Czego szukasz

Zanim wyślesz pierwszy newsletter…

Dopiero zaczynasz przygodę z email marketingiem? W takim razie zobacz o jakich elementach warto pamiętać, zanim wyślesz pierwszą wiadomość.

  • Piotr Krupa - 29/04/2014

Od czego zacząć?

Zanim wyślesz pierwszy newsletter musisz zbudować listę odbiorców, z którymi będziesz mógł budować relacje. Mogą to być czytelnicy bloga, przyszli lub obecni klienci bądź po prostu fani Twojej marki.

Najprostszym i najczęściej stosowanym sposobem jest umieszczenie formularza zapisu na firmowej stronie internetowej. Ważne, aby formularz był łatwy do zlokalizowania przez osobę, które odwiedza stronę pierwszy raz. Oprócz strony może to być również (firmowy) blog lub strona na Facebooku.

Formularz zapisu nie musi zawierać kilkunastu pól do wypełnienia. Zaleca się wręcz ograniczenie formularza do dwóch pól: adresu email oraz imienia. Te dane powinny wystarczyć do wystartowania z kampanią email marketingową. Jeżeli jednak dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz więcej informacji na temat odbiorców, to możesz w jednej z kolejnych wiadomości umieścić link z ankietą online.

Aby przekonać internautów do zostawienia adresu email możesz także podlinkować przykładowy newsletter do formularza zapisów, aby potencjalni subskrybenci mogli się przekonać co będą otrzymywać. Ważną informacją dla odbiorcy jest również częstotliwość otrzymywania newsletterów – poinformuj zatemjak często mogą spodziewać się wiadomości od Ciebie.

Innym sposobem budowania listy odbiorców jest dodanie „checkboxu” ze stwierdzeniem „Chcę otrzymywać newsletter z najnowszymi informacjami ze sklepu X” podczas finalizowania transakcji w e-sklepie. Podobny mechanizm można zastosować przy różnych okazjach jak konkursy czy akcje promocyjne w Internecie.

Lista odbiorców jest bezcenna. To od jej jakości będzie zależała w dużej mierze efektywność prowadzonych kampanii email marketingowych. Dlatego warto stosować formę zapisu z potwierdzeniem. Oznacza to, że na podany w formularzu zapisu adres email zostanie wysłany email z prośbą o potwierdzenie danego adresu. Adres zostanie dodany do listy dopiero po kliknięciu w link potwierdzający adres email. Pozwoli to nie tylko zweryfikować jego poprawność, ale również będzie miało wpływ na dostarczalność wysyłanych wiadomości. Nieaktywne adresy email wpływają na nią negatywnie.

Zanim wyślesz pierwszy newsletter…

Udało Ci się już zgromadzić odpowiednią liczbę adresów email i przymierzasz się do wysłania pierwszego newslettera. Zanim jednak go wyślesz sprawdź kilka elementów, które mogą mieć wpływ na jego skuteczność.

Pole nadawcy

Jest bardzo często pomijane przez wielu początkujących email marketerów. Tymczasem, od tego jaki adres email zostanie umieszczony w polu nadawcy będzie zależało w dużej mierze, czy wiadomość zostanie w ogóle otwarta przez odbiorcę.

Przeważnie odbiorcy nie otwierają wiadomości od osób lub firm, których nie znają, dlatego pole nadawcy powinno zawierać nazwę firmy lub imię i nazwiska osoby, która jest rozpoznawalna przez odbiorców. Na przykład, [email protected]_firmy.pl, [email protected]_firmy.pl lub [email protected]_firmy.pl.

Temat wiadomości


To drugi czynnik – obok pola nadawcy – decydujący o otwarciu wiadomości przez odbiorcę. Powinien on zatem przykuwać uwagę, ale i jednocześnie informować o treści wiadomości.

Temat powinien składać się z ok. 6–8 słów zawierających nazwę firmy lub produktu plus chwytliwe przedstawienie zawartości emaila. Warto pamiętać, że nazwa firmy lub produktu podnosi wiarygodność i atrakcyjność newslettera. Według raportu Jupiter Research, umieszczenie nazwy firmy w tytule wiadomości zwiększa wskaźnik otwarć z 32% do 60%.

Traktuj newsletter jak telegram

Planując treść newslettera należy pamiętać o podstawowej zasadzie: newsletter jest drogą do celu, a nie celem samym w sobie. Oznacza to, że nie trzeba w nim umieszczać całej treści oferty, którą chcemy przedstawić odbiorcy, a jedynie jej najważniejsze, skondensowane do minimum punkty. Wiadomość email ma bowiem zainteresować potencjalnego klienta ofertą, przyciągnąć jego uwagę i odesłać na stronę internetową firmy, na której będzie mógł kupić interesujący go produkt lub uzyskać więcej informacji na temat oferty.

Tworząc newsletter należy pamiętać o tym, że odbiorcy codziennie otrzymują dziesiątki wiadomości email i każdej z nich poświęcą najwyżej kilka sekund. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań, aby nawigacja po newsletterze była możliwie jak najbardziej intuicyjna. Dlatego ważnym elementem każdej wiadomości email jest “Call to Action”, czyli przycisk wzywający do działania. Jest on klarownym komunikatem pokazującym odbiorcy gdzie ma kliknąć aby przejść do strony oferty.

Autorem artykułu jest Piotr Krupa – Koordynator ds. PR Get Response 


            

Partnerzy: 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Piotr Krupa
Koordynator ds. PR Get Response.
Podyskutuj

Video: „Dlaczego kobiety dobrze sprawdzają się w biznesie?”

Wiosna to doskonała okazja, aby zmienić coś w swoim życiu, także zawodowym. Z nową energią ruszyć z miejsca i zacząć działać :) Może własna firma to coś, co od dawno chodzi Ci po głowie? Chciałabyś dowiedzieć się czy to dobra opcja dla Ciebie? Czy warto założyć firmę i od czego zacząć? Co pomoże, a co będzie przeszkadzało w prowadzeniu firmy? Zapraszam Cię do obejrzenia naszej rozmowy z Antoniną Bochińską - kobietą przedsiębiorczą, współwłaścicielka Early Stage.
  • Agnieszka Kumorek - 10/04/2019
Antonina Bochińska, współwłaścicielka szkół językowych Early Stage

Webinar „Dlaczego kobiety dobrze sprawdzają się w biznesie?”

Naszym gościem była Antonina Bochińska – kobieta przedsiębiorcza. Współwłaścicielka Early Stage. Od 5 lat dyrektor Early Stage, wspierający zespół metodyczny, administracyjny oraz team marketingu i HR w bardzo dynamicznym rozwoju szkoły.

O czym rozmawiałyśmy podczas webinaru?

  • Dlaczego kobiety tak dobrze odnajdują się w biznesie?
  • Jakie cechy mają kobiety, które pomagają w prowadzeniu własnej firmy?
  • Co nam przeszkadza i jak pokonać te ograniczenia?
  • Od czego zacząć, jaki zrobić pierwszy krok w stronę przedsiębiorczości?
  • Co trzeba mieć na początek, żeby zacząć?

Zapraszamy do oglądania! 🙂

Jak można pracować z Tonią i rozwijać swój biznes?

W drugiej części webinaru Tonia opowiadała jak współpracuje z setką kobiet, które są jej partnerami biznesowymi i jak można dołączyć do grupy franczyzobiorców Early Stage.

Jeśli to jest temat, który chciałabyś lepiej poznać to możesz od razu skontaktować się z Izą Mieszałą [email protected] i zapytać o szczegóły współpracy.

O historii powstania oddziału Early Stage w Pruszczu Gdańskim możesz przeczytać w opowieści Joanny >>> Jak już działać, to odważnie – ciąża, przeprowadzka, własna firma i ślub – historia Asi

Poznaj też fantastyczną historię Magdy i jej przeprowadzki do Ełku – razem z własną firmą >>> Sprawdzony biznes, który nie boi się konkurencji

A jeśli masz pytania do mnie lub do naszego gościa – zapraszamy Cię do kontaktu z nami: [email protected]

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail