Czego szukasz

5 narzędzi, które pomogą Ci pogodzić obowiązki przedsiębiorcy i matki

Kiedy jesteś mamą i jednocześnie prowadzisz własny biznes szukasz rozwiązań, które ułatwią Ci funkcjonowanie w obu tych sferach. Wielokrotnie podpowiadałyśmy Ci jak radzić sobie z obowiązkami mamy. Wynajęcie niani, delegowanie zadań domowych, korzystanie z pomocy przyjaciół. Tym razem mamy dla Ciebie 5 podpowiedzi jak usprawnić działanie Twojej firmy.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 21/12/2018

Niezależnie od tego jaki biznes prowadzisz, w dzisiejszych czasach będzie on nierozerwalnie związany z internetem. Dlatego warto poznać narzędzia on line, które nie tylko ułatwią Ci codzienne działania, ale również sprawią, że będą one bardziej wydajne.

1. Chmura faktur

Udogodnienie w postaci chmury jest już nam znane. To miejsce, gdzie możemy przechowywać nasze dane, zdjęcia, dokumenty, i do którego mamy dostęp z każdego miejsca i urządzenia z działającym internetem. Kiedy tylko chcemy i potrzebujemy.

Chmura może też być jednym ze sposobów na ułatwienie sobie codziennej pracy w firmie, bo możemy dzisiaj ją wykorzystywać do rozliczeń księgowych.

Coraz częściej decydujemy się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. W naszym codziennym życiu korzystamy już z takich ułatwień, choćby z wyciągów bankowych, dowodów sprzedaży, czy szkolnego dziennika elektronicznego, więc korzystanie z takiego rozwiązania w firmie rozumie się “samo przez się”.

Jest na rynku obecnie dostępne bezpłatne narzędzie, które pozwala wystawiać, odbierać oraz magazynować faktury. Korzystać może z niego każdy, jest łatwe i czytelne w obsłudze. Daje nam możliwość kontrolowania wydatków na bieżąco.

Chmura faktur stworzona przez firmę Tax Care pozwala zapomnieć przedsiębiorcom o fakturze papierowej, której wystawienie (czasem wielokrotne) oraz magazynowanie jest czasochłonne, nieekonomiczne i nieekologiczne. Na co dzień firmy, małe i duże, borykają się z koniecznością przechowywania naprawdę dużej ilości dokumentów. A Chmura Faktur pozwala w prosty sposób przechowywać wszelkie dane księgowe wykorzystując zabezpieczenia bankowych systemów transakcyjnych.

Aktywacja konta w Chmurze faktur wymaga tylko kilku minut. Wystarczy podać adres e-mail, nadać hasło i potwierdzić otrzymanym linkiem aktywacyjnym. Chmura Faktur jest zintegrowana z państwowymi bazami podatników VAT i REGON. Zatem działanie jest bardzo proste. Wystarczy, że wpiszemy NIP odbiorcy dokumentu i uzyskujemy potrzebne dane. Dodatkowo, jeśli odbiorca również korzysta z tego rozwiązania, dostęp do faktury otrzymuje niemal natychmiast.

2. Outsourcing

Może dziś Twoja firma to jednoosobowa działalność, lecz z czasem jednak może się okazać, że rozwój biznesu niesie ze sobą zwiększającą się ilość obowiązków, które bez obaw możesz przekazać zewnętrznej firmie.

Tłumaczenie tej angielskiej nazwy outside-resource-using, czyli korzystanie ze źródeł zewnętrznych, daje jasno do zrozumienia, że mamy do czynienia z właśnie systemem usług zewnętrznych. W praktyce wygląda to tak, że firma specjalizująca się w jakiejś dziedzinie przejmuje na naszą prośbę część obowiązków. Oczywiście, wszystko odbywa się na podstawie zawartej wcześniej umowy. Uprzednio warto też sprawdzić jakość usług danej firmy i przygotować doskonałą umowę, która pozwoli nam mieć pewność, że nasze oczekiwania zostaną spełnione.

Zastanawiając się nad takim rozwiązaniem, powinniśmy przeanalizować z jakiego outsourcingu chcemy korzystać. Są dwa rodzaje: pełny i selektywny. Pierwszy dotyczy kompleksowej obsługi w danym obszarze, drugi pozwala zawęzić działania do interesujących nas konkretnych zadań.

Outsourcing ma swoje niewątpliwe zalety. Delegowanie niektórych, równie ważnych zadań na kogoś innego, pozwala nam skupić się na głównych celach i działaniach naszej firmy, które np. mają wpływ na jej dalszy rozwój.

Kolejną zaletą outsourcingu jest redukcja kosztów. Nie musimy zatrudniać dodatkowych osób, doszkalać się lub inwestować w nowe rozwiązania techniczne. Dlatego jeśli Twoja firma się rozwija i spada na Ciebie coraz więcej zadań, warto pokusić się o takie rozwiązanie.

3. System ERP

Planowanie zasobów przedsiębiorstwa (enterprise resource planning) może brzmi w tym momencie dla Ciebie zbyt poważnie, ale może właśnie czegoś takiego poszukujesz. Po co firmie oprogramowanie integrujące zachodzące w niej procesy? Otóż można w ten sposób mieć wszystko w jednym miejscu. To program dedykowany, więc odpowiadający konkretnym potrzebom użytkownika. A równocześnie pozwalający mieć stały wgląd we wszystko co ważne, przy samodzielnym prowadzeniu biznesu.

Za pośrednictwem przeglądarek internetowych można mieć dostęp do wszystkich kampanii, projektów, procesów sprzedażowych, finansów czy księgowości. Wszystkie dane można dowolnie wykorzystywać, grupować, filtrować i generować raporty.

Dodatkowym walorem systemu ERP jest możliwość korzystania z Chatu, który pozwala komunikować się ze współpracownikiem, czy pracownikiem, nawet takim, który pracuje zdalnie, w dowolnie wybranym momencie.

Narzędzia analityczne systemu ERP pozwalają też weryfikować, które nasze działania przynoszą najlepsze efekty, a które warto poprawić.

4. CRM

Jeśli nie czujesz, że system ERP jest dla Ciebie, to może inne podobne rozwiązanie będzie bardziej odpowiednie. Mniejsze firmy, zwłaszcza te o profilu usługowym, często korzystają z rozwiązania jakim jest CRM (customer relationship managment). Podobnie jak poprzedni system, ten również służy organizacji i automatyzacji wszelkich procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jednak zasięg możliwości tego systemu jest trochę mniejszy, bo pozwala tylko zarządzać procesami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Oba te systemy uzupełniają się i w rzeczywistości jest tak, że prędzej czy później firma może potrzebować któregoś z nich.

5. Mailing

Może to być np. Freshmail. Email marketing zdobywa coraz większe powodzenie i jest najprostszym sposobem by dotrzeć do klienta z nowym produktem, czy szczegółami dotyczącymi nowej oferty. Za pomocą email marketingu możesz po prostu sprzedawać. Swoje usługi, ofertę, informacje o sobie, o organizowanych wydarzeniach, nadchodzących realizacjach.

Mailing jest jednorazową formą reklamy. Nie zależy nam w tym przypadku na budowaniu relacji z klientem, tak jak to się dzieje przy korzystaniu z newsletterów, ale na informowaniu i zachęcaniu, np. do zakupu.

Mailing to krótka, konkretna treść, duża grafika i przycisk “call to action”, który ma zachęcić czytającego do działania.

Niekiedy mailing bywa mylony ze spamem, ale na otrzymywanie mailingów trzeba wyrazić zgodę. A co za tym idzie, odbiorca ma również prawo do odmowy otrzymywania mailingów. Oczywiście najlepiej jest wcześniej sprawdzić różnych dostawców tej usługi i wybrać odpowiedniego dla nas.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu, firmą Tax Care.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Jak tworzyć skuteczne teksty seo?

Samo pisanie tekstów seo nie wystarczy do uzyskania pożądanych efektów. Kluczem do sukcesu jest to, aby pisać skuteczne teksty seo, a to jest już znacznie większe wyzwanie, któremu nie każdy jest w stanie sprostać.
  • Dominika Kamińska - 09/07/2019

Wiele osób błędnie myśli, że najważniejsze jest pisanie pod kątem Google, nie zważając na użytkowników. Nie tędy jednak droga. Bardzo ważne jest oczywiście pamiętanie o słowach kluczowych, ich nasyceniu i najróżniejszych parametrach technicznych, ale konieczne jest także uwzględnienie potrzeb i oczekiwań czytelników. Teksty seo nie mogą być dla nich bezwartościowe.

Jak tworzyć skuteczne teksty seo?

Kluczową kwestią przy pisaniu tekstów seo jest to, aby odpowiadały one na zapytania Internautów wpisywane przez nich w Google. Już same tytuły artykułów powinny odpowiadać na zapytania użytkowników wyszukiwarek, natomiast ich treść będzie zawierała odpowiedź na nurtujące ich pytanie. Tak więc teksty seo powinny być przyjazne zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla czytelników.

Umieszczanie słów/fraz kluczowych jest ważne, ale nie należy przesadzać z ich ilością. Można wówczas uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego i zrazić do siebie czytelników. Co więcej, strona przeładowana powtarzającymi się frazami może zostać uznana za wyszukiwarki za spam i całkowicie zignorowana. Znaczenie ma także sposób dobierania słów i fraz kluczowych. Dobrym posunięciem będzie ujmowanie nazw miejscowości we frazie kluczowej w celu zawężenia wyników.

Konieczne jest zastanowienie się, jak myślą i działają potencjalni klienci firmy. Pisanie przede wszystkim dla ludzi, a potem dla wyszukiwarek powinno zakodować się w głowie każdej osoby tworzącej teksty seo. To przecież człowiek jest głównym odbiorcom zamieszczanych treści. Muszą one być zoptymalizowane zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i czytelnika. Nie obędzie się bez tworzenia wysokiej jakości tekstów, które są wartościowe dla Internautów – czytelne i zwięzłe oraz napisane w sposób przejrzysty prostym językiem. Nie należy sięgać po fachową terminologię i żargon zawodowy. Dążenie do zachowania balansu, czyli odpowiednich proporcji między pisaniem dla wyszukiwarek i dla ludzi, jest kluczem do sukcesu.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Podczas tworzenia tekstów seo należy pamiętać o dywersyfikacji słów kluczowych. Zamiast ciągłego powtarzania tych samych słów kluczowych, należy stosować słowa zamienne, bliskoznaczne i odmienione. Trzeba jednak unikać trudnych fraz kluczowych, gdyż trudniej będzie wówczas uzyskać wysokie pozycje w Google.

Niezwykle istotne jest to, aby treści były autorskie. Nie ma też sensu używanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny. Nie wolno kopiować cudzych tekstów, co grozi nie tylko utratą zaufania czytelników, ale także zbanowaniem strony przez Google. Jest to nieuczciwe dla obu stron, a Internauci szybko zorientują się, że tekst widniejący na stronie jest plagiatem.

Dobrze zoptymalizowany tekst, to taki który zawiera tytuł, nagłówek H1, description, lead, treść właściwą i grafikę. Zaleca się przygotowywać opisy wyświetlane w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony, stosować wyróżnienia, pamiętać o podziale na akapity i właściwym sformatowaniu tekstu.

Źródło: Intellect.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska

Allegretto – chciałam zarażać ludzi pasją do muzyki

Jestem Muzykiem. Zawsze nim byłam. Jestem też Mamą. Od ośmiu lat! Tak się potoczyło, że od 3 lat jestem Mamą Samotną. A od 6 lat jestem też Przedsiębiorcą. Założyłam Autorską Szkołę Muzyki Allegretto we Wrocławiu. I właśnie o byciu Przedsiębiorczą Mamą Muzykiem, chcę Wam opowiedzieć - napisała do nas w swoim liście Urszula Polak z prośbą o pomoc, o wsparcie nie dla siebie, ale dla miejsca, które stworzyła, z wielką pasją i zaangażowaniem. Miejsca, w którym dzieci spotykają się z muzyką. Zobacz jak możesz wesprzeć Urszulę!
  • Listy do Redakcji - 09/07/2019
 dzieci na zajęciach w szkole muzycznej allegretto

Pasja do muzyki

Zakładając Allegretto przyświecał mi konkretny cel: chciałam zarażać ludzi pasją do muzyki, najlepiej już od samych narodzin. Bazowałam na nowatorskiej metodzie opartej o koncepcję Edwina Eliasa Gordona. Udało się wynająć małą salkę w prywatnym punkcie przedszkolnym, zorganizować ulotki, plakaty oraz reklamę na jednym z portali społecznościowych i tak się zaczęło.

Ruszyłam z 4 grupami dla dzieci od urodzenia do 3 roku życia, jedną grupą przedszkolną oraz 4 uczennicami gry na pianinie. Na tym etapie wszystkiego brakowało: uczniów, miejsca, a przede wszystkim finansowania. Mimo to, dawałam radę! Miałam ogromny zapał! Zaczęli pojawiać się uczniowie z polecenia, poczta pantoflowa zaczęła działać. Z czasem małych słuchaczy przybywało, zatrudniłam pierwszego pracownika, przeszkoliłam – śpiewaliśmy razem. Następnie zaczęłam organizować mini koncerty dla dzieci od 0 do 3 lat. Szło naprawdę nieźle.

Kiedy idzie nieźle, to czas na zmiany

Jest kilka rzeczy, których się nauczyłam, będąc Przedsiębiorcą. Oto jedna z nich. Kiedy idzie nieźle, znaczy, że czas na zmiany. Niektóre z nich jesteśmy w stanie przewidzieć, a inne totalnie nas zaskakują. Te drugie są zazwyczaj bardzo kosztowne pod każdym względem.

Więcej uczniów oznacza potrzebę większej sali, większej ilości wyspecjalizowanej kadry, a to wszystko oznacza większe nakłady finansowe. Jednocześnie, chcąc zapewnić synowi nowoczesną, alternatywną edukację, zdecydowałam się na otworzenie wraz z koleżanką wolnościowej szkoły podstawowej – Horyzonty Wyobraźni.

W tym celu wynajęłyśmy trzy duże sale. Dość szybko okazało się, że ta współpraca nie układa się i nasze drogi się rozeszły (Horyzonty nadal funkcjonują), a ja nie mogłam utrzymać tak dużych przestrzeni.

Nieszczęścia chodzą parami

W tym samym czasie kiedy Allegretto straciło lokal, moje małżeństwo legło w gruzach. Myślę, że dla każdej z Was byłoby to ciosem, trudnym do udźwignięcia. Ja – Przedsiębiorcza Mama Muzyk stanęłam na skraju rozpaczy. Za wszelką cenę chciałam ratować Allegretto, jakby nie patrzeć – moje drugie dziecko. Wydawałoby się, że znalezienie nowego lokalu w tak dużym i serdecznym miejscu, jakim jest Wrocław, nie stanowi najmniejszego problemu.

Szansa na rozwój

Oto kolejna rzecz, jaką nauczyło mnie prowadzenie własnego biznesu. W nieoczekiwanych zwrotach akcji, szukaj szansy na rozwój. Ostatecznie udało się wygrać wyścig z czasem i Allegretto otworzyło się zgodnie z moimi obietnicami sprzed ówczesnych wakacji. Wynajęłam starą willę na Karłowicach. Prawda jest taka, że nigdzie indziej nie chciano mieć szkoły muzycznej za sąsiada lub lokatora. Jak na tamte potrzeby, willa była w sam raz, ale wynajem drogi. Układ budynku, jego niezależność, pozwoliło znacznie rozszerzyć ofertę. To jednak wymagało sporych inwestycji, a zatem kredytów, a więc (jak część z Was już wie) stresów.

Ostatecznie odświeżyłam i przygotowałam do użytku trzy sale do nauki, dwie łazienki, sekretariat, kuchnię oraz przedpokój. Zakupiłam instrumenty, podręczniki i inne pomoce naukowe. Zatrudniłam pracowników i przeszkoliłam z koncepcji E.E. Gordona oraz z NVC (Nonviolent Communication). Wszystkie te działania z jednej strony kosztowały mnie olbrzymią ilość pracy i mocno nadszarpnęły moje zszargane nerwy. Z drugiej strony pozwoliły mi poradzić sobie z tym złym stanem psychicznym i uwierzyć we własne siły. Jako Przedsiębiorcy, jako Muzykowi, jako Matki.

Druga szansa

Obecnie odbieram kolejną lekcję. Dawanie drugiej szansy. Allegretto pod nowym adresem rozwinęło skrzydła! Mamy (nie sposób pisać dalej w liczbie pojedynczej :)) 250 dzieci pod opieką; prowadzimy zajęcia dla dzieci od urodzenia; uczymy grać na pianinie, wiolonczeli, skrzypcach i gitarze; stworzyliśmy dwa chóry dla dzieci przedszkolnych i starszych (które zdobywają nagrody!); uczymy dzieci o różnych schorzeniach, które nie mogłyby skorzystać z tradycyjnej edukacji muzycznej; przygotowujemy koncerty naszych wychowanków oraz koncerty dla maluszków co pół roku; w wakacje wyjeżdżamy na muzyczne kolonie; w weekendy szkolimy kadrę nauczycielską… Brzmi fantastycznie! I jest fantastyczne! I jestem dumna z każdego mojego wychowanka! Moja Szkoła napawa mnie dumą! Dla takich efektów wart był cały ten trud i stres!

Jednocześnie każdego dnia spotykają mnie (tu niestety wraca liczba pojedyncza) niby malutkie problemy: niezrozumienie zasady ciszy opiekuna podczas zajęć, wchodzenie w butach na teren szkoły, zatkane toalety i inne usterki, pretensje sąsiadów o źle zaparkowane auta, roszczenia rodziców na temat odrabiania zajęć niezgodnie z umową, nieopłacone zajęcia, rozstrojone instrumenty, choroby kadry, zmęczeni lub sfrustrowani uczniowie… Kamyczek do kamyczka, a nagle czuję się, jakbym dźwigała ciężki wór gruzu! Która kobieta tego nie zna? Mimo to, staram się zrozumieć każdą sytuację i zastanowić się zanim coś powiem. Zawsze szukam pojednania, zawsze daję drugą szansę, choć czasem nie jest łatwo! Dziś ja szukam drugiej szansy.

Proszę o Wasze zrozumienie i wsparcie:

https://zrzutka.pl/pkvdaj

Cała droga, którą pokonałam wraz z Allegretto, spowodowała zaciągnięcie olbrzymich długów. Czy można było postąpić inaczej, aby znaleźć się tu, gdzie jestem? Może. Może gdybym była Przedsiębiorczą Matką Ekonomistką, albo gdybym nie była Samotną Matką, albo gdybym nie była Matką?

Fakty są takie, że miesięczne raty zobowiązań sięgają 7 tysięcy złotych. Sami nie wydostaniemy się ze spirali kredytów, które umożliwiły mi stworzenie tego wyjątkowego miejsca. Bez tych rat, szkoła jest rentowna. Z nimi zatonie, a wraz z nią ja – Przedsiębiorcza Mama Muzyk.

Zdjęcie: archiwum Urszuli Polak

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail