólnymi siłami, korzystając również z rządowej tarczy antykryzysowej, damy radę przetrwać. Przez kilka lat budowaliśmy sieć i teraz wierzymy w to, że jesienią będziemy jeszcze silniejsi. Ale osiągniemy to tylko siłą naszych oddziałów!

Edukido to sprawdzony pomysł na biznes w branży edukacyjnej

Edukido to autorski program zajęć edukacyjnych z klockami LEGO® dla dzieci w wieku 3-12 lat. Firma oferuje regularne zajęcia pozalekcyjne pozwalające dzieciom lepiej poznać otaczający nas świat, tematyczne warsztaty szkolne i przedszkolne dopasowane do programu placówki,
półkolonie tematyczne oraz urodziny w świecie klocków.

Edukido Polska bierze udział w akcji on-line Franczyza dla Mamy organizowanej przez Fundację Mamo Pracuj.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail