Czego szukasz

Jak urządzałaś swoje pierwsze mieszkanie?

Odbierając klucze do swojego nowego (może pierwszego) mieszkania możesz być pewna, że towarzyszyć Ci będą różne emocje. Z jednej strony ogromna radość, że masz już swoje wymarzone, przysłowiowe “cztery kąty”, a z drugiej strony świadomość wyzwań, które czekają na Ciebie. Podpowiadamy jak sobie radzić w tym okresie pełnym ważnych decyzji, kompromisów i wyborów.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 13/06/2019
młoda kobieta w swoim mieszkaniu wybiera wzory obicia

Urządzanie mieszkania

Gdy już opadną emocje związane z odbiorem mieszkania, warto przejść do konkretnych planów i chłodnej kalkulacji. Na pewno przed zakupem zastanawiałaś jak ma wyglądać wnętrze mieszkania, śledziłaś wcześniej trendy, a może od dawna towarzyszy Ci wizja wystroju nowego lokum.

Twoje mieszkanie – Twój pomysł na nie

W sumie dlaczego nie? Choć wokół jest mnóstwo osób, które zawodowo zajmują się aranżacją wnętrz, doradzaniem i projektowaniem, to Ty jednak możesz zdać się na siebie, własne pomysły i inwencję twórczą. Inspirację możesz czerpać z czasopism, książek, czy internetu. Możliwości jest naprawdę mnóstwo.

Wystarczy tylko pamiętać o kilku zasadach, które również znajdziesz w fachowej literaturze. Warto wiedzieć choćby o tym, że np. małe wnętrza lepiej będą wyglądać w jasnych barwach i nie należy ich zaśmiecać dużą ilością przedmiotów. Zresztą w tym przypadku ważne jest, aby zadbać również o to, by każdy przedmiot miał swoje miejsce.

Jeśli lubisz stare meble możesz wyszukiwać ich w antykwariatach. A może w Twojej rodzinie ktoś chce pozbyć się takich mebli. Ich renowacja może przynieść niespodziewane efekty.

Twoje mieszkanie – Twój styl życia

Projektując wnętrze swojego mieszkania – niezależnie od tego czy robisz to sama, czy z architektem zwróć uwagę na to jakie masz nawyki. Co lubisz robić, a co wywołuje w Tobie gęsią skórkę.

Jeżeli nie przepadasz za zmywaniem podłóg, odpuść sobie błyszczącą jasną posadzkę w kuchni czy łazience. Jeżeli nie jesteś fanką prasowania, zainwestuj w suszarkę do ubrań. Wyciągniesz z niej miękkie, suche ubrania, które będą wyglądały jak wyprasowane, wystarczy złożyć je do szafy.

Planując powiększenie rodziny, projektuj z myślą o tym, że jedno z pomieszczeń za jakiś czas będziesz przeznaczać na pokoik dla dziecka, więc nie warto tam inwestować w drogie meble.

A co jeśli nie lubisz monotonii?

Znając siebie wiesz, że za jakiś czas może znudzić Ci się wnętrze, które dzisiaj tak pieczołowicie projektujesz. To jednak nie oznacza, że za jakiś czas musisz wywracać cały dom do góry nogami. Czasem wystarczy mała, kosmetyczna zmiana.

Nowy, kolorowy pokrowiec na fotel lub sofę, inne pokorwce na poduszki, albo nowe kolorowe zasłony. Zmiana oświetlenia mieszkania, punktów, w których ono się znajduje, też dużo daje. A może potrzebujesz podkreślić charakter swojego wnętrza fragmentem nowej tapety na ścianie.

Fachowa pomoc

Czasem jednak warto sięgnąć po poradę fachowca. Nie dość, że możemy liczyć na obiektywne spojrzenie, to jeszcze na profesjonalizm i biegłość w temacie urządzania wnętrz.

Jednak podobnie jak w przypadku garderoby, nie zawsze warto ślepo podążać za trendami. To co najmodniejsze w sezonie, niekoniecznie będzie dobre dla Ciebie. Może to być pomysł, który po miesiącu, dwóch zupełnie nie sprawdzi się w Twoim życiu. Dlatego nie daj sobie wmówić, że skoro coś jest modne, to Ty to koniecznie musisz mieć. Jak wiadomo, skoro coś jest na topie, to też będzie plasowało się na najwyższej półce cenowej. To też weź pod uwagę.

bez wahania natomiast możesz do woli korzystać choćby z ergonomicznej wiedzy projektanta, co ma potem przełożenie na Twoje funkcjonowanie w nowym wnętrzu.

Dobry fachowiec to skarb

Znaleźć kogoś kto zna się na rzeczy, to nie lada gratka. Ale jak go znaleźć? Oto jest pytanie. Nikt już dziś nie szuka ofert w dziale ogłoszeń prasy papierowej, nikt też raczej nie zerwie kartki przyczepionej do słupa. Nadal natomiast dobrze działa tzw. poczta pantoflowa, czy jak to się dzisiaj lepiej nazywa, marketing szeptany.

Gorzej, jeśli nikt wśród Twoich znajomych nie aranżował w ostatnim czasie wnętrza swojego domu, a Ty nie chcesz nikogo bez polecenia. Nawet choćby miał najpiękniejsze zdjęcia zaprojektowanych wnętrz na swojej stronie. Wolisz jak ktoś poleci, zarekomenduje Ci usługi projektanta. Takich usług dzisiaj możemy szukać w internecie, np. w serwisie Fixly.

To sprawdzona i polecana baza fachowców, m.in. przez osoby takie jak Ty. W serwisie znajdziesz również oceny poprzednich klientów wybranych przez Ciebie fachowców i możesz bazować na więcej niż tylko jednej opinii. Poszukując konkretnego fachowca dostajesz odpowiedź wyłącznie od takich, którzy potrafią i chcą zrealizować Twoje zlecenie. na zgłoszenie się mają 24 h.

Dostaniesz również oferty fachowców, którzy zrealizują zlecenie w interesującym Cię terminie, a jeśli znajdziesz ich kilku, to masz możliwość porównania ich cen i usług. W dodatku Twoje zlecenie trafi do takich fachowców, którzy świadczą usługi w Twojej okolicy.

Po realizacji zlecenia Ty też będziesz mogła wystawić opinię Twojemu projektantowi, możesz  w ten sposób przyczynić się do kolejnej realizacji usługi.

Fixly to odwrócony klasyczny model ogłoszeniowy, czyli tzw. reverse classifieds. Szukasz pomocy odpowiadając najpierw na kilka prostych pytań dotyczących pomocy, z której chcesz skorzystać.

Najpierw pomieszkaj potem urządzaj

To również dobry i sprawdzony sposób na aranżację mieszkania. Zanim podejmiesz konkretne działania, a masz taką możliwość, pomieszkaj trochę w takim niezagospodarowanym wnętrzu. Sprawdź jego ergonomię, zapoznaj się z nim i z tym jak Ty w tej przestrzeni funkcjonujesz. A potem do dzieła. Projektuj, ustalaj, aranżuj i mieszkaj!

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Gdybym robiła remont generalny drugi raz, to…

Remont generalny to jest wyzwanie! Kto przeżył ten wie. Kto planuje, ten niedługo się dowie. Zwłaszcza jeśli zabieramy się za to pierwszy raz w życiu ;) Tak było w moim przypadku. Błędów oczywiście nie udało się uniknąć. Ale z efektu końcowego jestem zadowolona. Jeśli jesteś ciekawa na co dzisiaj zwróciłabym większą uwagę, to zapraszam do lektury artykułu!
  • Agnieszka Kumorek - 18/06/2019
kobieta i mężczyzna podczas remontu

Długo zabierałam się za opisanie naszej jesiennej „przygody”. W końcu minęło już pół roku odkąd wprowadziliśmy się do własnego mieszkania. Emocje opadły i mogłam na spokojnie pomyśleć nad tym, co zrobiliśmy dobrze, a co można było zrobić lepiej 😉

Bo z perspektywy czasu zmieniłabym kilka rzeczy, i…

…gdybym robiła remont generalny drugi raz, to…

Rezerwowałabym ekipę remontową dużo wcześniej

Wiedzieliśmy, że budowlańcy mają długie terminy oczekiwania, więc zaczęliśmy szukać ekipy (w naszym odczuciu) dużo wcześniej. Chcieliśmy, żeby remont zaczął się od września lub października, więc 3 miesiące wcześniej mąż obdzwaniał poleconych specjalistów.

Jak się okazało to już było za późno 😉 Ludzie z polecenia mieli zajęcie na pół roku do przodu, a nawet dłużej. Odpowiadali nam, że mogą przyjść, ale w grudniu…

Na szczęście nam jakoś się udało. Zapraszaliśmy kilka ekip i porównywaliśmy ich wyceny i nasze odczucia 😉 Remont generalny ruszył od końcówki września.

Moja rada: remont generalny, a nawet kupno mieszkania do remontu, warto zacząć od „zaklepania” dobrej ekipy.

Pamiętałabym, że ekipa to Twoi pracownicy a nie koledzy

Brzmi jak oczywista oczywistość. Klient płaci, klient wymaga. Ale kiedy ekipa ma tyle lat co ty, to można trochę o tym zapomnieć…a to niedobrze. „Koleżeńskie” relacje sprawdzały się, gdy wszystko szło dobrze.

Wiadomo jednak, że sielanka nie trwała cały czas i musieliśmy wyegzekwować oczywiste błędy, powiedzieć co nam się nie podoba, negocjować – wtedy rozmowa robiła się trudna.

Moja rada: warto zachować większy dystans z ekipą. Nie trzeba być bardzo oficjalnym, ale podział ma być jasny – zatrudniona osoba/fachowiec robi wszystko najlepiej jak się da, a zatrudniający wymaga i egzekwuje to, na co się umawialiście.

Przygotowałabym się wcześniej na to, że zgranie terminów i materiałów jest trudne 😉

Nie wiem do końca jak opisać ten punkt, bo jest bardzo obszerny. Przy remoncie dobrze mieć naprawdę mocnego skilla logistyki (albo mocne nerwy :P).

W umowie remontowej mieliśmy rozpisane etapy prac, co będzie potrzebne do ich realizacji itp. Nie mieliśmy gdzie trzymać materiałów, więc wszystko chcieliśmy załatwiać na bieżąco. No i się zaczęło… codzienne (a nawet częściej) wizyty w Castoramie, objazdówka po sklepach z drzwiami, wybór meblarza, który zrobi meble do kuchni na wymiar, dogadywanie się z terminem montowania paneli, ogarnięcie elektryki…

Ja nie zdawałam sobie sprawy, że po pierwsze: nawet na coś o standardowych wymiarach czeka się tak długo, po drugie: każdą z tych rzeczy montują inne osoby (o zgrozo), które trzeba ze sobą zgrać, bo inaczej prace stoją…

Nawet jak to piszę, to biorę dwa głębokie oddechy, bo wszystko mi się przypomina 😉

Moja rada/rady: przygotować się psychicznie, że tak już po prostu jest. Załatwiać wszystko najwcześniej jak się da (w końcu niektórych rzeczy nie trzeba przechowywać, np. zgód na podłączenie trzeciej fazy :P). Jeśli ma się taką możliwość, to wziąć ekipę, która zajmie się kilkoma rodzajami prac lub kompleksowo wszystkim.

Dwa razy zastanowiłabym się nad robieniem projektu mieszkania

To już jest rzecz bardzo względna. Znam wiele osób, które zrobiły projekt, trzymały się go i dzięki temu zaoszczędziły sporo czasu i nerwów. My podeszliśmy do tematu zbyt spontanicznie. Zrobiliśmy projekt, podobał się nam… i na tym się skończyło 😉 Nie płaciliśmy za opcję z dokładnymi wymiarami… a przy rynku wtórnym niestety co chwilkę wychodziły nowe kwestie pod tytułem „tego się tak nie da zrobić”. To wystająca rurka, to ściana nie-nośna, ale z żelbetonu 😉 , to drzwi, które były 70, ale nowe 70 już nie pasują, konieczność zrobienia podwieszanego sufitu lub ściana, która musi pójść pod innym kątem, bo „coś tam”.

Sporo rzeczy musieliśmy modyfikować/zmieniać w trakcie.

Moja rada: robić projekt od A do Z, nie bać się dopłacić za dokładne wymiary itd. Inaczej może się okazać, że z niego po prostu nie skorzystamy 😉

Na koniec podsumuję, co w moim odczuciu zrobiliśmy dobrze (taki optymistyczny akcent) 🙂

  • wszystko było zapisane w umowach i na wszystko – WSZYSTKO – braliśmy pisemne zgody, dzięki czemu uniknęliśmy kilku mało przyjemnych sytuacji;
  • przed remontem, w trakcie i po poprosiliśmy znajomego, który zna się na budowniczych kwestiach i który powiedział nam: na co mamy zwrócić uwagę, co jest zrobione super, a do czego ekipa ewidentnie się nie przyłożyła;
  • nie kupowaliśmy najtańszych materiałów, dużo czasu poświęcaliśmy na porównywaniu stosunku ceny do jakości produktów – dzięki czemu z większości jesteśmy bardzo zadowoleni;
  • poinformowaliśmy wcześniej sąsiadów o planowanym remoncie, wywiesiliśmy też kartkę, że „przepraszamy za niedogodności” i dbaliśmy, żeby na korytarzu każdego dnia był porządek a prace nie przedłużały się do późnego wieczoru;
  • prawie codziennie byliśmy w mieszkaniu, żeby zobaczyć postępy prac, dzięki czemu na bieżąco mogliśmy ustalać z ekipą co jest ok, a co chcemy zmienić. Przy rynku wtórnym okazało się to bardzo ważne – wychodziło mnóstwo rzeczy, które zmuszały nas do zmiany wcześniejszych planów.

Remont generalny przeżyliśmy. W najbliższym czasie nie chcemy do tego wracać 😉 Wiemy już, że jest to bardzo czasochłonne zajęcie, które wymaga sporo cierpliwości.

Dzisiaj siedzimy w naszym salonie i wspominamy to wszystko z uśmiechem 🙂
Tobie też tego życzę. Powodzenia!

Zdjęcie artykułu: źródło 123rf.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.

Dlaczego hurtownia torebek jest idealnym miejscem na zakupy?

Każda kobieta ma w swojej szafie przynajmniej kilka torebek. To nie tylko piękny, ale też niezwykle praktyczny element garderoby. Pozwala mieć przy sobie najpotrzebniejsze przedmioty, a przy okazji prezentować się bardzo szykownie. To połączenie estetyki i funkcjonalności sprawia, że moda na torebki nie przemija. Zmieniają się tylko gusta i fasony, które są obecnie na topie. Dlatego warto znaleźć miejsce, w którym wybór będzie jak najbardziej szeroki.
  • Alicja Zielińska - 18/06/2019

Hurtownia torebek – idealne miejsce na zakupy

Poszukiwanie idealnej torebki to długi proces. Wiele osób udaje się najpierw do małych lokalnych sklepików, gdzie niestety wybór jest niewielki. Potem ich uwagę przyciągają popularne sieciówki odzieżowe, w których pojawiają się torebki, lecz zazwyczaj są wykonane z materiałów słabej jakości i szybko ulegają zniszczeniu.

Jeśli kobiecie zależy na tym, aby zakupiony przedmiot nie tylko prezentował się dobrze w chwili zakupu, ale też po długim czasie użytkowania, powinna zdecydować się na torebkę wykonaną z wysokiej klasy materiałów. Dobrym miejscem na zakupy będzie hurtownia torebek skórzanych. Takie miejsce oferuje szeroki wybór galanterii i pozwala mieć pewność, że dokonujemy zakupów u specjalisty w danej branży.

Torebki skórzane – niezawodne od lat

Skóra kojarzy się z elegancją, luksusem i wysoką jakością. Nic dziwnego: jest materiałem niezwykle trwałym, który nawet po wielu latach użytkowania wygląda dobrze i jest podatny na zabiegi odświeżające. Skóra sprawia, że torebka jest wygodna i dobrze się prezentuje, podkreślając styl swojej właścicielki i zapewniając komfort użytkowania. Sugeruje też dbałość o szczegóły i może służyć przez wiele lat, dzięki czemu stanowi ekonomiczne rozwiązanie. Oszczędność, estetyka i trwałość: skórzane torebki posiadają wszystkie te zalety.

Fasony, kształty, kolory

Każdy sklep z torebkami oferuje przynajmniej kilka różnych fasonów torebek. Hurtownia torebek oferuje ich jeszcze więcej, dlatego każda kobieta znajdzie w niej torebkę pasującą do jej stylu. Listonoszki, kuferki, plecaczki, shopperbagi, kopertówki, torebki klasyczne… jest mnóstwo możliwości wyboru. W zależności od potrzeb można zdecydować się na większy rozmiar, który pomieści zakupy, potrzebne dokumenty albo urządzenia elektroniczne, lub niewielką torebkę, mającą służyć jako estetyczny dodatek do stroju wieczorowego.

Młode, energiczne kobiety często stawiają na wygodę, decydując się na plecaczki i listonoszki, w których szybko mogą znaleźć potrzebne przedmioty. Dostępne fasony występują w kilku wersjach kolorystycznych, co jest kolejnym udogodnieniem dla klientek, które poszukują czegoś wyjątkowego dla siebie. Ponieważ torebka towarzyszy kobietom na co dzień, po prostu musi się podobać i odpowiadać gustowi właścicielki.

Taki zakup zdecydowanie podnosi komfort użytkowania przedmiotu i poprawia samopoczucie. Stanowi znakomity sposób na wyrażenie swojego stylu i dopełnienie looku oraz praktyczne rozwiązanie dla kobiet, które lubią mieć pod ręką najważniejsze przedmioty – telefon, ulubioną książkę lub kosmetyczkę.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail