ZAINSPIRUJ SIĘ
Zakładanie sklepu internetowego. Jakie koszty poniesiesz?
- Zofia Kowalska
- 29 października 2021
- 3 MIN. CZYTANIA
Domena dla Twojego sklepu internetowego
Nazwa domeny to adres, który klienci wpisują do przeglądarki, aby dotrzeć do stron Twojego sklepu internetowego. Jest to również to, co pojawia się w pasku przeglądarki, gdy ktoś kliknie reklamę Twojej firmy lub zobaczy ją wspomnianą w innym źródle.
Istnieją różne rodzaje domen, które możesz wykorzystać, takie jak:
- .com (komercyjna),
- .pl (polska).
Ceny najpopularniejszych domen zaczynają się od ok. 50 zł rocznie. Możesz także szukać sezonowych promocji, dzięki którym obniżysz ten koszt.
Ile kosztuje hosting i certyfikat SSL?
Jeśli chcesz zbudować sklep internetowy, polecamy wybór platformy abonamentowej. Platformy te w cenie zapewniają hosting, a dla Twojego bezpieczeństwa zawierają również certyfikaty SSL, które zapewniają bezpieczną transmisję danych na Twojej stronie.
Koszt tych usług kończy się na około £30 za miesiąc, jednak cena może być wyższa, jeśli zdecydujesz się na dodatkowe funkcje i udogodnienia — szablony projektowe premium itp.
Design i funkcjonowanie Twojego sklepu e-commerce
Ile powinieneś zapłacić za design swojego sklepu internetowego? Platformy subskrypcyjne oferują gotowe szablony w cenie abonamentu lub zakupu w kwocie nie wyższej niż 400 zł. Może się jednak zdarzyć, że niektóre elementy będziesz potrzebował przeprojektować sam, zgodnie z własnymi potrzebami. Niewielka praca grafika lub pomoc operatora platformy w dostosowaniu zmian na start na pewno wystarczą. Przy dostosowaniu gotowego projektu do własnych wymagań będziesz potrzebował dopłacić dodatkowy 1000 zł.
Samodzielnie wykonany projekt przez grafika może kosztować różnie, w zależności od jego skomplikowania. Na potrzeby tego artykułu możemy oszacować od 1500 do 2500 zł. Warto jednak pytać o indywidualne wyceny bezpośrednio u osób, którym planujesz zlecić pracę.
Przykładowe dodatkowe koszta — płatności w sklepie, reklama
Za co jeszcze musisz zapłacić? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych pozycji.
Płatności w sklepie
Jakie są koszty wdrożenia systemu płatności w Twoim sklepie internetowym? Cena może się różnić w zależności od tego, czy chodzi o PayPal, czy o inną platformę. Na przykład, jeśli planujesz korzystać z PayPal, będzie to kosztować około 200 zł miesięcznie. Jeśli wybierzesz innego dostawcę, np. DotPay lub Przelewy 24, to opłata ta jest zazwyczaj inna. Łączna cena sklepu internetowego i wdrożenia systemu płatności może wynieść od 500 do 1000 zł.
Reklama
Po wyborze wyglądu sklepu internetowego warto pomyśleć o reklamie sklepu. Jeśli planujesz korzystać z reklam Google Ads lub Facebook, pamiętaj, że na tych platformach płaci się za kliknięcia, a nie za wrażenie (liczbę wyświetleń). Możesz również wybrać inne formy reklamy, takie jak np. umieszczanie banerów na stronach partnerskich — zwiększy to widoczność Twojej strony, ale nie ma bezpośredniego przełożenia na sprzedaż.
Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z usług dostawców marketingu afiliacyjnego takich jak eBay Partner Network, Rakuten Affiliate Program itp. mogą oni wymagać dodatkowych opłat podczas przetwarzania płatności (affiliation fee).
Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.
Zdjęcia: Canva