Czego szukasz

Dlaczego warto dbać o porządek w miejscu pracy?

Dokumenty piętrzące się na stosach na blacie biurka i w szufladach, kable plączące się pod nogami pracowników, wszechobecne notatki i karteczki samoprzylepne – to wszystko wprowadza chaos w miejscu pracy, nie pozwala się skoncentrować na swoich obowiązkach i kreatywnie myśleć. Jeżeli więc chcesz zapanować nad bałaganem, zrób listę brakującego wyposażenia biura i postaraj się zadbać o ład na biurku.

  • Jagoda Jasińska - 18/06/2019
widok biura

Dlaczego warto dbać o porządek w miejscu pracy?

Twoje otoczenie w pracy w pewnym stopniu odzwierciedla to, co się dzieje w Twojej głowie. Bałagan na biurku może zatem być odbierany jako brak zorganizowania i umiejętności skupienia myśli. Jeżeli masz więc tendencję do gromadzenia różnych rzeczy i przechowywania na blacie biurka wielu artykułów biurowych, które używasz od czasu do czasu, to nadszedł czas na małe zmiany.

Warto zadbać o swój wizerunek w firmie, aby szef odbierał Cię jako osobę zorganizowaną i efektywnie pracującą. Co więcej, porządek na biurku sprzyja kreatywnej i twórczej pracy. O wiele łatwiej się skoncentrować, kiedy wyposażenie biura jest pod ręką i wszystkie rzeczy do biura mają swoje miejsce.

Kiedy w firmie brakuje porządku, pracownik traci czas na szukanie dokumentów i ważnych informacji, aby zrealizować zadanie. Ponadto utrzymując ład w przestrzeni biurowej możesz być pewien, że dokumenty mają odpowiedni obieg i nie trafiają w niepowołane ręce.

Kto odpowiada za porządek w miejscu pracy?

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i irytuje Cię bałagan w miejscu pracy, to ustal z pracownikami zasady dotyczące utrzymywania porządku. Każdy pracownik powinien odpowiadać za ład na swoim biurku. W wielu firmach i korporacjach wprowadza się zasadę czystych biurek, która zapobiega zagraceniu przestrzeni wokół siebie.

Ważne jest wyposażenie biura w odpowiednie meble, w których można schować nie tylko przedmioty biurowe codziennego użytku, ale także dokumenty, notatniki i zeszyty. Warto także ustalić z pracownikami, że w zakres ich obowiązków wchodzi codzienne sprzątanie biurka, tj.: porządkowanie i archiwizacja dokumentów, czyszczenie monitora i klawiatury, wyrzucanie śmieci i odkładanie sprzętów i wyposażenia biura na miejsce.

Należy także pamiętać o porządku w komputerze – regularnym „czyszczeniu” pulpitu z nieużywanych ikon, usuwaniu niepotrzebnych programów i schematycznym zapisywaniu dokumentów w kategorie folderów.

Jak utrzymać porządek na swoim biurku?

Aby zwiększyć estetykę w biurze, lepiej nie jeść przy biurku. Okruchy na klawiaturze, rozlana kawa na blacie i dokumentach – to wszystko nie tylko wygląda odstraszająco, ale także nie sprzyja produktywnej pracy. Dobrze więc jeść zawsze w kuchni i miejscach firmy do tego przeznaczonych, a to sprzyja integracji między pracownikami.

Aby przeprowadzić gruntowne porządki w miejscu pracy, należy zacząć od biurka. Po pierwsze, trzeba uporządkować blat z kurzu i brudu, a szuflady i szafki opróżnić z ich zawartości. Rzeczy do biura, które są niepotrzebne i zniszczone, należy wyrzucić do kosza. Konieczny jest też szybki przegląd wyposażenia biura.

Ołówki, długopisy, korektory, kleje, taśmy – to wszystko należy sprawdzić, czy pisze i nie zaschło. W odpowiednie miejsce trzeba odłożyć potrzebne biurowe rzeczy, np. do szuflady biurka lub do specjalnych szafek, a drobne akcesoria biurowe schować do organizerów. Dokumenty, z których już się nie korzysta, warto uporządkować do segregatorów i teczek. A te, nad jakimi aktualnie pracujesz, segreguj według kategorii w specjalnych pojemnikach, które stoją na blacie biurka.

Wyposażenie biura – co jest niezbędne?

Odpowiednie wyposażenie biura jest potrzebne, aby utrzymywać porządek w miejscu pracy. Z pewnością niezbędne są artykuły biurowe do organizacji i archiwizacji dokumentów. Segregatory, teczki, skoroszyty, skorowidze, koszulki i aktówki – to must have lista wyposażenia biura. Godne polecenia są kolorowe segregatory, które ułatwiają segregację dokumentów według odpowiedniej kategorii. Więcej na temat organizacji dokumentów w biurze możesz przeczytać tutaj https://globaloffice.pl/blog/artykuly-biurowe-dzieki-ktorym-organizacja-dokumentow-stanie-sie-prosta-18. To blog Global Office  z Warszawy – sklepu, który oferuje kompleksowe wyposażenie biura, ułatwiające uporządkowanie biurko i przestrzeni dookoła.

Przydadzą się również drobne przedmioty biurowe, które służą do spinania i łączenia dokumentów, np.: spinacze, klipsy, zszywacze i zszywki. Porządek w miejscu pracy pomogą utrzymać odpowiednie akcesoria, takie jak: organizery do szuflad i na biurko, kosze na śmieci i wiele innych przedmiotów do biura. Niezbędny jest również podstawowy sprzęt biurowy – niektóre urządzenia, takie jak: niszczarki to must have na liście wyposażenia biura.

Artykuły i akcesoria do biura

W trosce o porządek, warto zrealizować zamówienie rzeczy do organizacji i wyposażenia biura. Gdy niczego nie brakuje, wszystko działa prężnie i nie ma mowy o bałaganie. Z pewnością niezbędne są artykuły biurowe typu galanteria papiernicza. Karteczki samoprzylepne, zeszyty i notatniki – to wszystko ułatwia codzienne planowanie i rozpisywanie zadań do realizacji. Uporządkowany harmonogram projektów jest podstawą sprawnie funkcjonującej firmy.

Porządek w miejscu pracy pomogą utrzymać także takie akcesoria, jak dziurkacze, zszywacze, nożyczki oraz artykuły biurowe do organizacji i archiwizacji, takie jak: segregatory, aktówki i pudła archiwizacyjne. O tym, jak segregatory pomagają uporządkować dokumenty, przeczytasz na blogu Global Office.

Niezbędny sprzęt biurowy

 

Wśród praktycznych rzeczy do biura należy wymienić również sprzęt codziennego użytku. Chyba nikt nie wyobraża sobie prężenie działającej firmy bez drukarki i niszczarki. To urządzenia wykorzystywane w pracy biurowej przez niemal każdego pracownika. Ważne jest to, aby było to wyposażenie renomowanych producentów, które będzie działało przez długi czas.

Warto również rozważyć rezygnację z telefonów stacjonarnych – to pozwoli ograniczyć liczbę kabli znajdujących się w pokoju biurowych. Dotyczy to także komputerów stacjonarnych, które posiadają kilka kabli nieestetycznie ułożonych na podłodze i utrudniających przemieszczanie się po biurze. Brak kabli sprzętu biurowego w sali konferencyjnej i chillout roomie wpływa na budowanie wizerunku firmy jako przestrzeni czystej i przyjemnej.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Jaką klauzulę wpisać w CV aby mieć pewność, że jest prawidłowa?

Wprowadzenie przepisów unijnych RODO to duża ulga dla wszystkich osób świadomych i dbających o ochronę swoich danych osobowych. O tym, że jest to ważne można przekonać się często w nieprzyjemnych okolicznościach. Kradzież danych, ich frywolne przekazywanie między firmami to naprawdę tylko kropla w morzu. Zobacz jak łatwo ustrzec się przed nieuczciwymi pracodawcami! Zapraszam do lektury :)
  • Martyna Jasielska - 15/07/2019

Rok temu, w maju 2018, weszło w życie RODO, które już na kilka miesięcy przed startem, nie dawało spać dłużej wielu osobom. Chyba najbardziej zaniepokojeni byli przedsiębiorcy, którzy naprędce musieli dostosować swoje procedury do wymogów unijnych. Pozostałą rzeszę osób stanowili entuzjaści, którzy doczekali się spójnych przepisów dotyczących wykorzystywania i ochrony ich danych osobowych, ale również grupa ludzi, którzy w RODO widzieli nic innego, jak tylko “zło wcielone”.

A Ty do której grupy należałaś? 🙂

Życie w czasach RODO

Przepisy RODO, choć weszły w życie dopiero pod koniec maja zeszłego roku, w Unii Europejskiej obowiązywały już od 2016 roku. Odpowiedzialność za powierzone dane osobowe spoczęła wyłącznie po stronie przedsiębiorców, pracodawców.

Tym samym skończyły się czasy samowolki i wykorzystywania danych osobowych bez zgody samych zainteresowanych. Mam tu na myśli szczególnie irytujące połączenia od telemarketerów, czy też z banku, którego klientką byłaś przed kilkoma laty i już dawno o tym zapomniałaś 😉

Na pewno dużym plusem jest to, że kiedy czujesz, iż dostęp do Twoich danych jest mocno nadużywany, możesz zażądać usunięcia ich z bazy w trybie natychmiastowym.

RODO a rekrutacja

Jeśli zastanawiasz się, co zmieniło się w temacie rekrutacji i dokumentów rekrutacyjnych po wprowadzeniu RODO, już spieszę Ci z wyjaśnieniem!

Przede wszystkim, zostały ujednolicone standardy związane z procesem rekrutacji. Co to znaczy dla nas wszystkich?

Przede wszystkim to, że w każdej firmie, instytucji, do której będziesz aplikować, obowiązują Cię takie same zasady jak wszędzie. Twój dokument musi posiadać aktualną, ujednoliconą klauzulę o ochronie danych osobowych. Bez tego niestety Twoja aplikacja wyląduje w niszczarce, ponieważ zgodnie z prawem nie udzieliłaś rekruterowi zgody na przetwarzanie Twoich danych, nie mówiąc już o rozpatrywaniu jej w kategoriach dopuszczenia Twojej osoby do kolejnego etapu rekrutacji.

Jeżeli uważasz, że jest to nic innego jak wyłącznie utrudnienie (często niełatwego) procesu rekrutacji, to chciałabym wyprowadzić Cię z błędu. Przede wszystkim klauzula stała się bardziej zrozumiała. Co za tym idzie? A mianowicie to, że taka osoba jest świadoma swoich czynów, czyli wie na co wyraża zgodę i w jakim zakresie.

Zniknęła konieczność powoływania się na podstawę prawną, w którą i tak nikt się nie zagłębiał. Klauzula o ochronie danych osobowych ma przede wszystkim chronić Ciebie. Zatem nie warto jej traktować jako coś zbędnego, bowiem wprowadzenie RODO zdecydowanie ukróciło takie praktyki jak:

  • wykorzystywanie Twoich danych w celach innych niż rekrutacja,
  • zaproszenie na rozmowy kwalifikacyjne na stanowiska, które nie są przedmiotem Twoich zainteresowań i dotyczą przyszłych procesów rekrutacyjnych;
  • przekazywanie Twoich danych przez pracodawcę do innych firm, nawet będących w tej samej spółce.

Klauzula o ochronie danych osobowych na 2019 rok

Tak jak już wcześniej wspomniałam, wraz z wejściem w życie RODO zmieniła się formuła samej klauzuli. Jest to nic innego jak prosta zgoda, której udzielasz swojemu pracodawcy w zakresie procesu rekrutacji. Obecnie brzmi ona następująco:

“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.”

Chyba jest ona całkiem zrozumiała, nieprawdaż? 🙂

A teraz zobacz, jak jej treść wyglądała wcześniej:

“Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

Oczywiście umieszczenie w CV klauzuli numer dwa, nie jest błędem. Jednak przez niektórych może być uznana jako niepoprawna/nieaktualna.

Na koniec dodam, że warto przede wszystkim skrupulatnie doczytać ogłoszenie o pracę na stanowisko, na które zamierzasz aplikować. Często już tam pracodawca zaznacza, jaką powinieneś umieścić klauzulę, aby Twój dokument mógł być przetwarzany w kolejnych etapach. Jeśli jednak nie ma takiej informacji, warto postawić na tą “zgrabniejszą” formę klauzuli, która zadomowiła się po wejściu w życie RODO!

Pamiętaj, że warto już na tym etapie rekrutacji zatroszczyć się o swoje dane osobowe!

Zdjęcie: Unsplash.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Martyna Jasielska
Specjalistka do spraw HR. W human resources niezmiennie od 2010 roku. Specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów z sektora IT dla największych firm w branży technologicznej. W employear.com odpowiada za publikacje wpierające osoby poszukujące pracy.

Freelancing – wszystko, co chcesz o nim wiedzieć, ale boisz się zapytać

Przyszła pora na zmiany w Twoim życiu? Chcesz się rozwijać, wrócić do aktywności zawodowej, ale Twoja praca powinna być elastyczna i najlepiej, żeby można ją było wykonywać z domu? Zostań freelancerką i sprawdź naszą propozycję – naucz się tworzyć strony oparte na WordPressie i zarabiaj na zleceniach z całego świata. Wkrótce rusza kolejna edycja kursu – Zgłoś się już teraz!.
  • Joanna Gotfryd - 11/07/2019
Młoda kobieta freelancerka pracuje z domu we własnej kuchni

 

Zapraszamy na LIVE 17 lipca na naszym Facebooku – z Magdą Paciorek – Jak zacząć tworzyć strony internetowe oparte na WordPressie i pracować zdalnie?

Ania, mama 3 dzieci szukała pracy, którą mogłaby wykonywać niezależnie od chorób dzieci i brzydkiej pogody.

Karolina nie chciała wracać na etat po macierzyńskim.

Paulinie powiedziała, że: „cudownie jest móc oderwać się od domowych obowiązków i zmusić się do aktywności. Tak, to mi daje najwięcej satysfakcji.” Przeczytaj nasz wywiad z Pauliną  

A jakie Ty masz powody, żeby zostać freelancerem?

Co to jest freelancing?

Freelancing to praca na własny rachunek, często dla kilku klientów jednocześnie. Jako freelancer najczęściej pracujesz zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie (pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu). Jeśli znasz języki obce – zwiększasz swoje szanse dotarcia do zagranicznych klientów, dla których Twoje stawki mogą okazać się bardzo konkurencyjne.

Czym możesz zajmować się jako freelancerka?

Możesz być copywriterem, social media nijną, wirtualną asystentką i ux designerem. Możesz pracować jako tłumacz, programista, ux designer, tester oprogramowania, korektor tekstów. Możesz tworzyć strony internetowe, projektować grafiki, obrabiać zdjęcia, udzielać konsultacji, np. biznesowych, prowadzić lekcje języków obcych. Tak naprawdę możesz robić wszystko, do czego wystarczy laptop z dostępem do Internetu.

Czy wiesz, że freelancing to ogromna szansa dla kobiet?

Praca zdalna to idealne zajęcie dla tysięcy kobiet, które chcą więcej czasu spędzać z dziećmi, które chcą pracować elastycznie lub w niepełnym wymiarze godzin. Dla osób zdyscyplinowanych, samodzielnych i pracowitych. Dla mam i kobiet, które świetnie poruszają się w świecie nowych technologii, Internetu, znają języki obce i nie boją się nowych wyzwań.

Wyobraź sobie, że cały Twój dzień, każda godzina, to klocki. Układasz je tak, jak masz ochotę, jak Ci wygodnie. Dopasowujesz jeden do drugiego. Wczoraj tak, dziś inaczej. Tak właśnie może wyglądać freelance według mamy – mówi Monika Pryśko, znana w sieci jako Tekstualna.

Nauka on-line i praca on-line pozwoliła wielu kobietom z Kosowa zdobyć ekonomiczną niezależność, dzięki świetnemu programowi zrealizowanemu przy wsparciu Banku Światowego.

Freelancing to trend przyszłości

Czy wiesz, że wg amerykańskich badań 🙂 w 2020 roku, a więc już za rok, aż 40% Amerykanów będzie świadczyło pracę jako freelancerzy? Szczegóły znajdziesz w artykule: Dlaczego freelance to praca przyszłości.

Nasze matki miały jedną pracę, w jednej firmie, przez całe życie. My będziemy pracować dla 3-5 pracodawców w ciągu całego życia zawodowego, a nasze córki będą pracować dla 5 pracodawców na raz!

A czy zastanawiałaś się kiedyś czy Twój zawód będzie istniał za 10 lat? Ola Gościniak uważa, że WordPress i Freelance to idealne połączenie i pomaga zdobyć zawód przyszłości.

Co mówią mamy – uczestniczki pierwszej i drugiej edycji kursu WordPress & Freelancing?

Po 8 latach siedzenia z dziećmi w końcu zrobiłam coś dla siebie. Ja jestem szczęśliwsza, chociaż czasem coś mi nie idzie, mąż mówi, że jest dumny, dzieciaki szanują mój czas na naukę i też mnie motywują.Super atmosfera na kursie. Wzajemna motywacja i wsparcie. Trudnością czasem jest znalezienie większej ilości czasu na naukę, która mega wciąga i później dzieciaki czekają na obiad 😉 bo mama się zasiedziała.

Kinga, mama 3 dzieci

WordPress wciąga, a za chwilę dzięki niemu będę pracować zdalnie.

Ewelina, mama niemowlaka

Przyszła pora na zmiany w moim życiu, Paulina, uczestniczka pierwszej edycji stała się moją inspiracją i dlatego tu jestem. Zapragnęłam odmienić swój los i mam ogromną nadzieję, że kurs mi w tym pomoże.Jestem zachwycona i zaskoczona ilością materiału, który przerobiłyśmy przez ten miesiąc.

Jola, mama rezolutnej dziewczynki

Zaskoczyła mnie kompleksowość kursu, materiały są bardzo przemyślane. Jedyne trudności jakie napotykam to brak czasu. Ale nie ma na co czekać! To szansa na totalnie nowy zawód w 2 miesiące!

Joanna, mama 2 dzieci

Kto za tym stoi?

Pomysł, aby naukę WordPressa połączyć z umiejętnościami miękkimi z zakresu freelancingu na polski grunt zaszczepiły Joanna Pruszyńska- Witkowska i Beata Jarosz, założycielki CodersTrust Polska. Joanna i Beata wspierają kobiety w zdobywaniu nowych kompetencji i sięganiu po nowe zawody. Stworzyły biznes, aby pomóc kobietom sięgać po pracę z przyszłością.

Dla kogo jest nasz kurs WordPress & Freelancing?

  • Dla całkiem początkujących
  • Dla ciekawych świata i chcących zdobywać nowe kompetencje
  • Dla osób, które chciałyby uczyć się i pracować zdalnie
  • Dla tych, co mogą przeznaczyć minimum 10 h tygodniowo na naukę, przez 8 tygodni
  • Dla osób znających język angielski w stopniu komunikatywnym

Co zyskasz?

  • Zdobędziesz umiejętności niezbędne do projektowania stron w WordPressie
  • Nauczysz się pracować jako freelancer
  • Dowiesz się, jak i gdzie szukać zleceń z całego świata
  • Sama stworzysz swoje miejsce pracy
  • Zaczniesz zarabiać pracując zdalnie!

Jak się zapisać?

Zapisz się tutaj!>>>

Sprawdź aktualny nabór 🙂

Kurs możesz sfinansować z nieoprocentowanej pożyczki na rozwój z Ministerstwa Rozwoju. Albo zapłacić w ratach. 

Tak, wchodzę w to! 

Dołącz do naszej rewolucji #GirlsWhoFreelance

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail