Czego szukasz

Gdzie szukać funduszy na aktywizację zawodową kobiet?

Długo wszyscy czekaliśmy na te informacje. Ale nowe rozdanie funduszy europejskich powoli się rozkręca! Specjalnie dla Was, zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje odnośnie środków zarezerwowanych na aktywizację zawodową kobiet. To co musicie wiedzieć, to to, że środki rozdawane są na poziomie województw i dlatego przygotowaliśmy dla Was dokładną ściągę: kiedy i gdzie i czego szukać! To nie koniec dobrych wiadomości. Aktywizacja zawodowa to tylko jedno z możliwości uzyskania dofinansowania. Wkrótce informacje o dotacjach na założenie firmy!

  • Agnieszka Pierzak - 21/03/2016
Mama na urlopie wychowawczym się uczy i rozwija zawodowo, dziecko śpi

Fundusze czas START!

Po trudnych dwóch latach „rozruchu” nowej perspektywy finansowej UE (2014-2020) od III kwartału 2015 roku ruszyły wreszcie pierwsze konkursy, a co za tym idzie zbliża się czas wyłonienia pierwszych instytucji i organizacji (poza Powiatowymi Urzędami Pacy), które będą realizować projekty.

Dużo środków finansowych w obecnej perspektywie finansowej przeznaczone zostało na aktywizację zawodową kobiet. W dokumentach strategicznych wszystkich województw kobiety zostały uznane za „osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy”. Owa „szczególność” oznacza to, iż będą one w sposób specjalny zachęcane do udziału w projektach i będą preferowane w niektórych typach wsparcia.

Jak to działa?

Aby odnaleźć się w mnogości informacji na temat funduszy unijnych i znaleźć organizację, która może kobietom konkretnie pomóc tj. przedstawić ofertę pracy, umożliwić udział w kursach, szkoleniach lub umożliwić i pomóc założyć własną firmę, musimy poznać mechanizm rozdzielania środków unijnych.

Europejski Fundusz Społeczny

Środki na aktywizację kobiet pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego, którego głównym celem jest walka z bezrobociem we wszystkich krajach członkowskich. Perspektywa na lata 2014-2020 jest wdrażana w Polsce poprzez 6 krajowych programów operacyjnych zarządzanych przez Ministerstwo Rozwoju oraz 16 programów regionalnych zarządzanych przez Urzędy Marszałkowskie poszczególnych województw.

Programy regionalne

Środki, w których kobiety stanowią grupę „preferowaną”, znajdują się w programach regionalnych, które jak sama nazwa wskazuje są opracowywane przez regiony – czyli w przypadku Polski przez województwa.

Każdy Program Operacyjny zawiera tzw. uszczegółowienie (Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych), w którym to dokumencie Zarząd danego województwa wskazuje na jakie konkretne działania i jakie typy projektów przeznaczy środki unijne.

Następnie instytucje wyznaczone przez Zarząd Województwa do rozdziału środków (najczęściej są to: Wojewódzkie Urzędy Pracy, poszczególne Departamenty Urzędów Marszałkowskich lub inne powołane specjalnie do obsługi funduszy unijnych agendy), ogłaszają konkursy w poszczególnych obszarach tematycznych. Do prowadzenia działań związanych z aktywizacją zawodową osób pozostających bez pracy (w tym m.in. kobiet) uprawnione są zgodnie z zasadą równości wszystkie podmioty tj. organizację pozarządowe, przedsiębiorcy, agencje pracy, instytucje rynku pracy, itp. To one będą realizatorami projektów do których można się zgłaszać.

Jak znaleźć program dla siebie?

Każde województwo prowadzi portal informacyjny o funduszach, na którym publikuje ogłoszenia o konkursach i naborach wniosków. Informacje te dostępne są również na portalu ogólnopolskim www.funduszeeuropejskie.gov.pl.

Po procesie oceny wniosków złożonych w postępowaniu konkursowym (tu należy uzbroić się w cierpliwość, bo niestety trwa on ok. 6 m-cy) publikowana jest tzw. lista rankingowa, na której znajdują się te podmioty, którzy otrzymały środki na realizację projektów. Podmioty te po podpisaniu umów na realizację projektów przystępują do ich realizacji i zaczynają prowadzić działania projektowe, niemniej jednak zainteresowana osoba może nawiązać kontakt z takimi podmiotami już wcześniej.

Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Was ściągę zawierającą kompletne zestawienie informacji o konkursach na aktywizację zawodową kobiet we wszystkich województwach!

Same nazwy i numery tych działań nieco się różnią, gdyż każde województwo samo pisze Program Operacyjny, aczkolwiek sam rodzaj pomocy dla kobiet jest bardzo podobny. Każde województwo posiada także punkty informacyjne, gdzie telefonicznie, mailowo lub osobiście można uzyskać informację o rodzajach pomocy w danym województwie. Ale uwaga –  jakość udzielanych informacji jest różna. Mnie samą kilka dni temu, w jednym z takich punktów informacyjnym przekonywano, że oprócz pomocy udzielanej przez powiatowe urzędy pracy, żadnego wsparcia na zakładanie działalności dla kobiet nie ma…. Ale nie jest to reguła, są takie miejsca, gdzie można spotkać bardzo kompetentne osoby i otrzymać wyczerpujące informacje.

Dlatego nie warto się poddawać, szukać i pytać dalej. Te środki są lub zaraz będą!

Przeczytaj: Fundusze europejskie dla kobiet. Na co można otrzymać wsparcie?

Załącznik: Zestawienie informacji o konkursach na aktywizację zawodową kobiet do 2020 roku w podziale na województwa.

Zdjęcie: vadimgozhda / 123RF

Załączniki

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl
Podyskutuj

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”. Spotkajmy się w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie

„Nieustraszona Dziewczynka” (#FearlessGirl), która stanęła na Wall Street z inicjatywy State Street Global Advisors stała się symbolem firmy. Przekonaj się sama, jak firma State Street w Polsce wspiera rozwój kobiet w biznesie! Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Gdańsku lub w Krakowie. Porozmawiaj z pracownikami firmy, poczuj atmosferę pracy i weź udział w recruitment. Sprawdź szczegóły i zapisz się już dziś! Liczba miejsc ograniczona.
  • Agnieszka Kaczanowska - 04/03/2019
Pracownicy State Street w Polsce

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”

State Street to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników.

W Polsce jest obecny od 2007 roku, a jego biura znajdują się w Krakowie i Gdańsku.

W marcu zapraszamy Was na DWA spotkania dla Mam, w gdańskiej oraz krakowskiej siedzibie firmy!

To najlepsza okazja nie tylko lepszego poznania firmy, ale także do bezpośrednich rozmów z pracownikami firmy (różnych szczebli), a także rekruterami, którzy odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania odnośnie procesu rekrutacji, warunków zatrudnienia i obecnych wakatów.

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Gdańsku już 21 marca br. >>>

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Krakowie już 25 marca br.  >>>

Ramowy program Dnia Otwartego dla Mam w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie:

  • Powitanie i rozpoczęcie spotkania

  • Czym zajmujemy się w State Street? – krótka prezentacja na temat firmy i zakresu wsparcia dla pracowników – rodziców np. „Working Parents Club”

  • Jak dołączyć do grona pracowników State Street? – krótka prezentacja na temat możliwości zatrudnienia w State Street w Polsce

  • Poznaj mamy pracujące w State Street – zapytamy o ich historie i czym zajmują się na co dzień

  • Networking z możliwością spaceru po przestrzeni biurowej

  • Warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A

  • Podziękowanie i zakończenie spotkania

Spotkania są bezpłatne. Dzieci mile widziane!

Zapraszamy z dziećmi. Będzie przygotowany kącik zabaw dla najmłodszych oraz dodatkowa sala dla starszych maluchów 😉 I salka do karmienia. Pamiętajcie jednak, że dzieci będą pod Waszą opieką (zapewniamy tylko wolontariuszy do pomocy).

Gdzie i kiedy odbędą się spotkania?

  • Gdańsk: 21 marca br. w siedzibie State Street ul. Grunwaldzka 409

Spotkanie rozpoczynamy o 12:00 i potrwa do 15:30

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

  • Kraków: 25 marca br. w siedzibie State Street ul. Podgórska 36.

Spotkanie rozpoczynamy o 10:00 i potrwa do 13:30.

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

Liczba miejsc bardzo ograniczona.

W trakcie spotkań będzie z nami fotograf, abyśmy mogli podzielić się później relacją ze spotkania i inspirować kolejne kobiety.

Do zobaczenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie State Street w Polsce? Odwiedź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak dobrze, że jesteś! Czyli jak LINK4 zaczarowało mamy

4 grudnia spotkałyśmy się z mamami na Dniu Otwartym dla Mam w LINK4. Pracodawca oczarował mamy atmosferą, otwartością oraz obecnością kilkunastu dziewczyn z różnych zespołów firmy, które chciały się dzielić swoją historią związaną z pracą w LINK4. Zobacz jak wyglądało spotkanie i dołącz do Zespołu!
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/01/2019
Relacja ze spotkania w LINK4

Mama – pracownik na medal

LINK4 jest firmą, która mocno stawia na wartości rodzinne, a pracownikom proponuje pracę w elastycznych godzinach lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

Dlatego też spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem uczestniczek, a pula wolnych miejsc została wyczerpana na tydzień przed wydarzeniem 😉

Spotkanie otworzyła Agnieszka Balcerska – HR Director w LINK4 wraz z Martą Kowalską – Kierownikiem ds. Rekrutacji i Employer Brandingu. Uczestniczki spotkania przywitała także Agnieszka Czmyr – Kaczanowska – z Fundacji Mamo Pracuj.

Zaczęliśmy od krótkiej prezentacji firmy, a następnie przeszliśmy do prelekcji na temat praw pracującej mamy. Dodatkowo Ewelina Łempicka (Specjalista ds. Personalnych) opowiedziała zebranym mamom o Programie „Rodzina LINK4”. To wewnętrzny program firmy, którego założeniem jest wspieranie rodziców pracujących w firmie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Dlaczego mamy chcą pracować w LINK4?

Po części bardziej oficjalnej przeszliśmy do rozmowy z mamami pracującymi w firmie. I to było niesamowite wydarzenie. Ponad dziesięć mam – pracownic firmy podzieliło się swoimi historiami związanymi z zatrudnieniem w LINK4, ich powrotami z urlopów macierzyńskich, rozpoczęciu pracy po przerwach czy awansach po powrocie po urodzeniu dziecka.

Dziewczyny bardzo podkreślały, jak ważne jest zrozumienie ze strony przełożonych oraz elastyczny lub zadaniowy czas pracy.

Co ciekawe, w czasie spotkania mamy z panelu oraz z widowni odwiedzali mężowie pracujący w LINK4. Również oni mogli podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą w firmie oraz benefitami, które ułatwiają im codzienne rodzicielskie życie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Mamy zwiedzamy! Office tour jak safari

Uczestniczki spotkania wraz z dziećmi mogły zobaczyć przestrzeń firmy. Mała podróż pomiędzy piętrami i poszczególnymi zespołami obfitowała w pytania ze strony mam i przyjazne przyjęcie ze strony pracowników. Część dzieci z ciekawością przyglądała się kolorowej przestrzeni, a inne ze spokojem zasnęły.

Na koniec obfitującego w atrakcje spotkania chętne mamy skorzystały z mini – kursu wizażu, a także zjadły wspólny lunch. Przez cały czas mogły również skorzystać z obecności rekruterek, które odpowiadały na wszystkie pytania związane z rekrutacją do LINK4 oraz konsultowały dokumenty aplikacyjne.

Już wiemy, że kilka mam zdecydowało się aplikować do firmy! Mocno trzymamy kciuki za pomyślne rekrutacje!

A co mówiły już po spotkaniu?

  • „Jeszcze więcej takich spotkań!”
  • „Jestem pod dużym wrażeniem szacunku z jakim traktowany jest pracownik w LINK4, tak dbania o pracownika (…) Składam swoją aplikację do firmy!”
  • „Dziękuję za natchnienie do poszukiwania pracy i motyację do działania!”

Dowiedz się jak LINK4 wspiera pracujących rodziców, odwiedzając profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie i zobacz kogo aktualnie poszukują do swoich szeregów!

Zdjęcia: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail