Czego szukasz

Jak nie bać się zakładania firmy i bycia freelancerem? Radzi Kasia Aleszczyk

Nie dowiesz się czy podołasz, dopóki nie rozpoczniesz – mówi Kasia Aleszczyk, kobieta przedsiębiorcza i ekspert od tworzenia stron internetowych. Czy można wyeliminować ryzyko związane z założeniem firmy i gdzie szukać pierwszych zleceń? Dowiedz się już teraz i zacznij działać! A tworzenie stron internetowych to świetny pomysł na pracę zdalną dla mam!

  • Joanna Gotfryd - 20/03/2018

Chciałabyś pracować z domu? Zostać freelancerką i dopasować swoją pracę do rodziny?

Spełnij swoje marzenia!

Startuje kolejna edycja kursu WordPress & Freelancing, który jest intensywnym kursem on-line, przygotowanym specjalnie z myślą o mamach.

Możesz całkowicie zmienić swoje życie zawodowe, nie przegap tej szansy!

Dowiedz się więcej już teraz! >>

Zobacz też nasz webinar

We wtorek, 20.03 o godzinie 20.00 

Jak tworzyć strony internetowe na WordPressie i pracować zdalnie?

Poznaj szczegóły i zapisz się!

 

Kasiu, często słyszę od mam, że chciałyby pracować na swoim, ale obawiają się zakładania własnej firmy, bycia freelancerem. Czy naprawdę jest się czego bać?

Teoretycznie zawsze jest się czego bać. Bo przecież wszystko, co nowe, wprowadza zarówno ekscytację, jak i strach. Natomiast ja często spotkam kobiety, które nie tyle obawiają się samego założenie firmy, ale zwlekają, bo boją się, co będzie jeśli im się nie powiedzie. I takim kobietom odpowiadam zawsze: nie, nie masz się czego bać.

Tak naprawdę rzadko kto rozpoczyna swój pierwszy biznes i osiąga sukces. Często sukces poprzedzony jest niejedną porażką. W samym prowadzeniu firmy oczywiście trzeba się będzie wiele nauczyć. Jest to sytuacja, która w ogóle nie przypomina i której nawet nie można porównywać do pracy na etacie.

Sporo wiedzy trzeba przy własnej działalności przyswoić, wiele rzeczy testować, a czasem i po roku, dwóch zmienić kierunek, czy zakres wykonywanych usług.

Jednak nikt z nas nie dowie się, czy podoła, dopóki nie rozpocznie.

A co się stanie, jeśli nie wyjdzie? Prawdopodobnie nic takiego. Na etat zawsze można wrócić.

A jak wyeliminować ryzyko takiej porażki? Wiem, że nie da się przewidzieć wszystkiego, ale jakie są najważniejsze działania, o które należy zadbać?

Fakt, nie da się, ponieważ prowadzenie i powodzenie firmy nie do końca zależy tylko od naszych działań. Jest mnóstwo czynników, które codziennie mają wpływ na nasz biznes. Istnieją firmy, które zostały zamknięte, ponieważ np. zmieniło się polskie prawo.

Ale jeśli chodzi o przygotowania. Warto sobie biznes zaplanować. Przemyśleć, co będzie się w nim sprzedawać, skąd będą w nim Klienci, za co będzie się otrzymywać pieniądze, ile tych pieniędzy będzie, jak będzie się z nimi komunikować i ich obsługiwać. Warto również rozejrzeć się dokoła, określić swoją konkurencję i przyjrzeć się ich działaniom.

I na koniec – najlepiej zaczyna się własny biznes ze zgromadzoną wcześniej poduszką finansową, by móc działać kilka pierwszych miesięcy (niektórzy piszą – rok) bez zysków w firmie.

Jak jest firma, to muszą być też i zamówienia. Od czego zaczęłabyś szukanie pierwszych zleceń?

Jeszcze kilka lat temu był to nie raz proces skomplikowany. Dziś najczęściej dzieje się to na Facebooku. Każdy z nas ma znajomych. Oni mają swoich znajomych, a tamci – kolejnych znajomych. Zaczynając warto swoim znajomym to ogłosić. Krótko i na temat. Że rozpoczyna się biznes, jakie usługi będzie się świadczyć i pozostawić jakiś namiar do kontaktu. Spotkałam już kilkunastu przedsiębiorców, którzy właśnie od sieci własnych kontaktów zaczynali.

Kasiu, jesteś ekspertem od WordPressa i biznesu. Wspierasz kobiety, które uczestniczą w kursie WordPress&Freelancing właśnie wiedzą biznesową. Czego dokładnie będzie się można od Ciebie nauczyć?

W kursie rzeczywiście jestem odpowiedzialna za tę część, która dotyczy freelancingu i biznesu. Podczas pięciu spotkań mentorskich poruszamy tematy związane z wiedzą ogólną o biznesie, z pozyskiwaniem zleceń, z pisaniem własnej oferty, z obowiązującymi przepisami, dotyczącymi prowadzenia własnej firmy.

Mam jednak również ponad czteroletnie doświadczenie w tworzeniu stron na WordPressie dla klientów. Dzielę się więc i tym, co się wiąże konkretnie z takim biznesem, czyli opowiadam o zleceniach WordPressowych od kuchni. To właśnie jest temat, który wzbudza największe zainteresowanie.

Dziękuję Ci za rozmowę!

Kasia Aleszczyk – na co dzień pomaga innym oswajać WordPressa. Blogerka na www.KasiaAleszczyk.pl  i podcasterka na www.JakZycwNecia.pl. W swojej autorskiej akademii na www.AkademiaWP.pl , w kursach online, uczy różnych rzeczy z WordPressem związanych. Głęboko wierzy, że gdy zamykają się przed nią drzwi – trzeba poszukać otwartego okna!

A jeśli Ty chciałabyś spróbować swoich sił jako freelancerka, to teraz masz na to naprawdę świetną okazję!

Startuje kolejna edycja kursu on-line WordPress & Freelancing. Przygotowany specjalnie z myślą o mamach, w 8 tygodni pomoże Ci całkowicie zmienić Twoje życie zawodowe – nie przegap tej szansy! Naucz się robić strony internetowe i zarabiaj na zleceniach z całego świata!

Już dzisiaj dowiedz się więcej szczegółów >>

Zobacz też nasz webinar

We wtorek, 20.03 o godzinie 20.00 

Jak tworzyć strony internetowe na WordPressie i pracować zdalnie?

Poznaj szczegóły i zapisz się! 

webinar wordpress freelancing

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Jedna odpowiedź do “Jak nie bać się zakładania firmy i bycia freelancerem? Radzi Kasia Aleszczyk

  1. blogcuanne napisał(a):

    Oczywiście masz rację.Dziękuję .Ewacialis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

#MamoPracujwIT relacja ze spotkania w Warszawie

22 lutego br. odbyło się kolejne już spotkanie w ramach projektu #MamoPracujwIT. Tym razem spotkaliśmy się z mamami z Warszawy, w siedzibie Nationale-Nederlanden. Co działo się na spotkaniu? O czym opowiadały mamy – pracowniczki firmy? Dlaczego warto było przyjść na nasze spotkanie? Zobaczcie relację zdjęciową i poczytajcie!
  • Anna Łabno - Kucharska - 05/03/2018

Często otrzymywałyśmy od Was pytania: kiedy #MamoPracujwIT zawita do stolicy?

I stało się! A oto nasza relacja ze spotkania: #MamoPracujwIT w Warszawie

Dzięki współpracy i gościnności Nationale-Nederlanden zorganizowałyśmy, dość ekskluzywne spotkanie, w niedużym gronie nieco ponad 30 mam z możliwością rozmowy ze wszystkimi pracownikami zespołu IT.

Dlaczego właśnie Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden to międzynarodowa firma, zajmująca czołowe miejsce w rankingach firm ubezpieczeniowych. Stanowi część Grupy NN obecnej w ponad 18 krajach w Europie i Azji. Specjalizuje się w ubezpieczeniach, emeryturach i inwestycjach. W swoje codziennej pracy stawia na kreatywność i daje przestrzeń na rozwój. W biurze centralnym zatrudnia ponad 700 pracowników, z tego 65 proc. to kobiety.

Pełny opis znajdziecie w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie wraz z linkami do aktualnych ofert pracy >>> 

Jak przebiegało spotkanie?

Uczestniczki spotkania tłumnie i punktualnie stawiły się w siedzibie Nationale-Nederlanden, tuż przed godziną 10:00.

Spotkanie rozpoczęła Aleksandra Stasiak – Specjalista ds. Budowania Wizerunku Pracodawcy, która przedstawiła gospodarza jako firmę odpowiedzialną społecznie i wspierającą swoich pracowników, w tym mamy, które powracają na rynek pracy.

Następnie, Agnieszka Czmyr – Kaczanowska, współzałożycielka portalu mamopracuj.pl opowiedziała o działaniach mających na celu przybliżyć kobietom branżę IT, w tym o trwającym już 2 lata projekcie #MamoPracujwIT. Krótko podsumowała osiągnięcia i opowiedziała o najbliższych planach. Oczywiście zapraszając mamy do śledzenia poczynań społeczności #MPwIT na grupie.

Panel pt. „Być kobietą, być mamą w IT”

Po tym krótkim wprowadzeniu przeszliśmy do części budzącej zawsze najwięcej emocji i będącej zarazem najciekawszą częścią spotkania – panelu z udziałem kobiet w IT.

Do udziału w panelu zaprosiliśmy aż 6 niesamowitych kobiet, mających wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach IT. Swoją historią i doświadczeniem zgodziły podzielić się:

  • Jolanta Dudziuk – testerka
  • Ewa Mezglewska –  Koordynator IT Service Desk (wywiad z Ewą pt. „Humanista w branży IT„)
  • Honorata Stuczka – Kucharska – Agile Functional Analysis & Quality Assurance Manager (w specjalnym wywiadzie opowiedziała o agentkach do zadań specjalnych ;-))
  • Joanna Wojciechowska – Quality Assurance tester
  • Sylwia Wiśniewska – Release Manager (wywiad już wkróce)
  • Małgorzata Zabłocka – programistka

Każda z naszych bohaterek podzieliła się swoją historią. Opowiadały o swoich początkach w firmie, przekwalifikowaniu się i rozwoju zawodowym, zdobywaniu doświadczenia;  godzeniu pracy zawodowej z życiem rodzinnym oraz rozwijaniu swoich pasji.

Jasno i konkretnie wskazywały, jakie rozwiązania wdrożone w firmie pomagają im zachować work-life-balance, m.in. elastyczne godziny pracy, możliwość pracy zdalnej, zrozumienie dla potrzeb wynikających z faktu bycia rodzicem np. występy w przedszkolu, nagłe choroby. I co ważne, każda mama powracająca do pracy zawodowej po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym ma zapewnione stanowisko, co daje poczucie bezpieczeństwa w tym szalenie trudnym czasie.

Uczestniczki spotkania ochoczo korzystały z możliwości zadawania pytań, pytając między innymi i szczegóły związane z przekwalifikowaniem się i stawianiem pierwszych kroków w branży IT.

Po krótkiej przerwie na smakołyki, nastąpiła niemniej ważna część spotkania a mianowicie czas na poznanie firmy od środka. Uczestniczki zostały podzielone na 2 grupy i zwiedzały całe jedno piętro firmy, które zajmuje dział IT.

Managerowie poszczególnych zespołów z pasją opowiadali o swojej pracy oraz odpowiadali na liczne pytania. Mamy biorące udział w spotkaniu mogły na własne oczy zobaczyć jak dużo kobiet pracuje w dziale IT oraz dopytać, jakie zajmują stanowiska i na czym polega praca w danym zespole.

Ostatnim etapem spotkania była rozmowa z przedstawicielką działu HR, która podzieliła się informacjami na temat aktualnych procesów rekrutacyjnych, przyjęła również pierwsze CV od uczestniczek spotkania.

Co mówią uczestniczki?

Wiemy, że spotkanie było bardzo ciekawe dla uczestniczek. Wyraziły to w kilku słowach podziękowania:

Chciałabym bardzo podziękować za organizację spotkania. Było niezwykle rzeczowo a jednocześnie panowała przesympatyczna atmosfera. Było super!” – Ania

„Spotkanie było naprawdę super, bardzo wartościowe właśnie przez możliwość faktycznej rozmowy, zadawania konkretnych pytań zarówno kobietom/mamom pracującym w IT na różnych szczeblach i w różnych działach, jak i pracownikom czy szefom tych działów. Myślę, że taka gratka zajrzenia w głąb realnej firmy, nawiązania pierwszych kontaktów, nie zdarza się często! Dlatego kiedy okazało się, że jednak jest wolne miejsce poczułam jakbym złapała Pana Boga za nogi, z samego rana przyszła teściowa, mąż się wcześniej urwał z pracy i daliśmy radę 🙂” – Ola

Dziękujemy!

Zdjęcia: Krystian Szydłowski, własnosć nn.pl, strona autora: beoriginal.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Testowanie dla początkujących. Warsztaty #MamoPracujwIT i Fujitsu – vol. 2

Już wiesz, że chcesz rozpocząć naukę testowania i zastanawiasz się od czego zacząć? A może właśnie zaczęłaś przygodę z testowaniem i potrzebujesz wsparcia i podpowiedzi? Mieszkasz w Łodzi lub okolicach? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi TAK, ten warsztat jest dla Ciebie! Weź udział w bezpłatnym warsztacie prowadzonym przez Marlenę Zajdlic, testerkę Fujitsu. Liczba miejsc ograniczona. Zapisz się!
  • Agnieszka Kaczanowska - 02/03/2018
Zapisy na warsztaty z podstaw testowania w Łodzi

Testowanie dla początkujących – vol. 2

Czas na kolejne warsztaty! Już 14 marca 2018 roku, we współpracy z firmą Fujitsu z siedzibą w Łodzi, przygotowaliśmy dla Was kolejny bezpłatny warsztat pt. „Testowanie oprogramowania dla początkujących – vol. 2”

Prowadzącą warsztat będzie Marlena Zajdlic, testerka oprogramowania firmy Fujitsu, która poprowadziła tak wysoko oceniony webinar, a także pierwszy warsztat (styczniową edycję).

Marlena sama o sobie mówi tak:

Przygodę z testowaniem zaczęłam w dzieciństwie  – wówczas testom poddawałam moje zabawki. 😉 Od 2013 roku zawodowo zajmuję się testowaniem aplikacji webowych. Prywatnie jestem mamą trzylatka.

Fujitsu jest głównym japońskim dostawcą najnowszych technologii i sprzętu w dziedzinie informatyki i komunikacji (ICT), oferującym pełen zakres produktów, rozwiązań i usług technologicznych. Dostracza najnowsze technologie, a także produkty informatyczne i komunikacyjne dla klientów w ponad 100 krajach.

Jakie zagadnienia poruszymy na warsztacie?

1. Testowanie w oparciu o user story. Czyli ważne podstawy!

2. Jak prawidłowo zgłosić błąd?

3. Piszemy pierwszy test case.

Informacje praktyczne:

Warsztaty trwają od 16:00 do 20:00 i są bezpłatne.

Warunkiem udziału jest jednak posiadanie biletu wstępu – link do zapisów poniżej. Listę zgłaszamy wcześniej do organizatorów.

Miejsce: Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.

University Business Park

ul. Wólczańska 180, 90-530 Łódź

Co jest potrzebne?

  • Na warsztaty zapraszamy Was z własnym laptopem (z kartą wi-fi).
  • Na komputerze musisz mieć zainstalowaną jakąkolwiek przeglądarkę.
  • Pozytywne nastawianie będzie przydatne 😉

Ważna infromacja: Na warsztaty, zapraszamy wyjątkowo bez dzieci 🙂

Pamiętaj, że ideą warsztatów jest pokazanie czym ww. zagadnienia są i o co w tym wszystkich chodzi. Nasze warsztaty nie zastąpią wielomiesięcznej nauki, rozbudowanych kursów i oczywiście praktyki. Na pewno jednak zobaczysz „z czym to się je”!

Jesteś zainetresowana?

Zapisy na warsztat ruszają 6 lutego o 20:00!

Wejściówkę można pobrać pod tym linkem >>>

Chesz się przygotować do warsztatu? Świetnie!

Więcej informacji o partnerze projektu:

Fujitsu jest głównym japońskim dostawcą najnowszych technologii i sprzętu w dziedzinie informatyki i komunikacji (ICT), oferującym pełen zakres produktów, rozwiązań i usług technologicznych. Dostracza najnowsze technologie, a także produkty informatyczne i komunikacyjne dla klientów w ponad 100 krajach.

Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie i możliwości w zakresie innowacji, oferuje unikalne cyfrowe usługi, w których centrum jest zawsze człowiek.

Fujitsu w Polsce zlokalizowane jest w Łodzi i Warszawie. Global Delivery Center w Łodzi zatrudnia specjalistów w sześciu liniach biznesowych: Research & Development i BAS, Remote Infrastructure Management, BPO, Service Management, Service Desk i EMEIA Finance and Supply Chain Services.

Siedziba Fujitsu

„Zapraszamy do swojego zespołu programistów, informatyków, administratorów i inżynierów IT, osoby zainteresowane karierą w branży IT, specjalistów ze znajomością zagadnień z obszaru księgowości i finansów, osoby ze znajomością języków.

W Fujitsu wierzymy, że technologia może pomóc ludziom w osiągnięciu szczęścia i dobrego samopoczucia. Technologia odgrywa obecnie ważniejszą niż kiedykolwiek rolę. Dlatego też ludzie są zawsze w centrum naszej uwagi. Uważamy, że podejście stawiające człowieka w centrum jest jedynym sposobem na osiągnięcie cyfryzacji i sięgniecie po pełnię możliwości, jakie niesie technologia”.

Odkryj więcej:

www.fujitsu.com/global/about/

www.TheRealDeal.pl

www.facebook.com/FujitsuPoland/

https://www.linkedin.com/company/career-at-fujitsu-poland

Fujitsu

Zdjęcia: własność Fujitsu, zdjęcie główne autorka: Marlena Zajdlic w trakcie pierwszego warsztatu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail