Czego szukasz

Jak wybrać najlepszy projekt dla kobiet?

Choć wydaje się, że najważniejsze i najtrudniejsze zadanie to dostać się do jakiegoś projektu i móc skorzystać ze wsparcia z funduszy europejskich, w praktyce okazuje się, że „diabeł tkwi w szczegółach” a projekty są tak różne, że warto poszukać takiego, który najlepiej spełni nasze oczekiwania. Jak zatem wybrać najlepszy projekt? Czym się kierować? Jak sprawdzić realizatora projektu? Podpowiadamy!

  • Agnieszka Pierzak - 24/03/2016
Kobiety rozmowiają z doradcą zawodowym

Projekt projektowi nie równy

Katalog form wsparcia określony w dokumentach programowych nie jest obligatoryjny dla projektodawcy, który pisze projekt. Nie jest to również katalog zamknięty. Tylko od realizatora projektu i jego pomysłu na aktywizację zależy to co ostatecznie otrzymamy. Dlatego ważne jest, aby zgłaszając się do projektu dokładnie poznać, jakie formy wsparcia oferuje dana instytucja.

Najlepiej wybrać taki projekt, w którym uczestniczka ma prawo do określenia ścieżki wsparcia razem z doradcą zawodowym. Można mieć wpływ na to jakie konkretnie szkolenie/kurs zawodowy zostanie dla nas zakupiony. Ważne jest również to czy organizator zapewnia opiekę nad dzieckiem w czasie zajęć. Kompleksowy projekt powinien takie formy wsparcia przewidywać.

Kiedy chcemy rozwijać własny biznes…

W przypadku projektów, w których kobieta zakłada działalność gospodarczą, forma i zakres wsparcia również zależy od pomysłu projektodawcy.

Dokumenty programowe wskazują pewne ramy, ale ostateczna liczba godzin szkoleń, doradztwa, tematyka tychże, to czy będziemy mieć zapewnioną pomoc coacha, mentora zależy od projektodawcy.

Ważne jest zatem, aby zapytać dokładnie o to, jaki jest zakres i forma wsparcia (są projekty, w których szkolenie przygotowujące do założenia działalności obejmuje 20 h, a są takie które oferują 72 h kurs wraz z doradztwem indywidualnym).

W wyborze projektu istotne jest przede wszystkim to, czy projektodawca może dopasować pomoc szkoleniową i doradczą do naszych potrzeb, czy też w projekcie przewidział „sztywne” rodzaje szkoleń i pomoc konkretnych specjalistów i nie mamy wpływu na ostateczny kształt tego co otrzymamy.

Najlepiej korzystać z pomocy najlepszych

Na koniec rzecz najważniejsza:

Nie bójcie się pytać o kompetencje i doświadczenie prowadzących szkolenia/kursy/doradztwo.

Jeżeli ktoś dysponuje trenerami/doradcami posiadającymi kompetencje i doświadczenie w realizacji takich projektów, ale też doświadczenie biznesowe to chętnie podzieli się tą informacją na stronie www projektu, w ulotkach promocyjnych czy prześle mailowo notki biograficzne takich osób.

Ważne, aby uważać na firmy/instytucje, które piszą tylko, że szkolenia i doradztwo prowadzi kadra doświadczonych i kompetencyjnych trenerów nie chwaląc się ich sylwetkami i nie pisząc nic o kompetencjach.

Przy wyborze projektodawców, kierujcie się ich doświadczeniem. Wybierajcie tych, którzy realizowali już tego typu projekty, mają dobrą reputację i renomę wśród ich wcześniejszych uczestników, mają realny potencjał do tego aby uczestnik otrzymał wsparcie którego oczekuje (kontakty wśród pracodawców, doświadczeni trenerzy-praktycy, itp.)

Powodzenia!

A my, w kolejnym artykule zajmiemy się wsparciem w powrocie na rynek pracy dla osób opiekujących się dziećmi w wieku do lat 3 (tak tak, to wsparcie dla mam ale również ojców!).  

Przeczytaj także:

Zdjęcie: 123.rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl
Podyskutuj

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”. Spotkajmy się w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie

„Nieustraszona Dziewczynka” (#FearlessGirl), która stanęła na Wall Street z inicjatywy State Street Global Advisors stała się symbolem firmy. Przekonaj się sama, jak firma State Street w Polsce wspiera rozwój kobiet w biznesie! Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Gdańsku lub w Krakowie. Porozmawiaj z pracownikami firmy, poczuj atmosferę pracy i weź udział w recruitment. Sprawdź szczegóły i zapisz się już dziś! Liczba miejsc ograniczona.
  • Agnieszka Kaczanowska - 04/03/2019
Pracownicy State Street w Polsce

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”

State Street to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników.

W Polsce jest obecny od 2007 roku, a jego biura znajdują się w Krakowie i Gdańsku.

W marcu zapraszamy Was na DWA spotkania dla Mam, w gdańskiej oraz krakowskiej siedzibie firmy!

To najlepsza okazja nie tylko lepszego poznania firmy, ale także do bezpośrednich rozmów z pracownikami firmy (różnych szczebli), a także rekruterami, którzy odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania odnośnie procesu rekrutacji, warunków zatrudnienia i obecnych wakatów.

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Gdańsku już 21 marca br. >>>

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Krakowie już 25 marca br.  >>>

Ramowy program Dnia Otwartego dla Mam w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie:

  • Powitanie i rozpoczęcie spotkania

  • Czym zajmujemy się w State Street? – krótka prezentacja na temat firmy i zakresu wsparcia dla pracowników – rodziców np. „Working Parents Club”

  • Jak dołączyć do grona pracowników State Street? – krótka prezentacja na temat możliwości zatrudnienia w State Street w Polsce

  • Poznaj mamy pracujące w State Street – zapytamy o ich historie i czym zajmują się na co dzień

  • Networking z możliwością spaceru po przestrzeni biurowej

  • Warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A

  • Podziękowanie i zakończenie spotkania

Spotkania są bezpłatne. Dzieci mile widziane!

Zapraszamy z dziećmi. Będzie przygotowany kącik zabaw dla najmłodszych oraz dodatkowa sala dla starszych maluchów 😉 I salka do karmienia. Pamiętajcie jednak, że dzieci będą pod Waszą opieką (zapewniamy tylko wolontariuszy do pomocy).

Gdzie i kiedy odbędą się spotkania?

  • Gdańsk: 21 marca br. w siedzibie State Street ul. Grunwaldzka 409

Spotkanie rozpoczynamy o 12:00 i potrwa do 15:30

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

  • Kraków: 25 marca br. w siedzibie State Street ul. Podgórska 36.

Spotkanie rozpoczynamy o 10:00 i potrwa do 13:30.

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

Liczba miejsc bardzo ograniczona.

W trakcie spotkań będzie z nami fotograf, abyśmy mogli podzielić się później relacją ze spotkania i inspirować kolejne kobiety.

Do zobaczenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie State Street w Polsce? Odwiedź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak dobrze, że jesteś! Czyli jak LINK4 zaczarowało mamy

4 grudnia spotkałyśmy się z mamami na Dniu Otwartym dla Mam w LINK4. Pracodawca oczarował mamy atmosferą, otwartością oraz obecnością kilkunastu dziewczyn z różnych zespołów firmy, które chciały się dzielić swoją historią związaną z pracą w LINK4. Zobacz jak wyglądało spotkanie i dołącz do Zespołu!
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/01/2019
Relacja ze spotkania w LINK4

Mama – pracownik na medal

LINK4 jest firmą, która mocno stawia na wartości rodzinne, a pracownikom proponuje pracę w elastycznych godzinach lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

Dlatego też spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem uczestniczek, a pula wolnych miejsc została wyczerpana na tydzień przed wydarzeniem 😉

Spotkanie otworzyła Agnieszka Balcerska – HR Director w LINK4 wraz z Martą Kowalską – Kierownikiem ds. Rekrutacji i Employer Brandingu. Uczestniczki spotkania przywitała także Agnieszka Czmyr – Kaczanowska – z Fundacji Mamo Pracuj.

Zaczęliśmy od krótkiej prezentacji firmy, a następnie przeszliśmy do prelekcji na temat praw pracującej mamy. Dodatkowo Ewelina Łempicka (Specjalista ds. Personalnych) opowiedziała zebranym mamom o Programie „Rodzina LINK4”. To wewnętrzny program firmy, którego założeniem jest wspieranie rodziców pracujących w firmie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Dlaczego mamy chcą pracować w LINK4?

Po części bardziej oficjalnej przeszliśmy do rozmowy z mamami pracującymi w firmie. I to było niesamowite wydarzenie. Ponad dziesięć mam – pracownic firmy podzieliło się swoimi historiami związanymi z zatrudnieniem w LINK4, ich powrotami z urlopów macierzyńskich, rozpoczęciu pracy po przerwach czy awansach po powrocie po urodzeniu dziecka.

Dziewczyny bardzo podkreślały, jak ważne jest zrozumienie ze strony przełożonych oraz elastyczny lub zadaniowy czas pracy.

Co ciekawe, w czasie spotkania mamy z panelu oraz z widowni odwiedzali mężowie pracujący w LINK4. Również oni mogli podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą w firmie oraz benefitami, które ułatwiają im codzienne rodzicielskie życie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Mamy zwiedzamy! Office tour jak safari

Uczestniczki spotkania wraz z dziećmi mogły zobaczyć przestrzeń firmy. Mała podróż pomiędzy piętrami i poszczególnymi zespołami obfitowała w pytania ze strony mam i przyjazne przyjęcie ze strony pracowników. Część dzieci z ciekawością przyglądała się kolorowej przestrzeni, a inne ze spokojem zasnęły.

Na koniec obfitującego w atrakcje spotkania chętne mamy skorzystały z mini – kursu wizażu, a także zjadły wspólny lunch. Przez cały czas mogły również skorzystać z obecności rekruterek, które odpowiadały na wszystkie pytania związane z rekrutacją do LINK4 oraz konsultowały dokumenty aplikacyjne.

Już wiemy, że kilka mam zdecydowało się aplikować do firmy! Mocno trzymamy kciuki za pomyślne rekrutacje!

A co mówiły już po spotkaniu?

  • „Jeszcze więcej takich spotkań!”
  • „Jestem pod dużym wrażeniem szacunku z jakim traktowany jest pracownik w LINK4, tak dbania o pracownika (…) Składam swoją aplikację do firmy!”
  • „Dziękuję za natchnienie do poszukiwania pracy i motyację do działania!”

Dowiedz się jak LINK4 wspiera pracujących rodziców, odwiedzając profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie i zobacz kogo aktualnie poszukują do swoich szeregów!

Zdjęcia: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail