Czego szukasz

Własny produkt – pomysł na niezależność i pracę z domu

Własny produkt to pomysł na dodatkowy dochód, który może stworzyć każda z nas. Od czego zacząć wymyślanie produktu? Jak go stworzyć i sprzedawać? Czy do tego trzeba mieć bloga albo stronę www? Agnieszka Skupieńska, która jest freelancerką od 7 lat, uczy innych jak zarabiać pieniądze bez wychodzenia z domu. Może to pomysł dla Ciebie? Na pracę, która dopasuje się do Twojej rodziny, a nie na odwrót? Zobacz czego możesz nauczyć się od Agnieszki i jak zacząć zarabiać nie wychodząc z domu!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/01/2017
Agnieszka Skupieńska, autorka kursu online Własny produkt w 7 krokach

Agnieszko, wypuszczasz właśnie swój drugi kurs on-line. Po sukcesie „Zacznij zarabiać na pisaniu”, teraz pora na „Własny produkt w 7 krokach”. Promujesz go jako sposób na stworzenie sobie dochodu pasywnego. Pasywnego, czyli jakiego?

Dochód pasywny to taki dochód, przy którym napracujemy się raz, a potem zarabiamy przez długi czas, nic więcej nie robiąc (albo robiąc bardzo niewiele). Tworząc swój produkt działamy właśnie w ten sposób – to sporo pracy na początku, ale potem wiele miesięcy, a może nawet lat, czerpania zysków z tego jednego produktu.

Czy każdy może stworzyć i co najważniejsze sprzedawać swój produkt online?

Stworzyć swój produkt może każdy, kto ma choć trochę biznesowego zacięcia. Tworzenie produktu kojarzy nam się zwykle z pisaniem książki czy rękodziełem i myślimy, że nie każdy ma talent i umiejętności. Ale trzeba pamiętać, że produktem może być też coś, co faktycznie wyprodukuje dla nas ktoś inny (np. kalendarz, gadżet do kuchni, linia ubrań), a my musimy dostarczyć pomysł i koordynować prace związane z produkcją.

Ze sprzedażą jest inna sprawa – najlepiej, jeśli ktoś, kto tworzy własny produkt, ma już swoją publiczność, choć w kursie pokazuję też kilka sposobów na dotarcie do osób spoza grupy naszych czytelników.

No właśnie – czy trzeba mieć swojego bloga albo stronę www, żeby stworzyć i sprzedawać taki produkt?

Nie do końca. Gdyby tak było, nie powstawałyby żadne sklepy internetowe i żadne nowe marki, tylko wszyscy najpierw zakładaliby blogi 🙂 Ale faktem jest, że znacznie łatwiej się sprzedaje, gdy mamy już swoją stronę, kanał na Youtubie czy chociażby konto na Instagramie, które śledzi kilkaset osób. Łatwiej mówi się o swoim produkcie, gdy jest już do kogo mówić.

No i znacznie łatwej stworzyć produkt, na który będzie popyt, bo mając swoją publiczność, możemy przeprowadzić badanie rynku i zapytać czytelników czy widzów, jak miałby wyglądać produkt, dopracować koncepcję z udziałem publiczności. Gdy taki produkt wypuścimy, wiemy, że odpowiada on na rzeczywistą potrzebę i o pierwsze sprzedaże wcale nie jest tak trudno.

A jeśli dopiero mam pomysł na bloga i budowanie społeczności? Czy też mogę skorzystać z Twojego kursu?

Możesz, choć radziłabym zacząć (przynajmniej równolegle z przechodzeniem przez kolejne lekcje kursu) budować swoją społeczność. Wtedy będzie Ci po prostu łatwiej sprzedać swój produkt. Choć w kursie „Własny produkt w 7 krokach” znajdziesz też sporo informacji uniwersalnych, które nie odnoszą się do blogerów i mogą przydać się osobom, które myślą o własnym sklepie internetowym, a nie mają bloga. To np. część poświęcona przygotowaniu materiałów promocyjnych do produktu, lekcje o tym, gdzie sprzedawać produkt, kiedy założyć firmę i czy są jakieś alternatywy, co z wysyłką i pakowaniem, jak badać satysfakcję z produktu wśród klientów. Uczę też tego, jak postawić stronę sprzedażową, na której będziemy zbierać osoby zainteresowane produktem i jak potem wykorzystać zebrane dzięki niej dane – a to możemy zrobić nie mając żadnej publiczności.

Dodam jeszcze, że dostęp do mojego kursu ważny jest przez rok od zakupu, więc to sporo czasu, żeby nie tylko się czegoś nauczyć, ale i zbudować swoją publiczność.

Dla Czytelniczek Mamo Pracuj – Bonus do kursu „Własny produkt w 7 krokach”

No dobrze, powiedz mi co może być przykładem takiego produktu? E-booki, kalendarze, co jeszcze?

E-booki, kursy, książki, dekoracje do domu, kalendarze, ubrania, biżuteria, kosmetyki naturalne – to tylko niektóre produkty, jakie już dziś możemy kupować od polskich blogerów. Tu ograniczeń nie ma, bo wszystko, co sprzedają sklepy internetowe, może też sprzedawać bloger czy jutuber. No, może niektóre rzeczy będą poza naszym zasięgiem, jak produkcja elektroniki, ale jeśli chodzi o branże popularne wśród blogerów, czyli moda, uroda, książki, parenting, kulinaria – tu pole do popisu jest bardzo duże.

Jak to jest z tymi e-bookami? Jest cała masa darmowych e-booków, które dostajesz w zamian za maila na przykład. Czy e-booki w ogóle się sprzedają? Znajoma wypuściła e-booka na swojej stronie, mówiła, że sprzedaje maksymalnie 4-5 sztuk miesięcznie. W takim razie czy warto? Co robi źle? Czy taki produkt może stać się głównym źródłem dochodu, czy raczej to pomysł na wacikowy biznes?

Z moich obserwacji wynika, że ludzie wolą kupić książkę w wersji papierowej, ale i e-booki mogą się sprzedawać.

Może znajoma, o której mówisz, źle dobrała temat e-booka i nie jest on interesujący dla jej publiczności? Może na stronę wchodzi mało osób, może e-book jest za mało widoczny? Może za słabo go promuje? Może na stronie sprzedażowej e-booka brakuje recenzji od czytelników, które zachęciłyby do dokonania zakupu kolejne osoby? Powodów niesatysfakcjonującej sprzedaży może być wiele i to, że jednej osobie się nie udało, nie znaczy, że nie warto próbować.

Ale warto pamiętać, że e-book to tylko jedna z możliwości „sprzedawania” swojej wiedzy. Może gdyby te same treści nagrała w formie audio lub wideo i stworzyła z tego kurs online, zarobiłaby więcej?

Myślę, że z jednego produktu trudno będzie zrobić źródło utrzymania, jeśli nie jest się topowym blogerem z setkami tysięcy użytkowników. Ale z pewnością może to być stały dodatek do comiesięcznych przychodów, a dodawanie kolejnych produktów do oferty z czasem może sprawić, że blogowanie będzie mogło stanowić jedyne źródło przychodów.

To już wiemy, że takie produkty nie sprzedają się same 🙂 A Ty często powtarzasz na swoim blogu, że Twoja książka sprzedaje się kiedy śpisz, albo kiedy jesteś na wakacjach. Naprawdę to taki samograj? Czy jednak musisz to promować regularnie? Ile czasu temu poświęcasz?

Nic nie sprzedaje się samo 🙂 Gdybym po prostu wrzuciła produkt do sklepu i nikomu o tym nie powiedziała, to nikt by go nie kupił. Ale promocja nie zawsze musi wymagać jakichś wielkich nakładów pracy. Ja piszę blog o pracy w domu, właściwie z każdego artykułu możesz wysnuć wniosek, że praca w domu jest fajna, dochodowa i warto spróbować. To po części content marketing, rozbudzanie zainteresowania tematem, stwarzanie zapotrzebowania na mój produkt, jakim jest książka o pracy w domu. Oczywiście ważne jest, żeby co jakiś czas o niej przypominać – baner na blogu, stopka w newsletterze, czasem jakieś specjalne akcje promocyjne itd.

Jeśli już mówimy o promocji produktu, to w moim kursie „Własny produkt w 7 krokach” przedstawiam chociażby ponad 25 pomysłów na posty na Facebooku, w których możemy promować swój produkt, ale tak nie wprost, nie pisząc wejdź na stronę i kup, tylko tak sprytnie, żeby nie zanudzić fanów. To sposoby podejrzane u innych blogerów, którzy z sukcesem sprzedają swoje produkty. No i dzielę się też własnymi pomysłami na to, jak promować produkt, żeby stale był widoczny.

Ile czasu potrzeba, żeby taki produkt stworzyć? Od zrobienia kursu do gotowego produktu?

Wszystko zależy od tego, jaki to będzie produkt i ile czasu dziennie możesz poświęcić. Słyszałam o autorze książki, który napisał powieść w 2 tygodnie, to musiała być harówka! Ale myślę, że ktoś, kto kupi mój kurs teraz i przejdzie go od razu, a potem zabierze się do roboty, to w okolicach wakacji będzie mógł zacząć sprzedaż swojego produktu.

Twój kurs Własny produkt w 7 krokach sprzedajesz w 3 wariantach, czym różnią się od siebie?

W najtańszym wariancie STANDARD kupujący otrzyma tylko kurs, bez żadnych dodatków. W wariancie PLUS dostanie także moją książkę w wersji papierowej i e-booku. A w wariancie VIP może dodatkowo liczyć na moją mailową pomoc – takie konsultacje będę prowadzić przez pierwsze 2 miesiące po starcie kursu.
Dodatkowo można jeszcze wybrać pakiet DWA KURSY, w którym sprzedaję kurs „Własny produkt w 7 krokach” oraz „Zacznij zarabiać na pisaniu”. Ten drugi będzie niedostępny aż do wiosny, więc to jedyna okazja, żeby go kupić już teraz.

Jaki rabat masz dla mam, które na hasło mamopracuj kupią kurs u Ciebie?

Wpisując kod „mamopracuj” przy składaniu zamówienia, czytelniczki będą mogły kupić wszystkie pakiety kursów o 9 zł taniej. Pakiety wraz z cenami można podejrzeć tutaj >>>

Podsumowując – dlaczego warto kupić Twój kurs i stworzyć swój pierwszy produkt online?

Warto stworzyć swój produkt, żeby zamienić blogowanie w biznes, który będzie przynosił regularne zyski, zależne od nas samych, a nie od współpracy z firmami. W kursie „Własny produkt w 7 krokach” pokazuję krok po kroku jak to zrobić, zaczynając od wymyślenia, co to będzie za produkt, poprzez sprawdzenie, czy to dobry pomysł, aż po sprawy formalne i techniczne, związane ze sprzedażą (wybór platformy do sprzedaży, sposobów wysyłki itd.) i samą promocję produktu w sieci. Czas i pieniądze, zainwestowane w tworzenie własnego produktu mogą zwrócić się szybciej niż się spodziewasz.

Sprzedaż kursu trwa tylko do 23 stycznia!

Dziękuję Ci za rozmowę, a wszystkie Mamy, które chciałyby stworzyć swój pierwszy produkt i zacząć go sprzedawać, zapraszam do Agnieszki. Pamiętajcie o rabacie na hasło mamopracuj!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail