Czego szukasz

Ewelina – etat, własna firma i tysiąc pomysłów

Ewelina Sznyrowska to uśmiechnięta kobieta, którą rozpiera energia. Pracuje na pełen etat w firmie kosmetycznej, wychowuje 11-miesięczną córkę Maję i prowadzi sklep internetowy z pięknymi rzeczami dla dzieci. A jakby tego było mało, to już za kilka dni organizuje w centrum handlowym pierwszy kiermasz rękodzieła mam – Mamy Dla Mamy.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 22/11/2012

Poznałyśmy się z okazji organizowanego kiermaszu, więc od tego pytania zaczynamy naszą rozmowę.

Skąd pomysł na organizację kiermaszu rękodzieła Mamy Dla Mamy?

Ty pytasz od końca, a ja zacznę od początku… najpierw było Dziecko, a potem cała reszta. Moja córeczka Maja ma 11 miesięcy. Jak byłam z nią na macierzyńskim, to miałam wielkie ciśnienie zrobienia czegoś swojego. Mnóstwo mam na macierzyńskim wymyśla własne biznesy, bo nie chce, albo nie może wrócić do dotychczasowej pracy. Ja wiedziałam, że wracam i chciałam wrócić, ale równocześnie chciałam się sprawdzić w działaniu w innej dziedzinie.

Zaczęło się od tego, że ręcznie uszyłam córeczce króliczka, który bardzo się jej spodobał. Następny był dla córki mojej przyjaciółki. Kupiłam mini maszynę do szycia, żeby zabawki dla Mai szyć szybciej. Usiadłam przy maszynie i nie można mnie było od niej oderwać. Musiałam się nauczyć szyć, bo głowę miałam pełną pomysłów. Co ciekawe, zaledwie na 2 tygodnie przed końcem mojego urlopu macierzyńskiego olśniło mnie, że przecież mogę na tym zarabiać!

Nocami uczyłam się szyć i siedziałam na Internecie, szukałam materiałów, wzorów, projektów. Rejestrowałam firmę i musiałam kupić nową maszynę, bo tą, którą kupiłam na początku po prostu zajechałam!

I firma ruszyła, a Ty wróciłaś do pracy?

Tak, bardzo lubię moją pracę w dziale marketingu i trochę nie mogłam się doczekać powrotu do niej. A szyciem zabawek i kocyków oraz obsługą sklepu zajmuję się jak Maja zaśnie. Mam czas od 20.

Nie chciałaś zostać tylko na swoim? Miałabyś więcej czasu dla córki i dla firmy?

Ależ ja bym bardzo nie chciała rezygnować z mojej pracy! Bardzo ją lubię i cieszę się, że nie musiałam wybierać miedzy jednym a drugim.
Mammooni jest moim małym, kapryśnym dzieckiem, które rośnie. Jeśli kiedyś musiałabym podejmować decyzję, to ograniczę firmę na tyle, żebym nie musiała rezygnować z pracy, albo znajdę dobrych współpracowników, którzy pomogą mi przy Mammooni.

Czy korzystałaś z dotacji na otwarcie firmy?

Chciałam, ale…. Jak poszłam do urzędnika zajmującego się dotacjami, to on, siedząc przy biurku oklejonym nalepkami przeróżnych projektów i funduszy europejskich, ze wszystkich sił starał się mnie przekonać, że to nie ma sensu (śmiech) – że to długo trwa, że na pewno nie mam szans i że mój pomysł na biznes nie ma sensu! Nie lubię takich ludzi i nie lubię bezczynności, więc pożyczyłam trochę pieniędzy od rodziców. Poza tym miałam własne oszczędności i nie oglądając się na nikogo ruszyłam z kopyta!

Jak wyglądały początki?

Na początku sprzedawałam tylko wśród znajomych i na allegro. Konto ma mój mąż i ponieważ był bardzo sceptycznie nastawiony do pomysłu, to siedział i czekał na negatywy (śmiech). Był przekonany, że moje kocyki i zabawki się nie spodobają i dostanę negatywa. Oczywiście to, co robiłam bardzo się podobało i dostawałam same pozytywy. Mężowi trochę ulżyło. Sklep internetowy i profesjonalną stronę mam dopiero od niedawna.

Czy firma to tylko ty?

Na razie tak, sama szyję i obsługuję sprzedaż. Ooo, przepraszam. Mam dyrektora ds. logistyki – to Krzysiek, mój mąż. Najczęściej to on pakuje i wysyła zamówienia (śmiech).

A jak dzielicie się obowiązkami w domu?

Mam o tyle komfortową sytuację, że mój mąż pracuje na zmiany, 2 dni w pracy, 2 dni wolne, więc wtedy kiedy nie pracuje, to on zajmuje się Mają. W pozostałe dni przychodzi do Mai pani Marysia – nie lubię snobistycznych określeń niania, albo opiekunka. Po prostu pani Marysia. Co drugi piątek mam wolne (szefowa zgodziła się na elastyczny grafik) więc dodatkowo mam jeden dzień na to, żeby zostać z dzieckiem.

Pierzesz, gotujesz, sprzątasz, prasujesz?

Nieeee (śmiech), robi to mąż, bo musi (śmiech) i pani Marysia. Ja nie mam już czasu. Jak wracam z pracy po 17, to do 20 jestem tylko dla Mai, bawimy się, czytamy bajki. Kąpię ją i usypiam.

No a ten kiermasz?

Śledzę różne fora internetowe dotyczące rękodzieła, dużo kiermaszy odbywa się w Warszawie, Poznaniu czy Trójmieście. A ja mieszkam w Krakowie i chciałam mieć kiermasz bliżej. No i zaczęłam się tym tematem interesować.

Od razu pomyślałam, że jak angażować się, to w coś co przyniesie klientów, więc wymyśliłam kiermasz w centrum handlowym M1. Liczę, że mnóstwo osób, które przyjdą na zakupy zainteresuje się naszymi wyrobami.

Ile osób będzie się wystawiało i jakie to będą przedmioty?

Mam miejsce dla 20 wystawców, każdy z innym asortymentem, tak, aby nie robić sobie konkurencji. Pokażemy ręcznie robione zabawki dla dzieci, ozdoby z filcu, kołyski, tekturowe klocki konstrukcyjne, stroje ludowe dla dzieci i wiele innych, pięknych przedmiotów. Myślę, że przed Mikołajkami nasz kiermasz będzie się cieszył dużym zainteresowaniem.

Jestem pod wrażeniem twojej aktywności i tego, że Ci się chce i że tyle robisz. Naprawdę!

Wiem, wiem, dużo robię, ale taka już jestem. Muszę działać, iść do przodu, uczyć się nowych rzeczy. Nowe wyzwania trzymają mnie przy życiu! Pochodzę z przedsiębiorczej rodziny i od małego widziałam, że, aby osiągnąć sukces nie można siedzieć z założonymi rękami. Zamiast narzekać, trzeba działać. No to działam…

Dziękuję za rozmowę i życzę wielu sukcesów.

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Portal Mamo Pracuj objął patronat nad Kiermaszem Mamy Dla Mamy.

Wszystkie Mamy robiące rękodzieło zapraszamy do wystawienia się na kiermaszu, zostały ostatnie wolne miejsca. Szczegóły i zapisy [email protected]

A wszystkich, którzy lubią otaczać się pięknymi przedmiotami zapraszamy do odwiedzenia kiermaszu, w dniach 24-25.11 w Krakowie, Centrum Handlowe M1, Al. Pokoju 67.

Sklep Eweliny nazywa się Mammooni.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Power of New: Grow, change and be brave! – relacja ze spotkania dla kobiet z branży IT

Jak efektywnie wspierać rozwój kobiet w branży nowych technologii? Czy duże firmy chcą dawać przestrzeń do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą? Oczywiście, że tak i to właśnie udowadnia firma Capgemini, organizując spotkania dla specjalistek z branży IT.
  • Anna Łabno - Kucharska - 06/11/2019
relacja ze spotkania dla kobiet z branży IT w Capgemini Katowice

Power of New: Grow, change and be brave!

Power of New: Grow, change and be brave! To wydarzenie, które odbyło się 7 października 2019 roku w Katowicach. Było częścią całej serii spotkań dla osób z branży IT, realizowanych przez firmę Capgemini. Miałyśmy okazję wspierać organizację tego niezwykłego wydarzenia, pełnego wiedzy, inspiracji i historii dodających odwagi!

Spotkanie otworzyła i przywitała uczestniczki Angelika Gawlik – Gajda z Capgemini Polska oraz Agnieszka Czmyr – Kaczanowska z Fundacji Mamo Pracuj.

Capgemini wspiera kobiety (i nie tylko!)

Pierwszą prezentację poprowadziła Monika Chajdacka – Dyrektor HR dla Cloud Infrastructure Services w Capgemini. Dzięki niej uczestniczki spotkania mogły poznać gospodarza spotkania, działania wspierające jakie firma realizuje dla swoich pracowników oraz jak wygląda proces rekrutacji oraz rozwoju kariery.

Zobacz profil firmy Capgemini w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie!

Po krótkiej przerwie uczestniczki zostały podzielone na dwie grupy.

Jedna z nich uczestniczyła w warsztacie IT talk skierowanym do grupy kobiet – specjalistek, związanych z branżą. Tematem przewodnim był obszar Consulting versus Service Management, czyli czym różni się praca konsultanta od pracy operacyjnej zarządzania usługami w dużej firmie IT. Prowadziły go Anna Żmudka – Service Management Consultant i Karina Kamińska – pracująca w zespole Service Management Consulting. Obie ekspertki i mamy związane są z Capgemini od 2007 roku.

Druga grupa uczestniczek brała udział w spotkaniu motywacyjnym pn. Być mamą i pracować w branży IT? Jak to połączyć? Tips & Tricks. Swoim doświadczeniem oraz historią rozwoju zawodowego dzieliły się Katarzyna Kozik, Ania Łukaszczyk i Daria Noga. Przedstawicielki Capgemini opowiadały o rolach jakie pełnią w firmie oraz życiu prywatnym. Dzieliły się swoimi doświadczeniami i pomysłami jak łączyć bycie mamą z pracą w branży IT. To zachęciło również pozostałe uczestniczki spotkania do podzielenia się swoimi wartościami w tym zakresie.

Odwaga, jest kobietą!

Ostatnim i niesamowicie inspirującym elementem spotkania Power of New: Grow, change and be brave! był power speach Joanny Chmury – psycholożki, coachki, trenerki i mówczyni specjalizującej się w tematyce motywacji, autentyczności, poczucia własnej wartości oraz odwagi. Od 2017 jako jedyna osoba z Europy, w odpowiedzi na zaproszenie samej Brené Brown, należy do jej zespołu 15 facylitatorów międzynarodowego programu rozwoju przywództwa Brave Leaders™.

You can choose courage or you can choose comfort. But you cannot have both. Brené Brown

Joanna porwała uczestniczki stawiając na autentyczność oraz pokazując co dzieje się w nas, kiedy chcemy podjąć się stojącego przed nami wyzwania. Dziewczyny miały okazję zgłębić uczucia i myśli towarzyszące sytuacjom, które wymagają od nich odwagi. Jest to niezwykle ważne w codzienności zawodowej i prywatnej, w której szczególnie jesteśmy narażeni na głosy krytyczne, zarówno od naszego wewnętrznego krytyka, jak i od innych osób.

Dziewczyny uczestniczące w spotkaniu wyszły z dużą dawką wiedzy, inspiracji oraz gotowości do rozwijania swoich umiejętności w branży IT.

Zobacz profil Capgemini w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie!

capgemini

Zdjęcia: Agnieszka Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Webinar: Jak rozwijać swoją odwagę i zaprzyjaźnić się z porażką?

Zapraszamy na kobiecy webinar, w trakcie którego porozmawiamy o odwadze i jej przyjaciółce porażce, ale też wstydzie i ocenie, aby poszukać źródła kobiecej odwagi! Gościem webinaru będzie Joanna Chmura. Zapisy już trwają!
  • Agnieszka Kaczanowska - 06/11/2019
Joanna Chmura

Też tak masz, że…

Czasem chciałabyś coś zrobić, powiedzieć ale COŚ Cię powstrzymuje?

A może znajdujesz wiele powodów, dla których jednak lepiej tego nie robić?

Obawiasz się co powiedzą inni?

Albo nie myślisz o innych tylko o tym, że boisz się porażki?

Weź udział w webinarze pt. „Jak rozwijać swoją odwagę i zaprzyjaźnić się z porażką?”.

Naszym gościem będzie Joanna Chmura 💚

Porozmawiamy o odwadze i jej przyjaciółce porażce, ale też wstydzie, ocenie aby poszukać źródła kobiecej odwagi!

Aby się zapisać kliknij w ten link!

Kilka słów o Asi Chmurze

Psycholog i  trener. Realizuje projekty rozwojowe w Polsce i Europie. Pracuje z klientami indywidualnymi i biznesowymi w tematyce wewnętrznego przywództwa i związanych z nim: autentyczności, poczucia własnej wartości oraz odwagi.

Jest uczennicą dr Brené Brown, która jako pierwsza w Polsce w swojej praktyce szkoleniowej zaczęła wykorzystywać modele The Daring Way™, Rising Strong™ i Dare to Lead™. Od 2017 jako jedyna osoba z Europy, w odpowiedzi na zaproszenie samej Brené Brown, należy do jej zespołu 15 facylitatorów międzynarodowego programu rozwoju przywództwa Brave Leaders™.

Kiedy i jak się zapisać?

Webinar odbędzie się 11 listopada o 21:00 i potrwa do 22.30. Webinar jest bezpłatny.

Aby się zapisać kliknij w ten link!

Do zobaczenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Joannie Chmurze i Brené Brown?

Odwiedź stronę: Joanna Chmura :: Sztuka Możliwości oraz www.joannachmura.pl 😉

I koniecznie: www.brenebrown.com (po angielsku) lub inne materiały dostępne w sieci!

Zdjęcia: własność Joanna Chmura

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail