Czego szukasz

Dlaczego warto dbać o porządek w miejscu pracy?

Dokumenty piętrzące się na stosach na blacie biurka i w szufladach, kable plączące się pod nogami pracowników, wszechobecne notatki i karteczki samoprzylepne – to wszystko wprowadza chaos w miejscu pracy, nie pozwala się skoncentrować na swoich obowiązkach i kreatywnie myśleć. Jeżeli więc chcesz zapanować nad bałaganem, zrób listę brakującego wyposażenia biura i postaraj się zadbać o ład na biurku.

  • Jagoda Jasińska - 18/06/2019
widok biura

Dlaczego warto dbać o porządek w miejscu pracy?

Twoje otoczenie w pracy w pewnym stopniu odzwierciedla to, co się dzieje w Twojej głowie. Bałagan na biurku może zatem być odbierany jako brak zorganizowania i umiejętności skupienia myśli. Jeżeli masz więc tendencję do gromadzenia różnych rzeczy i przechowywania na blacie biurka wielu artykułów biurowych, które używasz od czasu do czasu, to nadszedł czas na małe zmiany.

Warto zadbać o swój wizerunek w firmie, aby szef odbierał Cię jako osobę zorganizowaną i efektywnie pracującą. Co więcej, porządek na biurku sprzyja kreatywnej i twórczej pracy. O wiele łatwiej się skoncentrować, kiedy wyposażenie biura jest pod ręką i wszystkie rzeczy do biura mają swoje miejsce.

Kiedy w firmie brakuje porządku, pracownik traci czas na szukanie dokumentów i ważnych informacji, aby zrealizować zadanie. Ponadto utrzymując ład w przestrzeni biurowej możesz być pewien, że dokumenty mają odpowiedni obieg i nie trafiają w niepowołane ręce.

Kto odpowiada za porządek w miejscu pracy?

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i irytuje Cię bałagan w miejscu pracy, to ustal z pracownikami zasady dotyczące utrzymywania porządku. Każdy pracownik powinien odpowiadać za ład na swoim biurku. W wielu firmach i korporacjach wprowadza się zasadę czystych biurek, która zapobiega zagraceniu przestrzeni wokół siebie.

Ważne jest wyposażenie biura w odpowiednie meble, w których można schować nie tylko przedmioty biurowe codziennego użytku, ale także dokumenty, notatniki i zeszyty. Warto także ustalić z pracownikami, że w zakres ich obowiązków wchodzi codzienne sprzątanie biurka, tj.: porządkowanie i archiwizacja dokumentów, czyszczenie monitora i klawiatury, wyrzucanie śmieci i odkładanie sprzętów i wyposażenia biura na miejsce.

Należy także pamiętać o porządku w komputerze – regularnym „czyszczeniu” pulpitu z nieużywanych ikon, usuwaniu niepotrzebnych programów i schematycznym zapisywaniu dokumentów w kategorie folderów.

Jak utrzymać porządek na swoim biurku?

Aby zwiększyć estetykę w biurze, lepiej nie jeść przy biurku. Okruchy na klawiaturze, rozlana kawa na blacie i dokumentach – to wszystko nie tylko wygląda odstraszająco, ale także nie sprzyja produktywnej pracy. Dobrze więc jeść zawsze w kuchni i miejscach firmy do tego przeznaczonych, a to sprzyja integracji między pracownikami.

Aby przeprowadzić gruntowne porządki w miejscu pracy, należy zacząć od biurka. Po pierwsze, trzeba uporządkować blat z kurzu i brudu, a szuflady i szafki opróżnić z ich zawartości. Rzeczy do biura, które są niepotrzebne i zniszczone, należy wyrzucić do kosza. Konieczny jest też szybki przegląd wyposażenia biura.

Ołówki, długopisy, korektory, kleje, taśmy – to wszystko należy sprawdzić, czy pisze i nie zaschło. W odpowiednie miejsce trzeba odłożyć potrzebne biurowe rzeczy, np. do szuflady biurka lub do specjalnych szafek, a drobne akcesoria biurowe schować do organizerów. Dokumenty, z których już się nie korzysta, warto uporządkować do segregatorów i teczek. A te, nad jakimi aktualnie pracujesz, segreguj według kategorii w specjalnych pojemnikach, które stoją na blacie biurka.

Wyposażenie biura – co jest niezbędne?

Odpowiednie wyposażenie biura jest potrzebne, aby utrzymywać porządek w miejscu pracy. Z pewnością niezbędne są artykuły biurowe do organizacji i archiwizacji dokumentów. Segregatory, teczki, skoroszyty, skorowidze, koszulki i aktówki – to must have lista wyposażenia biura. Godne polecenia są kolorowe segregatory, które ułatwiają segregację dokumentów według odpowiedniej kategorii. Więcej na temat organizacji dokumentów w biurze możesz przeczytać tutaj https://globaloffice.pl/blog/artykuly-biurowe-dzieki-ktorym-organizacja-dokumentow-stanie-sie-prosta-18. To blog Global Office  z Warszawy – sklepu, który oferuje kompleksowe wyposażenie biura, ułatwiające uporządkowanie biurko i przestrzeni dookoła.

Przydadzą się również drobne przedmioty biurowe, które służą do spinania i łączenia dokumentów, np.: spinacze, klipsy, zszywacze i zszywki. Porządek w miejscu pracy pomogą utrzymać odpowiednie akcesoria, takie jak: organizery do szuflad i na biurko, kosze na śmieci i wiele innych przedmiotów do biura. Niezbędny jest również podstawowy sprzęt biurowy – niektóre urządzenia, takie jak: niszczarki to must have na liście wyposażenia biura.

Artykuły i akcesoria do biura

W trosce o porządek, warto zrealizować zamówienie rzeczy do organizacji i wyposażenia biura. Gdy niczego nie brakuje, wszystko działa prężnie i nie ma mowy o bałaganie. Z pewnością niezbędne są artykuły biurowe typu galanteria papiernicza. Karteczki samoprzylepne, zeszyty i notatniki – to wszystko ułatwia codzienne planowanie i rozpisywanie zadań do realizacji. Uporządkowany harmonogram projektów jest podstawą sprawnie funkcjonującej firmy.

Porządek w miejscu pracy pomogą utrzymać także takie akcesoria, jak dziurkacze, zszywacze, nożyczki oraz artykuły biurowe do organizacji i archiwizacji, takie jak: segregatory, aktówki i pudła archiwizacyjne. O tym, jak segregatory pomagają uporządkować dokumenty, przeczytasz na blogu Global Office.

Niezbędny sprzęt biurowy

 

Wśród praktycznych rzeczy do biura należy wymienić również sprzęt codziennego użytku. Chyba nikt nie wyobraża sobie prężenie działającej firmy bez drukarki i niszczarki. To urządzenia wykorzystywane w pracy biurowej przez niemal każdego pracownika. Ważne jest to, aby było to wyposażenie renomowanych producentów, które będzie działało przez długi czas.

Warto również rozważyć rezygnację z telefonów stacjonarnych – to pozwoli ograniczyć liczbę kabli znajdujących się w pokoju biurowych. Dotyczy to także komputerów stacjonarnych, które posiadają kilka kabli nieestetycznie ułożonych na podłodze i utrudniających przemieszczanie się po biurze. Brak kabli sprzętu biurowego w sali konferencyjnej i chillout roomie wpływa na budowanie wizerunku firmy jako przestrzeni czystej i przyjemnej.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Masz w sobie moc! Sztuka szukania i odkrywania swoich mocnych stron

Jestem zwolenniczką, aby opierać swoją karierę o swoje mocne strony. Dlatego potrzebujesz podjąć konkretne działania w kierunku poznania siebie i odkrycia swoich mocnych stron. Jaka byłaby odpowiedź, gdybym zapytała Cię o określenie siebie?
  • Kamila Kozioł - 11/11/2019
młoda uśmiechnięta kobieta

Twoje mocne strony to Twój potencjał, który wpływa na Twoje myśli, emocje i działania. Określa kim jesteś i określa Twoją wyjątkowość. Jeśli jesteś świadoma tego, w czym jesteś dobra, masz większe szanse na podjęcie właściwych dla siebie decyzji.

Szukając swoich mocnych stron trudno jest zacząć. Dlatego zacznij od wypisania działań, jakie na co dzień wykonujesz. Aby zidentyfikować swoje mocne i słabe strony, pomyśl o działaniach, w których albo najczęściej uczestniczysz, albo czerpiesz dużo przyjemności. Poświęć około tygodnia na spisanie wszystkich czynności, które wykonujesz w ciągu dnia, oceniając je od jednego do pięciu, w zależności od tego, jak bardzo lubisz je wykonywać.

Ze swojej praktyki coachingowej, wiem, że trudno jest na początku dostrzec swoje mocne strony, dlatego warto zapytać innych, co uważają o nas. To pomoże Ci dowiedzieć się, co myślą o Tobie inni, aby pomóc Ci znaleźć swoje mocne strony.

Na początek pomyśl o ludziach w każdym aspekcie swojego życia. Uwzględnij osoby z pracy, dawnej pracy, nauczycieli, a także przyjaciół i rodzinę. Każdy z nich dostrzeże w Tobie coś innego. Ponieważ w każdym obszarze wykorzystujesz inne mocne strony. Oczywiście mogą się powielać lub łączyć, ale dzięki tak szerokiej perspektywie uzbierasz ich więcej i być może będziesz je mogła połączyć.

Dobrym odzwierciedleniem Twoich mocnych stron będzie analiza Twoich zachowań w różnych sytuacjach. Zastanów się, jak reagujesz w chwilach wymagających działania, przemyślenia i analizy. Zanim zrobisz coś bardziej konkretnego, spróbuj przeanalizować swoje spontaniczne reakcje na doświadczenia, które już miałaś w życiu.

Dlaczego trudno jest znaleźć mocne strony?

Mam wrażenie, że zakładamy zbyt mocne okulary przeciwsłoneczne i zasłaniamy sobie nas samych. Z mojej praktyki psychologicznej wiem, dlaczego tak się dzieje.

Nie widzisz siebie tak, jak postrzegają Cię inni

Inne osoby widzą tylko Twoje osiągnięcia, podczas gdy Ty widzisz kulisy tych działań, pełne emocji i troski. Widzisz też działania, które zaczęłaś, ale nie skończyłaś, ale inni o nich nie wiedzą. Dlatego inni ludzie mogą postrzegać Cię jako mistrzynię produktywności, podczas gdy Ty postrzegasz siebie jako osobę pozbawioną samodyscypliny i konsekwencji.

Wskazówka: jeśli jest coś, co postrzegasz jako słabość, podczas gdy inni widzą to jako jedną z Twoich mocnych stron, zastanów się, czy prawda nie leży gdzieś pośrodku.

Twoje atuty to często rzeczy, które uważasz za zbyt łatwe, aby się tym szczycić

Oto kolejna konsekwencja tego, że postrzegamy sytuacje z naszego własnego punktu widzenia: jeśli coś jest dla Ciebie łatwe, możesz założyć, że jest to łatwe dla wszystkich, a zatem nie jest to szczególnie ważna ani wyjątkowo mocna strona.
Kiedy jest coś, co naturalnie i z łatwością Ci przychodzi, wtedy ledwo zauważasz, że jest to mocna strona, zanim zauważy to ktoś. Być może nie jesteś w stanie wyobrazić sobie robienia czegoś w inny sposób.

Myślisz zbyt wąsko na temat mocnych stron

Często słowa „talent” lub „mocna strona” powodują paraliż i spowolnienie myślenia u Ciebie. Albo natychmiastową blokadę i wypowiedziane słowa „nie, ja nie mam żadnych talentów!” A tak naprawdę mocna strona, to predyspozycja, która przychodzi Ci z łatwością, którą możesz wykorzystać i zmonetyzować.

Porównujesz się do innych

Jednym z powodów, dla których trudno zaakceptować posiadanie siły jest to, że zawsze znajdzie się wielu innych ludzi, którzy są lepsi od Ciebie. Istnieje szansa, że gdy spotykasz na drodze osobę, która powie Ci komplement: „doskonale rodzisz sobie w projektach, szybko dostosowujesz się do zmian”, Twój umysł natychmiast widzi lepszą osobę, którą Ty znasz i jest dla Ciebie mentorem lub jest lepiej wykwalifikowaną w tej dziedzinie osobą.

Skoro znasz swoje słabe strony, dostrzegasz obszary do zmiany, poprawy lub rozwoju powinnaś tak samo znać swoje mocne strony.

Jest to część krzywej uczenia się życia i bezpośrednio przyczynia się do samorozwoju i poprawy. Dzięki dostępnym nam dzisiaj możliwościom rozwoju swojej kariery naturalne jest przytłoczenie i zbłądzenie. Silne zrozumienie mocnych i słabych stron może przynieść pożądaną zmianę we właściwym czasie i doprowadzić nas tam, gdzie chcesz.

Twój potencjał jest nieograniczony, a znajomość mocnych stron otworzy przed Tobą szeroko drzwi do kariery, w której się spełnisz i zrealizujesz.

Zdjęcie: 123 rf


Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Kamila Kozioł
Kobieta, która pragnie zrozumieć ludzką psychikę. Rozumie emocje i wie, jak wzmacniać moc i wewnętrzną siłę. Ukończyła studia z psychologii oraz akredytacyjne i certyfikujące kursy coachingowe. W zawodzie psychologa i coacha od 9 lat. Współautorka „Dziennika coachingowego. 365 pytań od Twojego coacha”, napisanego wspólnie z Kamilą Rowińską oraz współautorka książki „W poczuciu własnej wartości. Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”.

Czy wolne piątki, to dobry sposób na work-life balance?

Minione lato upłynęło pracownikom jednego z japońskich oddziałów Microsoftu, pod znakiem wolnych piątków. Na razie to tylko eksperyment, ale jego wyniki są bardzo obiecujące! No bo jak inaczej można określić wzrost produktywności o 40 %?
  • Dominika Wassermann - 08/11/2019
widok z góry na młodą kobietę siedzącą przy biurku

Wolne piątki

W jednym z japońskich oddziałów Microsoftu przeprowadzono bardzo ciekawy eksperyment. Przez całe minione lato praca trwała tylko 4 dni w tygodniu, a weekendy zostały przedłużone dodatkowo o piątki. Badanie to nazwano „Work-Life Choice Challenge Summer 2019”. Jak podaje Microsoft w oficjalnym oświadczeniu, wprowadzenie skróconego tygodnia pracy miało pomóc pracownikom prowadzić bardziej zrównoważony tryb życia. W końcu życie to nie tylko siedzenie w biurze 🙂 Jesteś ciekawa jakie są wyniki eksperymentu?

Produktywność większa o 40 procent

Kogo z Was to zaskoczyło? Wolne piątki sprawiły, że produktywność pracowników wzrosła o 40 procent! To naprawdę bardzo dużo. Ponadto odnotowano znaczny spadek użycia energii (23 procent) oraz mniejsze wykorzystanie papieru – pracownicy drukowali prawie 59 procent mniej dokumentów! To świetny wynik i nadzieja dla naszej planety.

Pracownicy są na tak

Większość osób, które brały udział w eksperymencie, było z niego bardzo zadowolonych (ponad 90 procent). Wprowadzenie skróconego tygodnia pracy sprawiło, że musieli zmienić sposób zarządzania czasem oraz swoimi obowiązkami. Tak tak – liczba obowiązków i zakres zadań pozostały podczas doświadczenia bez zmian 🙂

To tylko eksperyment

Mimo tak obiecujących wyników firma Microsoft nie zamierza na stałe wprowadzać zmian w tygodniu pracy, ale zapowiada powtórzenie badania w przyszłym roku.

Jak to wygląda w Polsce?

W naszym kraju nikt na razie nie pomyślał o wprowadzeniu skróconego tygodnia pracy. Są za to firmy, w których piątek jest dniem mniej oficjalnym. Przeglądając ogłoszenia o pracę nie raz spotkałam się z zaznaczeniem w ofercie, że piątki to tak zwany Casual Friday. Można w te dni przychodzić do pracy w nieoficjalnym stroju – na luzie.

Jak podaje Bankier.pl są także firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie tzw. „Piąteczków”. Co to oznacza? A no to, że w piątki, owszem, przychodzimy do pracy, ale czas ten poświęcamy na przeprowadzenie tygodniowego przeglądu. Bieżące obowiązki zostawiamy sobie na pozostałe 4 dni.

Chcesz więcej treści o równowadze między życiem zawodowym a prywatnym? Proszę bardzo 🙂

Work-life balance – o co w tym wszystkim chodzi?

Źródła:

Bankier.pl

Portal dla sekretarek

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Wassermann
Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, oraz Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu , która po dziesięciu latach postanowiła powrócić do zajmowania się grafiką komputerową. Prywatnie "zwierzolub", opiekunka 3 kotów, miłośniczka kuchni roślinnej, spędzająca wolny czas na rowerowych wycieczkach.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail