Czego szukasz

Mamo, masz talent, to na pewno! Tylko jak go odkryć w sobie?

Macierzyństwo to szczególny moment w życiu kobiety. Zmienia się nasze postrzeganie świata. Odkrywamy w sobie zupełnie nowe talenty, mierzymy się z nowymi wyzwaniami… po prostu zmieniamy się. A jak wykorzystać te zmiany dla siebie? Jak odkryć to, co w życiu da nam największą radość i spełnienie? O odkrywaniu siebie i swoich talentów rozmawiamy z Sylwią Czajką-Jansen, coachem mocnych stron. A Ty już znasz swoje mocne strony? Sprawdź!

  • Aga Wnękowicz-Smenżyk - 20/12/2016
Sylwia Czajka-Jansen

Sylwio, jesteś certyfikowanym przez Instytut Gallupa coachem mocnych stron. Pomagasz w procesie odkrywania talentów i wykorzystywaniu ich w życiu zawodowym. Na początku pracy Twój klient (klientka) wykonuje test…

Tak. Punktem wyjściowym dla dalszej pracy jest wykonanie badania Strengthsfinder® opracowanego przez dr Cliftona, psychologa, założyciela Instytutu Gallupa. Poświęcił on swoje życie badaniom ludzi sukcesu. Wpadł na oryginalną w owym czasie (czyli latach 60-tych) ideę, że z ludźmi jest wszystko w porządku, więc może zamiast wytykać im to, co im nie wychodzi, warto skupić się na tym, co robią dobrze. Po przebadaniu setek tysięcy osób – powstało badanie, składające się ze 177 pytań, dzięki któremu każdy może dowiedzieć się jakie cechy talentów są u niego najsilniejsze.

Takich “grup talentów” jest 34…

Tak. Wynikiem badania jest raport wraz z informacją, jaka jest sekwencja naszych osobistych talentów. Można wykupić sobie pełen raport – z 34 talentami. Można też na początek wykupić raport z tzw. TOP 5, czyli pierwszymi i najważniejszymi pięcioma talentami. I to jest moim zdaniem zdecydowanie lepsze rozwiązanie na start. Jak już przepracujemy pierwszą piątkę, nauczymy się z niej skorzystać – wtedy można zagłębiać się dalej.

event_sylwia_czajka_jansen_grupa_640

W jaki sposób wykonanie testu Strengthsfinder®, wiedza o talentach może pomóc mamie na etapie zawodowej zmiany?

Macierzyństwo to taki moment, który zmienia patrzenie na świat. Możesz odkryć w sobie kompletnie nowe rzeczy. Mogą to być zasoby, które Cię kręcą, ale również strachy i lęki, które Cię hamują. Rodzisz się nowa Ty.

Sprawdzenie swoich talentów na tym etapie – pozwoli Ci zobaczyć do czego masz potencjał. Na ile miałaś możliwość realizowania się w tym, co robiłaś do tej pory. Ale również sprawdzenie, czy nowe pomysły na siebie mają szanse powodzenia. Poznanie talentów to predyktor sukcesu. Bez patrzenia na modę, czy na to co robią inni.

Bo okres w domu z małym dzieckiem to bardzo często – z mojego doświadczenia – czas poszukiwania nowego pomysłu na siebie… A jednocześnie czas wielkiej niepewności i zachwiania poczucia własnej wartości…

Macierzyństwo wytrąca z równowagi. Bardzo często w rozmowach z klientkami – młodymi mamami – pracuję nad przywracaniem ich wiary we własne możliwości. Zapominają o sukcesach, które już odniosły i skupiają się na trudnościach, które są przed nimi. Moja praca to “przywracanie im pamięci” i wskazywanie, jak wiele już dokonały dzięki swojemu potencjałowi. A najczęściej są to osoby, które zrobiły już bardzo dużo! A jeśli zrobiły to już raz, to jaki problem, by dokonały tego po raz kolejny ?

Nie ma lepszego dowodu na to, że coś potrafisz zrobić niż ten, że już to zrobiłaś. Fakt, że urodziło się dziecko, nie zmienia Twojej osobowości czy potencjału.

Nikt nie podmienia Ciebie. Zmieniają się jedynie okoliczności.

Z własnego doświadczenia wiem, że będąc w domu z małym dzieckiem, odcinając się od aktywności zawodowej czy towarzyskiej – drastycznie spada poczucie własnej wartości. Nie myślimy o sobie jako o osobach utalentowanych. Nie dostrzegamy swoich mocnych stron.

Na moich warsztatach jedna z dziewczyn – młodych mam – mówiła o swoim stanie jako o dziurze laktacyjnej :). To dobrze opisuje ten stan, który przydarza się wielu kobietom.

Z drugiej strony – obserwuję aktywność młodych mam, choćby w facebookowych grupach biznesowo-rozwojowych i widzę jakie są kreatywne, przedsiębiorcze. Jakby macierzyństwo wybudziło je z uśpienia. Szukają własnej lepszej drogi. Zaczynają tworzyć blogi, portale, kursy. Chcą uczyć się i dzielić z innymi. Wcześniej – przed macierzyńską przerwą – wcale nie były aktywne na tych polach.

event_sylwia_zbiorowe_640

Paradoksalnie – pomimo wielkiego zachwiania – jest to moment najwyższej mobilizacji.

Tak. Oczywiście nie u każdej kobiety objawia się to chęcią zawodowej rewolucji. Ja po urodzeniu pierwszej córki myślałam, że będę siedzieć spokojnie w domu. Po 4 miesiącach okazało się, że bardzo potrzebuję aktywności zawodowej i chciałam wrócić do swojej pracy, bo było mi tam bardzo dobrze. Niemniej jak już wróciłam to obudził się we mnie menadżer – mobilizator – organizator. Wiedziałam, że nie mam już 12 godzin dziennie, by sobie popracować. Bo w domu czeka na mnie córka, z którą chcę odkrywać świat. Więc musiałam na nowo nauczyć się zarządzać sobą w czasie. To był u mnie okres najbardziej szybkiego rozwoju. Sięgnęłam po pomoc mentora, zaczęłam robić sobie kursy, nauczyłam się też delegować. Posiadanie dziecka zrobiło ze mnie menedżera z prawdziwego zdarzenia ;).

W którym momencie warto zrobić test SF? Czy są momenty, w których „coś” ma wpływ na to jak wyjdzie to badanie?

Z pewnością okres bardzo wczesnego macierzyństwa – choćby ze względu na zmiany hormonalne – może wpłynąć na wynik testu. W zdecydowanej większości kobiet uwydatniają się wtedy emocje związane z empatią, bliskością, relacjami – i jestem przekonana, że wpłynie to na odpowiedzi udzielane w teście. Tak więc radzę odczekać do uciszenia macierzyńskiej burzy hormonalnej.. No i zawsze polecam robić badanie w komfortowej i niezakłócanej sytuacji.

Jak – jako coach mocnych stron – możesz pomóc mamom na etapie zawodowej zmiany?

Bardzo dużo daje już pierwsza rozmowa. Wyjście ze swoim problemem, powiedzenie go na głos. Ja dzielę się doświadczeniem. Bazuję nie tylko na certyfikacie Gallupa, ale również na 20-letnim doświadczeniu pracy menedżera HR oraz znajomości obecnego rynku pracy. Rewidujemy Twoje talenty, przeszłe doświadczenia oraz wstępne plany. Sprawdzamy czy w tym, co chcesz teraz robić (czy to będzie ta sama czy nowa praca, a może własny biznes) będziesz sama się wspierać – w oparciu o swój naturalny potencjał. W praktyce rozmawiamy również o konkretach – o firmach na rynku, o tym jak aplikować, na co zwrócić uwagę, jak praktycznie przygotować się do powrotu do pracy.

Poza coachingiem mocnych stron prowadzisz warsztaty. Czy to jest forma odpowiednia dla mam?

To zależy od osobistych preferencji, co do sposobu uczenia się. Na moje warsztaty przychodzi wiele mam. Dla mnie warsztaty to wspaniała forma nauki. Rodzi się atmosfera zaufania. Uczymy się pracować nad talentami, ale od razu zauważamy, że mamy je różne i warto w ten sposób filtrować rzeczywistość. Jest sporo pracy zespołowej, interakcji. Jest też poczucie przynależności – niezwykle istotna sprawa. Spotykają się osoby, które mają podobny “problem”. Później pozostajemy ze sobą w kontakcie, nadal rozwiązujemy problemy zawodowe w naszej grupie facebookowej Your Talent Booster (zapraszamy!). Korzystamy z mocy zbiorowej inteligencji. Wspieramy się, motywujemy i pomagamy sobie wzajemnie coś dalej zrobić z naszymi celami.

Na 2017 rok zaplanowałam cykl talentowych warsztatów składający się z trzech modułów. Rozpoczynamy już 14 stycznia od warsztatów „Talent w akcji”, które pomogą mądrze i w zgodzie z talentami zaplanować i – co najważniejsze (!) – wdrożyć cele zawodowe w życie.

Obecnie poszukuję 16 ambasadorek, które jako pierwsze wezmą udział w tym programie, w bardzo atrakcyjnej cenie. Wszystkie informacje na temat warsztatów znajdują się TUTAJ >>

Mam nadzieję, że wśród ambasadorek znajdą się również Czytelniczki Mamo Pracuj! Pozdrawiam serdecznie 😉

Ja również mam taką nadzieję. Dziękuję bardzo za rozmowę!

Z Sylwią Czajką-Jansen rozmawiała Aga Wnękowicz-Smenżyk.

Zdjęcia: archiwum Sylwii Czajki-Jansen

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Aga Wnękowicz-Smenżyk
Absolwentka filmoznawstwa UJ, menadżerka kultury, współorganizatorka wydarzeń kulturalnych. Redaguje, pisze, organizuje, uczy się, działa. Czyta książki dla dzieci, a czasem nawet dla dorosłych. Zafascynowana prowadzeniem biznesu online i życia offline.
Podyskutuj

Jedna odpowiedź do “Mamo, masz talent, to na pewno! Tylko jak go odkryć w sobie?”

  1. Magda napisał(a):

    Pięknie Sylwia powiedziane! Podpisuję się obiema rękami. Jestem żywym przykładem tego jak odkrycie swoich talentów daje ogromną MOC i odwagę. Wyfrunęłam spod skrzydeł Sylwii i lecę! Jak najdalej, jak najwyżej uzbrojona w mocne strony i wiarę w siebie. Drogie kobiety i matki! Odkopcie swoje marzenia i talenty i gnajcie za swoimi pragnieniami. Macierzyństwo jest najlepszym na to momentem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Agentki do zadań specjalnych, czyli jak pogodzić pracę na etacie z życiem rodzinnym?

Na takie pytanie nie ma jednej odpowiedzi, dlatego do rozmowy o tym jak pogodzić macierzyństwo z pracą zawodową zdecydowaliśmy się zaprosić Marinę i Agnieszkę, prywatnie mamy łącznie 6 dzieci, a zawodowo związane z ProService Finteco. Co im pomaga? Co doceniają? Jakie rozwiązania może wprowadzić pracodawca, aby wspierać swoich pracowników-rodziców? Sprawdźcie!
  • Agnieszka Kaczanowska - 12/03/2018

Marino, niedawno wróciłaś do pracy po urodzeniu drugiego synka. Jak się przygotowałaś do powrotu?

Sprawdziłam rozkład jazdy mojego autobusu numer 189 w kierunku biura. A tak na poważnie, w moim przypadku należało przede wszystkim zdecydować, co robimy z najmłodszym synkiem. Stanęłam przed dylematem – żłobek czy opiekunka? Długo się nie zastanawiałam – padło na żłobek, bo przecież tam też są panie, które zaopiekują się moim synkiem 🙂 Poza tym wydaje mi się, że dziecko w środowisku innych dzieci zupełnie inaczej się zachowuje i rozwija. Oczywiście, wysyłając malucha do żłobka, musiałam się liczyć z tym, że może częściej chorować. Przyznam, że tego obawiałam się najbardziej.

A jak Twoje odczucia związane z powrotem? Czy miałaś jakiekolwiek obawy?

W trakcie trwania mojego urlopu macierzyńskiego byłam w stałym kontakcie z zespołem HR, koleżankami i kolegami z firmy. Bardzo mile się zaskoczyłam, kiedy z okazji narodzin synka dostałam od ProService Finteco przepiękny kocyk dziecięcy i zestaw kosmetyków. W trakcie urlopu docierały do mnie informacje „co nowego”! Dowiedziałam się też, że firma zmienia siedzibę i wrócę do pracy już w nowym biurze.

Z mojego punktu widzenia zakończenia urlopu obawiałam się bardziej po urodzeniu się mojego drugiego dziecka – ilość obowiązków przy dwójce dzieci jest dwukrotnie większa… To dało nam motywacyjny zastrzyk do tego, by na nowo się przeorganizować – ustalić podział, kto zawozi dzieci do przedszkola i żłobka, a kto je odbiera. Wychodzę skoro świt z domu podczas gdy mąż zajmuje się chłopcami rano i zawozi ich do przedszkola. Ja z kolei odbieram dzieciaki po pracy.

Jeśli chodzi o moje odczucia związane z powrotem do firmy, to są one bardzo pozytywne. Przede wszystkim ogromne wsparcie po powrocie otrzymałam od mojej przełożonej. Muszę przyznać, że spotykam się w firmie z dużą wyrozumiałością i to jest dla mnie bardzo komfortowe!

Powiedz nam, czy korzystasz z jakiś rozwiązań typu krótszy czas pracy albo elastyczne godziny? A może coś innego, co Tobie akurat pomaga najbardziej?

Kiedy zbliżał się mój powrót do pracy, postanowiłam że skorzystam z prawa, które przysługuje mamom karmiącym. Jest to dla mnie dużym udogodnieniem. Do 17:15 muszę odebrać dzieci, bo tak pracują placówki publiczne. Kończąc pracę o 16:00 i stojąc w korkach czasami jest to prawdziwe wyzwanie! Byłoby świetnie rozpoczynać pracę od 7:00, lecz niestety nie zawsze jest taka możliwość. Nasza firma bardzo się rozwija – kto wie, być może w przyszłości pojawi się żłobek lub przedszkole w naszej siedzibie lub bardzo blisko niej 🙂

Co mi pomaga najbardziej? Myślę że to, że moja przełożona i mój zespół wykazują ogromne zrozumienie, kiedy dzieci mają gorączkę i muszę zostać w domu. To jest bardzo cenne. Jestem im za to ogromnie wdzięczna.

Dowiedziałam się, że masz nowe zadania, sporo się uczysz. Czym się zajmujesz po powrocie do pracy?

Zaraz po powrocie z urlopu wykonywałam te obowiązki, które należały do mnie przed urlopem – zajmowałam się kontrolą i realizacją płatności, związanych z rozliczeniem transakcji uczestników funduszy inwestycyjnych. Dłuższa przerwa w pracy robi swoje – wiele rzeczy musiałam sobie przypomnieć. Po miesiącu dowiedziałam się, że w moim Wydziale Kontroli Rozliczeń Pieniężnych tworzy się nowy zespół, który będzie odpowiedzialny za naliczanie prowizji. Otrzymałam wtedy propozycję wsparcia nowego zespołu. Przyjęłam!

Obecnie do moich nowych zadań należą m.in. naliczanie prowizji od aktyw i zleceń dla dystrybutorów, kontrolowanie poprawności naliczenia, analiza nowych wymagań, kontrola raportów w PC i samo raportowanie z PC, a także ścisły kontakt z siecią dystrybucji. Czasami mam wrażenie, że zmieniłam branżę ☺. Muszę jednak powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona. Codziennie uczę się nowych rzeczy. Podoba mi się, że w wykonywaniu moich nowych obowiązków nie ma powtarzalności. Jestem zadowolona z moich nowych zadań i cieszę się, że mogę pracować w miejscu, gdzie panuje przyjemna atmosfera i gdzie pracują życzliwi ludzie.

Co według Ciebie jest kluczem do tego, aby połączyć życie rodzinne i zawodowe?

Hmm (zastanawia się). Myślę, że powinno się być bardzo zorganizowanym i mieć pozytywne nastawienie, nie tylko do pracy, ale i do świata, który nas otacza. Połączenie życia zawodowego z rodzinnym na ogół nie jest łatwe, zwłaszcza kiedy dziadkowie mieszkają w innym mieście. Mimo wszystko jest to możliwe. Za to nic nie sprawia mi tak większej satysfakcji jak to, kiedy w sobotę rano, leżąc w łóżku, słyszę jak w moim kierunku drepczą małe stópki. Starszy syn prowadzi młodszego za rączkę mówiąc:”Chodź, tu jest mamusia”…

A które z benefitów firmy/rozwiązań doceniasz najbardziej?

W firmie pracujemy od poniedziałku do piątku, a więc każdy weekend mogę zarezerwować tylko dla rodziny. Jestem zadowolona z pakietu medycznego, który jest w całości opłacony przez pracodawcę. Mogę nim objąć moją rodzinę. Mam możliwość skorzystać z kwoty w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którą mogę przeznaczyć na sportowe zakupy albo np. bilety do kina. Ten fundusz może dofinansować również wyjazd lub kolonię dla mojego dziecka. Firma organizuje wydarzenia dla rodzin, jak np. rodzinne warsztaty zdobienia pierniczków lub pisanek. To dobra okazja do tego, by pokazać swoim pociechom jak wygląda miejsce, do którego każdego ranka jedzie ich mama☺ Organizowane są również konkursy dla pracowników i ich dzieci. Są również inne możliwości, jednak dla mnie to właśnie te są najcenniejsze.

Bardzo Ci dziękuję!

Agnieszko, Ty pracujesz w trybie zadaniowym. Co to oznacza?

Zadaniowy tryb pracy oznacza, że mam wyznaczone zadania, które wykonuję w czasie mojej pracy. Sama organizuję sobie czas ich wykonania. Staram się, by powierzone mi polecenia realizować między 7.00 a 15.00. W trakcie rozmowy z moim przełożonym wskazałam, że takie rozwiązanie byłoby dla mnie najdogodniejsze. Po tym czasie przekazuję obowiązki innym pracownikom, którzy pracują w dopasowanych do swojego trybu życia godzinach.

Czy taka możliwość pomaga Ci lepiej połączyć życie rodzinne z zawodowym?

Zdecydowanie tak, możliwość wyboru godzin w jakich pracuję pozwoliło mi na podjęcie zatrudnienia. Kończąc pracę o 15.00 mogę odebrać dziecko z przedszkola. Z uwagi na to, że mój mąż kończy pracę późno, ja mam pewność, że odbiorę malucha na czas. Po powrocie do domu zajmuję się życiem rodzinnym i jestem do dyspozycji moich dzieci. Bardzo komfortowe jest to, że pracujemy od poniedziałku do piątku przez co cały weekend mogę spędzić z moją rodziną i poświęcić czas na nasze rytuały 🙂

Czy mogłabyś nam więcej opowiedzieć o swojej pracy? O Twoich obowiązkach?

Pracuję w Wydziale Rozliczeń. Do moich głównych obowiązków należy obsługa transakcji i operacji rynku finansowego zawartych na rzecz funduszy inwestycyjnych, sporządzanie projekcji przepływów finansowych funduszy, realizacja płatności.

Które z benefitów firmy są Twoim zdaniem najważniejsze w kontekście łączenia życia rodzinnego i zawodowego?

Świetnym benefitem jest dofinansowanie kart sportowych dla członków rodziny. Karty, które mogę zamówić dla całej rodziny są kosztem, który nie obciąża tak mocno domowego budżetu. W pewnym okresie miałam wykupione karty basenowe dla moich dzieci i dla siebie. Była to dla nas prawdziwa mobilizacja, aby częściej chodzić razem na basen. Dzięki temu mogliśmy wspólnie spędzić czas w aktywny sposób! Jako rodzic cenię również opiekę medyczną.

A możesz opowiedzieć jaka atmosfera panuje w trakcie imprez dla dzieci firmowych, jak np. pieczenie pierniczków, i czy dzieci lubią chodzić do mamy do pracy?

Świąteczne ozdabianie pierniczków jest cudowne, moje dzieci uwielbiają tę imprezę i chętnie w niej biorą udział. Nasze koleżanki z HR zawsze przygotowują wszystkie niezbędne rzeczy do zdobienia. Jedna z nich samodzielnie wypieka wszystkie pierniczki właśnie na tę imprezę! Muszę przyznać, że zarówno dzieciaki jak i ich rodzice, którzy przychodzą są bardzo zadowoleni i świetnie się bawią 😉

Jest jeszcze jedna ciekawa inicjatywa, która skradła serce moim pociechom – konkurs „Świąteczna Kartka z Dziecięcą Fantazją”. Zabawa polegająca na zrobieniu rysunku o tematyce bożonarodzeniowej. Najlepsza praca jest drukowana w formie kartki pocztowej celem wsparcia Fundacji Dziecięca Fantazja. Córka i syn biorą udział w tym konkursie i są przepełnieni dumą, kiedy przychodzimy razem do pracy na zdobienie pierniczków, a ich prace razem z pracami wszystkich uczestników konkursu zdobią korytarz w Firmie, a my możemy je podziwiać.

Dziękuję Wam serdecznie za rozmowę, i równocześnie zapraszam do pełnego poznania profilu ProService Finteco w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie, a także sprawdzenie wszystkich aktualnych ofert pracy.

Kilka słów o naszych Bohaterkach:

Marina Jaraszek jest Starszym Specjalistą w Wydziale Kontroli Rozliczeń Pieniężnych, jest także mamą dwóch wspaniałych chłopców. Niedawno wróciła po przerwie związanej z urodzeniem drugiego synka. Otrzymała nowe zadania i uczy się nowych rzeczy. Chętnie dzieli się również wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami firmy.

Agnieszka Hladyk pracuje jako Młodszy Specjalista w Wydziale Rozliczeń w Departamencie Administracji i Wyceny Aktywów. Agnieszka pracuje w zadaniowym czasie pracy. Jest mamą czwórki cudownych dzieci. Chętnie angażuje się w życie firmy. Bierze udział w różnych inicjatywach jak np. rodzinne dekorowanie pierniczków czy pisanek.

 

 

https://web.facebook.com/ProServiceFinteco/

https://www.linkedin.com/company/18138011/

https://bulldogjob.pl/companies/profiles/593-proservice-finteco-sp-z-o-o

Zdjęcia: własność ProService Finteco

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Przed Tobą rozmowa o pracę? Gratulacje! To oznacza, że Twoje CV przeszło wstępną selekcję i jesteś w gronie kilku wybranych Kandydatów. Przed Tobą kolejny krok do celu jakim jest nowa praca, czyli rozmowa rekrutacyjna. Jak przygotować się do rozmowy o kwalifikacyjnej?
  • Katarzyna Radecka - 27/02/2018
kobieta i mężczyzna w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej podają sobie ręce

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

O tym, że rozmowa o pracę może być stresująca wiedzą chyba wszyscy, którzy w takich rozmowach brali udział, szczególnie jeśli jest to pierwsza rozmowa tego typu od dłuższego czasu i dotyczy pracy, na której nam zależy.

Zanim spotkamy się z naszym potencjalnym pracodawcą, warto się do takiego spotkania przygotować – to zminimalizuje stres oraz sprawi, że poczujemy się pewniej i zwiększymy swoje szanse na dobre zaprezentowanie naszych umiejętności.

O czym powinniśmy pamiętać przed spotkaniem? Oto lista najważniejszych rzeczy:

1) Czy wiesz o jakim stanowisku będziesz rozmawiać? Jeśli nie pamiętasz, koniecznie sprawdź ogłoszenie lub opis stanowiska przed spotkaniem. Sytuacja, w której Kandydat nie jest pewien na jakie stanowisko kandyduje jest niedopuszczalna. Jeśli szukasz aktywnie pracy i wysyłasz dziesiątki cv, prowadź rejestr ofert, trzymaj maile w osobnym folderze, słowem zrób coś, co pozwoli Ci w szybki sposób sprawdzić szczegóły danej rekrutacji.

2) Wcześniej opracuj drogę dojazdu na spotkanie – być może firma znajduje się w trudno dostępnym miejscu albo właśnie na głównej drodze dojazdowej jest remont i musisz inaczej rozplanować trasę. Punktualność jest bardzo ważna, lepiej być kilka minut wcześniej i poczekać, niż w ostatniej chwili w stresie biec na spotkanie i wpaść na nie zdyszanym jak po przebiegnięciu maratonu.

Upewnij się też, że wiesz z kim będziesz rozmawiać oraz jaką funkcję ta osoba pełni w danej firmie. Czy jest to np. specjalista ds. rekrutacji czy może Twój potencjalny szef? Informacja na temat Twojego rozmówcy powinna pojawić się w momencie zaproszenia, jeśli tak się nie stanie dopytaj o to.

3) Koniecznie zapoznaj się z profilem pracodawcy, wejdź na jego stronę internetową, poczytaj o tym czym się zajmuje firma, jakie są jej aktualne projekty. Zupełnie inaczej odbierany jest na rozmowie Kandydat, który wie coś o firmie, od tego, którego to w ogóle nie interesuje. Jeśli zapoznaliśmy się z profilem danej firmy, świadczy to o naszej motywacji, o tym, że zależy nam na zatrudnieniu i że możemy być zaangażowanymi pracownikami. Poza tym możliwe, że pracowaliśmy już w firmie z tej samej branży i fakt ten będzie bardzo dobrym punktem wyjścia w rozmowie, a także pozwoli nam wskazać konkretne doświadczenie, spójne z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy.

4) Przed spotkaniem odpowiedzmy sobie na bardzo ważne pytanie: dlaczego interesuje mnie akurat ta firma i to stanowisko? Takie pytanie na pewno padnie na spotkaniu, więc warto się do niego przygotować. Czy chodzi o firmę – bo zawsze marzyliśmy o pracy właśnie tutaj? A jeśli tak, dlaczego? Czy może idealnie spełniamy wymagania pracodawcy? Jeśli tak, to dlaczego? Im więcej podamy faktów i nawiążemy do naszych umiejętności, tym większa szansa na przekonanie drugiej strony do naszej kandydatury. Wykorzystajmy takie pytanie na pokazanie naszej motywacji do pracy w tej konkretnej firmie.

5) Spójrz jeszcze raz na swoje cv pod kątem tej konkretnej oferty. Które z Twoich kompetencji odpowiadają wymaganiom potencjalnego pracodawcy? Jakie są Twoje mocne strony, o których możesz wspomnieć? Pomyśl o konkretnych sytuacjach, w których znalazły zastosowanie Twoje umiejętności, na których zależy też tej konkretnej firmie. Upewnij się też, że pamiętasz szczegóły na temat historii swojego zatrudnienia.

6) Zwróć uwagę na dress code – podczas spotkania o pracę należy zadbać o swój wygląd i dostosować go do sytuacji. Swetry, dżinsy, bardzo krótkie spódnice czy mocny makijaż zostawiamy na inne okazje😊

7) Pomyśl, o co chcesz zapytać podczas spotkania – to bardzo dobra okazja, żeby przyjrzeć się szczegółom i doprecyzować różne kwestie. Czy na pewno rozumiesz obowiązki na danym stanowisku? Jakie oczekiwania ma potencjalny pracodawca? Czy wiesz jak wygląda zespół i z kim będziesz współpracować? Warto też dopytać o ramy czasowe rekrutacji i o to, kiedy możesz spodziewać się informacji zwrotnej.

8) Przygotuj się też na pytanie o oczekiwane zarobki, najlepiej podać widełki czyli przedział w jakim chcesz się poruszać. Zaznacz czy chodzi o umowę o pracę czy może kontakt B2B. Jeśli ta informacja nie pojawi się wcześniej, dopytaj o premie i świadczenia pozapłacowe.

9) Pamiętaj o uśmiechu, pozytywnym nastawieniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego podczas rozmowy. Twoje wypowiedzi powinny być spójne i dłuższe niż pojedynczo rzucane słowa. Nasz rozmówca powinien mieć przekonanie, że rozmawia z osobą kompetentną i kulturalną. Pamiętaj, to jedyna szansa, żeby przekonać do siebie drugą stronę, więc wykorzystaj to w pełni!

Powodzenia!

Zdjęcie: Pixabay.com.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Katarzyna Radecka
Rekruterka, coach kariery. Od 2008 roku związana z branżą rekrutacyjną. Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe z obszaru szkoleń i sprzedaży. Obecnie realizuje projekty rekrutacyjne i aktywnie wspiera osoby szukające pracy, m.in. prowadzi warsztaty dotyczące przygotowania CV oraz efektywnej prezentacji podczas rozmów o pracę. Prowadzi coaching kariery. Więcej informacji na www.hr-inspire.pl
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail