Czego szukasz

Mama w urzędzie pracy – czy warto?

Czy urzędy pracy naprawdę pomagają znaleźć pracę? A może to bezduszne molochy, które istnieją tylko po to, aby uprzykrzyć nam życie? Chcemy Was przekonać, że są urzędy, a raczej pracujący w nich urzędnicy, którzy dbają o to, by bezrobotni szybko wrócili do grona pracujących. Niech dobry przykład z WUP z Lublina będzie zachętą dla Was do szukania pomocy i wsparcia między innymi w urzędach pracy, a dla innych urzędów niech będzie inspiracją do działania!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 18/06/2012

Mamo, idź po pomoc do urzędu pracy!

Jesteś mamą i właśnie podjęłaś decyzję o powrocie do pracy po dłuższej przerwie? Nie wiesz, od czego zacząć poszukiwanie zatrudnienia, w jaki sposób trafić do pracodawców, nie masz pomysłu, jak napisać życiorys i list motywacyjny? Czujesz się zagubiona na współczesnym rynku pracy? Pomocy i wsparcia udzielą Ci doradcy zawodowi w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Lublinie. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszych  bezpłatnych usług.  

Powrót do pracy po dłuższej przerwie urlopie macierzyńskim lub wychowawczym zawsze jest trudny, ale gdy już podjęłaś decyzję, że „wracasz”, zmobilizuj wszystkie swoje siły. Najpierw zastanów się, czy chcesz pracować w swoim zawodzie wyuczonym bądź wykonywanym przed urodzeniem dziecka, czy może chciałabyś się przekwalifikować i spróbować czegoś nowego w swoim życiu zawodowym? Doradcy zawodowi podpowiedzą Ci, w jakim kierunku powinnaś się rozwijać, aby w pełni wykorzystać swoje predyspozycje zawodowe i umiejętności. W naszej siedzibie możesz umówić się na indywidualne konsultacje bądź grupowe warsztaty.

Co robimy?

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej jest wyspecjalizowaną jednostką Wojewódzkiego Urzędu Pracy – świadczymy bezpłatne usługi w zakresie informacji i poradnictwa zawodowego oraz pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy. Wszystkim zainteresowanym kobietom, które pragną wrócić do pracy po dłuższej przerwie, proponujemy różne formy działań mających na celu aktywizację zawodową:

  • indywidualne konsultacje i rozmowy z doradcą zawodowym-psychologiem – oferujemy pomoc w przygotowaniu się do aktywnego i skutecznego poszukiwania pracy: sporządzanie profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej;
  • badanie predyspozycji i preferencji zawodowych – dla kobiet, które po dłuższej przerwie zaczynają szukać pracy, ale nie wiedzą, jaka praca byłaby dla nich najodpowiedniejsza, chcą zaktualizować posiadane kwalifikacje bądź myślą o zmianie zawodu. Doradca zawodowy na podstawie rozmowy i testów psychologicznych pomoże odkryć mocne strony, umiejętności, zainteresowania i preferencje zawodowe, a także określi charakter pracy najbardziej zgodny z predyspozycjami osobowościowymi i zawodowymi. Mamom, które myślą o założeniu własnego biznesu, proponujemy również badania potencjału w zakresie przedsiębiorczości; 
  • grupowe warsztaty doskonalące umiejętności niezbędne w aktywnym poruszaniu się po współczesnym rynku pracy:

„Bilans kompetencji” poznanie swoich mocnych stron, preferencji osobowościowych i predyspozycji zawodowych na podstawie testów psychologicznych

„Jak radzić sobie ze stresem” mechanizmy, źródła i skutki stresu, informacje o stylach i sposobach radzenia sobie z nim

„CV i list motywacyjny – Twoim biletem do sukcesu” zasady sporządzania profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych (życiorys i list motywacyjny)

„Nie bój się komputera” podstawy obsługi komputera w celu przygotowania dokumentów aplikacyjnych w wersji komputerowej

„Znajdź pracę przez Internet” – nauka sprawnego poruszania się po Internecie, wyszukiwania ofert pracy oraz redagowania i wysyłania dokumentów aplikacyjnych do pracodawcy drogą elektroniczną

„Moja firma – jak zostać przedsiębiorcą” informacje na temat zakładania własnego biznesu i pozyskania środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej

„Spadochron” – odkrywanie swojego potencjału, określenie optymalnych dla siebie warunków pracy oraz zwiększenie motywacji wewnętrznej i wiary we własne możliwości

Ponadto każda zainteresowana osoba może u nas skorzystać z:

– zasobów informacji na temat zawodów i rynku pracy oraz możliwości szkolenia i kształcenia,

– ze zbiorów informacji zawodowej i elektronicznych baz danych o wolnych miejscach pracy (oferty pracy w kraju i za granicą),

– codziennej prasy z ofertami pracy.

Ponadto, osobom poszukującym pracy udostępniamy dwie pracownie komputerowe, gdzie można przygotować i wydrukować swoje dokumenty aplikacyjne, zapoznać się z ofertami pracy dostępnymi w Internecie oraz wysyłać dokumenty do pracodawcy pocztą elektroniczną.

Jak to działa w praktyce?

Skuteczne poszukiwanie pracy to czasochłonne i angażujące zajęcie, ale żeby przyniosło efekty wymaga determinacji ze strony osoby poszukującej, jak również wsparcia i ukierunkowania przez fachową pomoc doradcy zawodowego. Z naszych usług korzystają zarówno osoby zarejestrowane i niezarejestrowane w powiatowych urzędach pracy, jak również uczące się bądź pracujące. Wśród naszych klientów jest wiele kobiet-mam, które zdecydowały się na powrót do pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowywaniem dziecka. Jedną z naszych klientek jest obecnie pani Mirosława, samotnie wychowująca 5-letnią córeczkę Małgosię. Nasza klientka posiada wykształcenie wyższe politologiczne oraz pedagogiczne studia podyplomowe. Swoją sytuację życiową określa jako trudną.

– Poszukiwanie pracy jest bardzo żmudne i w dzisiejszych czasach znalezienie zatrudnienia graniczy z cudem – mówi pani Mirosława. Trzeba się przekwalifikować, bo w moim przypadku nie ma ofert pracy zgodnych z wykształceniem – dodaje. Klientka obecnie poszukuje pracy w handlu i obsłudze klienta. Jest w stałym kontakcie z doradcą zawodowym-psychologiem.

– W Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej korzystam z prasy, z Internetu w celu poszukiwania pracy i wysyłania dokumentów do pracodawcy. Uzyskałam pomoc w zredagowaniu życiorysu, listu motywacyjnego na różne stanowiska oraz pomoc w wyszukiwaniu ofert pracy. Uczestniczyłam w badaniach predyspozycji zawodowych. Spotkałam się tutaj z bardzo profesjonalnym podejściem do osoby poszukującej pracy – ocenia pani Mirosława. Wysyłam bardzo dużo dokumentów aplikacyjnych do pracodawców i cóż, trzeba wierzyć, że w końcu uda się znaleźć wymarzoną pracę – dodaje z optymizmem.

Zapraszamy wszystkie zainteresowane mamy, które podobnie jak nasza klientka poszukują pomocy w aktywnym powrocie na rynek pracy do naszej siedziby:

Kontakt:

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Lublinie
ul. Okopowa 5, pokój 355 (III piętro)
tel. (081) 463-53-50
lub do kontaktu drogą elektroniczną:
www.wup.lublin.pl
e-mail: i.siweksulowska@wup.lublin.pl

Autorka artykułu: Iwona Siwek-Sulowska – doradca zawodowy I stopnia ds. poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej

Zdjęcie: www.freedigitalphotos.net

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

#WomanOnStage – Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars

Firma Aptiv wraca do nas po wakacyjnej przerwie z ciekawym wydarzeniem. Niezależnie od tego czy interesujesz się motoryzacją i nowymi technologiami, czy może po prostu lubisz być na bieżąco z nowinkami, na tym spotkaniu nie może Cię zabraknąć! Sprawdź dlaczego i zapisz się już teraz!
  • Ewa Moskalik - Pieper - 17/09/2019

Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars: #WomanOnStage

Po wakacyjnej przerwie firma Aptiv nadal nie zwalnia tempa i już:

25 września o godzinie 18:00 w Starej Zajezdni w Krakowie odbędzie się 6 edycja Connected.Cars: #WomenOnStage.

Ta edycja jest wyjątkowa i szczególnie ważna, ponieważ w całości przygotowały ją kobiety – inżynierki z Aptiv, które pokażą Wam, że świat motoryzacji nie jest tylko domeną mężczyzn.

Oczywiście na spotkanie zapraszamy zarówno Panie, jak i Panów. 🙂

Poznaj szczegóły spotkania i zapisz się!

Możesz mieć niepowtarzalną okazję wyruszenia do krainy nowych technologii i samochodów przyszłości. Poznać tematy związane z bezpieczeństwem, inteligencją samochodów, testowania oraz budowania innowacyjnych produktów pod kątem Agile, ale nie tylko!

To będzie też doskonała okazja, żeby porozmawiać z managerami Aptiv o możliwościach zatrudnienia! Dlatego zabierz ze sobą swoje CV!

Agenda:

18:00 -18:20 – Poznajmy się!

18:20 – 18:40 – Dlaczego testowanie samochodów przyszłości jest takie ważne?

18:40 – 19:10 – Networking (pizza & drinks on us!)

19:10 – 19:30 – Wyższy poziom inteligencji w samochodach przyszłości – projekt Simusafe

19:30 – 19:50 – Agile jako narzędzie do budowania innowacyjnych produktów w branży automotive.

19:50 – 21:00 – Speed recruiting + Networking

Wydarzenie jest bezpłatne, ale rejestracja obowiązkowa. Łap bilet!

Co jeszcze Cię czeka na miejscu?

  • Mocna dawka wiedzy oraz inspiracji od najlepszych inżynierek oraz managerów!
  • Strefy inżynieryjne, w których spotkacie ekspertów Aptiv oraz porozmawiacie o aktualnych ofertach pracy.
  • Spotkanie z przedstawicielkami Fundacji Mamo Pracuj.
  • Dla pierwszych 100 osób specjalne prezenty!
  • Pizza i napoje.

Zobacz jak wygląda serce i dusza samochodów przyszłości 🙂

Nie przegap okazji i zapisz się! Do zobaczenia 25 września!

Wiemy, że takie bilety szybko się rozchodzą 🙂

aptiv logo

Zdjęcie: archiwum Aptiv

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Networking sposobem na sukces

Kobiety z reguły bardzo naturalnie nawiązują relacje, czy tą umiejętność można przełożyć na biznes? Zastanawiasz się jak rozwinąć swoją firmę i nawiązać pierwsze kontakty biznesowe? Wykorzystaj swoje zdolności komunikacyjne aby rozmawiać skutecznie o swoich interesach tworząc efektywną sieć networkingową.

  • Marta Hycnar - 17/09/2019
networking - 3 kobiety przy posiłku

Networking, czyli nawiązywać relacje biznesowe?

Biznes to ludzie, a budowanie i podtrzymywanie relacji to podstawowy czynnik sukcesu w biznesie. Przedsiębiorcy, zarówno kobiety jak i mężczyźni, coraz większą uwagę poświęcają na tworzenie i pielęgnowanie relacji biznesowych, kształtując sieć kontaktów. Zaufany partner biznesowy poleca Cię swojemu klientowi, a on kolejnemu kontrahentowi i twoja działalność nabiera rozpędu. Budując szeroką siatkę kontaktów inwestujesz w przyszłość swojego biznesu. 

Dlaczego to tak ważne?

Każdy napotkany człowiek to nowe doświadczenia i szersza wiedza, która pomoże Ci rozwinąć firmę. Wykorzystaj każdą szanse na rozmowę, nigdy nie wiesz co może ona przynieść. To dzięki ludziom, którzy nas otaczają docieramy do odbiorców naszych usług. Posiadanie znajomości jest często negatywnie kojarzone, a tu przede wszystkim chodzi o współpracę. Spotkania networkingowe są nie tylko sposobem na rozwój twojego biznesu, ale także sposobem na znalezienie pracy. Raport Banku Danych o Inżynierach wskazuje, że networking jest skuteczniejszy niż wszystkie inne metody poszukiwania pracy. Według badań ok. 65% do 85% posad udaje się znaleźć dzięki pomocy, jaka płynie z sieci kontaktów.

Networkingowe know how

„Networking oparty jest na pielęgnowaniu relacji, których fundamentem jest zaufanie w celu udzielania sobie wzajemnie wsparcia, tj. wzajemnych korzyści takich jak dostęp do informacji, udzielenie opinii lub wsparcie emocjonalne” – to najtrafniejsza definicja networkingu. Zatem ważne jest aby opierał się on na wzajemności. 

Największa światowa organizacja networkingowa BNI działająca w Polsce, stworzyła tradycję śniadań biznesowych, podczas których przedsiębiorcy mają możliwość lepiej się poznać. Spotykamy się o 7 rano aby porozmawiać o swoim biznesie, o sukcesach i pomysłach. W przyjaznej atmosferze wymieniamy się wzajemnymi kontaktami i umożliwiamy zrobienie biznesu innym. Jest to najlepszy sposób na prowadzenie firmy. Przyjemny i skuteczny, a wczesna poranna pora spotkania nie wpływa na nasze codzienne obowiązki. 

Myślisz o tym, aby założyć swój biznes, szukasz partnerów lub inwestorów? A może prowadzisz już swoją firmę i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Jeżeli szukasz sposobów na to, żeby rozwinąć swoją karierę zawodową – wybierz się na spotkanie networkingowe.

Pamiętaj jednak, aby na co dzień wykorzystywać networking szukając wśród znajomych zaufanych partnerów, dostawców usług czy pracowników. Bądź otwarta na ludzi, a nawiązywanie kontaktów przyjdzie Ci z łatwością. Wykorzystaj networking aby rozwinąć własną firmę, wypromować siebie i swój pomysł. Szybko i przyjemnie zdobędziesz nowych klientów i wartościowe kontakty biznesowe. Przecież psychologia biznesu dowodzi, że kobiety mają naturalne predyspozycje do networkingu. Sprawdź sama!

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł to zajrzyj jeszcze do innych naszych wpisów, które zostały stworzone z myślą o pierwszych krokach w biznesie:

Zdjęcie: Storybloks

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Hycnar
Współzałożycielka firmy HarmoniquePR – Agencji Public Relations. Trenerka biznesu z wiedzą popartą wieloletnim doświadczeniem. Członek międzynarodowej grupy Business Network International.  Ceni sobie profesjonalne podejście do biznesu oraz umiejętności komunikacyjne. Specjalistka w budowaniu trwałych i harmonijnych relacji. Wulkan energii, zaraża optymizmem. U ludzi uwielbia szczery i promienny uśmiech.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail