Czego szukasz

BeOnline – weź udział w bezpłatnej konferencji on-line dla kobiet

Brałaś kiedyś udział w ciekawej konferencji bez wychodzenia z domu? Teraz masz szansę bo nadchodzi rewolucja! Grażyna Pawtel Lorente zaprasza Cię na pierwszą wirtualną konferencję dla kobiet, które chcą pracować z domu, rozwijać swoją firmę i zarabiać na swojej wiedzy. W ciągu 4 dni będziesz mogła wysłuchać aż 16 wystąpień niesamowitych kobiet, które zdradzą tajniki swojego sukcesu. Cała konferencja jest bezpłatna, więc upadła ostatnia wymówka, żeby z niej zrezygnować 😉 Zarejestruj się już dzisiaj i rozwiń swój biznes!

  • Joanna Gotfryd - 10/09/2017
Grażyna Pawtel Lorente

Grażyno, czym Ty zajmujesz się na co dzień? Od czasu naszej ostatniej rozmowy w 2014 roku chyba sporo się zmieniło?

Zdecydowanie tak. W tej chwili mój biznes rozwija się dwutorowo. Tworzę strony internetowe dla kobiecych biznesów w oparciu o WordPressa. Uczę też jak samodzielnie stworzyć taką profesjonalną witrynę dla swojego biznesu.

Druga część mojej działalności to kursy i warsztaty online dla kobiet, które chcą zarabiać nie wychodząc z domu. Uczę jak zbudować biznes oparty na kursach online.

W listopadzie ruszy też Akademia BeOnline dla kobiet, które chcą rozwinąć taką działalność.

No, a teraz jeszcze organizujesz konferencje on-line? Jak pojawił się taki pomysł? Brałaś kiedyś udział w takim wydarzeniu?

Pomysł na konferencję pojawił się kiedy trafiłam na podobną inicjatywę w USA. Jedna z blogerek, do której zaglądam regularnie, zapraszała wtedy do udziału w Virtual Summit na temat zarabiania w sieci.

Od pierwszej chwili pomysł mnie zachwycił. Mieszkam w Tychach więc wyjazd na jakąkolwiek konferencję zwykle był dużym wyzwaniem organizacyjnym: transport, rezerwacja hotelu czy zapewnienie opieki nad dziećmi w trakcie mojej nieobecności. Często więc rezygnowałam z udziału w takich spotkaniach.

A tu, w przypadku tej amerykańskiej konferencji, mogłam czerpać wiedzę od zagranicznych ekspertów nie wychodząc z domu. Pomyślałam sobie wtedy, że prawdopodobnie takich kobiet jak ja jest więcej, i że warto poeksperymentować i zorganizować takie wydarzenie w Polsce. Zaczęłam więc rozmowy z prelegentkami, które szybko podchwyciły pomysł. I tak powstała pierwsza wirtualna konferencja dla kobiecych biznesów online.

Do kogo w szczególności kierujesz swoją konferencję?

Konferencja jest skierowana do kobiet, które chciałyby pracować z domu i zarabiać na swojej wiedzy. Mogą to być zarówno kobiety, które już mają własną działalność, ale chcą lepiej wykorzystać czas i zwiększyć swoje dochody, jak i te, które dopiero marzą o własnym biznesie.

Temat tej pierwszej edycji to “Zacznij zarabiać na kursach”. Zaczynamy więc zupełnie od podstaw.

Konferencja potrwa 4 dni. Czy to oznacza, że 4 dni powinnam siedzieć przy komputerze non stop? Czy może będę miała później dostęp do nagrań?

Absolutnie nie musisz siedzieć przy komputerze przez 4 dni bez przerwy! Zaletą konferencji jest to, że możesz włączyć każde nagranie w dogodnym dla Ciebie momencie w dniu, w którym udostępniamy prelekcje. Możesz też je zatrzymać i wrócić do niego później. W przeciwieństwie do stacjonarnych konferencji masz dostęp przez 24 godziny do każdego nagrania.

Jakie tematy będą wiodące na konferencji? Kogo zaprosiłaś do grona prelegentek?

Będziemy rozmawiać o tym, od czego zacząć budowanie biznesu online.

Będą tematy związane z szukaniem pomysłu na kurs, określaniem klienta, budowaniem marki online. Poruszymy też kwestie techniczne związane z platformami i narzędziami do kursu. A w ostatnim dniu skoncentrujemy się na zwiększeniu sprzedaży.

Wśród prelegentek spotkamy osoby bardzo znane w świecie online, jak na przykład Ola Budzyńska, Joanna Ceplin, Alicja Rudnicka, Kasia Żbikowska czy Marta Krasnodębska. Ale tak naprawdę warto się zarejestrować i obejrzeć wszystkie nagrania, ponieważ każda z prelegentek dzieli się swoimi najlepszymi wskazówkami i daje ogromną wartość, niezależnie od jej zasięgu czy liczb, którymi może się pochwalić.

Ważnym elementem każdej konferencji „analogowej” jest networking, rozmowy, spotkania – co tutaj uczestniczki dostaną w zamian?

Osoby, które zdecydują się na zakup płatnej wejściówki, biletu VIP, nie tylko przedłużą dostęp do konferencji na cały rok, ale będą mogły też wziąć udział w dodatkowych warsztatach, podczas których będą mogły się lepiej poznać.

Poza tym będziemy zachęcać wszystkie uczestniczki do rozmowy, zadawania pytań i wymiany doświadczeń poprzez komentarze pod każdą prelekcją.

Muszę zapytać o wymaganie sprzętowe – jaki telefon/komputer trzeba mieć, żeby spokojnie obejrzeć konferencję?

Jedynym wymaganiem jest dostęp do Internetu. Jeżeli na Twoim komputerze odtwarzasz filmy na Youtube czy Vimeo, będziesz mogła obejrzeć wszystkie nagrania.

Grażyno, kończąc już naszą rozmowę – dlaczego warto wziąć udział w Twojej konferencji?

Udało mi się zebrać 16 wyjątkowych kobiet, które dzielą się swoim doświadczeniem i sprawdzonymi strategiami. Do tej pory nie było w Polsce takiej konferencji. W dodatku każda z nas może skorzystać z tej wiedzy nie wychodząc z domu. No i jeszcze ostatni argument: dostęp do konferencji jest zupełnie bezpłatny, chyba, że ktoś zdecyduje się na zakup biletu VIP z warsztatami. Nie ma więc wymówki!

Dziękuję za rozmowę.

Drogie Mamy – nie mamy wymówki 😉

Własny biznes i możliwość zarabiania z domu? Brzmi świetnie! Rejestrujcie się już dzisiaj na bezpłatną konferencję BeOnline!

Konferencja odbędzie się w dniach 2 – 5 października 2017 r 

Zdjęcie: Iga Hejna

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Bycie mamą to styl życia

Różnorodność w biznesie to temat ważny i bardzo popularny. Czy dotyczy on także nas - rodziców? Dotyczy, a jakże! Jak się okazuje status rodzinny mieści się w kategorii "różnorodność", o którą tak się dba, szczególnie w dużych firmach. Dlaczego zatem czasem jeszcze ukrywamy fakt bycia rodzicem? I czy to w ogóle jest możliwe? Zapraszamy do lektury felietonu Moniki Sońty, która słuchając o środowiskach LGBT, odkrywa ważną prawdę o byciu mamą!
  • Monika Sońta - 09/04/2019
mama z małym dzieckiem na rękach

Raczej o tym nie wspominaj

Opowiem Wam o wydarzeniu, na którym poczułam, że bycie mamą to bycie w korporacyjnej mniejszości. Nie, nie dlatego, że w środowiskach zawodowych nie ma mam, ale dlatego, że zazwyczaj się nie uzewnętrzniają.

„Zatrzymywanie w sobie” bycia rodzicem, tak jak każde ukrywanie siebie wpływa na biznes. Prosta zasada: nie jesteś efektywna na 100% w miejscu, w którym musisz ukrywać ważną część siebie.

Mit work&life balance

Sami tworzymy mity. Nawet je ładnie nazywamy. Na przykład koncepcja podziału pionową kreską życia na strefę zawodową i prywatną (work&life balance)… jakby zmycie makijażu i zmiana kapci na domowe odcinała Cię całkowicie od tego, czym żyjesz przez osiem godzin dziennie. Tak nie jest. Te strefy zbyt mocno przenikają się w naszych głowach.

Niecodzienne porównanie …

Jestem w Dublinie, w siedzibie Google – korporacji, docenianej za utrzymywanie startupowej mentalności.  Właśnie trwa pierwsze Diversity Forum (Forum Różnorodności), skierowane głównie do środowisk LGBT w firmach technologicznych. Odczytam nazwy z kilku identyfikatorów: LinkedIn, Facebook, Twitter, Dropbox …

Temat stricte biznesowy: „Why coming out is good for business?”.  (w bardzo wolnym tłumaczeniu: „Dlaczego odkrycie dotychczas utajonej cząstki siebie jest dobre dla biznesu?”).

Od czterdziestu minut siedzę i słucham. Przyszłam z ciekawości. Jako przedstawicielki „mainstreamu”, trwająca na scenie dyskusja o LGBT nie dotyczy mnie bezpośrednio.

A jednak!

W odniesieniu do mojej rzeczywistości – rzeczywistości mamy, mogę podpisać się pod wszystkimi wnioskami z dialogu… (które omówię w kolejnym artykule ;-)). Wróćmy jednak do podstaw i rozumienia różnorodności (żeby coś wspierać i mierzyć, trzeba ustalić lokalną definicję).

„Lifestylowa” różnorodność

W polskich firmach spłaszczamy różnorodność do pojęć: rasa, płeć, wyznanie, preferencje seksualne. Zapożyczamy ze Stanów coś, czego nie przełożymy bezpośrednio na rynek polski… może z wyjątkiem płci i dyskusji o parytetach. A czy „naszą” współczesną różnorodnością na skalę masową nie jest po prostu styl życia i status rodzinny?

Kwestia dzieci (statusu rodzinnego)

Czasem sami wpychamy się w pułapkę niezrozumienia naszego wkładu w różnorodność firmy, robiąc coś wbrew swojej roli rodzinnej i momentu życiowego.

Czy będziesz autentyczna zgadzając się wyjazdową dyspozycyjność?

Być może tak, może przez pierwszy okres, kiedy wyjazd czy nowe wyzwanie będziesz traktowała jak chwilę odmiany. Na dłuższą metę, takie rozwiązanie nie będzie jednak ani w zgodzie z Tobą, ani efektywne dla projektu, nad którym pracujesz.

Wokół Ciebie jest wiele osób, które mają podobne dylematy – od Sheryl Sandberg i strategii „Lean In” zaczynając – i  które proponują systemowe podejścia do tematu.

Nie chodzi o to, żeby epatować swoim statusem rodzinnym czy przynależnością do określonej grupy, ale są takie mniejszości, gdzie nie da się postawić granicy, bo styl życia prywatnego i zawodowego po prostu na siebie wpływają.

A Ty co myślisz na ten temat?

c.d.n.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sońta
Mama wielowymiarowo aktywna: biznesowo - ekspert komunikacji korporacyjnej; naukowo – doktorantka zarządzania; życiowo – promotorka uważnego spędzania czasu z dzieckiem, co widać po wpisach na blogu http://zmianaperspektywy.pl/ Mama małej Marceliny.
Podyskutuj

Mama wraca do pracy. Krok 4: Negocjacje

Czas wziąć sprawy w swoje ręce. W powrocie do pracy inicjatywa jest po stronie Mamy. To Ty decydujesz, kiedy i jak chcesz wrócić. Aby zrobić to zgodnie z Twoimi potrzebami, potrzebujesz wiedzieć więcej o drugiej stronie. O Twoim pracodawcy, rynku pracy, to z nimi będziesz ustalać plan działania.
  • Marta Maciszewska-Malinowska - 08/04/2019
mama z dzieckiem na kolanach pracuje przy komputerze

Nie bójmy się rozmawiać i ustalić planu powrotu do pracy z drugą stroną. Zachęcam wszystkie Mamy do tego, aby ich powrót był aktywny i świadomy. Co to znaczy? Aby odbył się według jakiegoś pomysłu, planu i aby ten plan był ustalony wspólnie z pracodawcą.

Warto umówić się na spotkanie jakiś czas przed powrotem, ustalić zasady, zastanowić się wspólnie jak ten powrót ma wyglądać, aby przyniósł korzyści Mamie i pracodawcy. Takie spotkanie jest w interesie obu stron. Pracodawca nie potrzebuje mało zmotywowanej Mamy, dla której powrót do pracy jest wielką trudnością. Mama nie potrzebuje złych emocji i nowych obowiązków, których nie może pogodzić z pozostałymi sprawami.

Jak się przygotować do takiego spotkania?

Mamo, potrzebujesz mieć świadomość swojej sytuacji, swoich mocnych stron i trudności, z jakimi się borykasz. Pomogły Ci w tym zadania z kroku 1 i kroku 2. Wiesz także jakie są Twoje potrzeby, jakie konkretne rozwiązania mogą je zaspokoić i jaki efekt to przyniesie (krok 3).

Przykładowo: wiesz, że jesteś świetna w kontaktach z klientem, przypomniałaś sobie swoje sukcesy, maile od zadowolonych klientów z podziękowaniami dla Ciebie, wiesz też, że w powrocie do pracy najbardziej boisz się ciągłego pośpiechu. Ustaliłaś, że potrzebujesz zachować spokój, aby nie wprowadzać nerwowej atmosfery w domu. Rozwiązanie, jakie pomoże Ci zrealizować tę potrzebę to elastyczne godziny rozpoczęcia pracy np. między 7 a 9. Jeśli będziesz mogła rozpocząć pracę, kiedy dojedziesz do firmy, zyskasz rodzinne śniadania i spokojne odprowadzanie dzieci do żłobka. Co dalej?

Poznaj drugą stronę

Masz już swój konkretny pomysł na to, co pomoże Ci w powrocie do pracy. Teraz czas na spotkanie z pracodawcą. Aby osiągnąć swój cel potrzebujesz wiedzieć więcej o drugiej stronie.

Spróbuj wejść w buty swojego pracodawcy. Jaka jest jego aktualna sytuacja? Czego od Ciebie oczekuje? Jakie są jego potrzeby? Zastanów się nad tym z dwóch poziomów:

  1. konkretnych spraw, mierzalnych np. firma oczekuje od Ciebie, że będziesz wykonywać swoje poprzednie zadania i pracować na pełen etat oraz
  2. z poziomu psychologicznego np. szefowej/szefowi zależy na lojalności pracowników.

Wypisz wszystkie obserwacje, intuicje, wiedzę, jaką masz na temat drugiej strony. Skuteczny może być też wywiad w firmie. Zadzwoń do dobrej koleżanki/kolegi i dowiedz się co się dzieje, czy coś się zmieniło, jakie są plany.

Negocjacje

Porównaj teraz to wszystko, co wiesz o drugiej stronie ze swoimi potrzebami i propozycjami rozwiązań. Zobacz czy są jakieś punkty wspólne. Dlatego w poprzednim zadaniu (krok nr 3) poza potrzebami i rozwiązaniami, tak ważne były też efekty, jakie te rozwiązania przyniosą. Może okaże się, że Twój spodziewany efekt pokrywa się z potrzebą drugiej strony.

Zastanów się co jest dla Ciebie kluczowe, najważniejsze, o co chcesz powalczyć w swoim powrocie do pracy. Czy jest to elastyczny poranek, brak telefonu służbowego, jasne zasady dzielenia obowiązków, stopniowy powrót do pracy etc. Znajdź argumenty na przekonanie do Twojej wizji powrotu drugą stronę, posługując się językiem jej potrzeb, ważnych dla niej spraw. Ustal też z jakich swoich potrzeb jesteś w stanie zrezygnować, jeśli to będzie konieczne w trakcie spotkania. Przygotuj się do tej rozmowy.

Pamiętaj, że świadomy powrót do pracy dopasowany do Twojej nowej sytuacji zaoszczędzi Tobie i Twojej rodzinie wiele stresu i pozwoli na łączenie pracy z macierzyństwem. Twojemu pracodawcy da zmotywowaną i zaangażowaną w pracę Mamę. Same korzyści, przekonaj do nich swojego pracodawcę.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Maciszewska-Malinowska
Mama Wiktora i Leny. Ekspert Programów Working Parents. Wierzy, że każda firma może stworzyć środowisko przyjazne rodzicom, a pracownicy łączyć pracę i rodzinę w zgodzie ze sobą. Pomaga firmom wdrożyć odpowiednie benefity dla rodziców, ponieważ wie, że jeśli dobrze w pracy, to dobrze w domu. Lubi analitykę i jasno określone cele dlatego każdy Program Working Parents to także badanie potrzeb pracowników zakończone raportem dla HR.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail