Czego szukasz

Zarabianie przez internet, czyli praca z domu

Zarabianie przez internet to coraz bardziej rozpowszechnione zjawisko – z roku na rok przybywa freelancerów, czyli tzw. wolnych strzelców pracujących zdalnie. Zastanawiasz się, czy praca w domu jest dla Ciebie? Przedstawiamy wady i zalety tego rozwiązania. Jakie branże zapewniają największe szanse na osiągnięcie sukcesu?

  • Dominika Kamińska - 18/04/2018

Jak zarabiać przez internet?

Masz dość swojej pracy i chcesz coś zmienić? Zależy Ci na większej swobodzie, uzyskaniu niezależności finansowej i możliwości realizowania własnych pasji? Jeżeli masz w sobie odrobinę samodyscypliny i nie potrzebujesz mieć nad sobą szefa, żeby się zmobilizować, praca w domu może okazać się idealnym rozwiązaniem.

W jaki sposób odbywa się zarabianie przez internet? Najczęściej polega to np. na angażowaniu się w różnego rodzaju programy partnerskie, współpracę z sieciami afiliacyjnymi, czy zarabianie na bogu lub własnej stronie internetowej.

Na rynku istnieje już wiele sieci, które umożliwiają partnerom zarabianie na promowaniu produktów lub usług – Tradedoubler, Awin czy Tradetracker. Najbardziej dochodowe okazują się usługi bankowe – założenie lokaty czy konta osobistego zapewnia wysoką prowizję.

Wiele osób decyduje się również na promowanie odzieży, kosmetyków, artykułów dla dzieci, książek czy ofert turystycznych. Największe przychody mogą osiągnąć osoby posiadające popularne blogi i strony internetowe, a także fanpage o dużym zasięgu.

To oczywiście nie wszystko – praca w domu daje duże możliwości również osobom wykonującym wolne zawody, np. programistom, grafikom komputerowym, copywriterom czy popularnym ostatnio wirtualnym asystentkom. Na najwyższe wynagrodzenie mogą liczyć przedstawiciele sektora IT, a także graficy, ale na rynku jest też sporo zleceń dla osób o lekkim piórze czy potrafiących zorganizować kalendarz i umawiać spotkania.

Praca w domu nie dla każdego

Zarabianie przez internet jest z pewnością bardzo wygodne – nie trzeba wychodzić z domu, a zawodowe obowiązki można wypełniać siedząc w piżamie przy kubku kawy. Odpadają też koszty związane z dojazdem do pracy, nie traci się również czasu na stanie w korkach.

Wiele osób docenia ponadto dużą elastyczność tej formy pracy, możliwość połączenia jej z podróżowaniem po świecie (trend digital nomad).

Możliwość wykonywania obowiązków zawodowych z domu to bardzo kusząca propozycja, jednak nie każdy sprawdzi się w tej roli. To, co dla wielu osób będzie zaletą, dla innych może okazać się poważną wadą.

Według badań przeprowadzonych przez Bank Światowy praca w domu może narażać na wykluczenie społeczne. Nie jest to też idealne rozwiązanie dla osób, które mają problemy z samodyscypliną i nie mogą skoncentrować się na wykonywaniu obowiązków ze względu na rozmaite czynniki rozpraszające.

Wielu pracowników potrzebuje mieć nad sobą szefa, który będzie kontrolował ich postępy. Z pewnością najlepiej poradzą sobie osoby zorientowane na cel, które są skoncentrowane na zadaniu i konsekwentnie je realizują.

Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda zarabianie przez internet? Zachęcamy do przeczytania praktycznych informacji o pracy w domu na stronie www.make-cash.pl.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska
Podyskutuj

Rekrutacja online. Jak się do niej przygotować?

Teraz, aby wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej, nie musimy wychodzić z domu. Większość spotkań odbywa się lub już wkrótce będzie odbywała się online. Dla wielu z nas to nowość, która budzi niepewność, być może lęk. Podpowiadamy, jak oswoić strach i dobrze przygotować się do tego wyzwania.
  • Natalia Gozdowska - 24/03/2020
młoda kobieta w trakcie rekrutacji online

Rekrutacja online

Przez ostatnie dni każda z nas szuka sobie miejsca w nowej rzeczywistości – z dziećmi na pokładzie, zdalną nauką i partnerem pracującym w drugim pokoju. Jednak hasło “Mamo Pracuj – jeśli chcesz” pozostaje wciąż aktualne!

Projekty rekrutacyjne w firmach wciąż się toczą, pomimo zamkniętych biur. Teraz, aby wziąć udział w rozmowie nie musimy wychodzić z domu. Większość spotkań odbywa się lub już wkrótce będzie odbywała się online.
Dla wielu z nas to nowość, która budzi niepewność, być może lęk. Podpowiadamy, jak oswoić strach i dobrze przygotować się do tego wyzwania.

Narzędzie komunikacji

  • Upewnij się, za pomocą jakiego narzędzia rekruter się z Tobą połączy. Najbardziej popularne to Skype, Zoom, Messenger, Teams. Jeśli jeszcze nie masz tego narzędzia w komputerze, warto je zainstalować wcześniej, żeby uniknąć stresujących sytuacji. Sprawdź, czy działa Ci dobrze Internet, kamera i głos. Jeśli do tej pory nie miałaś kontaktu z taką formą komunikacji – poćwicz. Możesz przetestować rozmowę, dzwoniąc do paru znajomych.
  • Jak już masz profil na Skype czy Messenger – sprawdź swoje zdjęcie, nazwę – powinny wyglądać i brzmieć profesjonalnie.
  • Wyszukaj i dodaj wcześniej swojego rozmówcę do kontaktów.
  • Na wszelki wypadek poproś o numer telefonu aby mieć alternatywę w przypadku problemów technicznych.

Przygotuj się

  • Warto być dobrze przygotowanym – znajdź w Internecie stronę firmy, do której aplikujesz. Poczytaj, czym się zajmuje, jak wygląda jej podejście do pracowników, czy realizuje działania społeczne? Sprawdź profil firmy w mediach społecznościowych.
  • Jeśli dawno nie zaglądałaś na LinkedIn – sprawdź, jak wygląda na nim Twój profil – czy jest przejrzysty, uzupełniony o najnowsze informacje, pasujące do stanowiska, którego szukasz?
  • Przypomnij sobie swoje doświadczenia zawodowe, pomyśl, co mogłoby być w nich najważniejsze dla rekrutera, czym mogłabyś się pochwalić. Jeśli Twoje CV zawiera luki, niespójności – przemyśl, jak odpowiedzieć na pytania na ten temat. Być może od paru lat masz przerwę związaną z macierzyństwem? Zastanów się, jak dobrze o niej opowiedzieć, jeśli rozmówca o to zapyta. Może doświadczyłaś czegoś wyjątkowego, rozwijałaś się w jakimś kierunku? Nauczyłaś czegoś, co może przydać się przyszłemu pracodawcy (np. dobrej organizacji, planowania)?
  • Przeczytaj jeszcze raz ogłoszenie o pracę – każdy z punktów, dotyczących wymaganego doświadczenia to wskazówka, o co będzie pytał rekruter. Jeśli wymagane jest np. zarządzanie projektami – przypomnij sobie, co konkretnie możesz opowiedzieć o swoich kompetencjach w tym obszarze.
  • Rekruter pyta nie tylko o sprawy zawodowe – jeśli w CV wpisujesz swoje hobby, możesz spodziewać się rozmowy również na ten temat. 🙂

Przestrzeń do rozmowy

  • Znajdź spokojne miejsce w domu. Wiem, że w obecnej sytuacji, może być trudno zorganizować sobie taką przestrzeń, ale poproś partnera o wsparcie, porozmawiaj wcześniej z dziećmi, jak ważna jest dla Ciebie ta rozmowa. Zadbaj o to, by mogła być przeprowadzona w czasie, gdy dzieci nie są głodne, zmęczone, senne, a Twój partner ma przerwę w pracy.
  • Spójrz za siebie – miejsce, w którym jesteś powinno mieć neutralne tło.
  • Nawet jeśli rekruter nie widzi Cię w całości na żywo – zadbaj o ubranie adekwatne do stanowiska, o które się ubiegasz.
  • Jeśli to możliwe, postaraj się “wyłączyć” z życia rodzinnego 20 minut wcześniej. Skup się. Zrób parę spokojnych oddechów. Jeśli czujesz, że bardzo się denerwujesz, wykonaj następujące ćwiczenie – przez 5 minut “skanuj” w myślach swoje ciało – pomyśl gdzie jest najbardziej napięte. “Zajrzyj” do swojej głowy, barków, żołądka, pleców. Następnie napinaj te miejsca maksymalnie jak możesz i rozluźniaj. Nie przywiązuj się do myśli, które przychodzą w tym czasie do Twojej głowy, po prostu daj im przepływać. Skup się na swoim ciele.
  • Jeśli pomaga Ci sport – może spróbujesz tego dnia rano pobiegać lub poćwiczyć?

W trakcie spotkania

  • Zaloguj się przynajmniej 10 minut wcześniej, bądź gotowa do rozmowy, gdy przyjdzie czas połączenia.
  • Uśmiechnij się oraz skup na kamerze i na rozmówcy. Staraj się nie patrzeć na siebie w okienku w rogu ekranu ani na wszystko, co dzieje się dookoła, w pokoju, w którym przebywasz. Nie przeglądaj stron internetowych ani notatek. Jeśli czegoś nie wiesz – improwizuj. Najważniejsze jest bycie naturalnym i otwartym.
  • Pamiętaj o komunikacji niewerbalnej, tonie głosu i artykulacji – podczas rozmowy online te aspekty są jeszcze ważniejsze, niż na żywo!
  • Jeśli cokolwiek się dzieje z połączeniem – od razu o tym wspomnij. W razie awarii, skorzystaj z czatu albo z telefonu.
  • Zawsze możesz spytać o to, kiedy możesz spodziewać się informacji zwrotnej oraz jaki czas przewidziany jest na proces rekrutacyjny.

Po rozmowie warto napisać do osoby rekrutującej wiadomość mailową i podziękować za spotkanie. To miły gest, który ma ogromną siłę. 🙂

Zastanów się też, jak przebiegła Wasza rozmowa – co poszło dobrze, a co można poprawić w przyszłości. Potraktuj to jako ciekawe doświadczenie – niezależnie od wyniku.

Trzymam kciuki za Wasze zdalne rekrutacje! 🙂

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Pisze, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują :)

Obalamy mity na temat pracy doradcy ubezpieczeniowego – bezpłatny webinar

Szukasz elastycznej pracy? Potrzebujesz niezależności? Weź udział w naszym webinarze i dowiedz się jak wygląda praca doradcy ubezpieczeniowego od kuchni! To idealna okazja aby zapytać o wszystko co jest dla Ciebie ważne! A może właśnie to będzie idealne rozwiązanie dla Ciebie? Zapisz się już dziś!
  • Agnieszka Kaczanowska - 22/03/2020
Uśmiechnięta kobieta - zapraszamy na webinar!

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze pt. „Doradca Ubezpieczeniowy. Obalamy Mity” już 31 marca br. o godzinie 20:30!

Będziemy rozmawiać o tym, dlaczego doradcy tak cenią sobie swoją pracę, jak udaje się im zachować work life balance. A także jak rozwijają swoją karierę, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć i jak firma wspiera swoich doradców! Chcemy obalić największe mity związane z pracą w ubezpieczeniach.

Tak zapisuję się na webinar!

Wspólnie z naszymi gośćmi poszukamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  1. Jak zdobywać klientów?
  2. Czy bycie na własnej działalności się opłaca?
  3. Czy doradcy mogą liczyć na benefity?
  4. Na jakie wynagrodzenie mogą liczyć doradcy w firmie MetLife?
  5. Jakie wsparcie otrzymuje doradca?
  6. Kto sprawdza się na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego?
  7. Jakie cechy osobowości są kluczowe?
  8. Co jest najważniejsze w pracy doradcy? Co sprawa, że lubi swoją pracę?
  9. Jak wybrać dobrą agencję?

A także wiele innych! Specjalny czas przeznaczymy także na odpowiedzi na Wasze pytania!

Tak zapisuję się od razu!

Kogo będziemy gościć?

Webinar poprowadzą:

Magdalena Brzozowska – Tomczyk, Członek Zarządu MetLife TunŻiR S.A. Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego

Magdalena Brzozowska – Tomczyk

„Mam 18 lat doświadczenia w branży finansowej w obszarze: zarządzania sprzedażą, budowania nowego biznesu w bankowości detalicznej i w ubezpieczeniach na życie, zarządzanie P&L, rozwoju produktu, marketingu i komunikacji, tworzenia systemów motywacyjnych, tworzenia nowych struktur sprzedażowych. Pracowałam w różnych miejscach na świecie m.in. w Polsce, Rosji, Grecji, Hiszpanii, Czechach, Węgrzech, Turcji i Pakistanie. Od 5 lat związana jestem z branżą ubezpieczeniową. Jestem pasjonatką metodologii design thinking, systematic inventive thinking i NVC. A prywatnie jestem mamą 4 latka.”

 

Wojciech Kanadys – Agency Executive, MetLife TUnŻiR S.A.

Wojciech Kanadys

„Mam żonę i już prawie dorosłą córkę. Po studiach związałem się z branżą ubezpieczeniową i rozpocząłem pracę w sprzedaży, zostałem doradcą ubezpieczeniowym. Po dwóch latach powierzono mi zadanie kierowania zespołem sprzedażowym, a po kolejnych dwóch latach zostałem Dyrektorem Oddziału. Od 10 lat kieruję sprzedażą w regionie, angażując się jednocześnie w projekty sprzedażowe, współtworzę systemy wynagrodzeń i motywacyjne. Praca w ubezpieczeniach miała duży wpływ na powrót mojej żony do pracy po urodzeniu córki, mając elastyczny czas pracy byłem wstanie zajmować się naszym dzieckiem. Uwielbiam podróże, ich organizowanie i spędzanie czasu z moją rodziną w różnych zakątkach świata”.

Moderatorką webinaru będzie: Agnieszka Czmyr – Kaczanowska, czyli ja 😉

Szczegóły organizacyjne

Webinar odbędzie się 31.03.2020 (wtorek) o godzinie 20:30 i potrwa ok. 1,5 h. Webinar jest bezpłatny. Konieczna jest rejestracja.

Tak, zapisuję się!

Ważna uwaga praktyczna: W związku z RODO prosimy o wyrażenie zgody, także na przesyłanie potwierdzeń odnośnie webinaru, gdyż w przeciwnym wypadku nie mamy możliwości wysłania przypomnienia o webinarze!

A jeśli chciałabyś /chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy w firmie MetLife – wypełnij formularz i porozmawiaj o swojej przyszłej pracy!

Zapraszam także do dwóch świetnych wywiadów z innymi mamami, które pracują w MetLife:

Zdjęcie: własność MetLife

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail