Czego szukasz

Własny produkt – pomysł na niezależność i pracę z domu

Własny produkt to pomysł na dodatkowy dochód, który może stworzyć każda z nas. Od czego zacząć wymyślanie produktu? Jak go stworzyć i sprzedawać? Czy do tego trzeba mieć bloga albo stronę www? Agnieszka Skupieńska, która jest freelancerką od 7 lat, uczy innych jak zarabiać pieniądze bez wychodzenia z domu. Może to pomysł dla Ciebie? Na pracę, która dopasuje się do Twojej rodziny, a nie na odwrót? Zobacz czego możesz nauczyć się od Agnieszki i jak zacząć zarabiać nie wychodząc z domu!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/01/2017
Agnieszka Skupieńska, autorka kursu online Własny produkt w 7 krokach

Agnieszko, wypuszczasz właśnie swój drugi kurs on-line. Po sukcesie „Zacznij zarabiać na pisaniu”, teraz pora na „Własny produkt w 7 krokach”. Promujesz go jako sposób na stworzenie sobie dochodu pasywnego. Pasywnego, czyli jakiego?

Dochód pasywny to taki dochód, przy którym napracujemy się raz, a potem zarabiamy przez długi czas, nic więcej nie robiąc (albo robiąc bardzo niewiele). Tworząc swój produkt działamy właśnie w ten sposób – to sporo pracy na początku, ale potem wiele miesięcy, a może nawet lat, czerpania zysków z tego jednego produktu.

Czy każdy może stworzyć i co najważniejsze sprzedawać swój produkt online?

Stworzyć swój produkt może każdy, kto ma choć trochę biznesowego zacięcia. Tworzenie produktu kojarzy nam się zwykle z pisaniem książki czy rękodziełem i myślimy, że nie każdy ma talent i umiejętności. Ale trzeba pamiętać, że produktem może być też coś, co faktycznie wyprodukuje dla nas ktoś inny (np. kalendarz, gadżet do kuchni, linia ubrań), a my musimy dostarczyć pomysł i koordynować prace związane z produkcją.

Ze sprzedażą jest inna sprawa – najlepiej, jeśli ktoś, kto tworzy własny produkt, ma już swoją publiczność, choć w kursie pokazuję też kilka sposobów na dotarcie do osób spoza grupy naszych czytelników.

No właśnie – czy trzeba mieć swojego bloga albo stronę www, żeby stworzyć i sprzedawać taki produkt?

Nie do końca. Gdyby tak było, nie powstawałyby żadne sklepy internetowe i żadne nowe marki, tylko wszyscy najpierw zakładaliby blogi 🙂 Ale faktem jest, że znacznie łatwiej się sprzedaje, gdy mamy już swoją stronę, kanał na Youtubie czy chociażby konto na Instagramie, które śledzi kilkaset osób. Łatwiej mówi się o swoim produkcie, gdy jest już do kogo mówić.

No i znacznie łatwej stworzyć produkt, na który będzie popyt, bo mając swoją publiczność, możemy przeprowadzić badanie rynku i zapytać czytelników czy widzów, jak miałby wyglądać produkt, dopracować koncepcję z udziałem publiczności. Gdy taki produkt wypuścimy, wiemy, że odpowiada on na rzeczywistą potrzebę i o pierwsze sprzedaże wcale nie jest tak trudno.

A jeśli dopiero mam pomysł na bloga i budowanie społeczności? Czy też mogę skorzystać z Twojego kursu?

Możesz, choć radziłabym zacząć (przynajmniej równolegle z przechodzeniem przez kolejne lekcje kursu) budować swoją społeczność. Wtedy będzie Ci po prostu łatwiej sprzedać swój produkt. Choć w kursie „Własny produkt w 7 krokach” znajdziesz też sporo informacji uniwersalnych, które nie odnoszą się do blogerów i mogą przydać się osobom, które myślą o własnym sklepie internetowym, a nie mają bloga. To np. część poświęcona przygotowaniu materiałów promocyjnych do produktu, lekcje o tym, gdzie sprzedawać produkt, kiedy założyć firmę i czy są jakieś alternatywy, co z wysyłką i pakowaniem, jak badać satysfakcję z produktu wśród klientów. Uczę też tego, jak postawić stronę sprzedażową, na której będziemy zbierać osoby zainteresowane produktem i jak potem wykorzystać zebrane dzięki niej dane – a to możemy zrobić nie mając żadnej publiczności.

Dodam jeszcze, że dostęp do mojego kursu ważny jest przez rok od zakupu, więc to sporo czasu, żeby nie tylko się czegoś nauczyć, ale i zbudować swoją publiczność.

Dla Czytelniczek Mamo Pracuj – Bonus do kursu „Własny produkt w 7 krokach”

No dobrze, powiedz mi co może być przykładem takiego produktu? E-booki, kalendarze, co jeszcze?

E-booki, kursy, książki, dekoracje do domu, kalendarze, ubrania, biżuteria, kosmetyki naturalne – to tylko niektóre produkty, jakie już dziś możemy kupować od polskich blogerów. Tu ograniczeń nie ma, bo wszystko, co sprzedają sklepy internetowe, może też sprzedawać bloger czy jutuber. No, może niektóre rzeczy będą poza naszym zasięgiem, jak produkcja elektroniki, ale jeśli chodzi o branże popularne wśród blogerów, czyli moda, uroda, książki, parenting, kulinaria – tu pole do popisu jest bardzo duże.

Jak to jest z tymi e-bookami? Jest cała masa darmowych e-booków, które dostajesz w zamian za maila na przykład. Czy e-booki w ogóle się sprzedają? Znajoma wypuściła e-booka na swojej stronie, mówiła, że sprzedaje maksymalnie 4-5 sztuk miesięcznie. W takim razie czy warto? Co robi źle? Czy taki produkt może stać się głównym źródłem dochodu, czy raczej to pomysł na wacikowy biznes?

Z moich obserwacji wynika, że ludzie wolą kupić książkę w wersji papierowej, ale i e-booki mogą się sprzedawać.

Może znajoma, o której mówisz, źle dobrała temat e-booka i nie jest on interesujący dla jej publiczności? Może na stronę wchodzi mało osób, może e-book jest za mało widoczny? Może za słabo go promuje? Może na stronie sprzedażowej e-booka brakuje recenzji od czytelników, które zachęciłyby do dokonania zakupu kolejne osoby? Powodów niesatysfakcjonującej sprzedaży może być wiele i to, że jednej osobie się nie udało, nie znaczy, że nie warto próbować.

Ale warto pamiętać, że e-book to tylko jedna z możliwości „sprzedawania” swojej wiedzy. Może gdyby te same treści nagrała w formie audio lub wideo i stworzyła z tego kurs online, zarobiłaby więcej?

Myślę, że z jednego produktu trudno będzie zrobić źródło utrzymania, jeśli nie jest się topowym blogerem z setkami tysięcy użytkowników. Ale z pewnością może to być stały dodatek do comiesięcznych przychodów, a dodawanie kolejnych produktów do oferty z czasem może sprawić, że blogowanie będzie mogło stanowić jedyne źródło przychodów.

To już wiemy, że takie produkty nie sprzedają się same 🙂 A Ty często powtarzasz na swoim blogu, że Twoja książka sprzedaje się kiedy śpisz, albo kiedy jesteś na wakacjach. Naprawdę to taki samograj? Czy jednak musisz to promować regularnie? Ile czasu temu poświęcasz?

Nic nie sprzedaje się samo 🙂 Gdybym po prostu wrzuciła produkt do sklepu i nikomu o tym nie powiedziała, to nikt by go nie kupił. Ale promocja nie zawsze musi wymagać jakichś wielkich nakładów pracy. Ja piszę blog o pracy w domu, właściwie z każdego artykułu możesz wysnuć wniosek, że praca w domu jest fajna, dochodowa i warto spróbować. To po części content marketing, rozbudzanie zainteresowania tematem, stwarzanie zapotrzebowania na mój produkt, jakim jest książka o pracy w domu. Oczywiście ważne jest, żeby co jakiś czas o niej przypominać – baner na blogu, stopka w newsletterze, czasem jakieś specjalne akcje promocyjne itd.

Jeśli już mówimy o promocji produktu, to w moim kursie „Własny produkt w 7 krokach” przedstawiam chociażby ponad 25 pomysłów na posty na Facebooku, w których możemy promować swój produkt, ale tak nie wprost, nie pisząc wejdź na stronę i kup, tylko tak sprytnie, żeby nie zanudzić fanów. To sposoby podejrzane u innych blogerów, którzy z sukcesem sprzedają swoje produkty. No i dzielę się też własnymi pomysłami na to, jak promować produkt, żeby stale był widoczny.

Ile czasu potrzeba, żeby taki produkt stworzyć? Od zrobienia kursu do gotowego produktu?

Wszystko zależy od tego, jaki to będzie produkt i ile czasu dziennie możesz poświęcić. Słyszałam o autorze książki, który napisał powieść w 2 tygodnie, to musiała być harówka! Ale myślę, że ktoś, kto kupi mój kurs teraz i przejdzie go od razu, a potem zabierze się do roboty, to w okolicach wakacji będzie mógł zacząć sprzedaż swojego produktu.

Twój kurs Własny produkt w 7 krokach sprzedajesz w 3 wariantach, czym różnią się od siebie?

W najtańszym wariancie STANDARD kupujący otrzyma tylko kurs, bez żadnych dodatków. W wariancie PLUS dostanie także moją książkę w wersji papierowej i e-booku. A w wariancie VIP może dodatkowo liczyć na moją mailową pomoc – takie konsultacje będę prowadzić przez pierwsze 2 miesiące po starcie kursu.
Dodatkowo można jeszcze wybrać pakiet DWA KURSY, w którym sprzedaję kurs „Własny produkt w 7 krokach” oraz „Zacznij zarabiać na pisaniu”. Ten drugi będzie niedostępny aż do wiosny, więc to jedyna okazja, żeby go kupić już teraz.

Jaki rabat masz dla mam, które na hasło mamopracuj kupią kurs u Ciebie?

Wpisując kod „mamopracuj” przy składaniu zamówienia, czytelniczki będą mogły kupić wszystkie pakiety kursów o 9 zł taniej. Pakiety wraz z cenami można podejrzeć tutaj >>>

Podsumowując – dlaczego warto kupić Twój kurs i stworzyć swój pierwszy produkt online?

Warto stworzyć swój produkt, żeby zamienić blogowanie w biznes, który będzie przynosił regularne zyski, zależne od nas samych, a nie od współpracy z firmami. W kursie „Własny produkt w 7 krokach” pokazuję krok po kroku jak to zrobić, zaczynając od wymyślenia, co to będzie za produkt, poprzez sprawdzenie, czy to dobry pomysł, aż po sprawy formalne i techniczne, związane ze sprzedażą (wybór platformy do sprzedaży, sposobów wysyłki itd.) i samą promocję produktu w sieci. Czas i pieniądze, zainwestowane w tworzenie własnego produktu mogą zwrócić się szybciej niż się spodziewasz.

Sprzedaż kursu trwa tylko do 23 stycznia!

Dziękuję Ci za rozmowę, a wszystkie Mamy, które chciałyby stworzyć swój pierwszy produkt i zacząć go sprzedawać, zapraszam do Agnieszki. Pamiętajcie o rabacie na hasło mamopracuj!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail