Czego szukasz

Dzielą Cię tylko 3 kroki do zarabiania na blogu

„Dla mnie to coś niesamowitego – powiedział ostatnio znajomy, patrząc na moje biurko. – Pracujesz nie wychodząc z domu”. Rzeczywiście, Internet dał mi możliwość pracy bez wychodzenia z domu lub z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy, że wezmę ze sobą swoje przenośne biuro – laptop – i jestem w pracy. Nie tylko ja. Po biznes online sięga coraz więcej osób, a praca bez wychodzenia z domu staje się coraz bardziej popularna. Grono cyfrowych nomadów rośnie.

  • Krystyna Bezubik - 16/05/2018

Serce biznesu online

Jeżeli myślisz o biznesie online i pracy bez wychodzenia z domu, musisz wziąć pod uwagę, że biznes online jest jak organizm. Ma swoje narządy wewnętrzne – elementy marketingu – które tworzą całość.

Jedne są ważniejsze, inne mniej. Bez niektórych można funkcjonować, bez innych nie. Jednak współistnienie poszczególnych elementów sprawia, że organizm działa tak jak trzeba.

Bardzo ważnym organem jesteś Ty. To Ty stanowisz mózg swojej działalności. To Ty podejmujesz decyzje, tworzysz treści i przekazujesz swoją wiedzę.
Drugim bardzo ważnym organem jest serce, czyli strona internetowa z blogiem. Twoja WWW i blog to przestrzeń, która daje Ci możliwość przedstawienia się.

Dzięki treściom na blogu budujesz swój wizerunek ekspertki, także zacieśniasz relacje ze swoimi czytelnikami. Jeśli umiejętnie połączysz blog z newsletterem i obecnością w social mediach, stworzysz krwioobieg swojego biznesu, przestrzeń, dzięki której ludzie Cię poznają i z czasem sięgną po więcej.

Czy w ogóle warto?

Oczywiście możesz zadać pytanie: „Czy ktokolwiek cokolwiek ode mnie kupi, jeśli dam swoją wiedzę za darmo?”. I rzeczywiście wielokrotnie słyszałam to pytanie od uczestników moich webinarów czy warsztatów.

Taka wątpliwość może wydawać się bardzo uzasadniona i logiczna. Jednak rzeczywistość wygląda inaczej. Jeśli chcesz pozyskać klienta, najpierw daj mu coś za darmo.

Pisanie na blog przypomina proces uwodzenia. Tworzysz treści, dzięki którym pokazujesz swoją wiedzę, podejście do tematu. Przedstawiasz się swoim czytelnikom, a to owocuje zaufaniem z ich strony. Z czasem pozwolą się zaprosić na randkę przy świecach, czyli sięgną po Twój produkt czy usługę.

Warto też pamiętać o „klientach dojrzewających”. Nie każdy zdecyduje się sięgnąć po Twoją usługę już po pierwszym kontakcie. Część klientów potrzebuje czasu, by poczuć, że potrzebuje właśnie Twojej usługi.

Moje doświadczenie pokazuje, że są osoby, które decydują się nawiązać współpracę po kilku miesiącach, a nawet kilku latach. Właśnie dla takich osób potrzebujesz przestrzeni, w której będą się czuć dobrze, i będą mieli możliwość poczucia, że to co robisz jest dla nich. Tą przestrzenią jest blog.

Jak bije serce?

Jak dobrze wiesz serce „działa” w określony sposób. Bije w odpowiednim rytmie, pompując krew. Tak samo blog, by utrzymywać życie Twojego biznesu online, musi działać w określony sposób. Na pewno ważną rolę odgrywa systematyczność pisania, atrakcyjność treści.

Jednak nie wystarczy pisać, warto wiedzieć, jak pisać, by inni chcieli to czytać. A to oznacza dla Ciebie bardzo ważną pracę do odrobienia. Jeśli chcesz prowadzić blog, który rzeczywiście przełoży się na konkretne efekty w biznesie online, zadbaj przede wszystkim o trzy elementy:

  1. Precyzyjnie określ swoją grupę docelową. Tworzenie dobrych treści zaczyna się od świadomości dla kogo je tworzysz. Pomysł na kolejny artykuł, przychodzi dzięki kontaktowi z czytelnikami i klientami.
  2. Pisz językiem klienta/czytelnika. Innym językiem będziesz pisała dla doradców zawodowych, a innym dla matek, które po urlopie macierzyńskim chcą wrócić na rynek pracy.
  3. Podaję Ci to jako punkt trzeci, ale tak naprawdę od tego się zaczyna. Szukając swojej specjalizacji, określając tematykę bloga połącz trzy elementy: swoją pasję, kompetencje i potrzeby swojego klienta. Mówiąc prościej: musisz kochać to, o czym będziesz pisała, znać się na tym i wiedzieć, że Twoi czytelnicy potrzebują właśnie tej wiedzy.

Najładniejszy szablon strony, najpiękniejsza grafika, najciekawsze artykuły nie przyniosą Ci efektów, jeśli zapomnisz o tych trzech krokach.

Najważniejsze na koniec

A teraz przechodzę do najważniejszego: po prostu zacznij. Zdecydowanie lepiej jest zacząć z błędem, niż perfekcyjnie zwlekać.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Krystyna Bezubik
Doktor literaturoznawstwa, pisarka, nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem i blogerka. Od ponad sześciu lat pracuj z początkującymi autorami książek i blogów eksperckich. Pokazuje im, jak pisać, by inni chcieli to czytać. Autorką kilku książek i kursów online – w tym kursu w formie e-booka: „Jak pisać na blog ekspercki, by inni chcieli to czytać”.
Podyskutuj

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

Zapraszamy do wysłuchania 4 odcinka podcastu: Jak zbudować dobrą relację z rekruterem?

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail