Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

Usługi call center – czy przydadzą się też Twojej firmie?

  • Zofia Kowalska
  • 22 października 2020
  • 3 MIN. CZYTANIA
kobieta pracuje w call center
Jest wiele różnych sytuacji, gdy firmy decydują się na wdrożenie call center. Najczęściej ma to w zamyśle zbieranie informacji zwrotnej od klientów lub zbieranie zamówień. Ale nie tylko sprzedawcy towarów i usługodawcy uruchamiają tego typu możliwość komunikacji dla swoich obecnych lub przyszłych klientów.

Czym zajmują się call center?

Kontakt z call center kojarzy nam się bardzo często z telefonami od miłych pań lub panów, którzy chcą nas zachęcić do zakupu pewnego towaru, lub usługi. Ewentualnie do udziału w spotkaniu, na którym będą prezentowane luksusowe towary. Z call center mamy też do czynienia gdy chcemy dokonać jakichś zmian w umowach dotyczącej różnych mediów, najczęściej telefonów lub telewizji.

Jednak wiele firm prowadzi call center także by:

  • przyjmować zamówienia;
  • doradzać swoim klientom;
  • przyjmować zgłoszenia szkód (tu głównie firmy ubezpieczeniowe);
  • przyjmować reklamacje;
  • świadczyć usługi wsparcia serwisowego (help center).

Czy Internet nie wystarczy?

Sprzedaż online stale rośnie, ten kanał od ładnych kilku lat zdobywa coraz większy udział w rynku. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal na sprzedaży na odległość nie osiąga aż tak dobrych wyników jak sprzedaż telefoniczna. Przez telefon klienci mają kontakt z drugim człowiekiem, który może coś wyjaśnić, doradzić lub zachęcić. Właśnie dlatego nawet duże sklepy internetowe, obok klasycznej sprzedaży online prowadzą też infolinie.

Odpowiednio przygotowana i prowadzona infolinia nie tylko może wpływać na wyższy poziom sprzedaży. Ma też znaczenie PR’owe i marketingowe.

Jak wdrożyć w swojej firmie call center?

Call center w firmie to nie tylko przysłowiowa „Pani Kasia”, która odbierze telefon i odpowie na wszystkie pytania danego klienta lub połączy z odpowiednią osobą. Podczas tworzenia call center bardzo ważne jest by zatrudnić odpowiednich ludzi, którzy będą obsługiwali klientów z zachowaniem najwyższych standardów. Dużo rzadziej myśli się o technicznej stronie takiego przedsięwzięcia.

Jednak nie mniej ważne są usługi call center w sensie informatycznym. Mowa tu zarówno o odpowiednim oprogramowaniu, jak i firmie wdrożeniowej, która z dbałością o szczegóły przełoży wszystkie wymagane procesy na sprawnie działający system. Dzięki odpowiedniej integracji systemów i osób wykonujących oraz odbierających połączenia można uzyskać najwyższą jakość świadczonych w ten sposób usług.

Coraz częściej stosowanym rozwiązaniem jest stawianie usługi call center w chmurze. Jest to o tyle wygodne, że nie trzeba posiadać własnego pomieszczenia dla osób obsługujących połączenia, bo pracownicy mogą pracować z dowolnego miejsca, nawet z własnego domu.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Zobacz więcej

artykuł
zdjęcie okładki książki
  • Dominika Kamińska
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 3 MIN. CZYTANIA
artykuł
kobieta w IT
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 6 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 6 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 9 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Iza Kłodzińska
  • 10 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 3 MIN. CZYTANIA
wywiad
  • Judyta Wałach
  • 6 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Przejdź do treści