Czego szukasz

Ten kurs dodał mi odwagi – wywiad z Honoratą

Już po kilku dniach od założenia profilu w social mediach, miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok – mówi Honorata, uczestniczka kursu online Mamo Pracuj. Dowiedz się co Ty też możesz zyskać i zapisz się na kurs już teraz!

kobieta z dzieckiem na rękach

Honiu, w tym roku byłaś uczestniczką Kursu online Mamo Pracuj. Jak się o nim dowiedziałaś?

O kursie online organizowanym przez Mamo Pracuj dowiedziałam się z fanpaga na Facebooku. Ja już od dawna śledzę co dzieje się na portalu Mamo Pracuj. A że sama szukam swojej drogi w IT i jestem na etapie rozglądania się na rynku, to ten kurs był dobrze zapowiadającą się inwestycją.

Brałaś udział w wersji „zero”. To była już gotowa wersja kursu, ale jeszcze nie sprawdzona przez ani jedną mamę – czytelniczkę mamopracuj.pl. Nie bałaś się, że coś może pójść nie tak, albo kurs nie spełni Twoich oczekiwań?

Hmm… nie miałam żadnych obaw co do formy czy jakości kursu. Wcześniej byłam już na dwóch spotkaniach organizowanych przez Mamo Pracuj, a także brałam udział w warsztatach prowadzonych przez Waszych partnerów. Miałam pewność, że poziom kursu nie będzie odstawał od tego co miałam możliwość przeżyć i nauczyć się podczas szkoleń na żywo. Forma szkolenia online bardzo mi odpowiadała. A i godziny realizacji były dostosowane do grafiku etatowych mam.

Kurs składa się z 3 modułów i kompleksowo przygotowuje do poszukiwania pracy, nawet po długiej przerwie. Spotkałyśmy się ze zdaniem, że ten kurs otwiera oczy i uczy jak teraz szukać pracy. A jakie zagadnienie było dla Ciebie najbardziej odkrywcze? Co Cię zaskoczyło?

Oooo dobre pytanie. Na kursie było wiele informacji, które zaktualizowały moje pojęcie o dzisiejszym rynku pracy. A co było dla mnie odkrywcze….?? Hmm chyba to, jak ważne jest bycie w social media w dzisiejszych czasach.

Nasz wizerunek jaki tworzymy w sieci ma bardzo ważny wydźwięk na rynku pracy. To tam dziś dzieje się najwięcej, jeśli chodzi o informacje gdzie, co i kiedy – mam tu na myśli meetupy branżowe, trendy na rynku. Mam wrażenie, że nie będąc w sieci wiele tracimy, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę IT.  

Zagadnienia poruszane na kursie, które dotyczyły obecności na profilach społecznościowych zachęciły mnie do stworzenia własnego, profesjonalnego konta. A informacje z kursu były na wagę złota, aby profil był właśnie tak postrzegany przez rekruterów. I to chyba kolejne zaskoczenie, że właśnie oni (rekruterzy) tak prężnie działają w sieci internetowej.

Już po kilku dniach od założenia profilu miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok!

Jesteś w trakcie zmiany branży. Poznajesz i uczysz się wielu nowych rzeczy. Skąd pomysł na takie działania?

Pomysł pojawił się niespodziewanie, bo kilka miesięcy przed zostaniem mamą byłam na spotkaniu, o którym dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Spotkanie było organizowane przez Mamo Pracuj w firmie, która ma swoje centrum IT w Poznaniu. I to właśnie tam będąc pod wrażeniem tego jak dziś można pracować postanowiłam, że też chcę być częścią nowoczesnego przedsiębiorstwa, ceniącego pracownika. Zainspirowana do zmian po spotkaniu zaczęłam szukać w sieci informacji o branży IT, dołączyłam do kilku grup na Facebooku, które do dziś pomagają mi podejmować decyzję co do kierunku zmian.

Taki „research” w sieci potwierdził, że branża IT stoi otworem i daje wiele możliwości rozwoju nie tylko dla „umysłów ścisłych”. Do tej pory pracowałam w branży finansowej i lubię pracę z danymi, dlatego postanowiłam iść w kierunku administrowania bazami danych. Aktualnie uczę się SQL’a, ukończyłam już kurs podstawowy i na dniach zaczynam zaawansowane szkolenie z tego zakresu. Znalazłam nauczyciela online i to jest kolejne zaskoczenie w tej branży, że można uczyć się i pracować zdalnie.

Postanowiłam też intensywniej zadbać o znajomość języka angielskiego, ponieważ w swojej aktualnej pracy nie mam możliwości posługiwania się nim na co dzień. Teraz rozmawiam dwa razy w tygodniu z lektorem przez Skype. Takie rozwiązania są dla mnie idealne, ponieważ nie tracę czasu, aby dojechać na zajęcia, a kontakt z językiem jest bardzo ważny.

Powiedz jeszcze. które elementy kursu wykorzystałaś już, a które pomagają Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości związanej ze zmianą branży i  poszukiwaniem pracy?

Jak już wspomniałam wcześniej wykorzystałam wszelkie rady dotyczące tworzenia profilu na LinkedIn. Również omawiane formy szukania potencjalnych pracodawców zachęciły mnie do zajrzenia na ich strony w sieci, skąd dowiedziałam się, że szukają młodych i ambitnych ludzi do pracy, także takich którzy są w trakcie zmiany branży.

Nawiązałam z nimi kontakt i od wszystkich tych firm dostałam odpowiedź zwrotną w jaki sposób można dołączyć do ich zespołu. Jest to bardzo budujące, bo najgorszy byłby brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a taki feedback nawet odmowny na tę chwilę, jest dla mnie cenny. Zauważyłam, że firmy są naprawdę fair w stosunku do „juniorów” w tej branży i raczej motywują niż demotywują na samym starcie.

Gdyby nie kurs to pewnie nie odważyłabym się napisać do przedsiębiorstw z branży IT, w którą dopiero wchodzę. To właśnie podczas kursu, kiedy były poruszane zagadnienia z personal brandingu nauczyłam się w jaki sposób pokazać się z tej dobrej strony, mimo że nie mam doświadczenia w IT.

Wracając jednak do pytania – na pewno przydały się wszystkie informacje, które były omawiane podczas modułu dotyczącego CV i listu motywacyjnego. Moje dokumenty aplikacyjne wymagały tylko drobnych zmian, ale to dzięki nim zyskały nowy, profesjonalny układ.

I ostatnia rzecz bardzo pomocna to „work- life balance” – niezwykle przydatne i konieczne do wdrożenia w życie rady oraz wskazówki od Mamo Pracuj. Podsumowując, kurs był dla mnie bardzo pomocny, do dziś sięgam do materiałów czy nagrań z webinarów. Mam też nadal dostęp do grupy na FB, gdzie wszystkie uczestniczki mogą szukać wsparcia, a zespół Mamo Pracuj też zamieszcza tam różne linki, które są dla mnie przydatne.

Czego Ci życzyć – tak na teraz ☺ ?

Tak na teraz? Przyda się czas, dużo czasu… Przy małym, absorbującym dziecku bardzo ciężko znaleźć tę godzinę czy dwie, aby przyswoić jakąś konkretną partię materiału. Poza teorią trzeba wykonać wiele zadań praktycznych, a wtedy obiad i pranie muszą poczekać, bo każda chwila snu dziecka jest na wagę złota.

Jak już siadam do komputera, to chciałabym zrobić jakieś zadanie od A do Z, a niestety nie zawsze jest to możliwe. Także życzcie mi nieprzerwanego snu dziecka oraz dalszych tych mniejszych i większych sukcesów.

Zatem tego właśnie życzę ☺ Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcia: Archiwum prywatne Honoraty.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Projekt Mamo Pracuj laureatem nagrody Employer Branding Excellence Awards!

Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna, przygotowana we współpracy z Capgemini Polska, a skierowana do mam wracajacych do pracy, otrzymała główną nagrodę w konkursie EBExcellence Award w kategorii "Kampania rekrutacyjna off-line"! Rozdanie nagród odbyło się 5 czerwca 2019 roku podczas Gali konkursu. To dla Nas ważna chwila! I dzięki, za Wasze zaufanie do tego co robimy!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 13/06/2019
Nagroda Employer Branding Excellence Awards, na zdjęciu Angelika Gawlik-Gajda, Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Projekt Mamo Pracuj laureatem nagrody Employer Branding Excellence Awards!

Employer Branding Excellence Awards 2019  to uroczysta gala, podczas której zostały wręczone nagrody dla pracodawców, którzy prowadzili najlepsze działania employer brandingowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Ideą konkursu organizowanego przez HRM Institute jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych praktyk employer brandingowych w Polsce, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych. Nagrody zostały wręczone już po raz ósmy. Do zdobywców głównych nagród trafiły statuetki łucznika, specjalnie zaprojektowane i ręcznie wykonane na tę okazję.

Employer Branding Excellence Awards Prelegrnci

W tym roku do konkursu wpłynęło 150 zgłoszeń. Z każdym rokiem jest coraz więcej dobrych kampanii i działań employer brandingowych, coraz więcej firm angażuje się w budowanie marki pracodawcy, co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. Dobre kampanie robią nie tylko duże firmy, posiadające równie duże budżety, ale także mniejsze organizacje.

Nagrody w konkursie przyznawane są w siedmiu kategoriach:

  • Strategia,
  • Kampania rekrutacyjna off-line,
  • Kampania internetowa,
  • Wewnętrzna kampania wizerunkowa,
  • Innowacja EB,
  • Film rekrutacyjny / wizerunkowy,
  • Strona / Zakładka kariera / Landing page.

Nasz wspólny projekt z Capgemini Polska otrzymał główną nagrodę w kategorii Kampania rekrutacyjna off-line 2019

Wkrótce opiszemy projekt w szczegółach!

A tymczasem zapraszamy do profilu Capgemini Polska w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie! 

Wyróżnienia w tej kategorii należą do: IKEA Retail, PZU, Toyota Motor Manufacturing Poland.

Serdecznie gratulujemy!

Employer Branding Excellence Awards statuetki

Nagrodzeni w pozostałych kategoriach to:

Kategoria Strategia EB 2019
Zwycięzca: Netguru
Wyróżnienie: Freightliner PL, Eko-Okna, McDonald’s Polska, Lidl Polska

Kategoria Kampania internetowa 2019
Zwycięzca: AmRest
Wyróżnienie: Budimex, Empik, EY, mBank

Kategoria Wewnętrzna kampania wizerunkowa 2019
Zwycięzca: Credit Agricole Bank Polska, McDonald’s Polska
Wyróżnienie: Data Art, Deloitte Polska, Accenture, Roche Polska

Kategoria Innowacja EB 2019
Zwycięzca: PwC
Wyróżnienie: Accenture, Capgemini Polska, Solaris Bus & Coach

Kategoria Film rekrutacyjny / wizerunkowy 2019
Zwycięzca: Atos Global Delivery Center Polska
Wyróżnienie: Lidl Polska, Performante, Edge One Solutions, EY

Kategoria Strona / Zakładka kariera / Landing page 2019
Zwycięzca: DGS Poland
Wyróżnienie: Danone, Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka, Aviva

Wszystkim zwycięzcom, wyróżnionym oraz uczestnikom serdecznie gratulujemy!

Każdemu należą się ogromne brawa!

Źródło i zdjęcia: HRM Institute oraz archiwum prywatne

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Mamo Pracuj partnerem programu Facebook Pomaga w Rozwoju!

Nasza Fundacja obok Pracuj.pl i Harvard Business Review Poland, została partnerem programu "Facebook Pomaga w Rozwoju". Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, współzałożycielka naszego portalu wzięła udział w spotkaniu prasowym w związku ze startem platformy w Polsce. Program Facebook'a to szereg bezpłatnych kursów online z zakresu marketingu cyfrowego, przygotowania do poszukiwania pracy oraz rozwoju umiejętności miękkich. Każda mama, która chcę się rozwijać w tym zakresie, znajdzie coś dla siebie!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 06/06/2019
Facebook pomaga w Rozwoju - prelegenci

Fundacja Mamo Pracuj wraz z portalem Pracuj.pl oraz magazynem Harvard Business Review Poland, została partnerem programu „Facebook Pomaga w Rozwoju”!

Facebook pomaga w Rozwoju - prelegenci

Fundacja Mamo Pracuj została jednym z trzech partnerów nowego programu rozwojowego Facebook’a.

Program Facebook pomaga w rozwoju pozwala na udział w bezpłatnych kursach online z zakresu marketingu cyfrowego, przygotowania do procesu rekrutacyjnego przy poszukiwaniu pracy oraz rozwoju umiejętności miękkich.

Nasze materiały podpowiadające, jak wracić na rynek pracy po przerwie, zasilają wiedzowo platformę.

Z badania opinii, które zrealizowaliśmy wśród przedsiębiorców, wiemy, że 72% menedżerów określa kompetencje cyfrowe jako ważne w procesie rekrutacji – ważniejsze nawet niż to, jaką szkołę ukończył kandydat.

„Widzimy, że podnoszenie kompetencji cyfrowych jest niezbędne dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Dlatego wspieranie mieszkańców Polski w tym zakresie jest jednym z naczelnych celów Przestrzeni. Uruchamiając program “Facebook pomaga w Rozwoju” podejmujemy kolejny duży krok w jego realizacji” – wyjaśnia Jakub Turowski z Facebook’a

Program Facebook pomaga w Rozwoju to kursy obejmujące zagadnienia:

  • marketingu społecznościowego,
  • bezpieczeństwa w sieci,
  • analizy danych,
  • oraz porady na temat skutecznego planowania kariery.

Platforma jest dostępna dla każdego, dlatego zachęcamy do uczestnictwa osoby chcące się rozwijać lub planujące się przekwalifikować.

Polska w tyle krajów Europy

Zaledwie 40% Polaków posiada podstawowe kompetencje cyfrowe, a Polska znajduje się na 24 miejscu wśród 28 państw członkowskich UE (Dane Indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego Komisji Europejskiej DESI).

Program dostępny jest pod adresem rozwoj.fb.com i zawiera obecnie cztery kursy w dwóch ścieżkach. Pierwsza dotyczy marketingu cyfrowego i podzielona jest na dwa stopnie: „Pierwsze kroki” i „Idź dalej”. Druga związana jest karierą i oferuje kurs przygotowawczy do procesu rekrutacyjnego „Jak znaleźć pracę” i program „Zabłyśnij w pracy”, zajmujący się tematami współpracy w zespole i ćwiczeniem kompetencji miękkich. Kolejne programy mają rosnąc z czasem.

Odpowiedź na potrzeby konkretnych grup społecznych

Z rozwoju i poszerzania swoich umiejętności chcą korzystać również osoby, które powracają na rynek pracy. Jedną z takich grup są właśnie mamy, które szukają zatrudnienia.

„Przed kobietami wracającymi na rynek pracy po przerwie stoi wiele wyzwań. Muszą się mierzyć zarówno z nowymi obowiązkami domowymi, ale także inną rzeczywistością w firmie, zmianami technologicznymi czy nowymi wymaganiami i oczekiwaniami pracodawców. Często także ze stereotypowym podejściem do pracy kobiet. Dlatego tak ważne jest zrozumienie potrzeb kobiet na rynku pracy, mądre wspieranie ich i umożliwienie ciągłego rozwoju, a przede wszystkim uelastycznienie form pracy” – Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, współzałozycielka portalu mamopracuj.pl i Wiceprezes Fundacji Mamo Pracuj tłumaczy

Dostęp do platformy jest całkowicie bezpłatny. Wymaga zalogowania się przez platformę Facebook, za pomocą numeru telefonu bądź adresu e-mail. 

Facebook pomaga w Rozwoju - przemawiająca Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Start programu ogłoszono 31 maja 2019 roku. W maju upłynął także rok od otwarcia Przestrzeni from Facebook, czyli centrum społeczności Facebooka w Warszawie, w którym odbywają się różnego rodzaju wydarzenia poświęcone debacie publicznej i rozwojowi kompetencji cyfrowych. W pierwszym roku działalności odbyło się tam ponad 350 wydarzeń, a miejsce odwiedziło przeszło 15 tysięcy osób.

Facebook pomaga w Rozwoju - Agnieszka Czmyr-Kaczanowska oraz prowadząca

Facebook pomaga w Rozwoju - prelegenci

Źródło: na podstawie materiałów prasowych

Zdjęcia: własność Facebook, autor: Bartek Bartosiński, fantasmatic.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail