Czego szukasz

Ten kurs dodał mi odwagi – wywiad z Honoratą

Już po kilku dniach od założenia profilu w social mediach, miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok – mówi Honorata, uczestniczka kursu online Mamo Pracuj. Dowiedz się co Ty też możesz zyskać i zapisz się na kurs już teraz!

kobieta z dzieckiem na rękach

Honiu, w tym roku byłaś uczestniczką Kursu online Mamo Pracuj. Jak się o nim dowiedziałaś?

O kursie online organizowanym przez Mamo Pracuj dowiedziałam się z fanpaga na Facebooku. Ja już od dawna śledzę co dzieje się na portalu Mamo Pracuj. A że sama szukam swojej drogi w IT i jestem na etapie rozglądania się na rynku, to ten kurs był dobrze zapowiadającą się inwestycją.

Brałaś udział w wersji „zero”. To była już gotowa wersja kursu, ale jeszcze nie sprawdzona przez ani jedną mamę – czytelniczkę mamopracuj.pl. Nie bałaś się, że coś może pójść nie tak, albo kurs nie spełni Twoich oczekiwań?

Hmm… nie miałam żadnych obaw co do formy czy jakości kursu. Wcześniej byłam już na dwóch spotkaniach organizowanych przez Mamo Pracuj, a także brałam udział w warsztatach prowadzonych przez Waszych partnerów. Miałam pewność, że poziom kursu nie będzie odstawał od tego co miałam możliwość przeżyć i nauczyć się podczas szkoleń na żywo. Forma szkolenia online bardzo mi odpowiadała. A i godziny realizacji były dostosowane do grafiku etatowych mam.

Kurs składa się z 3 modułów i kompleksowo przygotowuje do poszukiwania pracy, nawet po długiej przerwie. Spotkałyśmy się ze zdaniem, że ten kurs otwiera oczy i uczy jak teraz szukać pracy. A jakie zagadnienie było dla Ciebie najbardziej odkrywcze? Co Cię zaskoczyło?

Oooo dobre pytanie. Na kursie było wiele informacji, które zaktualizowały moje pojęcie o dzisiejszym rynku pracy. A co było dla mnie odkrywcze….?? Hmm chyba to, jak ważne jest bycie w social media w dzisiejszych czasach.

Nasz wizerunek jaki tworzymy w sieci ma bardzo ważny wydźwięk na rynku pracy. To tam dziś dzieje się najwięcej, jeśli chodzi o informacje gdzie, co i kiedy – mam tu na myśli meetupy branżowe, trendy na rynku. Mam wrażenie, że nie będąc w sieci wiele tracimy, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę IT.  

Zagadnienia poruszane na kursie, które dotyczyły obecności na profilach społecznościowych zachęciły mnie do stworzenia własnego, profesjonalnego konta. A informacje z kursu były na wagę złota, aby profil był właśnie tak postrzegany przez rekruterów. I to chyba kolejne zaskoczenie, że właśnie oni (rekruterzy) tak prężnie działają w sieci internetowej.

Już po kilku dniach od założenia profilu miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok!

Jesteś w trakcie zmiany branży. Poznajesz i uczysz się wielu nowych rzeczy. Skąd pomysł na takie działania?

Pomysł pojawił się niespodziewanie, bo kilka miesięcy przed zostaniem mamą byłam na spotkaniu, o którym dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Spotkanie było organizowane przez Mamo Pracuj w firmie, która ma swoje centrum IT w Poznaniu. I to właśnie tam będąc pod wrażeniem tego jak dziś można pracować postanowiłam, że też chcę być częścią nowoczesnego przedsiębiorstwa, ceniącego pracownika. Zainspirowana do zmian po spotkaniu zaczęłam szukać w sieci informacji o branży IT, dołączyłam do kilku grup na Facebooku, które do dziś pomagają mi podejmować decyzję co do kierunku zmian.

Taki „research” w sieci potwierdził, że branża IT stoi otworem i daje wiele możliwości rozwoju nie tylko dla „umysłów ścisłych”. Do tej pory pracowałam w branży finansowej i lubię pracę z danymi, dlatego postanowiłam iść w kierunku administrowania bazami danych. Aktualnie uczę się SQL’a, ukończyłam już kurs podstawowy i na dniach zaczynam zaawansowane szkolenie z tego zakresu. Znalazłam nauczyciela online i to jest kolejne zaskoczenie w tej branży, że można uczyć się i pracować zdalnie.

Postanowiłam też intensywniej zadbać o znajomość języka angielskiego, ponieważ w swojej aktualnej pracy nie mam możliwości posługiwania się nim na co dzień. Teraz rozmawiam dwa razy w tygodniu z lektorem przez Skype. Takie rozwiązania są dla mnie idealne, ponieważ nie tracę czasu, aby dojechać na zajęcia, a kontakt z językiem jest bardzo ważny.

Powiedz jeszcze. które elementy kursu wykorzystałaś już, a które pomagają Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości związanej ze zmianą branży i  poszukiwaniem pracy?

Jak już wspomniałam wcześniej wykorzystałam wszelkie rady dotyczące tworzenia profilu na LinkedIn. Również omawiane formy szukania potencjalnych pracodawców zachęciły mnie do zajrzenia na ich strony w sieci, skąd dowiedziałam się, że szukają młodych i ambitnych ludzi do pracy, także takich którzy są w trakcie zmiany branży.

Nawiązałam z nimi kontakt i od wszystkich tych firm dostałam odpowiedź zwrotną w jaki sposób można dołączyć do ich zespołu. Jest to bardzo budujące, bo najgorszy byłby brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a taki feedback nawet odmowny na tę chwilę, jest dla mnie cenny. Zauważyłam, że firmy są naprawdę fair w stosunku do „juniorów” w tej branży i raczej motywują niż demotywują na samym starcie.

Gdyby nie kurs to pewnie nie odważyłabym się napisać do przedsiębiorstw z branży IT, w którą dopiero wchodzę. To właśnie podczas kursu, kiedy były poruszane zagadnienia z personal brandingu nauczyłam się w jaki sposób pokazać się z tej dobrej strony, mimo że nie mam doświadczenia w IT.

Wracając jednak do pytania – na pewno przydały się wszystkie informacje, które były omawiane podczas modułu dotyczącego CV i listu motywacyjnego. Moje dokumenty aplikacyjne wymagały tylko drobnych zmian, ale to dzięki nim zyskały nowy, profesjonalny układ.

I ostatnia rzecz bardzo pomocna to „work- life balance” – niezwykle przydatne i konieczne do wdrożenia w życie rady oraz wskazówki od Mamo Pracuj. Podsumowując, kurs był dla mnie bardzo pomocny, do dziś sięgam do materiałów czy nagrań z webinarów. Mam też nadal dostęp do grupy na FB, gdzie wszystkie uczestniczki mogą szukać wsparcia, a zespół Mamo Pracuj też zamieszcza tam różne linki, które są dla mnie przydatne.

Czego Ci życzyć – tak na teraz ☺ ?

Tak na teraz? Przyda się czas, dużo czasu… Przy małym, absorbującym dziecku bardzo ciężko znaleźć tę godzinę czy dwie, aby przyswoić jakąś konkretną partię materiału. Poza teorią trzeba wykonać wiele zadań praktycznych, a wtedy obiad i pranie muszą poczekać, bo każda chwila snu dziecka jest na wagę złota.

Jak już siadam do komputera, to chciałabym zrobić jakieś zadanie od A do Z, a niestety nie zawsze jest to możliwe. Także życzcie mi nieprzerwanego snu dziecka oraz dalszych tych mniejszych i większych sukcesów.

Zatem tego właśnie życzę ☺ Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcia: Archiwum prywatne Honoraty.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”. Spotkajmy się w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie

„Nieustraszona Dziewczynka” (#FearlessGirl), która stanęła na Wall Street z inicjatywy State Street Global Advisors stała się symbolem firmy. Przekonaj się sama, jak firma State Street w Polsce wspiera rozwój kobiet w biznesie! Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Gdańsku lub w Krakowie. Porozmawiaj z pracownikami firmy, poczuj atmosferę pracy i weź udział w recruitment. Sprawdź szczegóły i zapisz się już dziś! Liczba miejsc ograniczona.
  • Agnieszka Kaczanowska - 04/03/2019
Pracownicy State Street w Polsce

„Wspieranie rozwoju kobiet w biznesie to nasza misja”

State Street to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników.

W Polsce jest obecny od 2007 roku, a jego biura znajdują się w Krakowie i Gdańsku.

W marcu zapraszamy Was na DWA spotkania dla Mam, w gdańskiej oraz krakowskiej siedzibie firmy!

To najlepsza okazja nie tylko lepszego poznania firmy, ale także do bezpośrednich rozmów z pracownikami firmy (różnych szczebli), a także rekruterami, którzy odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania odnośnie procesu rekrutacji, warunków zatrudnienia i obecnych wakatów.

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Gdańsku już 21 marca br. >>>

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w State Street Polska w Krakowie już 25 marca br.  >>>

Ramowy program Dnia Otwartego dla Mam w State Street Polska w Gdańsku i Krakowie:

  • Powitanie i rozpoczęcie spotkania

  • Czym zajmujemy się w State Street? – krótka prezentacja na temat firmy i zakresu wsparcia dla pracowników – rodziców np. „Working Parents Club”

  • Jak dołączyć do grona pracowników State Street? – krótka prezentacja na temat możliwości zatrudnienia w State Street w Polsce

  • Poznaj mamy pracujące w State Street – zapytamy o ich historie i czym zajmują się na co dzień

  • Networking z możliwością spaceru po przestrzeni biurowej

  • Warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A

  • Podziękowanie i zakończenie spotkania

Spotkania są bezpłatne. Dzieci mile widziane!

Zapraszamy z dziećmi. Będzie przygotowany kącik zabaw dla najmłodszych oraz dodatkowa sala dla starszych maluchów 😉 I salka do karmienia. Pamiętajcie jednak, że dzieci będą pod Waszą opieką (zapewniamy tylko wolontariuszy do pomocy).

Gdzie i kiedy odbędą się spotkania?

  • Gdańsk: 21 marca br. w siedzibie State Street ul. Grunwaldzka 409

Spotkanie rozpoczynamy o 12:00 i potrwa do 15:30

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

  • Kraków: 25 marca br. w siedzibie State Street ul. Podgórska 36.

Spotkanie rozpoczynamy o 10:00 i potrwa do 13:30.

Pobierz bezpłatny bilet klikając tutaj >>>

Liczba miejsc bardzo ograniczona.

W trakcie spotkań będzie z nami fotograf, abyśmy mogli podzielić się później relacją ze spotkania i inspirować kolejne kobiety.

Do zobaczenia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie State Street w Polsce? Odwiedź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak dobrze, że jesteś! Czyli jak LINK4 zaczarowało mamy

4 grudnia spotkałyśmy się z mamami na Dniu Otwartym dla Mam w LINK4. Pracodawca oczarował mamy atmosferą, otwartością oraz obecnością kilkunastu dziewczyn z różnych zespołów firmy, które chciały się dzielić swoją historią związaną z pracą w LINK4. Zobacz jak wyglądało spotkanie i dołącz do Zespołu!
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/01/2019
Relacja ze spotkania w LINK4

Mama – pracownik na medal

LINK4 jest firmą, która mocno stawia na wartości rodzinne, a pracownikom proponuje pracę w elastycznych godzinach lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

Dlatego też spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem uczestniczek, a pula wolnych miejsc została wyczerpana na tydzień przed wydarzeniem 😉

Spotkanie otworzyła Agnieszka Balcerska – HR Director w LINK4 wraz z Martą Kowalską – Kierownikiem ds. Rekrutacji i Employer Brandingu. Uczestniczki spotkania przywitała także Agnieszka Czmyr – Kaczanowska – z Fundacji Mamo Pracuj.

Zaczęliśmy od krótkiej prezentacji firmy, a następnie przeszliśmy do prelekcji na temat praw pracującej mamy. Dodatkowo Ewelina Łempicka (Specjalista ds. Personalnych) opowiedziała zebranym mamom o Programie „Rodzina LINK4”. To wewnętrzny program firmy, którego założeniem jest wspieranie rodziców pracujących w firmie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Dlaczego mamy chcą pracować w LINK4?

Po części bardziej oficjalnej przeszliśmy do rozmowy z mamami pracującymi w firmie. I to było niesamowite wydarzenie. Ponad dziesięć mam – pracownic firmy podzieliło się swoimi historiami związanymi z zatrudnieniem w LINK4, ich powrotami z urlopów macierzyńskich, rozpoczęciu pracy po przerwach czy awansach po powrocie po urodzeniu dziecka.

Dziewczyny bardzo podkreślały, jak ważne jest zrozumienie ze strony przełożonych oraz elastyczny lub zadaniowy czas pracy.

Co ciekawe, w czasie spotkania mamy z panelu oraz z widowni odwiedzali mężowie pracujący w LINK4. Również oni mogli podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą w firmie oraz benefitami, które ułatwiają im codzienne rodzicielskie życie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Mamy zwiedzamy! Office tour jak safari

Uczestniczki spotkania wraz z dziećmi mogły zobaczyć przestrzeń firmy. Mała podróż pomiędzy piętrami i poszczególnymi zespołami obfitowała w pytania ze strony mam i przyjazne przyjęcie ze strony pracowników. Część dzieci z ciekawością przyglądała się kolorowej przestrzeni, a inne ze spokojem zasnęły.

Na koniec obfitującego w atrakcje spotkania chętne mamy skorzystały z mini – kursu wizażu, a także zjadły wspólny lunch. Przez cały czas mogły również skorzystać z obecności rekruterek, które odpowiadały na wszystkie pytania związane z rekrutacją do LINK4 oraz konsultowały dokumenty aplikacyjne.

Już wiemy, że kilka mam zdecydowało się aplikować do firmy! Mocno trzymamy kciuki za pomyślne rekrutacje!

A co mówiły już po spotkaniu?

  • „Jeszcze więcej takich spotkań!”
  • „Jestem pod dużym wrażeniem szacunku z jakim traktowany jest pracownik w LINK4, tak dbania o pracownika (…) Składam swoją aplikację do firmy!”
  • „Dziękuję za natchnienie do poszukiwania pracy i motyację do działania!”

Dowiedz się jak LINK4 wspiera pracujących rodziców, odwiedzając profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie i zobacz kogo aktualnie poszukują do swoich szeregów!

Zdjęcia: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail