Czego szukasz

Zabawki edukacyjne dla dzieci od Pomysłowej Mamy

Agata Skjold to Pomysłowa Mama czwórki dzieci, która każdego dnia łączy macierzyństwo z prowadzeniem własnego biznesu i jak sama mówi – kocha ten swój zaplanowany chaos. Z wykształcenia jest pedagogiem, a zawodowo tworzy piękne edukacyjne zabawki. Wszystkie produkty testuje na swojej rodzinie. A pomysłów Agata ma zdecydowanie więcej niż mocy przerobowych, ale ma też kilka pomysłów jak to zmienić 😉

  • Agnieszka Kumorek - 27/12/2017
Agata Skjold, Pomysłowa Mama

Z wykształcenia jesteś pedagogiem. Postanowiłaś jednak założyć własny biznes? Co spowodowało, że podjęłaś taką decyzję?

Decyzję tak naprawdę podjęło za mnie życie. Kiedy robiłam magisterium miałam już dwuletnie dziecko i niemowlaka. Już wtedy wiedziałam, że zawodową pracę z dziećmi będę musiała zawiesić na kołku.

Mąż pracował jako nauczyciel, a ja zajmowałam się dziećmi. Od samego początku czułam, że to „za mało”. Szukałam więc jakiegoś zajęcia, które oprócz poczucia satysfakcji, pozwoli mi również zarobić jakieś pieniądze.

Nasze częste rodzinne podróże do USA do rodziny męża, zaowocowały zakupami rożnych pomocy dydaktycznych, które chciałam wykorzystać w pracy ze swoimi dziećmi. W tych czasach USA było jeszcze jakieś 2-3 lata do przodu w zakresie takich zabawek – wszystko, co pojawiało się tam, miało u nas swoją premierę z opóźnieniem 🙂

Kiedy przywiozłam swoje pierwsze zdobycze do domu, szybko okazało się, że muszę je zmodyfikować pod moje dzieci i – wykorzystując moje wykształcenie – sprawić, by rzeczywiście zadziałały i przyniosły wymierne efekty.

Kiedy zaczęłam zmieniać pewne szczegóły z pomocą mojego taty, który wtedy mocno działał w branży poligraficzno-drukarskiej, wszystko zaczęło układać się w całość. Zaczęli się tym interesować moi znajomi. Z jednej tablicy moich obowiązków powstało dziesięć. A potem pięćdziesiąt.

Okazało się, że moja całkowita biznesowa ignorancja, niewiedza dotycząca absolutnie wszystkiego związanego z prowadzeniem własnego biznesu, okazała się moim atutem. Wiedziałam już, co chcę robić i nie przerażała mnie perspektywa, że tego nie osiągnę, bo będzie za trudno, bo za duża jest konkurencja.

Ja po prostu jeszcze wtedy o tym nie miałam zielonego pojęcia. Wiedziałam co chcę robić i konsekwentnie, krok po kroku dążyłam do tego, żeby to osiągnąć, ucząc się jak dziecko wszystkiego od zera.

Dlaczego akurat Pomysłowa Mama?

Kiedy rejestrowałam firmę – miałam już troje dzieci. Drugi człon nazwy mojej firmy jest więc oczywisty. Pierwszy zaś… wziął się z tego, że kłębią się we mnie niewyczerpane pokłady ciekawości, chęci zmian i udoskonalania wszystkiego, co robię. Mam tysiąc pomysłów na minutę. Wiele z nich zapisuję w grubym, staroświeckim zeszycie i odkładam na później. Wiele z nich weryfikuje życie i możliwości produkcyjne oraz finansowe.

Mam zdecydowanie więcej pomysłów niż mocy przerobowych. Ale mam kilka pomysłów jak to zmienić.

Agata Skjold, Pomysłowa Mama

Na Facebooku wspominasz, że jesteś żoną amerykańskiego nauczyciela i muzyka 😉 Czy on także miał swój wkład w Pomysłową Mamę?

Absolutnie tak. Mój mąż znosi moje produkcyjne i sezonowe humory od prawie 15 lat naszego małżeństwa i prawie dekady mojego życia zawodowego.

Trzyma mnie również w finansowych ryzach i wspiera, kiedy przeżywam chwilę kompletnego załamania. Jego niekończące się pokłady optymizmu i kręgosłup emocjonalny pozwalają mi rzucać się we wszystkich kierunkach jak chorągiewka na wietrze.

Josh przyjechał do Polski z Minnesoty w USA po ukończeniu swoich studiów i zaczął pracę w Łodzi jako nauczyciel. W tym czasie ja, po zrobieniu licencjatu w Kolegium Nauczycielskim w Zgierzu, pracowałam w Minnesocie jako Au Pair. Totalny zbieg okoliczności – ja byłam w jego mieście, a on w moim.

Do Polski miałam wracać 11 września 2001 roku z Waszyngtonu. Wszyscy wiemy, co stało się tego koszmarnego dnia – ja jednak odczułam go bardziej „na własnej skórze” niż większość z nas. Uziemione samoloty, brak kontaktu z rodziną przez ponad dobę, i w końcu – opóźniony o 2 tygodnie powrót do Polski spowodowały, że kolejny rok spędziłam ucząc angielskiego w Łodzi.

Ponieważ jednak ostatnie miesiące pobytu w USA mieszkałam w Maryland, gdzie rozpoczęłam naukę hiszpańskiego, postanowiłam kontynuować ją również w domu. Znalazłam fajną szkołę językową, w której… uczył angielskiego mój przyszły mąż. Po lekcjach często chodziłam na jego koncerty, które grał ze swoim zespołem… reszta to już historia 🙂

Udało Ci się połączyć wykształcenie z biznesem. Tworzysz zabawki edukacyjne dla dzieci, które jednocześnie bawią i uczą (i są pięknie wykonane). Co obecnie znajdziemy w Twojej ofercie?

Moje produkty rozwijają się wraz z dorastaniem moich dzieci i moim własnym rozwojem. Nadal sprzedaję (i wiecznie modyfikuję) swoje TABLICE OBOWIĄZKÓW, które zawsze są u mnie hitem nr 1. Ich sukces zawdzięczam prostej zasadzie: motywować można jedynie pozytywnie.

Nie ma czegoś takiego w pedagogice jak negatywna motywacja. W moich tablicach nie znajdziecie smutnej buzi, pioruna czy innego słoneczka wystającego zza chmury, informującego malucha, że „źle zrobił”, że mu się „nie udało” czegoś osiągnąć.

Jeśli czegoś nie udało się zrobić – to nie koniec świata – zostawiamy po prostu na naszej tablicy puste miejsce tam, gdzie miał znaleźć się piktogram i jutro próbujemy znowu.

Proste zasady kreślone na samym początku, codzienne wieczorne 5 minutowe podsumowanie dnia wspólnie z opiekunem, łatwe – na początek – do osiągnięcia cele, dają dziecku poczucie kontrolowania sytuacji. A to z kolei sprzyja chęci pracy z Tablicą. Im się po prostu wtedy CHCE. Kiedy dostaję taki feedback od rodziców, którzy kupili moją tablicę – serce mi rośnie… I już kombinuję, co jeszcze mogę dla nich zrobić.

tablica obowiązków

Drugim numerem jeden w mojej ofercie jest wykonany dwoma metodami – MAGNETYCZNY KALENDARZ POGODY – uczy dziecko nazw miesięcy, dni tygodnia, pór roku, określenia warunków pogodowych, dat etc… praca z nim nie ma końca. Dziecko codziennie budząc się rano, na nowo zmienia piktogramy magnetyczne zgodnie z tym, co widzi na oknem.

Kalendarz jest wieloletni – rodzice piszą do mnie, że młodsze dzieci odziedziczyły tę zabawkę dydaktyczną po starszym rodzeństwie. Proszą jedynie o możliwość dokupienia kilku zgubionych piktogramów. I od niedawna jest taka możliwość. Nawet w 4 językach.

Kalendarz obecnie sprzedaję z piktogramami w językach: polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Można kupić pojedynczy egzemplarz, a potem dokupić sobie jedynie inną wersję językową. Oczywiście poszerzam swoją ofertę – wkrótce pojawi się język hiszpański. Proszono mnie również o niderlandzki i szwedzki… możliwe więc, że z czasem będzie ich coraz więcej 🙂

kalendarz pogody

W ofercie mam również ZEGAR MAGNETYCZNY, który uczy posługiwania się „starodawną”- jak to określa moja córka – metodą odczytywania czasu. Wszystko jest tu kolorystycznie ustawione i współgrające z piktogramami z cyferkami tak, że nie da się tego nie opanować 🙂

Moje najnowsze – roczne już – dziecko produktowe to KALENDARZ XXL. Zmieści notatki i plany wszystkich w rodzinie. Nie lubię dziubania długopisem po kalendarzu, z którego potem nic nie wynika, bo nie można się doczytać. Jego prostota polega na tym, że jest… pusty.

Można go zacząć używać w dowolnym miesiącu. Można nie używać, np. w wakacje, kiedy nie za dużo się dzieje – i od razu po czerwcu następną kartę uzupełnić naklejką wrzesień 🙂

Zestaw naklejek, dowolność uzupełniania, minimalistyczna forma i wielkość kalendarza sprawia, sprawiły że od dawna jest to hit nie tylko wśród rodziców – zamawiany jest także do biur, kochają go wiecznie zmieniający swoje plany architekci, ludzie reklamy i… lekarze 🙂 Bardzo się cieszę słysząc, że moi klienci nie wyobrażają już sobie planowania bez niego.

kalendarz XXL

Zabawki są dokładnie przetestowane przez czwórkę Twoich dzieci. Swoje produkty tworzyłaś z myślą o nich? To dzieci były inspiracją, w myśl – potrzeba jest matką wynalazków?

Wszystko, co tworzyłam i tworzę, robię pod swoje dzieci. Wiem, że skoro ja – jako rodzic – mam takie potrzeby, mają je również inni. Jak do tej pory – metoda ta sprawdzała się idealnie. Kilka z moich produktów nie przeszło próby czasu, kilka prototypów musiałam zmodyfikować, kilka wycofać… dzięki temu, że mam na kim to wszystko testować – wiem, co działa, a co nie funkcjonuje.

Własny biznes i czwórka dzieci to nie lada wyzwanie? Kiedy znajdujesz czas na to wszystko? Udało Ci się osiągnąć Twój własny work-life balance? Myślałaś kiedykolwiek o powrocie do pracy na etat? Miałaś chwile wyczerpania?

Nie umiem, nie wiem, jak pracować inaczej niż teraz. Nigdy nie pracowałam „dla kogoś”. Mam elastyczne godziny pracy, jeśli tak można nazwać dyspozycyjność „bez przerwy”.

Codziennie odpowiadam na wiele maili z prośbą o porady – od prowadzenia biznesu, po karmienie piersią czy „odpieluchowywanie” młodego lub pyskowanie starszego 🙂 Lubię to robić.

Uważam, że skoro ja wiem coś, czego nie wie ktoś inny, skoro ja jako matka czy przedsiębiorca przeszłam już przez coś z czym boryka się inna osoba – to dlaczego mam się tą wiedzą nie podzielić?

Dzień staram się planować do przodu. Często jednak w środku wypada jakiś spontan – i na to też muszę mieć plan 🙂 Życie z czwórką dzieci i własny biznes prowadzony z domu to nie lada wyzwanie. Powie Wam to każdy, kto tego próbował.

Ja jednak ten mój zaplanowany chaos kocham. Tylko tak czuję się spełniona.

Wiem, że kiedy moje dzieci podrosną i będę mieć więcej czasu na inne rzeczy, będzie to dla mnie bardziej drenujące niż ekscytujące. Mając czwórkę dzieci, liczę na gromadę wnuków… Może jeszcze dla nich będę wymyślała nowe pomoce dydaktyczne i zabawki – kto wie?

Agata Skjold, Pomysłowa Mama

Co dalej? Robisz plany na przyszłość? Planujesz tworzenie nowych cudownych edukacyjnych zabawek?

W styczniu ukaże się Tablica NASZYCH Obowiązków, która obsłuży dwoje dzieci naraz. Chwilę po niej – magnesy dla nastolatków – one też mają swoje zadania i obowiązki. Tutaj jednak, obserwując swoje dzieci wiem, że poprzeczka zawieszona jest wysoko, dlatego wraz z graficzką, z którą współpracuję, mamy ciężki orzech do zgryzienia, szurając planami pomiędzy sobą w dwie strony od kilku miesięcy. Jesteśmy już jednak prawie na finiszu.

Pomysłów na więcej… mam więcej. Chciałabym jednak, żeby czas był bardziej z gumy, żeby udało mi się wszystkie je zrealizować.

Co powiedziałabyś mamie, która zastanawia się nad stworzeniem własnego biznesu?

Największe pomysły cechuje prostota!

To moje motto, które sprawdza się u mnie od lat. Rób co chcesz, co sprawia ci satysfakcję. Krok po kroku. Nie daj się zwariować. Nie daj się przekonać, że ci nie wyjdzie, że to za trudne, za drogie, że nie masz na to: czasu, znajomości, pieniędzy, wiedzy… ja też nie miałam. I nadal się uczę. I cieszę się, że mogę się uczyć. Cieszę się, że tyle jeszcze przede mną.

Uczucie, że stworzyłaś, osiągnęłaś coś sama jest obezwładniające – to najlepsze uczucie pod słońcem. I Ty jesteś warta tego, żeby się o tym przekonać na własnej skórze!

Dziękuję Ci za rozmowę.

Wszystkie piękne zabawki edukacyjne od Pomysłowej Mamy znaleźć można na pomyslowamama.pl 🙂

Rozmawiała: Agnieszka Kumorek

Zdjęcia: prywatne archiwum Pomysłowej Mamy

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail