Czego szukasz

Zakładanie sklepu internetowego. Jakie koszty poniesiesz?

Twój sklep internetowy jest jedną z najważniejszych inwestycji, jakie możesz poczynić dla swojego biznesu. Jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem witryny ze sklepem, to ten artykuł odpowie na kilka powszechnych pytań dotyczących cen. Omówimy, czego można się spodziewać w zakresie kosztów przy tworzeniu strony internetowej e-commerce. Ile wydasz na hosting? Co powinieneś wiedzieć o nazwach domen? Ile to kosztuje, aby zaprojektować design i funkcjonowanie sklepu? Sprawdź!

Sklep internetowy - jakie są koszty prowadzenia

Domena dla Twojego sklepu internetowego

Nazwa domeny to adres, który klienci wpisują do przeglądarki, aby dotrzeć do stron Twojego sklepu internetowego. Jest to również to, co pojawia się w pasku przeglądarki, gdy ktoś kliknie reklamę Twojej firmy lub zobaczy ją wspomnianą w innym źródle.

Istnieją różne rodzaje domen, które możesz wykorzystać, takie jak:

  1. .com (komercyjna),
  2. .pl (polska).

Ceny najpopularniejszych domen zaczynają się od ok. 50 zł rocznie. Możesz także szukać sezonowych promocji, dzięki którym obniżysz ten koszt.

Ile kosztuje hosting i certyfikat SSL?

Jeśli chcesz zbudować sklep internetowy, polecamy wybór platformy abonamentowej. Platformy te w cenie zapewniają hosting, a dla Twojego bezpieczeństwa zawierają również certyfikaty SSL, które zapewniają bezpieczną transmisję danych na Twojej stronie.

Koszt tych usług kończy się na około £30 za miesiąc, jednak cena może być wyższa, jeśli zdecydujesz się na dodatkowe funkcje i udogodnienia — szablony projektowe premium itp.

Design i funkcjonowanie Twojego sklepu e-commerce

Ile powinieneś zapłacić za design swojego sklepu internetowego? Platformy subskrypcyjne oferują gotowe szablony w cenie abonamentu lub zakupu w kwocie nie wyższej niż 400 zł. Może się jednak zdarzyć, że niektóre elementy będziesz potrzebował przeprojektować sam, zgodnie z własnymi potrzebami. Niewielka praca grafika lub pomoc operatora platformy w dostosowaniu zmian na start na pewno wystarczą. Przy dostosowaniu gotowego projektu do własnych wymagań będziesz potrzebował dopłacić dodatkowy 1000 zł.

Samodzielnie wykonany projekt przez grafika może kosztować różnie, w zależności od jego skomplikowania. Na potrzeby tego artykułu możemy oszacować od 1500 do 2500 zł. Warto jednak pytać o indywidualne wyceny bezpośrednio u osób, którym planujesz zlecić pracę.

Przykładowe dodatkowe koszta — płatności w sklepie, reklama

Za co jeszcze musisz zapłacić? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych pozycji.

Płatności w sklepie

Jakie są koszty wdrożenia systemu płatności w Twoim sklepie internetowym? Cena może się różnić w zależności od tego, czy chodzi o PayPal, czy o inną platformę. Na przykład, jeśli planujesz korzystać z PayPal, będzie to kosztować około 200 zł miesięcznie. Jeśli wybierzesz innego dostawcę, np. DotPay lub Przelewy 24, to opłata ta jest zazwyczaj inna. Łączna cena sklepu internetowego i wdrożenia systemu płatności może wynieść od 500 do 1000 zł.

Reklama

Po wyborze wyglądu sklepu internetowego warto pomyśleć o reklamie sklepu. Jeśli planujesz korzystać z reklam Google Ads lub Facebook, pamiętaj, że na tych platformach płaci się za kliknięcia, a nie za wrażenie (liczbę wyświetleń). Możesz również wybrać inne formy reklamy, takie jak np. umieszczanie banerów na stronach partnerskich — zwiększy to widoczność Twojej strony, ale nie ma bezpośredniego przełożenia na sprzedaż.

Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z usług dostawców marketingu afiliacyjnego takich jak eBay Partner Network, Rakuten Affiliate Program itp. mogą oni wymagać dodatkowych opłat podczas przetwarzania płatności (affiliation fee).

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcia: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie