Czego szukasz

Jestem mamą, pracuję, prowadzę firmę…

Na listopadowym kiermaszu hand made Mamy dla Mamy poznaliśmy Beatę, mamę i twórczą kobietę, która oprócz pracy na etacie szydełkuje i sprzedaje „cuda na kiju”- wesołe czapki i zabawki dla dzieci. Przeczytajcie o Beacie, która żadnej pracy się nie boi.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 25/01/2013

MagGab czyli kto?

Mam na imię Beata. Mam męża Rainera oraz syna Gabriela. Mam 1001 pomysłów na minutę. Do postawionych przez siebie wyzwań podchodzę zadaniowo, jestem nastawiona pozytywnie, zdeterminowana i realizuję swoje postanowienia.

Posiadam dyplom Uczelni Łazarskiego. Wiem co oznacza praca fizyczna – pracowałam za granicą. Pracuję „na etacie” w dziale eksportu, zajmuję się opracowaniem danych oraz sporządzaniem statystyki INTRASTAT. Posiadam własną firmę oferującą ubrania i dodatki dla dzieci. Cały asortyment jest wykonywany ręcznie w Polsce z polskich materiałów.

Cieszę się, że moja historia zainteresowała Was i, że może stać się inspiracją dla innych mam.

Jak zaczęła się Twoja przygoda z szydełkowaniem?

W ciąży zrobiłam sesję zdjęciową, po porodzie postanowiłam kontynuować ten pomysł. W Internecie szukałam inspiracji. Znalazłam fotografie dzieci w szydełkowych czapkach i przebraniach. Znalazłam ciekawą ofertę i kupiłam zestaw- niestety nie dotarł na czas, a może na szczęście (śmiech). Od razu po sesji znowu szukałam w Internecie informacji o szydełkowych czapkach, tym razem jak je wykonać. Śledząc anglojęzyczne strony i oglądając filmiki zamieszczone w sieci nauczyłam się szydełkować.

I tak oto powstał ciekawy pomysł na biznes?

Od zawsze marzyłam o własnej firmie. Idąc na studia wybrałam zarządzanie i marketing, aby wiedzieć jak prowadzić oraz promować swoją działalność.

Jak już wcześniej wspomniałam po urodzeniu syna nauczyłam się szydełkować. Wtedy doszłam do wniosku, że z powodzeniem mogę połączyć moją pasję z odwiecznym marzeniem. Pewnej nocy postanowiłam założyć firmę, która wprowadzi do mody dziecięcej odrobinę radosnej elegancji, niekonwencjonalne wzornictwo oraz  modny design. Dodatkowo chciałam, aby materiały były pochodzenia polskiego. Nie pochodziły z niewolniczej pracy, tyle się mówi o tym, że w Chinach dzieci pracują za marne pieniądze.

Jak długo czasu minęło od pomysłu do realizacji firmy Twoich marzeń?

Firma moich marzeń nadal się tworzy, obiecuję dam znać jak już zrealizuję plan w 100% (śmiech).

Czy miałaś wsparcie najbliższych? Kto Cię motywował i czy skorzystałaś ze wsparcia urzędów pracy, funduszy europejskich?

Miałam, i nadal mam duże wsparcie męża, rodziców i teściów – za co bardzo im dziękuję, ponieważ wiem, że bez nich nie dałabym rady.

Ze wsparcia Urzędu i funduszy nie korzystałam. Powód jest prosty – większość ofert kierowana jest dla osób bezrobotnych, lub kobiet wracających do pracy po urlopie macierzyńskim, ale niepracujących. Zakładając działalność gospodarczą pracowałam na etacie. Zresztą nadal pracuję, bo bardzo lubię swoją etatową pracę. Obecnie chcę starać się o dofinansowanie na rozwój firmy.

Jak szukasz klientów? Kończyłaś jakieś dodatkowe kursy? A może sama uczysz się wszystkiego?

Początkowe założenie było takie, że będzie to tylko sklep internetowy. Jednak okazało się, że jest to trudny rynek – tzn. trudno jest pozyskać klienta w gąszczu setek ofert. Dlatego musiałam zmienić taktykę. Klientów pozyskuję poprzez eventy, takiej jak jarmark hand-made w Krakowie, czy Jarmark Bożonarodzeniowy w Raciborzu. Również można spotkać mnie na mniejszych imprezach. Osoby, które mnie poznają w ten sposób wracają do mnie, a w zasadzie do mojego sklepu internetowego. Dodatkowo, takie imprezy często owocują w nowe kontakty biznesowe. Internet nadal jest ważnym elementem promocji mojej firmy – nadal mailuję, prowadzę bloga, mam fanpage na popularnym profilu społecznościowym.

Odnośnie pytania o kursy – były dwa kursy „Jak prowadzić własną działalność” oraz „E‑biznes”. Podstawą mojej wiedzy są studia licencjackie na kierunku marketing i zarządzanie na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Doświadczenie zawodowe, które zdobyłam do tej pory, jest bardzo przydatne. Wiem na co warto stawiać, a czego unikać. Nauczyłam się rozmawiać z klientem, pisać maile, promować się w Internecie.

Jaką sumę na początek musiałaś zainwestować?

Niewiele – około 600 złotych. Kupiłam szydełka, włóczki, metki i opakowania. Nie kupiłam od razu hurtowych ilości. Wykupiłam domenę i miejsce na serwerze. Znajomy pomógł mi przy tworzeniu sklepu i opracowaniu logo. Przyznam szczerze, że bałam się zainwestowania całych oszczędności, bałam się porażki, straty wszystkiego. Muszę podkreślić, że początkowo cały zysk przeznaczony był na rozwój i zakup kolejnych niezbędnych materiałów, np. takich jak lepsze opakowania, etykiety, eko-torby itp.

 

Czy to, że jest mamą w jakikolwiek sposób wpływa na prowadzenie biznesu?

To, że jestem mamą zdecydowanie wpływa na prowadzenie biznesu. Na przykład wiem, jakie są oczekiwania moich klientów. Wiem co praktyczne, a co tylko jest fajnym, ale raczej jednorazowym gadżetem. Poza tym mam w domu małego testera – co jest bezcenne.

Jak myślisz, czy dzieci inspirują czy utrudniają pracę?

No cóż, nie powiem niczego odkrywczego – dziecko inspiruje. Nie będąc mamą nie wpadłabym na pomysł biznesu i nie wymyśliłabym większości swoich produktów. Czasami tylko się zdarza, że syn bawi się włóczką i robi się mega bałagan, lub mierzy wszystkie czapki po kolei, ale uśmiech małego urwisa rekompensuje wszystko.

Co daje Ci Twoja działalność?

To spełnienie moich marzeń. To również inspiracja, ciągły rozwój. Poza tym to niezależność i stabilizacja finansowa.

Co chciałabyś powiedzieć innym mamom, które szukają swojej drogi zawodowej?

Własna działalność to bardzo ciężka praca, często nam nocną zmianę (śmiech). Wymaga sporo samodyscypliny, dobrej organizacji czasu oraz gospodarności. Jednak fakt, że pracuję dla siebie sprawia, że daję 100% siebie, wkładam całe serce w swoją firmę.

Dziękuję za rozmowę! I życzę wielu zadowolonych klientów!

Szydełkowe cudeńka Beaty kupicie na stronie www.MagGab.com

 

Rozmawiała Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcia: własność MagGab

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail