Czego szukasz

Gdzie szukać funduszy na aktywizację zawodową kobiet?

Długo wszyscy czekaliśmy na te informacje. Ale nowe rozdanie funduszy europejskich powoli się rozkręca! Specjalnie dla Was, zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje odnośnie środków zarezerwowanych na aktywizację zawodową kobiet. To co musicie wiedzieć, to to, że środki rozdawane są na poziomie województw i dlatego przygotowaliśmy dla Was dokładną ściągę: kiedy i gdzie i czego szukać! To nie koniec dobrych wiadomości. Aktywizacja zawodowa to tylko jedno z możliwości uzyskania dofinansowania. Wkrótce informacje o dotacjach na założenie firmy!

Mama na urlopie wychowawczym się uczy i rozwija zawodowo, dziecko śpi

Fundusze czas START!

Po trudnych dwóch latach „rozruchu” nowej perspektywy finansowej UE (2014-2020) od III kwartału 2015 roku ruszyły wreszcie pierwsze konkursy, a co za tym idzie zbliża się czas wyłonienia pierwszych instytucji i organizacji (poza Powiatowymi Urzędami Pacy), które będą realizować projekty.

Dużo środków finansowych w obecnej perspektywie finansowej przeznaczone zostało na aktywizację zawodową kobiet. W dokumentach strategicznych wszystkich województw kobiety zostały uznane za „osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy”. Owa „szczególność” oznacza to, iż będą one w sposób specjalny zachęcane do udziału w projektach i będą preferowane w niektórych typach wsparcia.

Jak to działa?

Aby odnaleźć się w mnogości informacji na temat funduszy unijnych i znaleźć organizację, która może kobietom konkretnie pomóc tj. przedstawić ofertę pracy, umożliwić udział w kursach, szkoleniach lub umożliwić i pomóc założyć własną firmę, musimy poznać mechanizm rozdzielania środków unijnych.

Europejski Fundusz Społeczny

Środki na aktywizację kobiet pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego, którego głównym celem jest walka z bezrobociem we wszystkich krajach członkowskich. Perspektywa na lata 2014-2020 jest wdrażana w Polsce poprzez 6 krajowych programów operacyjnych zarządzanych przez Ministerstwo Rozwoju oraz 16 programów regionalnych zarządzanych przez Urzędy Marszałkowskie poszczególnych województw.

Programy regionalne

Środki, w których kobiety stanowią grupę „preferowaną”, znajdują się w programach regionalnych, które jak sama nazwa wskazuje są opracowywane przez regiony – czyli w przypadku Polski przez województwa.

Każdy Program Operacyjny zawiera tzw. uszczegółowienie (Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych), w którym to dokumencie Zarząd danego województwa wskazuje na jakie konkretne działania i jakie typy projektów przeznaczy środki unijne.

Następnie instytucje wyznaczone przez Zarząd Województwa do rozdziału środków (najczęściej są to: Wojewódzkie Urzędy Pracy, poszczególne Departamenty Urzędów Marszałkowskich lub inne powołane specjalnie do obsługi funduszy unijnych agendy), ogłaszają konkursy w poszczególnych obszarach tematycznych. Do prowadzenia działań związanych z aktywizacją zawodową osób pozostających bez pracy (w tym m.in. kobiet) uprawnione są zgodnie z zasadą równości wszystkie podmioty tj. organizację pozarządowe, przedsiębiorcy, agencje pracy, instytucje rynku pracy, itp. To one będą realizatorami projektów do których można się zgłaszać.

Jak znaleźć program dla siebie?

Każde województwo prowadzi portal informacyjny o funduszach, na którym publikuje ogłoszenia o konkursach i naborach wniosków. Informacje te dostępne są również na portalu ogólnopolskim www.funduszeeuropejskie.gov.pl.

Po procesie oceny wniosków złożonych w postępowaniu konkursowym (tu należy uzbroić się w cierpliwość, bo niestety trwa on ok. 6 m-cy) publikowana jest tzw. lista rankingowa, na której znajdują się te podmioty, którzy otrzymały środki na realizację projektów. Podmioty te po podpisaniu umów na realizację projektów przystępują do ich realizacji i zaczynają prowadzić działania projektowe, niemniej jednak zainteresowana osoba może nawiązać kontakt z takimi podmiotami już wcześniej.

Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Was ściągę zawierającą kompletne zestawienie informacji o konkursach na aktywizację zawodową kobiet we wszystkich województwach!

Same nazwy i numery tych działań nieco się różnią, gdyż każde województwo samo pisze Program Operacyjny, aczkolwiek sam rodzaj pomocy dla kobiet jest bardzo podobny. Każde województwo posiada także punkty informacyjne, gdzie telefonicznie, mailowo lub osobiście można uzyskać informację o rodzajach pomocy w danym województwie. Ale uwaga –  jakość udzielanych informacji jest różna. Mnie samą kilka dni temu, w jednym z takich punktów informacyjnym przekonywano, że oprócz pomocy udzielanej przez powiatowe urzędy pracy, żadnego wsparcia na zakładanie działalności dla kobiet nie ma…. Ale nie jest to reguła, są takie miejsca, gdzie można spotkać bardzo kompetentne osoby i otrzymać wyczerpujące informacje.

Dlatego nie warto się poddawać, szukać i pytać dalej. Te środki są lub zaraz będą!

Przeczytaj: Fundusze europejskie dla kobiet. Na co można otrzymać wsparcie?

Załącznik: Zestawienie informacji o konkursach na aktywizację zawodową kobiet do 2020 roku w podziale na województwa.

Zdjęcie: vadimgozhda / 123RF

Załączniki

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl
Podyskutuj

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w programie „Mamy plan!”

Program „Mamy plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem Programu jest firma Franklin Templeton Investments Sp. z o.o.
grafika programu Mam Plan!

Słowniczek

Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że określone poniżej pojęcia oznaczają:

Organizator – Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą przy ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000585984, NIP 6793118767, REGON 363001768;

Partner – firma Franklin Templeton, z siedzibą przy ul. Przemysłowa 3, 61-579 Poznań;

Program – „Mamy plan!” program wsparcia konsultacyjnego realizowanego online dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, szukających nowej pracy;”Mamy Plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę, poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem programu jest firma Franklin Templeton.

Uczestniczka – osoba zakwalifikowana do programu;
Specjalista ds. rekrutacji – osoba udzielająca konsultacji online Uczestniczce programu, zatrudniona u Partnera;

Czas trwania Programu – realizacja Programu przez Organizatora rozpoczyna się z dniem rozpoczęcia rekrutacji, jednakże celem uniknięcia wszelkich wątpliwości przyjmuje się, że czas trwania Programu dla Uczestniczek, to czas od dnia poinformowania Uczestniczki przez Organizatora o zakwalifikowaniu się do Programu do dnia spotkania konsultacyjnego.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania procesu rekrutacji oraz uczestnictwa w programie Uczestniczek, które zamierzają powrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, zmienić lub znaleźć nową pracę.
  2. Nabór kandydatek do udziału w programie prowadzi Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków.
  3. Program zakłada realizację online około 50 konsultacji eksperckich ze specjalistami ds. rekrutacji, które odbędą się 12 – 28.04.2021 roku
  4. Jedna Uczestniczka programu może wziąć udział w jednej konsultacji online.
  5. Każda z konsultacji będzie trwała około 45 minut i będzie dotyczyła minimum jednego z poniższych obszarów:
  • skonsultowanie CV omówienie i lub pomocy w zakładaniu profilu na LinkedIn poradnictwa gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego

§ 2 Uczestniczki programu

  1. Program skierowany jest do kobiet z całej Polski pozostających bez zatrudnienia, które planują powrót po urodzeniu dziecka, a także do kobiet poszukujących pracy lub pracujących, chcących zmienić ścieżkę zawodową.
  2. W projekcie mogą uczestniczyć kobiety, które:
  • chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić pracę
  • są otwarte na zmiany
  • posiadają silną motywację i samodyscyplinę

§ 3 Proces rekrutacji

  1. Nabór uczestniczek programu odbywa się przed planowanym etapem realizacji konsultacji.
  2. Zgłoszenia do programu należy dokonać drogą elektroniczną, wypełniając formularz rekrutacyjny: załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Rekrutacja prowadzona będzie w terminie 24.03.2021 roku do 26.03.2021 roku lub do wyczerpania limitu miejsc.
  4. Powyższe daty w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie.
  5. Formularze rekrutacyjne złożone po okresie rekrutacji nie są brane pod uwagę.
  6. Informację o terminie realizacji konsultacji Uczestniczka otrzyma drogą mailową i/lub telefoniczną w terminie od 29.03 – 30.03.2021 roku.
  7. Miejsce w projekcie przepada, jeśli Uczestniczka nie odpowie na żadną z 2 prób kontaktu.

§ 4 Zobowiązania Uczestniczek

  1. Uczestniczki zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w konsultacjach oraz w krótkim badaniu ewaluacyjnym.
  2. W przypadku nieobecności na konsultacjach Uczestniczka traci prawo do wyboru kolejnego terminu konsultacji.

§ 5 Zobowiązania Organizatora

  1. Organizator zapewnia Uczestniczkom bezpłatny udział w konsultacjach.
  2. Organizator oraz Partner zapewniają dodatkowe, bezpłatne materiały edukacyjne w formie elektronicznej dotyczące powrotu na rynek pracy.
  3. Organizator zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań do organizacji programu na jak najwyższym poziomie merytorycznym i logistycznym.
  4. Organizator programu zobowiązany jest informować uczestniczki programu o wszelkich zmianach organizacyjnych wpływających na przebieg programu.

§ 6 Miejsce i termin odbywania się konsultacji

  1. Konsultacje będą odbywać się online, za pomocą narzędzia wybranego przez Partnera programu.
  2. Konsultacje będą realizowane od 12.04 – 28.04.2021 r., w dni powszednie w godzinach pracy ekspertów ds. rekrutacji Partnera.

§7 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby aplikującej do programu. Udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do uczestniczenia w Projekcie.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zostały zawarte w klauzuli informacyjnej RODO. Klauzula informacyjna RODO jest częścią formularza rekrutacyjnego, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i jest jego integralną częścią.
  3. Uczestniczki przyjmują do wiadomości i godzą się z faktem, iż trakcie trwania Programu zostanie wykonana dokumentacja fotograficzna Uczestniczek biorących udział w spotkaniach online. Osoba przystępująca do Programu zgadza się na upublicznienie swojego wizerunku.
  4. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z tym, że fotografie, filmy lub nagrania wykonywane podczas spotkań mogą zostać umieszczone na stronach internetowych, materiałach prasowych, promocyjnych i w mediach społecznościowych Organizatora i współpracujących z nim podmiotów w kontekście wydarzenia (Programu). Niniejsza zgoda udzielana jest nieodwołalnie i nieodpłatnie.
  5. Wyrażenie zgody jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do udziału w Programie.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego oznacza potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz akceptację jego zapisów.
  2. Fundacja Mamo Pracuj zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.
  3. O ewentualnych zmianach Uczestniczki zostaną powiadomione drogą mailową. Zmiany będą obowiązywać od dnia wysłania wiadomości e-mail na wskazany przez Uczestniczkę adres poczty elektronicznej.
  4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22 marca 2021 roku.
  5. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Programu.
  6. Załączniki stanowią integralną część regulaminu.
  7. W przypadku pojawienia się kwestii nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.

Załączniki do Regulaminu:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy wraz z klauzulą informacyjna RODO oraz oświadczeniem osoby aplikującej o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na opisanych w klauzuli informacyjnej zasadach.

Zdjęcie: własność Franklin Templeton

Kraków, 17.03.2021 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem

Za nami pierwszy z serii trzech webinarów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska! To było wyjątkowe spotkanie, podczas którego ekspertki Santander Bank Polska opowiedziały, jak w praktyce wygląda praca w bankowości. Bardzo dziękujemy, że byliście z nami i serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie! Już 16 marca, punktualnie o godzinie 20.00 będziemy rozmawiali o tym "Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" Kliknij i zapisz się!

Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem – zobacz webinar i zapisz się na kolejne spotkania!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omawiamy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar już za nami i dzisiaj publikujemy go dla Ciebie! Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę.

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkania poświęcone pracy w banku:

  • Webinar „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?” – 16.03.2021, godzina 20.00.

Oraz

  • Webinar „Rekrutacja w bankowości oddziałowej, czyli zapytaj o to, co dla Ciebie ważne!” – 30.03.2021, godzina 20.00.

Kliknij i zapisz się już dziś!

Pamiętaj – uczestnicząc w webinarze na żywo masz niepowtarzalną okazję zadać naszym ekspertkom nurtujące Cię pytania i poznać odpowiedzi!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak może wyglądać ścieżka kariery w Santander Bank Polska?
  • Na czym polega praca w oddziale?
  • Jakie kompetencje są niezbędne do pracy z klientem?
  • Jak połączyć bycie mamą z pracą w banku?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Kliknij i zapisz się już dziś na kolejne webinary!

Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z aktualnymi ofertami Santander Bank Polska!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×