Czego szukasz

Biznes na dwóch kółkach czyli Wyprawy RoweLove

Kiedy praca za biurkiem uwiera, a do głosu dochodzą marzenia o aktywnym życiu, Agnieszka zakłada biuro podróży Wyprawy RoweLove. Bo z perspektywy dwóch kółek widać znacznie więcej niż przez okno samochodu czy podczas pieszych wędrówek – mówi Agnieszka. Historia #Kobiety Biznesu Rakiety.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 20/05/2016
Agnieszka z Wyprawy RoweLOve z mężem i dzieckiem

Aktywna dziewczyna, kobieta i matka

Mam na imię Agnieszka i kocham ruch i sport. Źle się czuję, gdy nie mogę znaleźć ujścia swojej energii. Zanim założyłam rodzinę, na studiach i w pierwszych latach pracy wolne chwile zawsze spędzałam aktywnie: na rowerze, na basenie, na koniu, na nartach, grając w tenisa, w górach, często w podróży, byle w ruchu. Męża poznałam na siatkówce, nasze dzieci (dwie córki: 3 lata i niespełna rok) zabieramy na rower, na basen, w podróże. Jestem przekonana, że sport i zwiedzanie świata kształtują i hartują człowieka, pozwalają mu uwolnić myśli i poszerzać horyzonty. Ponadto rozwijają w nim kreatywność i zaradność – cechy bardzo współcześnie cenione.

Zamknięta w klatce

Marzyłam, aby skończyć akademię wychowania fizycznego, lecz nigdy nie trenowałam żadnej dyscypliny na poważnie. Wybór padł więc na studia europejskie, jako szansa na pewniejszą przyszłość. Po uzyskaniu dyplomu spędziłam kilka lat za biurkiem, co z pewnością pozwoliło mi dobrze wystartować na rynku pracy. Zdobyłam cenne doświadczenie i obycie w świecie. Jednak czułam się zamknięta w klatce przepracowanych godzin, stosów papierów i niezliczonych procedur. A sport to dla mnie wolność (umysłu). Postanowiłam więc wyrwać się z pracy, którą muszę wykonać, na rzecz tej, o której marzę. Chcę łączyć moje pasje z pracą. Zarażać ludzi miłością do ruchu, zdrowego trybu życia, mieć z tego przyjemność oraz źródło utrzymania.

wyprawy_rowelove_agnieszka_640

Sport to wolność

W lipcu 2015 r. urodziłam drugą córeczkę, w tym samym czasie skończyła mi się umowa u dotychczasowego pracodawcy. Uznałam, że to najlepsza chwila na rozwinięcie skrzydeł i założenie własnej firmy. Dałam sobie niecały rok na przygotowania i byłam przekonana, że „wstrzelę się w ten właściwy moment” i wystartuję jak rakieta. Rynek turystyczny, z którym wiążę przyszłość, jest dość trudny i nasycony, zwłaszcza oferujący wycieczki zagraniczne. Robiąc rozeznanie rynku, nie znalazłam jednak ciekawej oferty organizacji wypraw rowerowych po Polsce z komfortowym noclegiem, regionalnym wyżywieniem i atrakcjami na trasie, a także wsparciem logistycznym uczestników (np. przewóz bagaży na trasie, ubezpieczenie, opieka pilota).

Moja firma

W marcu otworzyłam więc Biuro Podróży Wyprawy RoweLove. Poprzez ofertę wypraw rowerowych chciałabym zachęcić ludzi do aktywności fizycznej jako zdrowej i ciekawej formy wypoczynku. Z perspektywy dwóch kółek widać znacznie więcej niż przez okno samochodu czy podczas pieszych wędrówek – można zobaczyć wiele, doświadczając jednocześnie bliskości przyrody. To także doskonała okazja, aby spędzać czas w gronie bliskich osób czy znajomych lub spotkać nowych przyjaciół, bądź zorganizować imprezę integracyjną swojej firmy.

Wyprawy RoweLove to zwiedzanie pięknych, lecz mniej znanych zakątków Polski oraz promowanie niebanalnych i wyjątkowych miejsc noclegowych, oferujących wyśmienite dania lokalnej kuchni. Odwiedzamy ludzi, którzy z pasją i zaangażowaniem tworzą nową, niepowtarzalną jakość polskiej oferty turystycznej. Jestem przekonana, że warto ich odwiedzić na rowerze.

Wojciechy

Rakieta gotowa

Przygotowałam ofertę kilku wypraw na nadchodzący sezon, udało mi się znaleźć fundusze (w rodzinie), bez których na pewno bym nie ruszyła. To dopiero pierwszy sezon, więc zdaję sobie sprawę, że dotarcie do klientów i przebicie się przez konkurencyjne oferty nie będzie łatwe. Rakieta gotowa, tylko trudno o chętnych na start. Wierzę jednak, że znajdą się osoby takie jak ja, które chciałyby spędzać aktywnie i atrakcyjnie wakacje w Polsce, a jednocześnie komfortowo wypocząć. Chciałabym pokazać nasz kraj również cudzoziemcom – w sposób, w jaki lubią spędzać czas wolny. Niemcy, Austriacy, Holendrzy uwielbiają jazdę jednośladem, chętnie podróżują i jest to ich sposób na życie. Jeśli pomysł wypali, w następnych sezonach zamierzam rozszerzyć działalność na kolejne regiony Polski.

Potrzebne wsparcie od NASA

Od początku wspiera mnie rodzina i przyjaciele. Lecz obowiązków domowych przy dwójce maluchów nie ubywa. W ciągu dnia zazwyczaj mnóstwo czasu spędzam z dziewczynkami, a w chwilach drzemki – staram się poświęcić czas firmie. W nocy regularnie nadrabiam zaległości w pracy. Pierwsze miesiące, podczas których otwierałam biuro i przygotowywałam oferty, były najtrudniejsze. Największe problemy? Dzielenie obowiązków i czasu między rodzinę a firmę. Ponadto skromny budżet i marketing, a przez to trudności z dotarciem do potencjalnych klientów. Wiem, że początki dla start-upów zazwyczaj nie są łatwe, konieczna jest wytrwałość, ogrom pracy i wiara w to co się robi. Nie mogę doczekać się satysfakcji z sukcesu i to mnie motywuje do działania! Jak w sporcie!

Agnieszka z www.wyprawyrowlove.pl

Jesteś kobietą rakietą jak Agnieszka? Prowadzisz firmę? Zgłoś się do naszej akcji!

Kobiety_biznesu_rakiety_fb

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail