Czego szukasz

Od pomysłu do działania, czyli Mama Poza Schematami w akcji

Karolina Wilk, czyli Mama Poza Schematami, wie jak przejść od pomysłu do działania. Kiedy pierwszy raz rozmawiałyśmy, miała sporo wątpliwości, szukała swojej drogi. Dzisiaj, po półtorej roku, prowadzi kilka projektów, zaraz startuje z kolejnymi, nowymi, a w planach jeszcze więcej. Opowiada też tym co odkryła w sobie, prowadząc rozmowy z różnymi kobietami. Uwaga: ten tekst może zaowocwoać zmianami w Twoich życiu! 😉

  • Agnieszka Kaczanowska - 02/01/2018
od pomysłu do działania, wywiad z Karoliną Wilk

Karolino, kiedy pierwszy raz rozmawiałyśmy wiosną 2016 roku czułaś doskonale co chcesz zrobić, ale zupełnie nie wiedziałaś, gdzie Cię to zaprowadzi. Gdzie jesteś dzisiaj? Co się wydarzyło?

Jestem już w zupełnie innym miejscu. Wiesz, czasem mam wrażenie, że od początku projektu Mama Poza Schematami minęło 5 lat. Ten rok był fascynujący, transformujący, głęboki, choć czasem bardzo trudny. Ogromnie cieszę się, że wtedy powiedziałam sobie TAK i krok po kroku realizuję swoje założenia.

Czyli od pomysłu do działania! Kiedy wspominasz sobie początki to co myślisz?

Po pierwsze ogromnie się cieszę, że zaczęłam działać zanim zdążyły „zaatakować” mnie jakieś większe wątpliwości. Teraz, gdy patrzę na to z perspektywy czasu, to widzę też, że wtedy było we mnie dużo determinacji, ale jednocześnie zagubienia i niepokoju, dziecięcej radości, ale też naiwności. Ta energia też transformowała. Teraz mam w środku wewnętrzny spokój, taki trochę w oderwaniu od tego co na około. Co nie znaczy, że nie ma we mnie już w ogóle radości, jest chyba nawet więcej! To nie jest łatwa droga, ale uczucie kierowania swoim życiem jest nie do przecenienia.

Warto było? Jak oceniasz ten czas?

Ogromnie warto! Dokopałam się do swoich wewnętrznych pokładów kreatywności, zaufania, spokoju, radości, mądrości, poczucia własnej wartości. Wcześniej wydawało mi się, że nie tylko jest to zakopane, ale że ja tego po prostu nie mam!

Uwielbiam to, co mówi i pisze Jacek Walkiewicz – że kiedy zaczyna się iść swoją drogą przestaje się być w BARDZO MUSZĘ i wchodzi się do sfery BARDZO CHCĘ. Ja tak mam.

Kiedy ostatnio się widziałyśmy, startowałaś z kursem filmowania – jak poszło?

Podobno wyjątkowo dobrze! Ja nie byłam jakoś oszałamiająco zachwycona, ale z opinii dziewczyn „po fachu” to był sukces. Najważniejsze, że uczestnicy byli zadowoleni 🙂 i znowu bardzo dużo się nauczyłam.

A czym się teraz zajmujesz?

Nie jest tak łatwo nadążyć, ponieważ aktualnie działam w kilku obszarach 🙂 Dalej prowadzę projekt Mama Poza Schematami, gdzie nagrywam wywiady z cudownymi kobietami. Prowadzę też grupę na facebooku dla mam, gdzie zachęcam do szukania własnej drogi. I w kontekście własnym, i biznesu, i rodziny.

Prowadzę też program Mastermind (albo jak nazwały to moje uczestniczki MAMStermind 😉 ) – to idealne miejsce do poznania i rozwijania swojego potencjału. To znalezienie najlepszej struktury własnej pracy zawodowej, biznesu, czy hobby.

Z innej strony zostałam przy video, a właściwe przy transmisjach live i uczę kobiety przełamywania swoich obaw i oswajania tego narzędzia. To dzieje się w grupie Transmisje live z radochą i w dedykowanym programie, którego druga edycja rusza już w styczniu. Czasami mówię, że to uczenie się transmisji i łagodne poszerzanie swoich granic to tak naprawdę przykrywka dla wspaniałej przygody z samą sobą w kręgu kobiet.

Co odkryłaś w sobie, prowadząc rozmowy z różnymi kobietami?

O rety! Bardzo dużo… mam takie poczucie, że trudno to oddać słowami. W ogóle zaczęłam więcej czuć i widzieć w obrazach. Do tej pory głównie mieszkałam w swojej głowie. Teraz czuję, że obie półkule mają pole do popisu 😉 Autentyczność, radość, umiejętność towarzyszenia i prowadzenia, intuicję, zrozumienie, empatię, magię, siostrzeństwo…

Jakie plany na przyszłość?

Od stycznia rusza wspomniany wcześniej program Transmisje Live z radochą i w zgodzie ze sobą, program Mastermind dla Mam, cały czas prowadzę też indywidualne konsultacje z tych obszarów. Po głowie chodzi mi kolejny piękny pomysł, ale jeszcze musi dojrzeć. Chcę też przygotować taki Starter dla mam. Dla tych, które tak jak ja czuły się kompletnie zagubione w nowej rzeczywistości.

Coś jeszcze przychodzi Ci do głowy? Jakieś motto, którym kierujesz się w życiu?

Odważ się próbować. To jest to, co od kilku miesięcy mocno we mnie gra.

Dziękuję za rozmowę na cały Nowy Rok i kolejne, życzę Ci mnóstwa radości z tego co robisz i spełnienia!

Rozmawiała: Agnieszka Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Unilever – firma przyjazna rodzicom. Relacja z Dnia Otwartego dla Mam

Jakimi wartościami charakteryzuje się organizacja otwarta na zatrudnianie mam? W jaki sposób pracodawca może dbać o rozwój zawodowy pracowników oraz o ich work – life balance? Co takiego jest w firmie Unilever w Katowicach, że wiele mam wyszło ze spotkania z deklaracją złożenia dokumentów aplikacyjnych? Przeczytacie w relacji z Dnia Otwartego dla Mam.
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/10/2018
Open Day w Unilever - 3 października 2018

Unilever – firma przyjazna rodzicom

Jesień to dobry czas na poznanie kolejnego, śląskiego Pracodawcy Przyjaznego Mamie.

3 października br., blisko 40 mam odwiedziło siedzibę Europejskiego Centrum Operacji Unilever w Katowicach.

Gospodarz wydarzenia zadbał o dobre samopoczucie nie tylko samych Uczestniczek spotkania, ale również naszych najmłodszych gości. Dzieciaczki, które bardzo licznie przybyły na spotkanie miały do dyspozycji dużą przestrzeń z różnorodnymi zabawkami, kolorowankami i książeczkami oraz odpowiednimi przekąskami.

Miło, że pomyślałyście o tym, że mamy czasami jedzą i piją. Niby norma, ale w życiu młodej mamy gotowa, ciepła kawa jest bezcenna 🙂

Jak wyglądał Open Day dla Mam?

W Katowicach zaproszone mamy miały poznać firmę Unilever jako pracodawcę, a także dowiedzieć się „Jak pomyślnie przejść proces rekrutacji”. To ostatnie wystąpienie było tak przygotowane, aby każda z Pań mogła skorzystać z wiedzy i zadań nurtujące ją pytanie.

Dużym zainteresowaniem cieszył się panel dyskusyjny z pracownikami Unilever, a jak się później okazało także z udziałem dzieci 😉

Byłam pierwszy raz na takim spotkaniu i jestem bardzo zadowolona. Nawet bawiące się dzieci dodały urokowi spotkaniu 🙂 Atmosfera była równie przyjazna i nie było żadnego stresu.

Swoją historią oraz doświadczeniem w łączeniu życia rodzinnego i zawodowego podzieliły się dwie mamy: Martyna Bulik, prywatnie mama dwójki przedszkolaków a zawodowo Kierownik ds. planowania (polecamy także wywiad z Martyną), a także Agata Adamowska – mama trójki, która miesiąc temu wróciła do pracy, a zawodowo Koordynator ds. wdrożenia modelu obsługi klienta. W panelu udział wziął także Paweł Kujawa, tato, który występował w imieniu swoim i swojej żony, także pracownicy Unilever, bo niedawno urodziło im się drugie dziecko. Paweł zawodowo jest Koordynatorem ds. procesów magazynowych.

Paneliści podzielili się swoimi historiami związanymi z wyborem firmy oraz ich rozwojem zawodowym. Opowiadali o swojej pracy i na czym ona polega, a także odpowiadali na liczne pytania uczestniczek.

Po części oficjalnej, rozpoczęliśmy część networkingowo – konsultacyjną w trakcie której wszystkie Panie miały okazję zobaczyć firmę „od środka”, także dzięki krótkiego „office tour”.

Dla mnie najbardziej wartościowa była możliwość poznania korporacji przyjaznej mamom poprzez prawdziwe historie pracowników – super!

Networking i konsultacje

Podczas Dnia Otwartego dla Mam, uczestniczki spotkania miały również okazję spotkać się z przedstawicielkami działu HR. Rekruterki odpowiadały na wszystkie pytania dotyczące prowadzonych procesów rekrutacyjnych, konsultowały dokumenty rekrutacyjne oraz doradzały, na co zwrócić uwagę przy aplikowaniu do firmy.

Konsultacja mojego CV z rekruterem, pozwoliła na uwierzenie w siebie i swoje umiejętności – dziękuję!

Część mam, z którymi rozmawiałyśmy w trakcie spotkania deklarowało chęć podjęcia współpracy z Unilever w Katowicach i wiemy, że będą wysyłać  swoje zgłoszenia. Mocno trzymamy za nie kciuki!

Chcesz aplikować do firmy? Skorzystaj z tego formularza >>> 

Czas przeznaczony na networking upływał na rozmowach o rozwoju zawodowym, potrzebach związanych z work – life balance oraz na zabawach najmłodszych uczestników spotkania. A dzieci, trzeba przyznać były niesamowite!

Dziękujemy wszystkim mamom za przybycie! 

Zapraszamy na profil firmy Unilever w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>

Zdjęcia i grafika: własność Unilever

Wszystkie cytaty pochodzą z ankiet ewaluacyjnych spotkania.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Nie tylko nasze umiejętności i kompetencje są naszą wizytówką podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nasz strój również opowiada o naszym zaangażowaniu i stosunku do pracy, której zamierzamy się podjąć. Dlatego to bardzo ważne jak się ubierzesz na rozmowę kwalifikacyjną i należy to starannie przemyśleć. A na co warto zwrócić uwagę? Przeczytaj!
  • Joanna Tor-Gazda - 11/10/2018

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie dwóch lub kilku osób. Z jednej strony mamy reprezentantów firmy, a z drugiej Ciebie – potencjalnego pracownika, osobę o konkretnej wiedzy i umiejętnościach, potrzebnej na danym stanowisku. Zanim pójdziesz do firmy na rozmowę kwalifikacyjną warto dowiedzieć o niej jak najwięcej, także w kwestii dress codu i kultury organizacji. Im lepiej będziesz przygotowana do rozmowy, tym pewniej będziesz się czuła. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i może Ci otworzyć drzwi do nowej pracy.

Dlatego wybierając ubranie na rozmowę kwalifikacyjną weź pod uwagę:

Jaka to branża?

Każda branża ma swój specyficzny dress code, nawet jeżeli nie jest on utrwalony w formie reguł, czy instrukcji zebranych na piśmie. Wiemy, że w dużych korporacjach ubezpieczeniowych czy prawnych zasady ubioru są bardziej formalne niż w korporacjach IT. Są firmy, które bardzo dbają o swój wizerunek, ale są też takie, dla których wizerunek nie ma dużego znaczenia.

Stanowisko

Każde stanowisko w firmie może mieć także inne wytyczne dotyczące ubioru, ponieważ są w organizacji funkcje mniej lub bardziej reprezentacyjne. Twoja praca może wymagać bardziej wygodnego stroju, np. jeżeli starasz się o pracę trenera osobistego. Nie oznacza to, że na rozmowę kwalifikacyjną możesz przyjść w dresie.

Szacunek do pozostałych uczestników spotkania

Ubrania i dodatki, które wkładamy na siebie to także znak szacunku dla osób, z którymi się spotykamy. Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie formalne podczas, którego ważne są nie tylko Twoje umiejętności autoprezentacji, ale także umiejętność słuchania i wyrażenia szacunku dla osób, z którymi rozmawiasz.
Dlatego podarte spodnie, prześwitujące bluzki, czy duży dekolt to zły wybór, ponieważ pokazuje Twój brak szacunku dla przyszłych pracodawców.

Zapach

Zapach to jeden z bardzo ważnych elementów wyglądu i poza odpowiednim ubraniem, fryzurą i makijażem wpływa na pierwsze wrażenie, które sprawiamy na innych ludziach. Delikatny świeży zapach perfum to bardzo dobry dodatek. Natomiast zbyt mocne perfumy lub nieświeży zapach z ust naprawdę źle wpływają na pozytywne pierwsze wrażenie.

Od ponad dziesięciu lat pomagam kobietom zarządzać osobistym wizerunkiem i wiem, że często wprowadzają one chaos komunikacyjny, ubierając się nieodpowiednio do okoliczności, co niestety wpływa na ich profesjonalny wizerunek.

Nie ma zestawu idealnego

Nie ma jednego zestawu ubrań, który gwarantuje sukces podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ponieważ jest wiele różnych firm, stanowisk, branż.

Bardzo ważne jest, abyś Ty w ubraniu, które włożysz na taką rozmowę czuła się wygodnie i żeby dodawało Ci ono pewności siebie. Dlatego warto ubrać się „ciut” lepiej niż na co dzień.

Chcesz znaleźć pracę marzeń, kiedy jesteś mamą? Dołącz do naszego kursu online Mamo Pracuj >>>

Uwaga, jest jeszcze jedna pułapka

Bardzo często chcąc jak wypaść na rozmowie jak najlepiej, przebieramy się za kogoś kim nie jesteśmy, tworząc nieprawdziwy, niespójny wizerunek.

Wyobraź sobie, że wkładasz na spotkanie kwalifikacyjne szpilki, a nie umiesz w nich chodzić. Stresujesz się przy każdym kroku i tracisz pewność siebie. Jakie wrażenie zrobi to na rozmowie kwalifikacyjnej?

Jeżeli nie chodzisz w butach na obcasie pewnie i swobodnie NIE ZAKŁADAJ ICH NA ROZMOWĘ O PRACĘ.
Wierz mi, będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie w eleganckich butach na płaskiej podeszwie, w których czujesz się pewnie, niż na szpilkach.

Ubranie jest dopełnieniem

Strój na rozmowę kwalifikacyjną jest dopełnieniem Twoich umiejętności i wiedzy, ma Ci pomóc a nie przeszkadzać. Jest obrazem, który mówi gdy Ty nie mówisz nic.
Dlatego zastanów się, co chcesz powiedzieć o sobie Twojemu przyszłemu pracodawcy na pierwszym spotkaniu?
Ubrania i dodatki mówią wiele za pomocą kolorów, kształtów, faktur, wzorów, możesz posłużyć się ich językiem, aby stworzyć ilustrację siebie, Twoich atutów, które zostaną pozytywnie zapamiętane.

Na początek zapisz na kartce (najlepiej w notesie lub kalendarzu) odpowiedzi na 2 pytania:

  • Co chcę o sobie powiedzieć?
  • Co jest moją mocną stroną?

 

Zdjęcia: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Tor-Gazda
Projektantka ubioru i mentorka stylu. Prowadzi konsultacje i mentoring stylu online pod marką www.dostrajanie.pl. Prywatnie szczęśliwa mama, żona i artystka.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail