Czego szukasz

To co najprostsze, to najważniejsze

Bohaterką naszej historii jest Emilia Lorenc – współtwórczyni projektu Zdrowy Przedszkolak.org, diagnosta laboratoryjny, biolog molekularny i doradca dietetyczny. A prywatnie mama w radosnej rodzinie z trójką dzieci, która od kilku lat mieszka na Zielonej Wyspie.

  • Paulina Sienczyło - 17/04/2014

Emilio, czym dokładnie zajmujesz się zawodowo?

Łącząc starożytną mądrość medycyny naturalnej i nowoczesne odkrycia medycyny akademickiej w praktyce pomagam pacjentom pielęgnować i utrzymać zdrowie (wraz z mężem Markiem, który jest lekarzem). Dodatkowo organizuję i prowadzę spotkania z myślą o dzieciach, młodzieży, rodzicach, upowszechniając zdrowie oraz życie w zgodzie z przyrodą zarówno w Polsce jak w Irlandii. Od ponad trzech lat prowadzimy z mężem Fundację Instytut Medycyny Integracyjnej, z ramienia której prowadzimy ogólnopolski projekt Zdrowy Przedszkolak.org Kamapania na rzecz naturalnej diety w przedszkolu.

A od jak dawna mieszkasz na Wyspie?

W Irlandii mieszkam czwarty rok. Powiem szczerze – dzięki temu, że mieszkam tutaj nabrałam dystansu i mogłam podjąć wyzwanie prowadzenia Fundacji i projektu.

Skąd taki pomysł na pracę?

Pomysł zrodził się z potrzeby pacjentów mojego męża i z naszego wspólnego postrzegania zdrowia. Najważniejsza jest profilaktyka zdrowia.

Czym zajmowałaś się przed urodzeniem dzieci?

Mieszkaliśmy wtedy w Krakowie – pracowałam w pracowni biologii molekularnej w szpitalu.

Długo „siedziałaś” z dziećmi w domu?

Mam trójkę dzieci, które rodziły się co dwa lata. Tak więc mój urlop macierzyński był bardzo długi (śmiech). Nie wyobrażałam sobie, by ktoś inny zajmował sie moimi dziećmi, nawet najlepsza babcia… Dlatego byłam z dziećmi w domu, ale też cały czas byłam aktywna. Po pierwszym dziecku poszłam na studia podyplomowe z doradztwa dietetetycznego, a po urodzeniu Kasi (drugiego dziecka) otworzyłam swoją działalność gospodarczą. Pracowałam z pacjentami i prowadziłam spotkania związane z profilaktyką zdrowia. Ponieważ sama regulowałam sobie tryb i czas pracy, więc pracowałam przez całą ciążę i po urodzeniu Frania.. Pamiętam bardzo dobrze, jak Franio mi wszędzie towarzyszył – na przykład podczas moich wykładów spał zawinięty w chuście… Muszę też dodać, że główne dochody w rodzinie pochodziły z pracy męża…

A w Irlandii – jak wygląda kwestia urlopów macierzyńskich i wsparcia państwa dla rodziców ?

Nie jestem dokładnie w temacie urlopów macierzyńskich, ale najważniejsza kwestia, to jest to, że rodzice otrzymują wsparcie finansowe na każde dziecko i to nie tylko w trakcie urlopu macierzyńskiego. Child benefit to około 100 euro miesięcznie na dziecko.

Super sprawa… Powiedz mi, kto w Twojej rodzinie więcej czasu spędza z dziećmi, kto gotuje i sprząta?

Razem z mężem dzielimy się obowiązkami. Opieka nad dziećmi to tylko nasze zadanie –  niestety mieszkając na obczyźnie trudno prosić o pomoc babcie, które mieszkają w Polsce (śmiech).

W naszym domu to ja głównie zajmuję się dziećmi, ponieważ mój mąż dużo pracuje. To dzięki niemu mogę robić to co robię… Moją pracę wypełnia w większości projekt Zdrowy Przedszkolak.org. To raczej moje czwarte dziecko, a nie źródło dochodów (śmiech).

Pracuję społecznie ponieważ wspólnie z mężem wyznajemy zasadę, że należy dzielić się dobrem i możemy to robić właśnie w ten sposób.

To jak wygląda Twój dzień pracującej mamy?

Rano wstajemy razem z mężem i przygotowujemy wspólne śniadanie. Odprowadzam dzieci do szkoły i przedszkola, a potem pracuję on-line. Prowadzę konsultacje z pacjentami, a w ramach projektu piszę publikacje, weryfikuję jadłospisy, organizuję konferencje itp.

Potem biegnę po dzieci. Obiad, czas dla dzieci – razem odrabiamy lekcje, mamy lekcje muzyki, są spacery, basen, rowery, nauka w języku polskim (sama moją trójkę uczę pisać, czytać, historii Polski…).  A wieczorem, po 20 często jeszcze prowadzę szkolenia on-line lub konsultacje lub nadrabiam to, czego nie zrobiłam w ciągu dnia. Wieczory to też czas spędzany wspólnie z mężem, więc albo razem pracujemy albo odpoczywamy.

Często też mam szkolenia na terenie Irlandii, które sama prowadzę ale i nieustannie sama się dokształcam.

Dzień wypełniony po brzegi. Skąd my to znamy (śmiech). W takim razie zdradź nam proszę jakie masz sprawdzone patenty na godzenie życia osobistego i zawodowego?

To nie jest łatwe (śmiech), tym bardziej, że pracuję w większości w domu i trzeba się bardzo pilnować, żeby oddzielać pracę od życia codziennego. Dlatego ustalam sobie konkretne godziny pracy. W weekendy staramy się nie pracować. A niedziela ma być na 100 procent wolna od jakichkolwiek telefonów, Internetu czy innej pracy.

Ważne jest dla nas to, by we wszystkim zachować równowagę. Dużo mówimy na naszych szkoleniach o tym, aby pamiętać o profilaktyce zdrowia czyli równowadze psychicznej i fizycznej i to staramy się czynić na co dzień i w naszej rodzinie i w pracy.

To na koniec – co Cię inspiruje do działania?

Mieszkam obecnie w Clogherehead – to jest wioska blisko morza i chyba najbardziej działa na mnie przyroda oraz możliwość złapania równowagi. Chodząc na spacery czasem mam taki przepływ myśli, że jak wracam to mam głowę pełną tylu nowych pomysłów .. tylko już mi doby brak na ich realizację (śmiech) … No i nie chcę tego wszystkiego robić kosztem moich dzieci które tak szybko rosną i jeszcze chwila, a zaraz same pójdą w świat, a ja będę się pytać sama siebie kiedy one urosły….

Mieszkając w małej wiosce uczę się codziennie i na nowo, że to co najprostsze to najważniejsze i to są fundamenty życia.

Dziękuję Ci bardzo za rozmowę.

Dowiedz się więcej o projekcie Zdrowy Przedszkolak.org i spotkaj się z Emilią w kwietniu na warsztatch w Polsce.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Paulina Sienczyło
Absolwentka zarządzania kulturą i podyplomowego zarządzania zasobami ludzkimi na UJ. Mama Igutki Frygutki i Janka Gałganka. Kiedyś z pasją oddana harcerstwu, potem fajnej pracy w Coca - Coli, obecnie poszukująca swojej drogi zawodowej. Lubi ludzi, gorącą czekoladę w czasie posiadówek niepołomickiej grupy fajnych kobiet, bieganie z kijkami po puszczy w weekendowe poranki. Jest pasjonatką zdrowego trybu życia marzącą o byciu gospodynią - nauczycielką harmonijnego życia w Beskidzie Niskim.
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail