Czego szukasz

9 zalet pracy dodatkowej, którą mamy dla Ciebie

Zdrowe odżywianie to priorytet w Twojej rodzinie? Masz duże grono znajomych i chętnie nawiązujesz nowe kontakty? W wolnych chwilach jesteś na Facebooku albo Instagramie? Chciałabyś znaleźć dodatkową pracę, która nie będzie kolidowała z Twoimi zajęciami (wychowywaniem dzieci, pracą na etat, prowadzeniem firmy)? Zostań koordynatorką grupy zakupowej LokalnyRolnik.pl w swojej okolicy. Rekrutacja trwa! >>> Zgłoś się już dzisiaj. Ciekawe, która z zalet naszej propozycji przemawia do Ciebie najbardziej…

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 17/10/2016
Beata Henike, z grupy zakupowej Ekogroszek

Szukamy mam z Wrocławia i okolic, które chcą zostać Koordynatorkami grup zakupowych w platformie Lokalny Rolnik. Zgłoś się już teraz, czekamy na Ciebie! >>>

Eko-groszek to grupa zakupowa z podwrocławskiej Długołęki, którą prowadzi Beata Henike, mama dwójki dzieci. Grupa działa od grudnia 2015 roku i już liczy 102 członków. Beata pracuje kilka godzin tygodniowo jako Koordynatorka grupy i chętnie opowiada o plusach pracy dla Lokalnego Rolnika, bo:

1. Praca nie koliduje z życiem rodzinnym ani innymi obowiązkami zawodowymi

Praca koordynatorki nie zajmuje mi dużo czasu. Właściwie trzeba być dyspozycyjnym jeden dzień w tygodniu przy wydawaniu zakupów. Oczywiście im bardziej koordynator jest zaangażowany, im więcej ma pomysłów na promowanie swojej grupy, tym liczniejsza jest grupa i ma większe obroty. Moje dzieci faktycznie są jeszcze w wieku, który wymaga poświęcenia im mnóstwa czasu i uwagi, ale bycie koordynatorem w żaden sposób nie wchodzi w konflikt bycia mamą. Pogodzenie wszystkich obowiązków nie jest oczywiście super łatwe. Jakiś czas temu zrezygnowałam z pracy w korporacji i zrobiłam to przede wszystkim dla moich dzieci i dla mojej rodziny. Praca na własny rachunek daje więcej elastyczności jeżeli chodzi o godziny pracy oraz więcej satysfakcji. 😉

2. Pracuję kilka godzin tygodniowo

Raz w tygodniu jest dostawa zamówień i wtedy „idę do pracy” na 3 godziny. Oprócz tego prowadzę grupę na FB, przypominam grupowiczom o terminie składania zamówień, informuję co nowego pojawiło się w ofercie, wrzucam zdjęcia tego, co ugotowałam z produktów zamówionych wcześniej. Inspiruję do poszukiwania nowych smaków i dzielenia się swoimi kulinarnymi odkryciami. Koordynator może również zorganizować degustację produktów i czasem to robię, na przykład kiedy mamy produkty od nowego dostawcy.

beata_henike_dzieci2_640

3. Dbam o zdrowie swojej rodziny i znajomych

Zostałam koordynatorką w czasie, kiedy bardziej zainteresowałam się zdrową żywnością bez konserwantów, głównie ze względu na problemy zdrowotne mojej córeczki. Lokalny Rolnik pojawił się w odpowiednim momencie. Był idealnym rozwiązaniem dla mnie i mojej rodziny. Nie zastanawiałam się długo nad stworzeniem grupy. Powiedziałam o swoim pomyśle mężowi, który mnie poparł i tak powstała grupa Eko-groszki Długołęka 😉

Firma, którą prowadzę z mężem nazywa się EkogroszekCentrum i jest to skład opału. Moją grupę w Lokalnym Rolniku nazwałam Ego-groszki, tak aby grupowicze kojarzyli to z moja firmą i mogli łatwo trafić po odbiór swoich zakupów.

4. Pierwszymi klientami zostali moi znajomi

Na początku powiedziałam wszystkim moim znajomym z okolicy, że otwieram grupę. Byli bardzo zainteresowani. W grudniu odbył się Jarmark Bożonarodzeniowy, na którym miałam stoisko Lokalnego Rolnika – to też cieszyło się sporym zainteresowaniem, a potem to już poszło pocztą pantoflową… 😉

Myślę, że ludzie są teraz coraz bardziej świadomymi konsumentami. Szukają zdrowej żywności, czytają etykiety, rozmawiają … Trzeba im tylko dać możliwość, miejsce gdzie mogą zaopatrzyć się w zdrową żywność. Dodatkowym plusem jest to, że zakupy są bardzo wygodne – produkty zamówione od różnych dostawców można odebrać w jednym miejscu.

Ważne jest też to, że członkowie grupy nie są zobowiązani do zakupów za określoną kwotę, ani nie muszą kupować co tydzień. Każdy robi takie duże zakupy jakie potrzebuje i kiedy potrzebuje. Mam klientów, którzy co tydzień robią duże zakupy, ale też takich, którzy co 2-3 tygodnie biorą tylko wiejski pyszny ser.

5. Poznaję dużo ciekawych osób

Wystarczy zebrać 20 osób aby grupa ruszyła, a potem to się dzieje samo (śmiech). Mam dostęp do zdrowej żywności, mam z tego dodatkowy dochód i co najważniejsze poznałam tam bardzo dużo fantastycznych ludzi z pasjami i ogromną wiedzą 😉

Koordynator musi czuć, że chce to robić i że będzie mu to sprawiać przyjemność. Na pewno przyda się otwartość, komunikatywność i chęć poznawania nowych ludzi.

6. Moje dzieci pomagają mi w pracy i zaczynają wybierać szpinak zamiast czipsów

Cieszę się bardzo, że dzięki temu co robię, moje dzieci mają coraz większą wiedzę na temat zdrowego żywienia. Często pytają mnie, gdy coś kupimy w innym sklepie – czy to jest zdrowe? Czasami pomagają mi również przy wydawaniu zakupów – jest to również fajnie spędzony czas razem.

wydawanie_zakupow_lokalny_rolnik_ekogroszek_dlugoleka

7. Nie trzeba mieć własnego lokalu

Miejsce do wydawania zakupów można zorganizować zarówno we własnej firmie, jak i w domu. Wiem, że inne koordynatorki/koordynatorzy mają odbiory we własnym domu,  zaprzyjaźnionej kawiarni, restauracji, itp. Ja mam na składzie opału (śmiech), czyli w miejscu nie mającym nic wspólnego z jedzeniem.

Na szczęście towar przyjeżdża tak zapakowany, że nie potrzeba nawet lodówki. Zakupy, które powinny być przechowywane w chłodzie przyjeżdżają do mnie w ice boxach.

8. Im większy obrót, tym więcej zarabiam

Prowizja koordynatora jest dodatkowym zarobkiem, bardzo przydatnym w domowym budżecie. W moim przypadku pokrywa część moich wydatków, ale ja chyba za dużo pieniędzy tam wydaję (śmiech).

9. Platforma Lokalny Rolnik pomaga mi w prowadzeniu grupy

Do obowiązków koordynatora należy wydanie zakupów, sprawdzenie czy wszystkie zamówione zakupy dojechały. Bardzo dużą pomoc mam od Lokalnego Rolnika. Składanie zamówień, zapłata za zakupy, przypomnienie o dokonaniu zakupów i o odbiorze – to wszystko dzieje się automatycznie, przez internet.

Spodobał Ci się ten pomysł na pracę dodatkową? Zgłoś się już dzisiaj!

Szukamy mam z Wrocławia i okolic. Zgłoś się już teraz >>>

jarmark_lokalny_rolnik_wroclaw

Zdjęcia: własność archiwum Beaty Henike

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Szykuj formę na 2021 – czyli jak odnaleźć się na nowym rynku pracy?

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Kryzys stał się faktem. Co będzie dalej? Tego nikt nie wie na pewno... Jeśli jednak nie chcesz czekać z założonymi rękami i już teraz zacząć przygotowania się do ponownego wejścia na rynek pracy, skorzystaj z tych podpowiedzi!
  • Joanna Wojdan – Liszewska - 27/05/2020

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Aby opisać jej wpływ na gospodarkę, analitycy stosują wykresy odpowiadające kształtem trzem literom: V, U oraz L.

Model V przypomina ślad, jak zostawiłaby za sobą kauczukowa piłka, która upuszczona odbija się i osiąga nieco niższą wysokość (gwałtowny spadek i gwałtowny wzrost).

Model U można zobrazować jako pływaka na brzegu basenu, który po skoku na główkę wynurza się – tutaj krach wytraca swój impet by powoli przerodzić się we wzrost gospodarczy.

I na koniec model L, upadek gospodarki bez odbicia. Na szczęście większość prognostów mówi o modelu V i U, a wzrost prognozuje już w 2021 roku (Spring 2020 Economic Forecast).

A jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca br. Zapisy już trwają!

Rynek pracodawcy

Żeby zrozumieć kryzys gospodarczy powróćmy wspomnieniami do uczuć, jakie towarzyszyły nam na przełomie kwietnia i marca. Przypomnijmy sobie obawy, które odczuwaliśmy (lub wciąż odczuwamy) z ludźmi, za których jesteśmy odpowiedzialni. Lęk towarzyszył nam, gdy myśleliśmy o członkach naszej rodziny, o naszych zobowiązaniach i planach. A teraz pomyślimy o prezesach małych i średnich przedsiębiorstw, o osobach stojących na czele wielkich korporacji i o tych, którzy decydują o prawodawstwie.

Ciążąca na nich odpowiedzialność wymusza ostrożność i powściągliwość w podejmowanych decyzjach. Ostatnie lata wzrostu gospodarczego nauczyły nas „chcenia”, teraz musimy zweryfikować nasze oczekiwania, gdyż rynek pracownika w ciągu kilku tygodniu zamienił się w rynek pracodawcy.

Zobaczmy jak funkcjonuje teraz biznes

Firmy przyglądają się dokładnie każdej złotówce i ograniczają wydatki. Ale też dokładnie analizują plany inwestycyjne, (a co za tym idzie zatrudnienia) w kluczowych dla siebie obszarach. Zdają sobie sprawę z tego, że planowany na 2021 rok wzrost, to okazja na prześcignięcie konkurencji. Zakładając, że spełni się scenariusz U lub V, firmy staną przed ogromną szansą. To, jak dynamicznie firma odbije się, zdecyduje o jej miejscu na nowym, post-pandemicznym rynku. Chcę zachęcić kandydatów, by myśleli podobnie. Teraz nabierajmy nowych kompetencji, by odpowiedzieć na potrzeby pracodawców niecierpliwie czekających na biznesowe „zielone światło”.

Biuro firmy Bosch w Warszawie

Przeczytaj także: Szukasz pracy? Tej wiedzy będziesz potrzebować!

Co teraz możemy zrobić, żeby być atrakcyjnym kandydatem?

To bardzo trudne pytanie, bo szykujemy się na nieznane. Na rynku może nastąpić przetasowanie. Giganci z 2020 roku mogą stracić na znaczeniu, a wśród pracodawców mogą pojawić się nowi gracze, polscy lub zagraniczni.

Ucz się języków

Dlatego niezwykle ważne jest szlifowanie języków obcych. Wystarczy zmienić swoje przyzwyczajenia. Książki do poduszki czytaj po angielsku, spróbuj wykonywać trening z anglojęzyczną gwiazdą fitnessu, a seriale oglądaj z angielskimi napisami. Jeśli kiedyś uczyłaś się drugiego języka, ściągnij na telefon aplikację, która, dzięki fiszkom lub quizom, pozwoli Ci odświeżyć słownictwo. Umiejętność dobrego posługiwania się językiem obcym, jak również wyłapywania znaczenia, ma ogromne znaczenie w międzynarodowych korporacjach.

Zadbaj o swój profil na LinkedIn

Jak mantrę będę powtarzać, że LinkedIn i inne media społecznościowe ułatwiają znalezienie pracy. To dobry moment, żeby odnowić stare znajomości i zapisać się do branżowych grup dyskusyjnych. Dzięki Facebookowi możemy dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach, takich jak webinary czy spotkania, które wcześniej były dla nas niedostępne, bo np. organizowane w innym mieście.

Spójrz na swój profil na LinkedIn i sprawdź, czy nie wymaga uzupełnienia lub uaktualnienia. Poproś swoich znajomych o potwierdzenie umiejętności lub wypisanie rekomendacji. Wybierz jedną lub dwie osoby, które pracują
w wymarzonej przez Ciebie branży i śledź ich na social media tak, by zrozumieć ich perspektywę.

Chcesz prowadzić swój profil na LinkedIn. Poznaj 4 najważniejsze kroki na początek

Jak poruszać się na nowym rynku pracy?

Na początku artykułu pisałam o rewolucji w gospodarce, a teraz powtórzę to w odniesieniu do naszych osobistych celów i wartości. Czas kwarantanny pokazał, że dla ważnego celu jesteśmy w stanie wiele poświęcić: swój komfort, oszczędności, plany. Być może dla niektórych z nas ruszyło domino, które wywoła szereg zmian w naszym życiu.

Zanim zaczniemy aplikować na stanowiska, o których wcześniej marzyliśmy, warto przyjrzeć się samemu sobie i sprawdzić, czy nasze aspiracje pozostają bez zmian. Warto też pamiętać, że jeśli wszystkich nas czeka nieznane, to zmieniając teraz swoją ścieżkę kariery, nie ryzykujemy wcale znacznie bardziej niż inni.

Zobacz także: Jak firma Bosch wspiera wspiera swoich pracowników na co dzień i w tych trudnych czasach!

Poznaj także nasz projekt mentoringowy #MotherEmopower, który realizujemy od marca br., wspólnie z Fundajcją Mamo Pracuj, wspierając 13 mam wracających do pracy!

Zdjęcie: główne Istock, zdjęcie biura Robert Bosch

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Wojdan – Liszewska
Employer Branding Expert w Robert Bosch Sp. z o.o., absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Wizerunkiem Pracodawcy na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2011 roku pracuje w dziale HR w firmach zajmujących się nowymi technologiami. Jako doświadczony employer brandingowiec kieruje się zasadą mówiącą, że sukcesy biznesowe firmy i sukcesy osobiste jej pracowników są ze sobą silnie powiązane. Od lat z sukcesem wdraża inicjatywy mające na celu wsparcie pracowników – rodziców.

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w webinarze

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. To czy znajdziesz pracę może zależeć właśnie od tego pierwszego spotkania. Jeśli więc szukasz pracy lub za chwilę zaczniesz, weź udział w naszym webinarze z firmą Bosch już 2 czerwca o 21:00! Zapisz się już dziś! Nie przegap!
  • Agnieszka Kaczanowska - 21/05/2020

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem i dobrze wypaść na rozmowie o pracę?

Jeśli szukasz pracy to wiesz, że rozmowa rekrutacyjna to spotkanie, od którego wszystko zależy.

Jak zatem zaprezentować się rekruterowi, aby zwiększyć swoje szanse?

Co pomaga a co przeszkadza w dobrym zrozumieniu się z rekruterem?

Jakie zwroty i wyrażenia mogą pojawić się w trakcie rozmowy?

Czy znajomość języka korporacji może okazać się kluczowa?

Na te i wiele innych pytań odpowiemy w trakcie najbliższego webinaru, przygotowanego wspólnie z firmą Robert Bosch Polska w ramach programu #MotherEmpower.

Zapisz się już dziś!

Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. Bardzo wiele zależy od tego, na ile dokładnie i w jakim kontekście opiszemy swoje doświadczenie, a także od tego, czy będziemy porozumiewać się z rekruterem wspólnym  językiem.

Dlatego podczas webinaru opowiemy:

  • Jak odpowiadać na pytania, by uwypuklić swoje mocne strony?
  • Jak przedstawić swoje sukcesy i porażki rekruterowi?
  • Jak w precyzyjny sposób opisać swoje umiejętności w CV?
  • Z jakimi zwrotami z tzw. „korpomowy” można się spotkać najczęściej na rozmowie rekrutacyjnej?

Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca i poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań!

Skąd pomysł na webinar?

Po pierwsze: bardzo wiele zależy od zbudowanej relacji z rekruterem, a dla wielu osób spotkanie z rekruterem wiąże się z ogromnym stresem. Warto zatem wiedzieć jak przygotować się do rozmowy.

Po drugie: silna reprezentacja zespołu firmy Bosch ponownie chce podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą i podpowiedzieć Wam, jak pozytywnie wypaść na rozmowie o pracę!

Po trzecie: firma Bosch jest partnerem Programu Mentoringowego „Mother Empower”, z którego obecnie korzysta 13 kobiet i powoli zbliżamy się do końca programu!

Zapisujesz się? Zapraszamy!

Prowadzące webinar:

Katarzyna Nieroda, HR Business Partner w Robert Bosch

Sama o sobie mówi: „Psycholog, sympatyk człowieka i jego rozwoju. Kompetencje zawodowe zdobywałam na studiach magisterskich na Uniwersytecie SWPS, a także podczas studiów podyplomowych na SGH. Od 17 lat zajmuję się szeroko rozumianym obszarem HR, rekrutacjami, rozwojem, talentami i szkoleniami. Obecnie jako HR Business Partner wspieram managerów Bosch w obszarze HR. Bardzo lubię samorozwój oraz wszelkie aspekty pozwalające na poszerzanie swoich kompetencji miękkich. Prywatnie jestem żoną Przemka, mamą 4 letniego Antka i 7 letniego Franka”.

Agnieszka Goś, HR Business Partner w Robert Bosch

Absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS od wielu lat związana z obszarem HR. Doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Nestle i Philips, pełniąc funkcje związane z rekrutacją, szkoleniami i rozwojem, zarzadzaniem talentami. Aktualnie pracuje w Bosch jako HR Business Partner oraz Team Leader Zespołu Rekrutacji wspierając managerów Bosch z obszaru IT. Prywatnie mama dwojga prawie dorosłych nastolatków.

A ja (czyli Agnieszka Czmyr-Kaczanowska) będę miała przyjemność moderować naszą rozmowę! Zapraszam!

Szczegóły organizacyjne webinaru

Kiedy?

  • 2 czerwca br. we wtorek (nie ma za wiele czasu!).

Godzina?

  • 21:00 – to start webinaru, a planowane zakończenie o 22:30.

Czy będzie nagrywany?

  • Tak, o ile technika nie zawiedzie. 🙂

Webinar jest bezpłatny, ale konieczna jest rejestracja.

Tak zapisuję się od razu!

Ważna informacja: aby otrzymywać od nas powiadomienia i przypomnienia o webinarze prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie od nas wiadomości, inaczej nie dostaniesz przypomnienia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Robert Bosch? Zobacz pełny profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty o pracę!

Zdjęcia i logotypy: własność firmy Robert Bosch.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail