Czego szukasz

Babcia do wynajęcia – sprawdzony pomysł na biznes

BABCIA DO WYNAJĘCIA jest to Agencja pośrednictwa pracy dla niań/opiekunek- Pań w wieku 50+, która powstała z myślą o tych maluchach, których rodzice starają się pogodzić życie rodzinne z pracą zawodową. Na pomysł otworzenia agencji wpadły dwie mamy z Łodzi, które obecnie poszukują osób chętnych do współpracy na terenie całego kraju.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 30/12/2011

„Podobnych agencji jest w Polsce mnóstwo, co nas wyróżnia to to, iż naszymi opiekunkami są tylko i wyłącznie Panie w wieku babcinym”- mówi jedna z założycielek.

Jak działa taka agencja?

Wielu rodziców ma problem ze znalezieniem dla swojego malucha miejsca w żłobku lub przedszkolu, a do zatrudnienia niani – studentki nie są przekonani. Tu z pomocą może przyjść babcia. Ale co zrobić, gdy babcia nie może się zająć maluchem? Nic prostszego – wystarczy wynająć „Babcię zastępczą”. Agencja jest ogniwem pośrednim między rodziną poszukującą opiekunki a daną „Babcią”. Rodziny wypełniają formularz na stronie internetowej, w którym udzielają dokładnych informacji na temat poszukiwanej „Babci” a zadaniem agencji jest taką właśnie „Babcię” im odnaleźć. Z bazy „Babć”, którą na początku działalności należy utworzyć wybiera się 2-3 kandydatki, które najbardziej odpowiadają wymaganiom rodziny. Następnym krokiem jest umówienie spotkania między zainteresowanymi stronami. Kandydatki umawiane są jedna po drugiej, w odstępach 45 min. Każda z Pań ma wówczas okazję do zaprezentowania się, pochwalenia się referencjami od poprzednich pracodawców jak również jest to czas dający możliwość negocjowania warunków finansowych – agencja nie ingeruje w te kwestie. Po takim spotkaniu rodzina ma tydzień czasu na podjęcie decyzji czy/jeśli w ogóle decyduje się na którąś z kandydatek.

Koszty wejścia w franczyzę:

– założenie działalności gospodarczej i zarejestrowanie się w UP jako agencja pośrednictwa, w celu uzyskania certyfikatu (koszt ok. 300 zł).

– jednorazowa opłata na rzecz franczyzodawcy za udostępnienie pomysłu na biznes w danym mieście, co za tym idzie, możliwość posługiwania się zastrzeżonym znakiem towarowym, korzystanie z wzorów umów, dokumentów i przywilejów z tym związanych (koszt 2000 zł).

– od każdej podpisanej umowy z rodziną agencja pobiera procent od sumy transakcji (agencja nie narzuca odgórnie stawki franczyzobiorcom w danym mieście, każdy rynek jest inny)

-innych opłat na rzecz franczyzodawcy nie ma!

-wymagań lokalowych nie ma! (Z rodzinami spotkania odbywają się zwykle w ich domach, gdyż jest to doskonała okazja do tego, by rodzina mogła od razu ocenić jaki kontakt ma dana „Babcia” z maluchem. Jeśli chodzi o rekrutację „Babć”- spotkania odbywają się „w terenie”.)

Comiesięczne koszty stałe:

Comiesięczne koszty związane z prowadzeniem agencji pośrednictwa są takie same jak koszty prowadzenia każdej innej działalności gospodarczej: opłata ZUS + opłata za prowadzenie księgowości + koszty reklamy na terenie danego miasta tj. ogłoszenie w gazetach, wydruk ulotek.

Podstawowym źródłem reklamy w tym przypadku jest Internet- koszty związane z obsługą strony internetowej i jej pozycjonowaniem bierze na siebie franczyzodawca!

 Zakres terytorialny wyłączności:

 Podpisując umowę franczyzową, franczyzodawca zobowiązuje się do powierzenia franczyzobiorcy działalności  na danym terenie na wyłączność. To, czy będzie to jedynie terytorium miasta czy również okoliczne miejscowości zależy już tylko i wyłącznie od franczyzobiorcy, to on podaje zakres możliwości swego działania.

 Orientacyjne możliwe do osiągnięcia przychody miesięczne:

 Zważając na fakt, iż każdy rynek jest inny trudno tu o jednoznaczną odpowiedź. Inne będą przychody w Łodzi, a jeszcze inne w Warszawie czy Kołobrzegu. Wszystko jest kwestią zapotrzebowania na tego typu usługę, które to zapotrzebowanie trzeba zbadać zanim podejmie się decyzję o prowadzeniu takiej agencji. Należy popytać wśród znajomych posiadających dzieci, zorientować się jak kształtuje się sytuacja
z miejscami w żłobkach i przedszkolach, należy zwyczajnie przeprowadzić badanie rynku, aby później się nie rozczarować.

Ponadto nie należy liczyć na to, iż w momencie gdy się już zdecydujemy na założenie tego typu działalności to przychody będą w każdym miesiącu takie same, bynajmniej. Jednego miesiąca zgłoszeń od rodzin jest więcej, innego mniej, gdy jest ich mniej można ten czas przeznaczyć wówczas na spotkania z „Babciami”. Baza kandydatek jest bardzo „płynna”, jedne Panie odchodzą, inne znowu przychodzą a to wymaga ciągłej aktualizacji.

Jakie wsparcie franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy:

Franczyzodawca zobowiązuje się  przekazać franczyzobiorcy informacje na temat sposobu funkcjonowania firmy, wiedzę
i doświadczenia związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą czyli tzw. know-how. Przede wszystkim udostępnia zaś franczyzobiorcy stworzoną przez siebie koncepcję (metodę) prowadzenia przedsiębiorstwa w ramach systemu sieci Babcia do Wynajęcia oraz upoważnia franczyzobiorcę do wykorzystywania przez niego znaku towarowego.

Podstawą działania firmy na rynku jest rozpoznawana w sieci strona internetowa, którą franczyzodawca opłaca i pozycjonuje, także franczyzobiorca jest zwolniony z jakichkolwiek kosztów z tym związanych.

Pożądane predyspozycje właściciela biznesu:

„Poszukujemy osób chętnych do współpracy, z nowymi pomysłami i pozytywną energią. Jesteśmy otwarte na propozycje, chętnie słuchamy komentarzy i zawsze chętnie coś ulepszamy. Obie jesteśmy mamami i taki rodzaj działalności świetnie wpasowuje się w naszą codzienność, chcemy stworzyć fajny zespół ludzi z podobnym zapałem do pracy. Jeśli uważasz, że w Twoim mieście jest zapotrzebowanie na tego typu agencję i chciałabyś zająć się jej poprowadzeniem odezwij się do nas, po więcej szczegółów zapraszamy na naszą stronę www.babciadowynajecia.pl” zachęcają pomysłodawczynie.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail