Czego szukasz

Kiedy nie trzeba rejestrować firmy? Sprawdź!

Sprzedajesz okazjonalnie i Twoim zdaniem nie zarabiasz na tym dużo. W takim razie, ile wynosi mały dochód w świetle przepisów? Czy przez przypadek nie stałeś się osobą pracującą „na czarno”? Dowiedz się, w jakich sytuacjach, nie trzeba rejestrować firmy, a kiedy jest to konieczne.

  • Zofia Kowalska - 04/02/2020
Mężczyzna z dokumentami i kalkulatorem przy biurku

Ile możesz zarobić?

Maksymalna kwota przychodu z działalności niezarejestrowanej wynosi 50% najniższego wynagrodzenia brutto. W roku 2020 wynosi ono 2600 zł, czyli nie można przekroczyć przychodu w wysokości 1300 złotych. Jeśli dochody przewyższają (lub zaczynają przewyższać) miesięczną kwotę minimalną, powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą. Informacje o tym, znajdziesz w poradniku: Jak założyć firmę? Przewodnik w 6 krokach. Dopóki Twoje działania są nieregularne, nie musisz się organizować i rejestrować firmy.

Co oznacza działalność nierejestrowa?

Jest to działalność, która nie została zgłoszona do ewidencji przedsiębiorców. Przede wszystkim, nie trzeba jej rejestrować do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie musisz zgłaszać się do urzędu skarbowego i GUS. A także, gdy Twoje dochody nie przekraczają 50% wynagrodzenia minimalnego brutto, o czym już wyżej wspomniano. Nie potrzebujesz też NIPu i REGONu. Nie musisz również płacić składek ubezpieczeniowych, ani zaliczek na podatek. Jedyny Twój obowiązek, to prowadzenie uproszczonej ewidencji sprzedaży. To także kontrola dla Ciebie, czy nie przekraczasz minimalnej kwoty dochodu. W takim rejestrze należy umieszczać informacje o dacie transakcji, wartości sprzedaży i kwoty narastająco. Ewentualne miejsce na uwagi można np. uzupełnić o numer faktury.

Poznaj 5 pułapek działalności nierejestrowanej

A jeśli przekroczysz limit przychodu?

To dobrze, bo Twój biznes działa. Jednak zgodnie z przepisami zostanie on uznany za działalność gospodarczą. Uwaga! Masz wtedy 7 dni na rejestrację firmy w CEDIG. Szczegóły w poradniku: Jak założyć firmę? Przewodnik w 6 krokach. Plusem jest to, że jako początkujący przedsiębiorca przez 6 miesięcy zwolniony jesteś z obowiązku płacenia składek ubezpieczeniowych, a w ciągu dwóch lat obowiązuje Cię tzw. „mały ZUS”.

Działalność nierejestrowa, a prawo cywilne

Choć nie jesteś przedsiębiorcą dla urzędu, jesteś nim dla swoich klientów. Z tego tytułu dotyczą Cię obowiązki związane z reklamacjami i naprawami. Musisz zapewnić kontrahentom możliwość odstąpienia od umowy na odległość w terminie 14 dni. Jesteś zobowiązany prawem cywilnym. Nie masz obowiązku wystawiania faktur, jednak zobligowany jesteś sporządzić taką na życzenie klienta.

Pamiętaj, że jeśli zarządzasz niewielką firmą, prowadź ewidencję sprzedaży (w wersji papierowej lub w pliku). Obowiązuje Cię przestrzeganie praw konsumenta tak samo, jak w firmach zarejestrowanych. I jeśli klient sobie zażyczy wystawienia faktury, również masz obowiązek ją wystawić.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: materiały partnera

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska

5 powodów, dla których prowadzenie kampanii AdWords warto zlecić specjaliście

Reklama Google Ads to obecnie najszybszy sposób wyróżnienia swojej firmy w internecie. Efektywność działań zależy jednak od znajomości systemu, który adepci marketingu SEM studiują latami. Oto najważniejsze korzyści współpracy z certyfikowanymi partnerami Google.
  • Jagoda Jasińska - 29/06/2020
ekran tabletu

Nie odróżniasz sieci wyszukiwania od sieci reklamowej? Jeśli chcesz dowiedzieć się jak nie przepalić budżetu reklamowego w kampanii Google Ads sprawdź blog AdCookie.

Kompleksowa obsługa w zakresie marketingu SEM

Google Ads to tylko element większej układanki, którą jest skuteczna promocja firmy w kanałach online. Nawet drobny błąd w doborze słów kluczowych, lokalizacji reklamy czy użytych stawek może doprowadzić do szybkiego wyczerpania środków finansowych i braku zwrotu z inwestycji. Nie ma to miejsca, gdy kampanię AdWords prowadzą specjaliści, którzy poza doborem najlepszych rozwiązań zgodnie z celem kampanii, mogą skoordynować ją również reklamami wyświetlanymi w sieci Facebook Ads lub pozostałymi działaniami marketingu SEM (np. optymalizacją SEO).

Lepsze rezultaty przy stałym budżecie Google Ads

Nie ma wątpliwości, że certyfikowani partnerzy Google osiągają lepsze średnie i maksymalne wyniki CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie) czy CTR.

W odróżnieniu od amatorów są oni również w stanie zadbać o współczynnik konwersji, maksymalizując liczbę pożądanych działań użytkowników na stronie. W praktyce oznacza to np. większą liczbę zrealizowanych zakupów w sklepie internetowym lub kontakt za pomocą dedykowanego formularza na stronie usługowej. Wszystko to zgodnie z zaplanowanym budżetem na reklamę Google Ads.

Niższe ryzyko prowadzenia kampanii AdWords

Konsumenci chcą mieć stały dostęp do dopasowanych produktów i usług o każdej porze. Mimo to ich aktywność waha się w poszczególnych dniach tygodnia, a decyzje zakupowe zmieniają się dynamicznie w zależności od pory roku, mody i innych okoliczności.

Agencje marketingu SEM czuwają nad przebiegiem kampanii przez 24 godziny, odpowiadając na dynamiczne zmiany w grupach docelowych. Nie tylko optymalizują budżet Google Ads, by pozyskać jak największą liczbę kliknięć, ale i stale sprawdzają poprawność użytych słów kluczowych, linków i innych treści.

Analiza wyników i raport skuteczności kampanii

Nie wiesz czy reklama Google Ads przynosi oczekiwane rezultaty? Prowadząc kampanię AdWords wspólnie z doświadczoną agencją otrzymasz miesięczny lub okresowy raport z wyjaśnieniem podjętych kroków oraz zwrotu z reklamy. Wszelkie wątpliwości możesz również omówić z ekspertem, oszczędzając czas potrzebny do rozeznania się w statystykach Google.

Stały wgląd w konto kampanii Google Ads

Najlepsze agencje marketingu SEM zachowują transparentność w zakresie działań prowadzonych na kontach reklamowych. Jako zleceniodawca zachowujesz stały dostęp do dedykowanego panelu Google Ads, z podglądem użytych formatów reklamowych, wykorzystywanych urządzeń czy wypracowanych wyników. Tym samym możesz obserwować przebieg kampanii, bez ponoszenia kosztów nauki na własnych błędach.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Tworzę ceramikę z morskich głębin – Mamy kupują u Mam

- "Epidemia oczywiście zatrzęsła w posadach biznesem, ale po pierwszym strachu co będzie dalej, postanowiłam działać, zamiast się zamartwiać" - opowiada w liście do redakcji z ramach #MamyKupująUMam, Joanna Wieczorkiewicz, właścicielka pracowni Artlantyda, w której powstają piękne rękodzieła z ceramiki. Przeczytaj!
  • Listy do Redakcji - 29/06/2020
Joanna Wieczorkiewicz - właścicielka Artlantydy

Joanna Wieczorkiewicz zgłosiła się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmuje, jaką prowadzi działalność i jak sobie teraz radzi!

Tworzę ceramikę z morskich głębin

Moja przygoda z własnym biznesem zaczęła się, gdy koleżanka zajmująca się dotacjami unijnymi, namówiła mnie na złożenie wniosku o dofinansowanie – żebym mogła założyć firmę i sprzedawać moje rękodzieło (wtedy jeszcze była to biżuteria, decoupage, filcowanie i malowanie na szkle).

Przeczytaj także: Pandemia nie zmniejszyła naszej motywacji do rozwijania biznesu – Mamy kupują u Mam

Stolik Abussone

Pracownia Artlantyda

Po jakimś czasie w moje ręce trafiła pierwsza grudka gliny i powoli przekształcałam profil firmy. A w „międzyczasie” pojawiły się dwie córki 🙂 i praca na własny rachunek, z domu, okazała się idealnym rozwiązaniem, w sytuacji łączenia macierzyństwa z pracą.

Pracownia Artlantyda to ceramika z morskich głębin, która upiększa wnętrza i rozwiązuje problemy pt. „co ładnego na prezent”. 😉 Asortyment to naczynia ozdobne we wszystkich odcieniach turkusów i morskich zieleni. Dla koneserów nietypowych mebli – stoliki i komódki z ceramicznymi blatami. A z początkiem czerwca pojawiła się premierowa kolekcja osłonek na doniczki z roślinami domowymi.

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Donica Tiffany

Epidemia oczywiście zatrzęsła w posadach biznesem, ale po pierwszym strachu co będzie dalej, postanowiłam działać, zamiast się zamartwiać. Zorganizowałam możliwość nadawania przesyłek z mojej pracowni za pośrednictwem Paczkomatów, co umożliwiło bezpieczniejsze doręczanie zakupów. I zabrałam się za intensywniejsze prace nad nową kolekcją. Choć w warunkach nauki zdalnej 7 i 9 letnich córek, było to dość hmmm … karkołomne. 😉

Przeczytaj także: Kryzys może być impulsem do kreatywności – Mamy kupują u Mam

Zdjęcie: własność Joanna Wieczorkiewicz

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail