Czego szukasz

Babcia do wynajęcia – sprawdzony pomysł na biznes

BABCIA DO WYNAJĘCIA jest to Agencja pośrednictwa pracy dla niań/opiekunek- Pań w wieku 50+, która powstała z myślą o tych maluchach, których rodzice starają się pogodzić życie rodzinne z pracą zawodową. Na pomysł otworzenia agencji wpadły dwie mamy z Łodzi, które obecnie poszukują osób chętnych do współpracy na terenie całego kraju.

„Podobnych agencji jest w Polsce mnóstwo, co nas wyróżnia to to, iż naszymi opiekunkami są tylko i wyłącznie Panie w wieku babcinym”- mówi jedna z założycielek.

Jak działa taka agencja?

Wielu rodziców ma problem ze znalezieniem dla swojego malucha miejsca w żłobku lub przedszkolu, a do zatrudnienia niani – studentki nie są przekonani. Tu z pomocą może przyjść babcia. Ale co zrobić, gdy babcia nie może się zająć maluchem? Nic prostszego – wystarczy wynająć „Babcię zastępczą”. Agencja jest ogniwem pośrednim między rodziną poszukującą opiekunki a daną „Babcią”. Rodziny wypełniają formularz na stronie internetowej, w którym udzielają dokładnych informacji na temat poszukiwanej „Babci” a zadaniem agencji jest taką właśnie „Babcię” im odnaleźć. Z bazy „Babć”, którą na początku działalności należy utworzyć wybiera się 2-3 kandydatki, które najbardziej odpowiadają wymaganiom rodziny. Następnym krokiem jest umówienie spotkania między zainteresowanymi stronami. Kandydatki umawiane są jedna po drugiej, w odstępach 45 min. Każda z Pań ma wówczas okazję do zaprezentowania się, pochwalenia się referencjami od poprzednich pracodawców jak również jest to czas dający możliwość negocjowania warunków finansowych – agencja nie ingeruje w te kwestie. Po takim spotkaniu rodzina ma tydzień czasu na podjęcie decyzji czy/jeśli w ogóle decyduje się na którąś z kandydatek.

Koszty wejścia w franczyzę:

– założenie działalności gospodarczej i zarejestrowanie się w UP jako agencja pośrednictwa, w celu uzyskania certyfikatu (koszt ok. 300 zł).

– jednorazowa opłata na rzecz franczyzodawcy za udostępnienie pomysłu na biznes w danym mieście, co za tym idzie, możliwość posługiwania się zastrzeżonym znakiem towarowym, korzystanie z wzorów umów, dokumentów i przywilejów z tym związanych (koszt 2000 zł).

– od każdej podpisanej umowy z rodziną agencja pobiera procent od sumy transakcji (agencja nie narzuca odgórnie stawki franczyzobiorcom w danym mieście, każdy rynek jest inny)

-innych opłat na rzecz franczyzodawcy nie ma!

-wymagań lokalowych nie ma! (Z rodzinami spotkania odbywają się zwykle w ich domach, gdyż jest to doskonała okazja do tego, by rodzina mogła od razu ocenić jaki kontakt ma dana „Babcia” z maluchem. Jeśli chodzi o rekrutację „Babć”- spotkania odbywają się „w terenie”.)

Comiesięczne koszty stałe:

Comiesięczne koszty związane z prowadzeniem agencji pośrednictwa są takie same jak koszty prowadzenia każdej innej działalności gospodarczej: opłata ZUS + opłata za prowadzenie księgowości + koszty reklamy na terenie danego miasta tj. ogłoszenie w gazetach, wydruk ulotek.

Podstawowym źródłem reklamy w tym przypadku jest Internet- koszty związane z obsługą strony internetowej i jej pozycjonowaniem bierze na siebie franczyzodawca!

 Zakres terytorialny wyłączności:

 Podpisując umowę franczyzową, franczyzodawca zobowiązuje się do powierzenia franczyzobiorcy działalności  na danym terenie na wyłączność. To, czy będzie to jedynie terytorium miasta czy również okoliczne miejscowości zależy już tylko i wyłącznie od franczyzobiorcy, to on podaje zakres możliwości swego działania.

 Orientacyjne możliwe do osiągnięcia przychody miesięczne:

 Zważając na fakt, iż każdy rynek jest inny trudno tu o jednoznaczną odpowiedź. Inne będą przychody w Łodzi, a jeszcze inne w Warszawie czy Kołobrzegu. Wszystko jest kwestią zapotrzebowania na tego typu usługę, które to zapotrzebowanie trzeba zbadać zanim podejmie się decyzję o prowadzeniu takiej agencji. Należy popytać wśród znajomych posiadających dzieci, zorientować się jak kształtuje się sytuacja
z miejscami w żłobkach i przedszkolach, należy zwyczajnie przeprowadzić badanie rynku, aby później się nie rozczarować.

Ponadto nie należy liczyć na to, iż w momencie gdy się już zdecydujemy na założenie tego typu działalności to przychody będą w każdym miesiącu takie same, bynajmniej. Jednego miesiąca zgłoszeń od rodzin jest więcej, innego mniej, gdy jest ich mniej można ten czas przeznaczyć wówczas na spotkania z „Babciami”. Baza kandydatek jest bardzo „płynna”, jedne Panie odchodzą, inne znowu przychodzą a to wymaga ciągłej aktualizacji.

Jakie wsparcie franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy:

Franczyzodawca zobowiązuje się  przekazać franczyzobiorcy informacje na temat sposobu funkcjonowania firmy, wiedzę
i doświadczenia związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą czyli tzw. know-how. Przede wszystkim udostępnia zaś franczyzobiorcy stworzoną przez siebie koncepcję (metodę) prowadzenia przedsiębiorstwa w ramach systemu sieci Babcia do Wynajęcia oraz upoważnia franczyzobiorcę do wykorzystywania przez niego znaku towarowego.

Podstawą działania firmy na rynku jest rozpoznawana w sieci strona internetowa, którą franczyzodawca opłaca i pozycjonuje, także franczyzobiorca jest zwolniony z jakichkolwiek kosztów z tym związanych.

Pożądane predyspozycje właściciela biznesu:

„Poszukujemy osób chętnych do współpracy, z nowymi pomysłami i pozytywną energią. Jesteśmy otwarte na propozycje, chętnie słuchamy komentarzy i zawsze chętnie coś ulepszamy. Obie jesteśmy mamami i taki rodzaj działalności świetnie wpasowuje się w naszą codzienność, chcemy stworzyć fajny zespół ludzi z podobnym zapałem do pracy. Jeśli uważasz, że w Twoim mieście jest zapotrzebowanie na tego typu agencję i chciałabyś zająć się jej poprowadzeniem odezwij się do nas, po więcej szczegółów zapraszamy na naszą stronę www.babciadowynajecia.pl” zachęcają pomysłodawczynie.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie