Czego szukasz

Znamy laureatki Lady Business Awards 2017!

24 listopada 2017 podczas inauguracji działalności Lady Business Club Business Women Foundation poznaliśmy laureatki I edycji Plebiscytu Lady Business Awards. Honorową nagrodę za całokształt działalności biznesowej odebrała Jaga Hupało. Fundacja przyznała tytuł Lady Business również 6 wybitnym kobietom biznesu.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 07/12/2017
Laureatki Plebiscytu Lady Business Awards

Lady Business Awards jest dedykowana kobietom biznesu, które swoją działalnością zawodową i życiową postawą wyróżniają się w świecie polskiego biznesu.

24 listopada 2017 odbyła się inauguracja działalności fundacji, która powstała na bazie istniejącego od 2011 r. ogólnopolskiego kobiecego klubu kobiet biznesu Lady Business Club. Uroczystość połączona była z ogłoszeniem wyników pierwszej edycji Plebiscytu.

Każda kobieta, która spełniła kilka warunków, m.in. nieprzerwanie od 15 lat zarządza firmą, tworzy miejsca pracy, może pochwalić się osiągnięciami na polu zawodowym i nieposzlakowaną opinią, a także angażuje się w działalność charytatywną, mogła wziąć udział w Plebiscycie. Zgłoszenia były przyjmowane do 31 października na stronie www.ladybusinessawards.pl.

Kandydatki oceniała Kapituła złożona z wybitnych, doświadczonych kobiet biznesu oraz ekspertek, m.in.: Halina Zawadzka – projektantka mody i właścicielka marki Hexeline, Stanisława Missala – właścicielka marki Quality Missala, Irena Kurdziel – prezes Grupa Kotrak.

Spośród kandydatek wyłoniono 6 laureatek, a Fundacja postanowiła przyznać jedną nagrodę honorową.

Laureatki Lady Business Awards 2017

Jirina Nowakowska, Tap & Jazz Dance – za odwagę wprowadzenia do Polski sztuki stepowania, udział w tworzeniu topowych show tanecznych w Polsce i od 25 lat zarażania innych tą techniką tańca.

Anna Pestilenz, Hotel Szafir w Jastrzębiej Górze, za przepiękną działalność charytatywną i społeczną wspierającą potrzebujących oraz budowanie pozycji właścicielki firmy poprzez wszystkie szczeble kariery w branży hotelarskiej.

Irena Przyborowska, Agencja Ochrony Feniks w Ostródzie i Klinika Urody Feniks w Warszawie i w Ostródzie – za odwagę i siłę w zarządzaniu 300 pracownikami, jednocześnie wspieranie osób niepełnosprawnych. Dodatkowo za kontynuowanie pomysłu na biznes i marzeń córki.

Marta Rudzińska, Jars Sp. z o.o. – za zbudowanie firmy, która od 15 lat bada polską żywność i polskie środowisko w polskich laboratoriach oraz odpowiedzialność zatrudniania 250 pracowników.

Anna Szczęśniak, Szczęśniak Pojazdy Specjalne – za stworzenie marki jednego z czołowych producentów pojazdów specjalnych w branży motoryzacyjnej, która zdominowana jest przez mężczyzn oraz dbanie o bezpieczeństwo kraju poprzez społeczne działania.

Magdalena Wontek, Zespół Szkół Prywatnych Twoja przyszłość i AKademicki Zespół Szkół Prywatnych – za edukację przyszłych pokoleń, i nieprzerwanie od 23 lat owocne zarządzanie placówkami oświatowymi w zgodzie ze zmieniającymi się ustawami.

Honorowa statuetka Lady Business 2017

Jaga Hupało, kreatorka fryzur, właścicielka firmy Jaga Hupało Born to Create otrzymała honorową nagrodę.

– To idealny przykład kobiety, która połączyła działalność artystyczną, sztukę oraz modę z działalnością biznesową. Ambasadorka promująca przedsiębiorczość Polskich kobiet poza granicami kraju. Otrzymuje honorową nagrodę Lady Business 2017 za odwagę bycia sobą, trzymania się swojego stylu pracy i wizerunku oraz rozwój i kształcenie młodych ludzi i dawanie im przestrzeni w rozwoju ich talentów – brzmiało uzasadnienie Kapituły.

Wszystkie Laureatki otrzymały unikalne, kryształowe statuetki wykonane w Krosno Design, które są wyrazem połączenia kobiecej siły i delikatności. Zwyciężczynie zostały również Honorowymi członkiniami klubu Lady Business Club.

– Wygrana to prestiżowe podsumowanie działalności, ale też inspiracja do zmian oraz rozwoju swojego biznesu. A przede wszystkim szansa stania się inspiracją dla innych kobiet – mówiła Emilia Bartosiewicz.

Podczas uroczystości Fundacja Lady Business Club Business Women Foundation przedstawiła misję i ideę działalności oraz swoje plany i projekty na najbliższą przyszłość. Fundacja postawiła sobie za cel promocję polskich firm w kraju i na świecie, m.in. nawiązując współpracę z zagranicznymi klubami biznesowymi i realizując projekt Tell Your Story, prezentujący ciekawe historie kobiet biznesu. Organizacja będzie prowadziła również działalność edukacyjną m.in. poprzez otwarte warsztaty dla właścicielek firm pod hasłem “Make Your Business Better”.

Zdjęcie: Ela Chabierska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail