Czego szukasz

Wracać czy nie wracać? Mamy Wracamy!

Właśnie dzisiaj, tj. 22 kwietnia br., do księgarń w całej Polsce trafiła książka Marty Waszczuk pt. „Mamy Wracamy” wydana przez Wydawnictwo Mamania. Martę poznaliście już jako inicjatorkę Klubów Przedsiębiorczych Mam, o których wielokrotnie pisaliśmy na łamach naszego portalu. O czym pisze w swojej książce? Jakie są kulisy jej powstania? Czy „wacikowość” biznesów prowadzonych przez mamy to coś złego? Nasz portal objął książkę swoim patronatem!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 22/04/2015

Marto, skąd pomysł na książkę „Mamy Wracamy”?

Pomysł na książkę „Mamy wracamy” pochodzi od Ani Zdrojewskiej-Żywieckiej, szefowej wydawnictwa Mamania. Ania szukała osoby, która mogłaby napisać taką książkę i poprzez Klub Przedsiębiorczych Mam i mojego bloga trafiła do mnie. 

Dla kogo jest ta książka i o czym w niej piszesz?

„Mamy wracamy” to książka dla mam małych dzieci, które chcą wrócić do aktywności zawodowej, swoich planów i rozwoju osobistego. To propozycja zarówno dla tych kobiet, które nie mają jeszcze pomysłu na siebie, jak i dla tych, które mają pomysł, ale nie wiedzą jak się zabrać za jego realizację. 

Pierwsza część książki ma charakter coachingowy – zawiera wiele ćwiczeń pomagających określić swój cel zawodowy, priorytety i plan działania. Druga część przypomina menu, z którego można wybrać sposób na pracę, który najbardziej odpowiada naszym preferencjom. Opisuję tam 23 ścieżki, zaczynając od pracy na etacie, poprzez freelancing, własną firmę i wiele więcej. Trzecia część książki zawiera 16 praktycznych wskazówek ułatwiający powrót do pracy i pozostanie przy zdrowych zmysłach ;-).

Miałam okazję ją recenzować, więc wiem jak bardzo jest obszerna. Długo nad nią pracowałaś?

Pracowałam nad książką  półtora roku. Pewnie trwałoby to dłużej, gdyby nie narodziny mojej najmłodszej córki. Termin porodu ustawiłam sobie jako nieprzekraczalną granicę.

Wiele miejsca poświęcasz w swojej książce zakłądaniu firmy, powiedz czy wiele mam, które znasz chce założyć własną firmę?

Tak, to dosyć częste wśród mam, które spotykam, szczególnie w Klubie Przedsiębiorczych Mam, bo to społeczność, która przyciąga aktywne mamy szukające sposobu na łączenie pracy i macierzyństwa.

Co doradzasz wtedy mamom?  

Doradzam im testowanie swoich pomysłów wśród potencjalnych klientów, jeszcze przed założeniem firmy. Można to zrobić na przykład rozmawiając z takimi osobami, prezentując swoją ofertę. Wystarczy kilka rozmów żeby wiedzieć, czy rzeczywiście trafiłyśmy w potrzeby rynku. 

Zapewne współpracujesz też z mamami, które prowadzą firmy, czego najbardziej im brakuje? Czego potrzebują?

Mamy prowadzące firmy najbardziej potrzebują czasu na zrobienie wszystkiego, co mają do zrobienia. A oprócz tego fachowej, praktycznej wiedzy jak prowadzić firmę i zarabiać. I pomysłów na długofalowy rozwój firmy.

Spotkałaś się z pojęciem „wacikowości” biznesów mamowych? Czy to rzeczywiście jest problem? Czy często mamowe biznesy są wacikowe? I czy to źle?

Spotkałam się z tym, że wiele biznesów mam jest na niedużą skalę. Według mnie to nie jest źle, bo czasem wynika to z potrzeby bycia aktywną i robienia czegoś swojego niż zarabianie milionów. Prowadzenie swojej firmy może dawać satysfakcję niezależnie od jej wielkości.

A jakie masz teraz plany? Kiedy książka jest już w księgarniach, co dalej?

W najbliższym czasie będę spotykać się z czytelniczkami w wielu miastach w Polsce. A oprócz tego organizuję Forum Przedsiębiorczych Mam, które odbędzie się 14 maja tego roku w Warszawie.  To konferencja dla aktywnych mam inspirująca do działania. Relacja z Forum Przedsiębiorczych Mam będzie dostępna na żywo także on-line, aby mamy w całej Polsce mogły ją zobaczyć.

Nasz portal objął forum swoim patronatem, więc wkrótce nasze Czytelniczki poznają wszelkie szczegóły. Już teraz zapraszamy!

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Rozmawiała Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, redakcja mamopracuj.pl
Zdjęcie: Agata Aleksandrowicz

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

W ProService Finteco pracujemy jako zespół i wspieramy się wzajemnie

„Kto chce - szuka sposobu, kto nie chce - szuka powodu” - ten aforyzm Żeromskiego idealnie oddaje nastawienie Emilii do działania! Emilia Guz, zaczynała jako pracownik operacyjny w firmie, dzisiaj członkini Zarządu ds. Obsługi Klienta w ProService Finteco, a prywatnie mama! W specjalnym wywiadzie dla nas zdradza co jej osobiście pomogło pogodzić karierę zawodową z życiem rodzinnym oraz jak firma wspiera swoich pracowników na różnych etapach ich życia osobistego. A może chcesz dołączyć do Zespołu ProService?
  • Anna Łabno - Kucharska - 11/08/2018
biuro firmy ProService Finteco

Emilio, jesteś związana z ProService Finteco właściwie od początku swojej drogi zawodowej. Nieczęsto spotyka się takie historie. Co takiego ma ProService Finteco, czego nie mają inne firmy, że Pracownik chce rozwijać się właśnie tutaj?

To, co ja cenię najbardziej, to wielozadaniowość i atmosfera. Pracujemy jako zespół, wspieramy się wzajemnie i pomagamy – nie ma w naszej organizacji niezdrowej rywalizacji. Wszyscy niezależnie od stanowiska pracujemy dla naszych Klientów. Każda rola jest tak samo ważna. Każdego dnia nasz wysiłek przyczynia się do pozytywnego zakończenia dnia operacyjnego. Różnorodność zadań z jakimi można się spotkać w naszej firmie daje ogromną szansę rozwoju zarówno zawodowego, jak i osobistego, kształtuje charakter młodych osób i wzmacnia osoby już doświadczone.  

Twoja ścieżka kariery na pewno jest inspiracją dla wielu kobiet. Rozpoczęłaś przygodę z ProService od podjęcia pracy na stanowisku operacyjnym. Dzisiaj zasiadasz w Zarządzie Spółki. Opowiedz nam więcej o tym, jak zdobywałaś doświadczenia.

Pracę rozpoczęłam jako bardzo młoda osoba, szukająca po maturze ścieżki dla siebie. Od zawsze wiedziałam, że chcę pracować z ludźmi i kreować nowe rozwiązania. Taka szansa pojawiła się w ProService. Interesowały mnie różne zadania, dlatego kiedy tylko pojawiała się możliwość wzięcia udziału w nowym projekcie, od razu zgłaszałam moją gotowość. Wytrwale poszerzałam wiedzę o procesach i nabierałam doświadczenia. Pracowałam w zespołach operacyjnych, a następnie poprosiłam o przeniesienie do obszaru związanego z obsługą Klienta. Tam docelowo powierzono mi zarządzanie Departamentem Klienta Strategicznego.

Głęboko wierzę, że realizacja naszych marzeń i planów zależy od nas i chęci wykorzystania wyzwań jako szans na rozwój. Dlatego tak dobrze definiuje mnie aforyzm Stefana Żeromskiego: „Kto chce – szuka sposobu, kto nie chce – szuka powodu”. W ten sposób trafiłam do Zarządu Spółki, gdzie pierwotnie odpowiadałam za obszar Sprzedaży, a obecnie za obszar Operacji i Relacji z Klientami.

Sukces zawodowy świetnie łączysz z etatem mamy. Jaka jest Twoja recepta? Z pewnością to zasługa Twoich umiejętności. Jednak ciekawi mnie, czy odczuwałaś wsparcie ze strony firmy?

Moja recepta to po prostu dobra organizacja. Żadne szkolenie nie nauczy nas zarządzania sobą w czasie tak dobrze jak dzieci 😉 Ważny jest cykl dnia i dostosowanie się do rytmu naszych pociech. Szukamy rozwiązań, które ułatwią nam opiekę nad dziećmi i pozwolą też kontynuować nasze pasje.
W praktyce uczymy się dobrej organizacji życia prywatnego, a potem przekładamy doświadczenia na życie zawodowe.

W zakresie pogodzenia pracy z życiem rodzinnym zrozumienie pracodawcy jest tu nieocenione i tego doświadczałam w ProService. Zdarzyło mi się także zabrać dzieci do pracy. Mamy ruchome godziny rozpoczynania pracy – zwykle między 8:00 a 10:00, a na prośbę Pracownika często jesteśmy w stanie dopasować grafik. Poza elastycznym podejściem do godzin pracy ProService oferuje także wiele dodatkowych inicjatyw wspierających rodzinę. Moje dziewczynki uwielbiają spotkania świąteczne w ProService, gdzie spotykają się z dziećmi innych Pracowników. W zależności od pory roku wspólnie dekorujemy pisanki albo pierniki. Co roku mamy konkurs na kartkę świąteczną, w którym biorą udział dzieci. Każdy nowy potomek naszych Pracowników witany jest upominkiem a kobiety, po urlopach związanych z opieką nad dzieckiem, bez przeszkód mogą wrócić w niepełnym wymiarze godzin. Coraz częściej zauważamy, że rodzice dzielą się opieką w ramach zwolnienia lekarskiego, a jeden z naszych tatusiów zdecydował się również na ponad roczny urlop wychowawczy.

O, to bardzo dobre wiadomości! Natomiast ponad 50% zatrudnionych Pracowników to kobiety. Z naszych obserwacji wynika, że to właśnie kobiety, częściej niż mężczyźni zostają z dzieckiem w domu, aby móc się nim opiekować. Na jakie wsparcie mogą liczyć pracownice, które zostały mamami?

Już same nasze oferty dotyczące pracy kierujemy również do mam. Mamy świadomość, że posiadają one wiele cennych kompetencji i zdolności, które są ważne dla pracodawcy. Wiemy, że powrót na rynek pracy często nie jest łatwy, dlatego nasza firma oferuje zatrudnienie i warunki, które zapewnią bezpieczną i przyjazną pracę. Wiele mam korzysta z elastycznych grafików pracy. Doceniany jest również bardzo mocno fakt, że pracujemy od poniedziałku do piątku, więc weekendy są zarezerwowane tylko dla rodzinyPracownicy bardzo doceniają nasz pakiet benefitów, w tym atrakcyjną opiekę medyczną, możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego i zniżki na usługi stomatologiczne, a przy wyleczeniu wszystkich zębów te usługi są bezpłatne.

Z jakich jeszcze benefitów mogą skorzystać Pracownicy ProService Finteco?

Pracownicy ProService Finteco mają zapewnioną prywatną opiekę medyczną dla nich oraz ich rodzin z gwarancją dostępności terminów oraz z dostępem do specjalistów, wizytami domowymi, a także zniżką 50% na usługi stomatologiczne w ramach abonamentu. Część z nich korzysta również z ubezpieczenia grupowego. Oferujemy dofinansowanie do karty na zajęcia sportowo-rekreacyjne dla rodziców i dzieci, dofinansowanie do wyjazdów, zakupów sportowych, a także dopłatę do nauki języka angielskiego, która odbywa się w naszej siedzibie.

Pracownicy, którzy zostają rodzicami, otrzymują prezent firmowy. Jesteśmy również w stałym kontakcie z tymi Pracownikami, którzy zdecydowali się na urlop związany z opieką nad dzieckiem. W naszej firmie odbywają się warsztaty prowadzone np. w ramach Dni Zdrowia, gdzie można pogłębić wiedzę na temat profilaktyki zdrowia i działań zdrowotnych. Obchodzimy nasze święta, jak np. Dzień ProSernika, kiedy można upiec sernik i poczęstować Koleżanki i Kolegów. Rodzice bardzo doceniają Dni dla Rodziny w naszej Firmie. W ciągu roku staramy się organizować konkursy z nagrodami dla Pracowników i ich Dzieci.

I właśnie między innymi ze względu na takie wsparcie dla Pracowników ProService Finteco jest w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie. To duże wyróżnienie! Domyślam się, że poza konkretnymi kompetencjami poszukujecie osób, które będą pasować do sporego już zespołu. Kogo zapraszacie do współpracy? Jakie cechy Kandydatów są dla Was ważne?

W codziennej pracy bardzo mocno podkreślamy nasze wartości: pasję, rozwój i orientację na Klienta. Jesteśmy PRO. Stawiamy na przyjazną atmosferę, wzajemny szacunek, dzielenie się wiedzą i pomysłami, a także możliwość uczestniczenia w realizacji ciekawych projektów. W naszej Firmie panuje przyjazna, partnerska atmosfera. Bez względu na staż pracy czy stanowisko wszyscy mówimy do siebie po imieniu. Stawiamy na osoby zaangażowane, otwarte, odpowiedzialne, nastawione na współpracę, proaktywne i innowacyjne, które chcą się rozwijać i angażować w życie naszej Firmy oraz dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi. W przypadku większości stanowisk nie wymagamy znajomości języka angielskiego.

Jak zatem poszukujecie Pracowników? Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej korzystacie?

Nasza Firma cały czas się rozwija i skupia się na poszukiwaniu talentów. Oferta, jaką mamy może być atrakcyjna zarówno dla osób, które dopiero zaczynają budować swoją karierę zawodową, dla specjalistów, a także dla osób, które posiadają doświadczenie w zarządzaniu zespołem. W ProService korzystamy z dwóch głównych ścieżek rekrutacji: wewnętrznej i zewnętrznej. Rekrutacja wewnętrzna daje naszym Pracownikom możliwość nie tylko awansu, ale także rozwoju, wejścia w nowe obszary i odpowiedzialności. Dlatego też w większości procesów rekrutacyjnych najpierw stawiamy na Kandydatów wewnętrznych, a dopiero później wspieramy się rekrutacją zewnętrzną.

Chętnie korzystamy także z rekomendacji naszych Pracowników i ich znajomych, a w wybranych rekrutacjach uruchamiamy specjalny program „Polecony-Zatrudniony” – jeśli nasz Pracownik poleci Kandydata, który zostanie zatrudniony po okresie próbnym, Pracownik otrzyma bonus finansowy. W przypadku rekrutacji zewnętrznych wszystkie nasze ogłoszenia można znaleźć na czołowych portalach rekrutacyjnych, w tym na mamopracuj.pl.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w ProService Finteco?

Proces rekrutacji jest uzależniony od tego, do którego zespołu pozyskujemy Pracownika. Po wstępnej selekcji przesłanych aplikacji i rozmowie telefonicznej, Kandydat jest zapraszany na rozmowę rekrutacyjną prowadzoną przez Menedżerów Zespołów lub Pracownika HR. Rozmowy rekrutacyjne opieramy o wywiad behawioralny i kompetencyjny. W większości przypadków Kandydaci mogą zostać poproszeni o rozwiązanie testu merytorycznego, weryfikującego poziom wiedzy i umiejętności. Czasami będzie to case study lub sprawdzenie znajomości narzędzi informatycznych. W wybranych rekrutacjach korzystamy z metody Assessment Center.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak wygląda dobry proces rekrutacyjny? Sprawdź >>> 

A czy możesz powiedzieć na co mogą liczyć nowo zatrudnione osoby? Jak w firmie dba się o to, żeby Nowy Pracownik szybko mógł odnaleźć się w nowym, zawodowym środowisku? Często jest to temat, który bardzo interesuje nasze Czytelniczki.

Po ustaleniu warunków zatrudnienia, nowy Pracownik zostaje zaproszony na Welcome Day, który składa się z zaplanowanych szkoleń. Dzięki nim nowe Koleżanki i Koledzy lepiej poznają naszą firmę oraz obowiązujące w niej procedury. Nowi Pracownicy są wspierani przez Zespół Szkoleń i/lub przez dedykowaną osobę, tzw. Starszą Siostrę/Starszego Brata, czyli swojego Mentora, którego zadaniem jest dbałość o efektywne i przyjazne wdrożenie Nowego Pracownika. Stawiamy na przyjazną atmosferę, wzajemny szacunek, dzielenie się wiedzą i pomysłami, a także możliwość uczestniczenia w realizacji ciekawych projektów. W naszej Firmie panuje przyjazna, partnerska atmosfera i wiele można się nauczyć.

Czy jest jakaś myśl lub informacja, którą chciałabyś przekazać Czytelniczkom – mamom, które chciałyby aplikować do ProService Finteco?

Zdecydowanie tak! Mówiąc językiem mojej 11-letniej córki: ProService jest spoko, bo to miejsce, w którym pracują naprawdę fajni ludzie☺. Jeśli chciałybyście zdobyć pierwsze doświadczenia w obszarze finansowym lub ugruntować swoje doświadczenie, a dodatkowo lubicie różnorodność i wyzwania, to serdecznie zapraszam do naszej Firmy! Mam nadzieję, że którąś z Czytelniczek będę miała okazję poznać osobiście 😉

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Jeśli szukasz pracy, sprawdź pełny profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie oraz najnowsze oferty pracy >>>

Zobacz także, co wydarzyło się po Dniu Otwartym dla Mam w ProService Finteco >>>

A czy wiesz jakie są kompetencje przyszłości? Poznaj siedem kluczowych. Które już posiadasz? >>>

Zdjęcia: własność ProService Finteco

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

„Superkoderki” – osiągnęły sukces w świecie zdominowanym przez programistów!

Książka "Superkoderki" to prawdziwa historia dwóch niesamowitych nastolatek. Spotkały się na letnim kursie Girl Who Code, wspólnie stworzyły grę przełamującą tabu i... osiągnęły sukces. Dotarły do potężnych start-upów i firm technologicznych. Dziewczyny jednak nie poprzestały na tym - teraz chcą dzielić się swoimi doświadczeniami, ukazać tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata!
  • Agnieszka Kumorek - 10/08/2018
Książka Superkoderki, dwie dziewczyny siedzące przed laptopem

Odkryły, że w informatyce drzemie duży potencjał, że może inspirować i zmieniać życie…

Andrea Gonzales i Sophie Houser to dwie uzdolnione nastolatki i autorki książki „Superkoderki”.

Poznały się na letnim kursie dla dziewczyn – Girls Who Code. Codziennie, przez siedem godzin, spędzały czas na nauce podstaw programowania. Odkryły, że w informatyce drzemie duży potencjał, że może inspirować i zmieniać życie…

..w końcu ich zmieniła!

Andrea i Sophie stworzyły zgrany duet. Ich wspólnym projektem końcowym była gra wideo – Tampon Run, która miała obalić tabu, dotyczące menstruacji. Umieszczona w sieci gra bardzo szybko zyskała popularność na całym świecie.

„Pragniemy, żeby wszystkie dziewczyny na świecie wiedziały, że mogą być tym, kim chcą(…)”

Dziewczyny obecnie studiują. Sukces gry sprawił, że mogły dotrzeć do najpotężniejszych start-upów i firm technologicznych. Dla nich jednak to coś więcej niż tylko technologia  – Andrea i Sophie chcą dzielić się swoimi doświadczeniami, opowiadać o możliwościach i korzyściach jakie daje odkrycie własnej drogi i kreatywności.

Gra oraz ich poświęcenie w inspirowaniu młodych kobiet zostały docenione i pokazane m.in. przez CNN, „Teen Vogue”, Jezebel i program Today.

A w swojej książce „Superkoderki”, która będzie miała premierę już 22 sierpnia tego roku, piszą:

„Popularność gry skłoniła nas do wielu refleksji i podsumowań. Zastanawiałyśmy się, jaki wpływ miała na nasze życie. Ale też nad tym, jak zmieniała się w produkt i jak wpłynęła na społeczeństwo. Choć ciągle nie mogłyśmy uwierzyć, że zaszłyśmy tak daleko, to jednak już wiedziałyśmy, że chcemy się podzielić naszą historią.

Pragniemy, żeby wszystkie dziewczyny na świecie wiedziały, że mogą być tym, kim chcą, i robić wszystko, czego tylko zapragną. Ponieważ wszystko jest możliwe. Naprawdę. Spójrzcie tylko na nas!”

Superkoderki osiągnęły sukces!

książka SuperkoderkiKsiążka zwiera także dodatek wprowadzający w świat programowania!

Premiera: 22.08.2018 r.

Autorki: Andrea „Andy” Gonzales i Sophie Houser

Tytuł oryginału: Girl Code

Przekład: Paulina Broma

Wydawnictwo: CZARNA OWCA

Zdjęcie główne artykułu: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbatki w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail