Czego szukasz

Mam tyle pomysłów, że… Głowa Mała

Agnieszka ma bzika na punkcie kultury i chce tym pozytywnym zakręceniem dzielić się z innymi rodzicami. Od niedawna jest mamą małego Jasia i właścicielką księgarni internetowej Głowa Mała. Pomysłów na przekazanie miłości do książek ma tyle, że… głowa mała.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 28/11/2014

Agnieszko, co to jest Głowa Mała?

To głowa pełna pasji i pomysłów: niby niewielka, a jednocześnie o nieograniczonych możliwościach. Głowa Mała to księgarnia internetowa oferująca książki artystyczne, klasykę małego kina i muzyki, a także kreatywne gry. Współpracujemy z niewielkimi wydawnictwami, które stawiają – tak jak i my – na mądry, otwarty na świat przekaz i niebanalne, najwyższej próby wykonanie. Sami należymy do tych osób, które z pasją czytają tak zwane „książki dla dzieci”. Nie wstydzimy się tego i nie do końca wierzymy w sztuczne, wiekowe podziały. Chcemy też pisać o kulturze dla najmłodszych i jak najszerzej promować najciekawsze zjawiska. Nasz dział „czytelnia” właśnie się tworzy.

Głowa Mała to propozycja dla rodzin, którym zależy na wspólnym poszerzaniu horyzontów. Uważamy, że warto dbać o wysoki poziom rzeczy, które przekazujemy naszym dzieciom. Jednocześnie wiemy, że do tanga trzeba (minimum) dwojga i każda książka, płyta czy zabawka zaczyna „iskrzyć” dopiero wtedy, gdy słuchamy, czytamy, bawimy się nią wspólnie z maluchem.

Skąd wzięłaś pomysł na biznes?

Z rozczarowania tym, co znajdowałam na rynku: jest mnóstwo rzeczy, ale zdecydowana większość to  plastikowy różowo-niebieski chłam: kiepsko ilustrowane i napisane książki rodem z wyprzedażowego koszyka w supermarkecie. Wśród nich jednak znajdują się perełki, a za większością z nich stoją konkretne wydawnictwa. Zakochałam się w nich i postanowiłam stworzyć miejsce, w którym nie trzeba będzie w bólach przedzierać się przez setki byle jakich tytułów, bo każdy zaproponowany będzie strzałem w dziesiątkę :).

Rozumiem, że nie każdy ma czas i ochotę przejść pół miasta w poszukiwaniu ambitnego prezentu dla dziecka. Ja sama o małej kulturze mogłabym opowiadać godzinami, dlatego chcę dzielić się swoją pasją z odbiorcami.

Od kilku miesięcy jesteś mamą małego Jasia. Jak Ci się pracuje z Synkiem?

Pracuje się różnie: trochę nocami, pomiędzy jedzeniem i zabawą, jak mały zaśnie, a czasem… się nie pracuje. Na tę chwilę układ domowo-pracowy mi odpowiada, bo mogę być „full time” mamą jednocześnie nie tracąc kontaktu z zawodową rzeczywistością. Pracuję również bawiąc się z synkiem: mamy obecnie dość pokaźną bibliotekę i ja systematycznie testuje kolejne książki i płyty na małym, który jest bardzo wdzięcznym słuchaczem :).

A czym zajmowałaś się przed urodzeniem dziecka?

Skończyłam studia filmoznawcze na UJ i od tej pory na różne sposoby zajmowałam się kulturą i sztuką. Przez ostatnie dwa lata pracowałam w redakcji ogólnopolskiego portalu kulturalnego.  Czuję się absolutnym beztalenciem jeżeli chodzi o potencjał artystyczny, a jednocześnie czuję, że nie potrafię zajmować się niczym innym.

Powrót na etat nie wchodził w grę?

Decyzję o założeniu własnej działalności podjęłam jeszcze przed ciążą. To był świadomy krok. Będąc w ciąży pracowałam nad pomysłem i nad pozyskaniem dofinansowania, aż w końcu udało się. I na razie nie zamierzam tej decyzji zmieniać 😉

Jesteś jedną z uczestniczek programu Campus for Moms – co dał Ci udział w programie, co było najbardziej wartościowe dla Ciebie?

Pojawili się w moim życiu nowi ludzie i nowe pomysły. Okazało się, że nie tylko ja wymyślam sobie biznes w zaciszu domowego ogniska. Podczas zajęć panował niespotykany kobieco-start-upowy klimat.

Dzięki Campusowi, przynajmniej w teorii wiedziałam czego mogę się spodziewać pakując się jednocześnie w biznes i macierzyństwo. Z perspektywy czasu nabrałam ogromnego szacunku dla mam biorących udział w tym programie. Są dla mnie źródłem siły i inspiracji.

Poza tym, dzięki CfM już do końca życia będą miała sentyment do Google’a i Mamo Pracuj :).

Miło nam to słyszeć, dzięki! Powiedz, kto Cię wspiera na co dzień i kto pomagał przy uruchomieniu firmy? Takie biznes chyba trudno rozkręcić samodzielnie, z maleńkim dzieckiem u boku?

Zdecydowanie tak. Moja przyjaciółka Ania, która od początku godzinami wysłuchiwała moich pomysłów, włączyła się w proces tworzenia firmy. Mężczyzna mój pomaga w kwestiach technicznych, wspiera, robi za kierowcę i wiele więcej ;). Synek jest testerem i „lekiem na całe zło”, a rodzice, rodzeństwo i znajomi dzielnie wprowadzają w ruch pocztę pantoflową.

Liczę na to, że za współtwórczynie Głowy  będę mogła uznać Wasze Czytelniczki, które zakochają się w naszych pięknych rzeczach, skorzystają z naszej świątecznej oferty i roześlą wici o nas wśród swoich znajomych. 🙂

My też na to liczymy! Trzeba się wspierać nawzajem ;). Na koniec , powiedz jakie masz plany zawodowe na najbliższy rok?

Ambitne. Kolejnych kilka miesięcy daję sobie na rozruch firmy. W przyszłości chciałabym, by Głowa nieco urosła i była odpowiedzialna za wiele autorskich inicjatyw. Pomysłów mam sporo, ale na razie nie chcę „odlatywać” w świat marzeń, tylko skupić się na pracy u podstaw :). Mam nadzieję, że dzięki tym wszystkim działaniom oraz ludziom dobrej woli Głowa Mała będzie mogła systematycznie rosnąć.

Dziękuję za rozmowę i życzę Ci sukcesów!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

www.glowamala.pl

www.facebook.com/glowamala.tyle.kultury

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail