Czego szukasz

Kraków, Londyn i Gdańsk! Dzięki pracy w korporacji możemy spełniać marzenie o podróżach

Swoją inspirującą historią dzieli się Mariola Stelmachowska, Training Manager w State Street Bank, która wraz z całą rodziną odkrywa kolejne miasta, pracując w różnych oddziałach jednej firmy! Jak to jest pracować w różnych miejscach w tej samej firmie? Dlaczego również dzieci korzystają z podróżowania i rozwoju rodziców? Jak firma State Street Bank wspiera swoich pracowników w godzeniu życia prywatnego i zawodowego? O tym wszystkim przeczytacie w najnowszym wywiadzie.

  • Anna Łabno - Kucharska - 24/02/2019
Mariola Stelmachowska, Training Manager w State Street Bank

Mariolu, pamiętam jak słuchałam Twojej opowieści o początkach pracy i przeprowadzce do innego kraju, pomyślałam, że to była fantastyczna przygoda. Kraków – Londyn – Gdańsk – w skrócie tak to wyglądało. Opowiesz naszym czytelniczkom coś więcej na ten temat oraz o tym, jak zrodził się pomysł na pracę w State Street Bank?

Na State Street Bank zwrócił mi uwagę mój mąż. Wtedy State Street było nowością na rynku pracy w Krakowie, gdzie królowały shared service centers. Finanse, fundusze inwestycyjne – brzmiało to ciekawie zarówno dla absolwenta Uniwersytetu Ekonomicznego, jak i matematyka. W tym samym czasie wspólnie wyjechaliśmy na szkolenie do Luxemburga i Belgii. Weekendy wykorzystaliśmy na zwiedzanie, pojechaliśmy między innymi autostopem do Paryża.

Po powrocie do Krakowa pracowałam w dziale wyceny funduszy, później w dziale szkoleń, gdzie jestem do dziś. Po drodze był ślub, urodziły się nam dwie córki, które teraz mają 6 i 4 lata. W czasie ciąży zaczęliśmy myśleć o wyjeździe do innego kraju. Mąż znalazł ciekawą ofertę pracy w biurze State Street Bank w Londynie. Odpowiedział na nią i po pozytywnym wyniku rekrutacji zaczęliśmy planować przenosiny.

Tak po prostu? ☺

W sumie tak. A dodatkowo, krótko po urodzeniu drugiej córki, ja również znalazłam dla siebie stanowisko w State Street i wyjechaliśmy. Starsza córka chodziła przez 8 miesięcy do londyńskiego przedszkola i to wystarczyło, żeby płynnie mówiła i czytała po angielsku. Zabraliśmy ze sobą nianię z Polski, w charakterze au pair, dzięki czemu oboje mogliśmy połączyć pracę zawodową z wychowaniem dzieci. Zwiedziliśmy Anglię, spędziliśmy wakacje w nieodległej Bretanii we Francji, to był wspaniały czas.

Po roku mąż chciał wrócić do Polski i złożyło się to z otwarciem nowego biura State Street w Gdańsku. Pomyśleliśmy, że to świetna okazja do powrotu do kraju. Dziś mieszkamy w Gdańsku.

Powiedz, czy życie i wychowywanie dziecka w Polsce różnią się od tego, jak wygląda to w Wielkiej Brytanii? A jak z pracą? Ta sama firma, ale różne kraje, zauważyłaś różnice?

Londyn jest ogromny i zatłoczony. Codzienne dojazdy z Greenwich na Canary Wharf, gdzie znajduje się State Street, potrafiły zająć nawet 45 minut w jedną stronę. W godzinach szczytu tłum był czasem tak duży, że byłam w stanie wsiąść dopiero do trzeciego z kolei pociągu metra. Kraków czy Trójmiasto są jednak bardziej kameralne.

Szczególnie w Gdańsku czuje, że mamy więcej przestrzeni. Rekompensatą za londyński tłok był dostęp do kultury: muzea, teatry w West End, za czym teraz tęsknię. W marcu lecę ze starszą córką odwiedzić znajomych i zobaczyć musical „Matilda”.

Pytałaś co odróżniało pracę w State Street w Londynie od biura w Polsce. Pierwsza różnica, jaka mi przychodzi do głowy, to na pewno częstszy kontakt z klientem. Dotyczy to również działu szkoleń, w którym pracowałam w Londynie. Dla przykładu, miałam okazję przeprowadzić szkolenie z procesu wyceny funduszy dla klientów z Bliskiego Wschodu, co było bardzo ciekawe. W tamtym czasie różnorodność ról była dużo większa w Londynie niż w Polsce.

Ale w ostatnich latach w Polsce zostały otworzone działy takie jak Client Service Operations, czy IMS, których praca opiera się na kontakcie z klientami State Street Bank, więc nastąpiło wiele zmian.  Przybyło bardzo wiele nowych funkcji, między innymi oddział odpowiadający za zarządzanie aktywami State Street Global Advisors, otwarty niedawno w Krakowie.

A wracając do życia i wychowania dzieci – dzielnice Londynu były dla mnie jak małe miasteczka. Takie z pełną infrastrukturą społeczną i można by z nich nie wyjeżdżać. Jest to wygodne oczywiście, ale czasem miałam poczucie, że bardzo ograniczające. Co ważne, odpowiedni kod pocztowy w Londynie to dostęp do dobrej szkoły czy przychodni, więc wybór miejsca zamieszkania ma ogromne znaczenie.

Szkoła mojej córki była jedną z tzw. City schools w przeciętnej dzielnicy, ale metody nauczania są tam nowoczesne, a na terenie szkoły jest ogród z ulem i oczko wodne z rybkami, z czym nie spotkałam się w Polsce.

Brzmi bardzo ciekawie. Razem z mężem pracujecie w jednej firmie. Czy często rozmawiacie o pracy? I czy zauważasz jakieś plusy pracy „pod jednym dachem”?

Myślę, że zdecydowanie za często rozmawiamy o pracy, ale pracujemy nad tym 🙂 Praca pod jednym dachem? Nigdy nie narzekałam na ten stan rzeczy, było to pod wieloma względami wygodne. Ułatwia nam dzielenie się obowiązkami związanymi z dziećmi. Mamy jeden samochód i z łatwością się nim wymieniamy. Mój mąż zawozi dzieci do szkoły i przyjeżdża do pracy, ja jadę do biura komunikacją miejską lub rowerem, po pracy zabieram samochód i jadę po dzieci.

Zdarzyło się również, że mąż był na moim szkoleniu, co wydawało mi się w pierwszej chwili trochę niezręczne, ale później bardzo doceniłam szczerą informację zwrotną.

Wydawałoby się, że jak planowałaś z mężem powrót do kraju, to naturalnym wyborem będzie zamieszkanie w Krakowie, a zdecydowaliście się na Gdańsk – nie powiem, zazdroszczę 😉 Skąd taki pomysł?

Wyjazd do Londynu był jak odcięcie pępowiny. Zostawiliśmy dziadków, znajomych, opuściliśmy bezpieczne i znane tereny, zostawiliśmy nasze mieszkanie. I nigdy tego nie żałowaliśmy. Dla mnie osobiście było to ogromnie pozytywne doświadczenie. Bardzo ważne dla mnie było to, że odkrywaliśmy nowe miejsce razem, ponieważ chciałabym, aby moje córki wyrosły na odważne i otwarte na świat osoby.

Dlatego decyzja o kolejnej przeprowadzce była już łatwiejsza. Otwarcie biura w Gdańsku bardzo dobrze złożyło się w czasie z naszymi planami powrotu do kraju. Gdańsk nas pociągał, jest to atrakcyjna do życia lokalizacja. Gdybyśmy wrócili do Krakowa, to pewnie byśmy tam już na zawsze zostali, ponieważ byłoby nam zbyt wygodnie. A tak, nasza podróż trwa! I dostarcza nam wielu wspaniałych doświadczeń.

To, czym się zajmujesz teraz, również jest bardzo ciekawe. Opowiesz, jakie zadania i obowiązki masz jako kierownik działu szkoleń?

Zajmuję się działem szkoleń technicznych. Jako trenerzy prowadzimy szkolenia z wiedzy finansowej, z obszaru funduszy inwestycyjnych. Naszym zadaniem jest wdrożenie nowego pracownika do organizacji, przygotowanie „gruntu” pod szkolenie na stanowisku pracy oraz wspieranie doświadczonych pracowników w poszerzaniu wiedzy branżowej. W tym celu projektujemy i dostarczamy kursy stacjonarne oraz online.

Moim zadaniem jest między innymi zaplanowanie odpowiednich szkoleń wdrażających w zależności od departamentu, do którego dołącza pracownik. Czuwam również nad miesięcznym kalendarzem szkoleń oraz utrzymuję relacje z departamentami, czy zbieram informacje o ich potrzebach szkoleniowych. Dbam o to, żeby nasze programy szkoleniowe były aktualne i odpowiadały potrzebom oraz pozytywnie wpływały na działalność organizacji.

W naszym dziale kluczowe jest planowanie. Kalendarz szkoleń układany jest nawet z półtoramiesięcznym wyprzedzeniem. Sama również prowadzę szkolenia, co dostarcza mi wiele radości.

Czyli jest duża szansa, że jeśli któraś z Czytelniczek mamopracuj.pl będzie aplikowała do pracy w State Street Bank w Gdańsku, to spotka się z Tobą lub kimś z Twojego Zespołu na szkoleniach?

To jest pewne, że spotka kogoś z mojego zespołu lub mnie. I to już drugiego dnia w State Street! Program wdrażający nowego pracownika zaczyna się od dnia pierwszego, kiedy to zostanie przywitany przez reprezentanta kadry zarządzającej oraz przejdzie obowiązkowe szkolenie BHP. Drugiego dnia natomiast, każdy pracownik uczestniczy w szkoleniu przygotowanym przez mój dział – State Street and Industry Overview. Podczas tego szkolenia omawiamy branżę, w której działa State Street.

Nie trzeba być po finansach czy matematyce, aby odnaleźć się w naszej firmie. Jest u nas wiele przykładów wspaniałych karier absolwentów filologii, psychologii czy prawa.

Super to słyszeć, myślę że to może być ważna informacja dla naszych czytelniczek. Zapytam o jeszcze jeden aspekt Twojej pracy. Planowanie na co najmniej miesiąc do przodu swoich obowiązków zawodowych, o którym wspominałaś wcześniej, to niewątpliwa zaleta Twojej pracy. W szczególności, że jesteś mamą dwóch dziewczynek. Co jeszcze pomaga Ci w łączeniu obowiązków zawodowych i prywatnych?

Zgadzam się, że planowanie bardzo pomaga. Ale przyznam też, że nie od zawsze lubiłam i umiałam planować. Z natury jestem bardzo spontaniczna i lubię niespodzianki. Planować nauczyłam się w dziale szkoleń w State Street Bank.

Szybko potwierdziło się powiedzenie „Failing to plan is planning to fail”.

Po tym, jak założyłam rodzinę, bardzo pomogło mi to połączyć obowiązki zawodowe z prywatnymi.

Inną pomocną rzeczą jest możliwość pracy zdalnej. State Street Bank to umożliwia i promuje. Korzystam, oczywiście jeśli tylko nie prowadzę szkolenia. Pozwala mi to zaoszczędzić czas na dojazd do biura, zdążyć na zebranie rodziców w szkole, przygotowywać się w spokoju i ciszy do nowego szkolenia. Bardzo cenię sobie tę możliwość.

Chciałabym też podkreślić, że State Street Bank w Polsce to firma duża i różnorodna pod względem oferowanych ról. Wiele z moich koleżanek przeniosło się w ramach rekrutacji wewnętrznej do innych działów, które bardziej je interesowały, bądź też tryb pracy był bardziej dopasowany do ich potrzeb.

Bardzo dziękuję Ci za ciekawą rozmowę.

Odwiedź profil State Street Bank w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie i zobacz, kogo aktualnie poszukuje firma>>

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Otwartość pracowników Accenture Advanced Technology Center Poland oczarowała uczestników spotkania #MamoPracujwIT

Jak wygląda proces rekrutacyjny? Jakie programy edukacyjne są realizowane w firmie? Na jakie wsparcie może liczyć każdy pracownik? I co najważniejsze, jak można rozwijać się w branży IT? Na te wszystkie pytania odpowiadali pracownicy firmy Accenture w Katowicach podczas spotkania #MamoPracujwIT! Zapraszamy do relacji >
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/05/2019
Spotkanie w Accenture Advanced Technology Center w Katowicach

Tuż przed Dniem Kobiet, 4 marca br., Accenture Advanced Technology Center Poland w Katowicach zaprosiło do siebie wszystkie osoby, a w szczególności rodziców zainteresowanych rozwojem i pracą w branży IT. Zapisy na spotkanie cieszyły się dużym zainteresowaniem, stąd też szybko zabrakło wolnych miejsc.

Przybyłych gości witały organizatorki spotkania, w tym Justyna Kasprowska, Kamila Boba, Magdalena Mucha oraz nasz Zespół. A także… Minionki 🙂 i animatorki, które dostarczały wielu atrakcji, w szczególności najmłodszym uczestnikom spotkania.

Accenture, czyli firma przyjazna pracownikowi

Spotkanie rozpoczęła Marta Szymańska – IT Recruiter, która opowiedziała o tym, jak firma wspiera pracowników w tym, aby w pracy czuli się sobą i żeby mogli rozwijać nie tylko umiejętności techniczne, ale także swoje pasje. Dodatkowo podkreśliła, jakie wsparcie firma oferuje wszystkim pracownikom, w tym rodzicom – pełny opis wsparcia dla rodziców znajdziecie w profilu firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Spotkanie w Accenture w Katowicach

Następnie o swojej drodze rozwoju w Accenture opowiedziała Joanna Nyziak – Application Development Associate Manager, leader zespołu technicznego z 12-letnim doświadczeniem w branży IT. Asia z dużą otwartością mówiła o swoich początkach w IT oraz o tym, jak łączy pracę zawodową z życiem prywatnym. Dodatkowo opowiadała o programach edukacyjnych, które oferuje Accenture, w których jest również ekspertką i mentorką.

Autentyczność i uśmiech – ważne atuty!

Niezmiernie ciekawą częścią spotkania był panel dyskusyjny, w którym brali udział pracownicy firmy z różnym stażem:

  • Barbara Aganze Mihigo – Application Development Associate
  • Izabela Głębocka – Test Engineering Senior Analyst
  • Justyna Kasprowska – Talent Brand Lead Accenture Advanced Technology Center Poland
  • Kamila Miłkowska – Application Development Senior Analyst
  • Witold Miroń – Application Development Senior Analyst

Opowiadali o tym, czym zajmują się w Accenture, jakie wsparcie firmy jest dla nich najważniejsze i pozwala na godzenie życia prywatnego i zawodowego oraz jak ważna w pracy jest przyjazna atmosfera oraz otwartość i dobra kawa 🙂

Spotkanie w Accenture w Katowicach

W kolejnej części, uczestnicy spotkania mieli okazję zobaczyć nowoczesne i ergonomiczne biuro, które sprzyja współpracy, ale również umożliwia złapanie oddechu wśród zieleni i w pokojach służącym wyciszeniu się.

Accenture biuro

„Co najbardziej mi się podobało? To, że osoby z firmy były tak otwarte i chętnie odpowiadały na wszystkie pytania. Czułam się tam bardzo dobrze!”

Co szczególnie zwróciło uwagę uczestników spotkania?

Spotkanie w Accenture

Otwartość i autentyczność pracowników była mocnym punktem spotkania, które oficjalnie skończyło się po godzinie dziewiętnastej, ale w praktyce networking oraz opowieści o realizowanych projektach zakończyły po godzinie dziewiątej 🙂 I co ważne, nikt nie chciał wracać do domu, nawet dzieci 😉

„Spotkanie było bardzo interesujące, na pewno będę aplikować do Accenture”

Reportaż filmowy ze spotkania

O Accenture

Accenture jest wiodącą globalną firmą świadczącą profesjonalne usługi i rozwiązania w obszarach: Strategy, Consulting, Digital, Technology i Operations. Dzięki szerokiemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy ekspertów z ponad 40 branż oferuje usługi łączące biznes z technologią. Ta firma wie, że innowacja jest wynikiem kreatywności, u której podstaw leży różnorodność. Różnorodność doświadczeń, ról i punktów widzenia.

Sprawdź profil Accenture Advanced Technology Center Poland w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>

 

Zdjęcia: Joanna Gotfryd, Fundacja Mamo Pracuj

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy? Historia Karoliny i jej biznesu z Edukido

No właśnie... jak osiągnąć satysfakcję z pracy? I pracować 6 godzin dziennie? Poznajcie historię Karoliny, która od wielu lat prowadziła własny biznes, ale dopiero kiedy zamieniła butik odzieżowy na placówkę Edukido wszystko ułożyło się jak trzeba. Tysiące klocków LEGO® w domu, scenariusze zajęć, eventy i synowie uwielbiający pracę mamy :) Karolina dzisiaj ma dochodowy biznes oraz spędza więcej czasu z mężem i dziećmi. A wszystko to dzięki Edukido!
  • Agnieszka Kumorek - 12/05/2019
Jak osiągnąć satysfakcję z pracy? Karolina Kulesza, właścicielka Edukido

Marzysz o własnym biznesie? Chciałabyś mieć satysfakcję z pracy?

Poznaj historię Karoliny. Możesz tak jak ona skorzystać ze sprawdzonego pomysłu na biznes i postawić na współpracę z Edukido – kształtować ciekawość świata u dzieci poprzez zabawę klockami LEGO® oraz zarabiać konkretne pieniądze!

Przekonaj się, czy to biznes dla Ciebie!

Skontaktuj się z Piotrem Szczepkowskim, który chętnie odpowie na Twoje pytania: [email protected], tel. +48 506 051 515

Zajrzyj też na stronę internetową:
www.edukido.com.pl

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - Karolina podczas zajęć w Edukido

Karolino, jesteś mamą dwóch chłopców i od wielu lat prowadzisz własny biznes. Czy to jest właśnie Twój sposób na work-life balance i niezależność?

Pracując „u siebie” dużo łatwiej osiąga się niezależność niż work-life balance. Za niezależność, szczególnie na początku, trzeba niestety zapłacić dość wysoką cenę w postaci dużej ilości czasu spędzanego w pracy. I brakiem czasu dla siebie i rodziny.

Dla mnie osobiście ważne było, żeby na starcie precyzyjnie określić cele i czas w jakim chcę je osiągnąć. Mam na myśli te cele, które dadzą mi możliwość spokojnej egzystencji. To ułatwia codzienne działanie i podejmowanie walki w chwilach słabości. A czasem bywa, że nic mi się nie chce. Dopiero osiągnięcie tych celów będzie dla mnie równoznaczne z niezależnością. No i wtedy pomyślę o work-life balance (śmiech).

Życiowa równowaga dla każdego może oznaczać coś innego. Każdy sam powinien znaleźć jej definicję. Dla mnie oznacza to satysfakcję zarówno z pracy, jak i z życia codziennego. Sama sobie wyznaczam czas pracy i cele, ale z tymi celami staram się nie przesadzać. Muszą być ambitne, ale jednak realistyczne.

Życie to także rodzina, miłość i pasje. Rano mam czas, aby zjeść śniadanie z rodziną. Bez pośpiechu i stresu, że nie dojadę na czas do biura. Pracuję wtedy, kiedy dzieci są w szkole. Bardzo ważna jest dla mnie poranna kawa, spokojna rozmowa z synami po powrocie ze szkoły, rodzinne granie w planszówki, wieczorne czytanie i rozmowy z mężem. W sumie to jest właśnie moja równowaga.

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - dziewczynki podczas zajęć Edukido

Butik odzieżowy zamieniłaś na własny oddział Edukido. Co Cię przekonało? Jak wyglądały Twoje początki w biznesie z klockami LEGO?

Butik pochłaniał całą moją energię i czas, którego niestety nie da się od nikogo pożyczyć. Gdy ja spędzałam cały dzień w pracy, to mąż był z dziećmi w domu i to on jeździł z nimi na różne zajęcia. Ja nie miałam na to czasu.

Sama tworzyłam zasady i procedury w moim biznesie. Sama odpowiadałam za zatowarowanie, a następnie o cały marketing i sprzedaż. Tworzyłam ten butik od podstaw, to też było moje dziecko. Jednak temu dziecku poświęcałam najwięcej czasu, a na tym traciła rodzina. Stałam zbyt często obok, zamiast być w środku.

Dlatego powstał pomysł o zmianie biznesu na taki, który będzie dla mnie i dla moich dzieci. Pomyślałam, że teraz to ja będę mogła je wozić na zajęcia – do siebie.

Będę mogła mieć synów i pracę w jednym miejscu. A moi chłopcy najbardziej na świecie uwielbiają Lego. I tak trafiłam do Edukido.

Autorski program wspierający rozwój dzieci poprzez zabawę z klockami Lego wydał mi się wyborem idealnym. Przekonało mnie przede wszystkim duże doświadczenie twórców, prosty model biznesowy i innowacyjny program. Duże znaczenie miał też fakt, że jako franczyzobiorca otrzymałam pełen system franczyzowy, co było dla mnie kluczowe. Mam na myśli szkolenia menadżerskie i produktowe, różne narzędzia elektroniczne wspomagające codzienną pracę i bardzo cenne wsparcie centrali w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.

Nie bez znaczenia był też fakt, że aby zacząć biznes Edukido nie trzeba mieć lokalu, a to mocno obniża koszt inwestycji początkowej. Gotowe były też zestawy klocków, system CRM, materiały marketingowe, oferty. Nic, tylko zaczynać!

Prowadząc swój butik przez kilka lat nie doszłam do tego, co w Edukido otrzymałam na wejściu.

W tym biznesie największe wyzwanie to pracownicy. Mam na myśli instruktorów. Chociaż sama przeszłam szkolenie instruktorskie, to nie prowadzę zajęć. Najlepiej czuję się w sprawach organizacyjnych. Właśnie problemy ze znalezieniem odpowiednich instruktorów spowodowały, że na początku szło mi gorzej, niż oczekiwałam.

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - zajęcia Edukido

Czy było coś czego się bałaś, rozkręcając nowy biznes?

Szczerze mówiąc, bałam się przede wszystkim konkurencji. W Trójmieście jest ona bardzo duża. W większości szkół i przedszkoli są jakieś zajęcia dodatkowe, również robotyka z klockami Lego. Nie byłam pewna, czy szybko znajdę nowych klientów.

Okazało się to łatwiejsze niż myślałam. Rodzice oraz różnego rodzaju placówki szukają nowości i innowacji dla swoich dzieci lub podopiecznych. Warunkiem jest dostarczanie im tego, co obiecujemy. Jeżeli ustalamy termin zajęć, ich zakres, sposoby komunikacji z rodzicami – to musimy tych ustaleń przestrzegać!

Na przykład przedszkola stają się coraz bardziej wymagającym klientem. Oczekują ciekawych i nieszablonowych zajęć, ale też bardzo precyzyjnej obsługi i komunikacji. W tym pomagają systemy Edukido.

Edukido daje różne możliwości zarabiania. Bazą są zajęcia regularne w przedszkolach, szkołach i moim Centrum Edukido. Ale przygotowujemy także jednorazowe warsztaty z przedmiotów szkolnych, urodziny, półkolonie, różnego rodzaju eventy.

Organizowaliśmy atrakcje dla dzieci podczas pokazów lotniczych Aerobaltic w Gdyni w 2018 roku. Będziemy też obecni na tegorocznej edycji. Współpracowaliśmy z Gdynia Design Days. Dzieje się dużo ciekawych rzeczy. Tego rodzaju praca jest naprawdę bardzo ciekawa i urozmaicona. Na pewno nie siedzę 8 godzin dziennie w biurze czy za ladą (śmiech).

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - zajęcia z klockami LEGO w Edukido

Czy wspierali Cię najbliżsi? Wspominałaś, że Twoi chłopcy mocno zaangażowali się w „działania firmy” i dzięki temu mogliście spędzać dużo czasu razem? 😉

Chłopcy bardzo mi pomogli w pierwszych dniach, kiedy odebrałam zestawy klocków. To był dla mnie ocean klocków, rożnego rodzaju. Wtedy moi synowie wpadli na pomysł, że możemy razem posegregować, opisać i przy okazji przećwiczyć scenariusze zajęć.

Praca łączy się z zabawą i pasją moich dzieci do klocków. Kiedy mają czas chętnie mi pomagają. Zapraszają mnie także na zajęcia do swoich klas, co ma dla mnie dodatkową wartość. A mój starszy syn jest bardzo dumny ze swojej koszulki instruktora. Pomaga podczas festynów młodszym dzieciom. Prawdziwy instruktor!

Nie zapomnę też cytatu kolegi syna po warsztatach: „Ale Ty masz fajną mamę i ma super pracę, bo ma tyle klocków, którymi możesz się bawić… ”. To było wspaniałe.

Mąż oczywiście też jest jak „duże dziecko” i nie odpuszcza okazji do wspólnej zabawy. Chętnie mnie wspiera w kwestiach sprzedażowych, organizacyjnych czy technicznych, gdy np. nie wiem, co to jest mimośród (śmiech).

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - zajęcia w placówce Edukido

Twój starszy syn mówi, że w przyszłości chce być instruktorem Edukido 🙂 A co Ciebie zachwyciło w takiej formie zajęć dla dzieci?

Jest dużo rzeczy, które mnie zachwyciły w tej formie zajęć dla dzieci. Zajęcia Edukido są zajęciami edukacyjnymi. Dotykamy tu różnych obszarów wiedzy i wielu dziedzin życia. Jednego dnia budujemy średniowieczny zamek, po tygodniu omawiamy cykl życia motyla, na kolejnych zajęciach budujemy katamarany, a miesiąc kończymy konstruowaniem karbowarki do papieru…

Dzieci kochają klocki, kochają tę różnorodność tematów Edukido… My chcemy pokazywać dzieciom świat i mechanizmy nim rządzące. Pobudzamy dziecięcą, naturalną ciekawość, która w dzisiejszych czasach jest skutecznie zabijana przez bierne korzystanie z różnego rodzaju monitorów.

Przy tym cały czas sami się uczymy, bo do każdych zajęć trzeba się przygotować. Tak jak powiedziałam, sama nie prowadzę zajęć, ale znam dobrze każdy scenariusz. Na początku każdego tygodnia wraz z instruktorami omawiamy wszystkie tematy nadchodzącego tygodnia.

Czym zajęcia Edukido różnią się od zabawy klockami LEGO w domu?

Wiesz, prawie każde dziecko ma w domu zestaw Lego. Komercyjne zestawy uczą dziecko pracować z instrukcją. To jest ważne. Często jednak po zbudowaniu tego, co jest w instrukcji budowla trafia na półkę i się kurzy. Uwielbiam słyszeć, jak po kilku tygodniach rodzic mówi mi, że jego dziecko pierwszy raz zburzyło modele z półki i samo buduje temat, który przerabiało na zajęciach. To wielka radość dla mnie jako przedsiębiorczyni.

Na zajęciach Edukido nie ma instrukcji. Pobudzamy dziecięcą kreatywność, ale zawsze moderujemy lekcję, by dzieci doszły do założonych przez nas wniosków. To prawdziwa nauka przez zabawę. Każdy temat jest najpierw omawiany – dzieci dowiadują się np. po co ludzie latają na Księżyc. Następnie podczas budowania instruktor przekazuje dzieciom wiedzę na ten temat.

Nie jest najważniejsze, co zostanie zbudowane. Liczy się budowanie, rozmowa, edukacja, zainteresowanie dziecka tematem zajęć. Zaangażowane dzieci lepiej koncentrują się na temacie, dużo więcej zapamiętują i dzięki temu dużo się uczą. A na końcu opowiadają o tym, co zbudowały. Angażują się na 100% i to jest fantastyczne.

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - zajęcia w Edukido z klockami LEGO

Co zmieniło się w Twoim życiu? Jak teraz wygląda Twój zwykły dzień pracy?

Nie spędzam 10-12 godzin w pracy, co było normą w butiku.

Pracuję maksymalnie 6 godzin dziennie. To jest dla mnie priorytet. Czas, który tak szybko ucieka. Dzieci dorastają w okamgnieniu.

To z jednej strony tak niewiele, a jednocześnie tak dużo. Dla mnie to ostatecznie jest najważniejsze.

Zapewne pracując więcej mogłabym osiągnąć jeszcze więcej i więcej zarabiać. Ale myślę, że każdy ma swój poziom i swój… work-life balance. Łatwo jest zapędzić się w kierat. Mnie, to co mam, w pełni satysfakcjonuje. W końcu jest jeszcze mąż, który też zarabia 🙂

A jak wygląda mój zwykły dzień pracy? W tej pracy każdy dzień jest niezwykły i nie mam stałego grafiku. Dużo zależy od tego, w którym momencie rozwoju firmy jesteś. Na początku dużo więcej uwagi poświęcasz sprzedaży, prezentowaniu swojej firmy w przedszkolach i szkołach, ale im dłużej jesteś na rynku, tym więcej masz dzieci i pracowników. Wtedy to z koordynatorami i instruktorami pracujesz najwięcej. Miesiące wzmożonej pracy to wrzesień, październik, luty, marzec, maj i czerwiec. Za to w lipcu odpoczywam prawie cały miesiąc.

Dziś nie żal mi czasu na analizę i optymalizację wskaźników biznesowych. A co więcej, w końcu umiem to robić. 🙂 Już wiem, że łatwo jest pójść na ilość, a w tym biznesie ilość nie jest najważniejsza.

Uwierz, można mieć większe zyski ze 100 miesięcznych abonamentów niż ze 150. Trzeba tylko dobrze poukładać biznes – i tego nauczyło mnie Edukido.

Jak osiągnąć satysfakcję z pracy - chłopcy podczas zajęć Edukido

Pewnie czytają nas mamy, które zastanawiają się nad wystartowaniem z własnym biznesem. Co mogłabyś im powiedzieć na zachętę? Jak osiągnąć satysfakcję z pracy? 😉

Takich mam jak ja jest w Edukido znacznie więcej i namawiam kolejne!

W każdy biznes trzeba na początku zainwestować. Ja mam porównanie z butikiem. Tylko na jego zatowarowanie lekką ręką wydałam 50 tysięcy złotych, a był to czubek góry lodowej. Pomijam już fakt, że nie wiadomo czy ten towar sprzedasz, czy trafi w gusta klientów. Ryzyko jest ogromne. Trzeba znaleźć lokal, zapłacić kilkumiesięczną kaucję, przeprowadzić adaptację, zadbać o marketing, zatrudnić pracowników etc.

W Edukido nie musiałam zaczynać z własnym lokalem. Nie trzeba też od razu zatrudniać pracowników, choć ja to zrobiłam i jestem z tego zadowolona. Licencja za obszar zamieszkały przez 100 tysięcy mieszkańców to koszt 18,5 tysięcy zł brutto. Do tego kupujesz klocki, akcesoria do zajęć i gotowe materiały marketingowe. Dostajesz dostęp do scenariuszy zajęć, systemów wspomagających biznes oraz do kolejnych folderów i plików z wiedzą. Wszystko poprzedzone jest 5-dniowym szkoleniem. I możesz zacząć działać. Cały koszt wystartowania z biznesem Edukido mieści się w 35 tysiącach zł brutto. A mnie udało się jeszcze wynegocjować raty.

W porównaniu z innymi biznesami, przynajmniej tymi, którymi się interesowałam, to naprawdę mała kwota. A ta branża i praca z dziećmi jest naprawdę bardzo wdzięczna. Czuję, że zarabiam pieniądze, ale też realizuję jakiś wyższy cel. Może brzmi to górnolotnie, ale tak naprawdę jest.

Duża satysfakcja z pracy, konkretne pieniądze i mityczny work-life balance, od którego zaczęłyśmy rozmowę. Czego chcieć więcej?

Dziękuję Ci za rozmowę!

Karolina ma pracę, która przynosi jej jednocześnie satysfakcję i pieniądze. A także pozwala spędzać więcej czasu z rodziną 🙂

Jeśli Ty też chciałabyś założyć swoją własną placówkę Edukido, zacząć działać pod sprawdzoną marką, oferować zajęcia edukacyjne z klockami LEGO® dla dzieci w swoim mieście – to skontaktuj się z Piotrem Szczepkowskim, który odpowie na wszystkie Twoje pytania: [email protected], tel. +48 506 051 515

Zobacz pełny opis franczyzy Edukido w naszych pomysłach na biznes! >>

Logo Edukido

Zdjęcia: własność Karolina Kulesza oraz Edukido

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail