Czego szukasz

Jak BNY Mellon wspiera swoich pracowników, którzy są rodzicami? Rozwiązania szyte na miarę

Świadczenia wychowawcze na dzieci, przedszkola i inne placówki dziennej opieki dla dzieci pracowników, opiekunka na godziny, to tylko niektóre z rozwiązań oferowanych przez firmę
BNY Mellon Poland swoim pracownikom. Które z nich działają najlepiej i umożliwiają godzenie życia zawodowego i rodzinnego? O tych zagadnieniach rozmawiam z Pauliną Nozdryn – Płotnicką, Head of HR Poland w BNY Mellon. Zapraszamy do lektury!

 Paulina Nozdryn - Płotnicka, Head of HR Poland at BNY Mellon

Spis treści: ukryj

Paulino, Ty wiedziałaś, że chcesz być mamą pracującą i nie zastanawiałaś się CZY połączyć życie rodzinne i zawodowe, tylko od razu przeszłaś do etapu JAK! Wiesz, to bardzo bliskie mi podejście, ale nie takie oczywiste.

Już od momentu aplikacji, wiedziałam czego oczekiwać od siebie i od pracodawcy oraz z jakimi codziennymi wyzwaniami boryka się każda mama pracująca. Dlatego podczas procesu rekrutacji do BNY Mellon, razem z moim managerem w Londynie przedyskutowaliśmy opcje pracy zdalnej w przypadku np. choroby dziecka, dostępu do służbowego laptopa i nienormowanego czasu pracy. Moje potrzeby spotkały się z pełnym zrozumieniem.

My, kobiety często obawiamy się mówić o naszych potrzebach, myśląc, że stanowić to będzie problem i że zostaniemy przez to zdyskwalifikowane już na etapie rekrutacji. Nic bardziej mylnego! Uważam, że powinnyśmy zawsze stawiać na otwartą komunikację, na każdym etapie, a nie tylko wtedy, gdy już jesteśmy pracownikami firmy.

Dziękuję, myślę, że wiele z nas nawet o takim podejściu nie pomyślało. Ale proszę opowiedz mi czym się zajmujesz na co dzień? Jakie są Twoje obowiązki?

Jestem Senior HR Biznes Partnerem oraz Szefową Działu HR dla Polski. Odpowiadam za całość funkcji personalnych w firmie, dostosowanie jej do globalnej strategii HR-owej oraz jej umiejętne wdrożenie w kontekście lokalnej strategii firmy. Codziennie spotykam się z wewnętrznymi klientami biznesowymi, omawiając zarówno ich priorytety strategiczne, jak i bieżące sprawy, oraz oczywiście ze swoimi koleżankami i kolegami z działu HR, aby wspólnie omawiać efektywne metody wspierania biznesu. Uczestniczę również w wielu projektach HR-owych na poziomie lokalnym i regionalnym.

Jesteś mamą dwóch chłopców, a w swoim zespole masz także mamy. Jakie benefity wprowadzone przez BNY Mellon są dla Ciebie kluczowe, a które ułatwiają bycie pracującą mamą?

Tak, jestem mamą dwóch chłopców, jednego w wieku szkolnym, drugiego malucha chodzącego do żłobka. Dlatego potrzeby moich synów czasem bywają zupełnie różne, ze względu na dość znaczną różnicę wieku. To, co jest i zawsze było dla mnie kluczowym elementem pracy, to możliwość pracy zdalnej i nienormowany czas pracy. Potrafię zarządzać swoimi zawodowymi zadaniami tak, aby dopasować je do licznych obowiązków domowych. Nie zaskakują mnie telekonferencje, do których dołączam podczas wcześniejszych dojazdów do domu, ani łączenie się późnymi wieczorami lub wczesnymi porankami, kiedy dzieci jeszcze śpią, by dokończyć odpowiadanie na maile lub przygotować prezentację.

BNY Mellon w Polsce oferuje szereg benefitów, które mogą być przydatne dla pracujących rodziców na każdym etapie wychowywania. Oferujemy dofinansowanie żłobka/przedszkola, wsparcie rodziców poprzez grupy parentingowe, mamy też program kafeteryjny, który jest świetnym rozwiązaniem dla zaplanowania czasu wolnego z dziećmi itp.

Myślę jednak, że najważniejszym benefitem, który oferujemy na rynku wrocławskim, jako jedna z niewielu firm, jest własny żłobek i dwujęzyczne przedszkole dofinansowywane przez pracodawcę. Placówka znajduje się na dole budynku BNY Mellon we Wrocławiu, więc stanowi dogodny punkt logistyczny. Posiada bogaty program edukacyjny, wysokiej jakości wyżywienie oraz pozwala naszym dzieciom na wczesny kontakt z językiem angielskim (program prowadzony jest dwujęzycznie). Myślę, że to otwiera nowe możliwości nauki na temat innych kultur, co ma ogromne znaczenie w kształtowaniu młodych umysłów.

Zadecydowanie tak! A od początku 2021 roku BNY Mellon wprowadza dość wyjątkowy benefit, jakim jest możliwość skorzystania z usług wykwalifikowanej opiekunki do dziecka. Mam przeczucie, że to będzie ukochany benefit wielu rodziców. Możesz opowiedzieć o nim więcej?

Mamy w planach wprowadzenie usługi opiekunki na godziny dla rodziców pracujących w naszej firmie. Takie rozwiązanie jest już dostępne dla naszych pracowników w Stanach Zjednoczonych oraz w wybranych krajach regionu EMEA. Każdy zainteresowany rodzic, będzie miał dostęp do pakietu godzin profesjonalnej usługi opiekuńczej, świadczonej przez naszego dostawcę. Takie rozwiązanie stwarza szereg możliwości dla rodziców, pomagając wygospodarować czas wolny dla siebie, podczas gdy profesjonalna opiekunka zajmuje się dzieckiem.

Na pewno! A skąd taki pomysł w firmie? Macie już przedszkole i żłobek, które i tak plasują Was wśród 2% pracodawców w Polsce, którzy oferują taki benefit!

Przedszkole i żłobek to placówki stacjonarne i rzeczywiście cieszę się, że możemy pochwalić się benefitem tak unikatowym na rynku wrocławskim. Jest to duże wsparcie dla rodziców, a zarazem jedna z tych inicjatyw, które pomagają nam budować długotrwałe relacje z naszymi pracownikami.

Serwis agencji opiekunek jest pomocą, z której mogą skorzystać pracownicy bez wychodzenia z domu. Myślę, że jest to równie istotne, ponieważ często napotykamy na sytuacje niezaplanowane, które nas zaskakują, a wtedy możemy spokojnie liczyć na pomoc profesjonalnej niani.

Paulina Nozdryn – Płotnicka

Wrócę na chwilę do nie tak dawnego okresu – twojego urlopu macierzyńskiego. Twój młodszy synek ma 1,5 roku, więc to całkiem aktualna sprawa. Co jest ważne zarówno dla mamy, która przebywa na urlopie macierzyńskim, jak i pracodawcy, aby ta relacja była pełna zrozumienia?

Myślę, że podstawą jest otwarta komunikacja i stały kontakt z managerem, koleżankami z pracy itp. Nie możemy zapominać, że praca jest również istotnym i stałym elementem naszego życia, a urlop macierzyński kiedyś się jednak skończy. Ja doświadczyłam wielu korzyści z tego, że byłam w stałym kontakcie z moim managerem, chociaż mieszka i pracuje w Londynie, więc wcale nie było to takie oczywiste. Telefonowaliśmy do siebie regularnie, co miesiąc, a wtedy mój manager informował mnie o zmianach, które się właśnie odbywają czy toczących się projektach. Dlatego po powrocie do pracy nic nie było dla mnie zaskoczeniem.

Bardzo istotna jest również relacja ze współpracownikami, zespołem, koleżankami i kolegami, aby podtrzymywać dobrą atmosferę, omawiać to, co się aktualnie dzieje – wtedy mamy wrażenie, że jesteśmy na bieżąco z rożnymi tematami. Nie czujemy się wykluczone po powrocie. Oczywiście w życiu zdarzają się różne sytuacje, ale o ile jest taka możliwość, uważam, że powinnyśmy jednak mieć jak najczęstszy kontakt z pracodawcą.

A co Tobie pomogło po powrocie do pracy?

Znowu powtórzę – otwarta komunikacja. Mój manager był świadomy tego, jaka jest moja sytuacja domowa, że mam starszego syna, który też potrzebuje mojej opieki, że oboje z mężem jesteśmy aktywni zawodowo.

Myślę, że czas powrotu po urlopie macierzyńskim jest najtrudniejszym okresem dla pracującej mamy i dla całej rodziny. Wtedy nie powinnyśmy obawiać się prosić o pomoc – my jej wówczas bardzo potrzebujemy. Często, w tym właśnie momencie zaczynamy zastanawiać się, „czy jestem dobrą matką?”, „czy jestem dobrym pracownikiem?”. Mówmy otwarcie o swoich obawach, prośmy o wsparcie tam, gdzie jest to możliwe, nie oceniajmy innych i nie bądźmy dla siebie zbyt surowe. Zrezygnujemy z perfekcjonizmu! Jeśli jest taka możliwość, dzielmy się obowiązkami z partnerem.

Sama prawda! Sporo już powiedziałaś o wsparciu mam, ale BNY Mellon podkreśla także rolę ojców. Jakie inicjatywy w tym zakresie podejmujecie?

BNY Mellon wspiera wszystkich swoich pracowników, włączając w to pracujących rodziców, niezależnie, czy to jest mama, czy tata. Oboje pełnią równie ważną rolę. Równość jest jedną z fundamentalnych wartości BNY Mellon.

Tak jak wspominałam, mamy do dyspozycji szereg benefitów dla wszystkich pracujących rodziców, a pracujący ojcowie bardzo chętnie z nich korzystają, organizują dyskusje w ramach grupy parentingowej, przychodzą z dziećmi do biura (Bring Your Child to Work), przychodzą z dziećmi na wydarzenia mikołajkowe.

Nie mogę nie zapytać Cię o to, kogo szukacie do swoich zespołów? Jakie kompetencje i umiejętności trzeba mieć, aby znaleźć pracę w BNY Mellon?

Myślę, że oferta BNY Mellon jako pracodawcy, jest naprawdę bardzo szeroka. Szukamy zarówno doświadczonych ekspertów, specjalistów w zakresie finansów, ryzyka i compliance, IT i innych, ale także osób bez doświadczenia zawodowego, które chcą rozpocząć swoją karierę w świecie finansów. Bardzo ważnym aspektem, na który zawsze stawiamy, są umiejętności miękkie takie jak komunikacja i współpraca w zespole, oraz wyznawanie wspólnych wartości, które tworzą integrującą kulturę BNY Mellon.

Odwiedź profil BNY Mellon w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

A te ostatnie miesiące pandemii, jak przeorganizowaliście pracę, aby ułatwić wykonywanie obowiązków rodzicom zamkniętym w domach z dziećmi? Jakieś rozwiązania szczególnie się u Was sprawdziły?

Przywiązujemy szczególną wagę do wspierania dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego naszych pracowników, bez względu na sytuację. Pandemia uwydatniła jedynie potrzebę współczucia, empatii i zrozumienia w miejscach pracy na całym świecie.

Wszyscy pracownicy BNY Mellon mają nieograniczony dostęp do uznanego na świecie Programu Wellbeing, który oferuje różnorodne rozwiązania pomagające utrzymać i wzmacniać zdrowie psychiczne, odporność emocjonalną, bezpieczeństwo finansowe i satysfakcjonujące kontakty społeczne. Oprócz tego, jako jedno z najnowszych naszych rozwiązań, wprowadziliśmy narzędzie, dzięki któremu na bieżąco wsłuchujemy się w doświadczenia naszych pracowników, co pozwala nam zrozumieć ich kondycję i zareagować, gdy tylko jest taka potrzeba.

Jedną z moich ulubionych inicjatyw, która nie angażuje żadnych narzędzi ani specjalnych projektów, jest Working Together Pledge (Zobowiązanie do Wspólnej Pracy). To zobowiązanie w prosty sposób zachęca każdego pracownika BNY Mellon, do aktywnego zaangażowania się na rzecz dobrego samopoczucia swoich bliskich, współpracowników i samego siebie. Ta inicjatywa okazała się bardzo istotnym narzędziem w rozpoznawaniu trudności zawodowych i osobistych, z którymi mierzymy się jako jednostki i zespoły w tych bezprecedensowych czasach.

Jedna myśl na koniec, którą chciałabyś podzielić się z mamą, która rozważa właśnie powrót do pracy?

Jestem w stanie wyobrazić sobie ogrom myśli, które ma teraz w głowie mama wracająca do pracy. To nie jest łatwy czas. Radziłabym takiej mamie, aby podzieliła się swoimi obawami z managerem, ale też swoim zespołem, koleżankami i kolegami z pracy. To absolutnie nie jest naszą słabością, a pomaga w przepracowaniu pojawiających się problemów i wątpliwości. Stawiajmy sobie małe cele i je realizujmy krok po kroku. Życzę samych sukcesów wszystkim pracującym rodzicom. 🙂

Bardzo dziękuję za rozmowę! I mocno trzymam kciuki.

Sprawdź pełną listę ofert pracy w BNY Mellon zależnie od doświadczenia:

GAP – oferta na start w BNY Mellon

BNY Mellon – praca dla specjalistów

BNY Mellon – praca dla doświadczonych ekspertów

BNY Mellon – praca w zespołach IT

Zdjęcia: BNY Mellon, archiwum prywatne Pauliny Nozdryn – Płotnickiej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie