Czego szukasz

Ten kurs dodał mi odwagi – wywiad z Honoratą

Już po kilku dniach od założenia profilu w social mediach, miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok – mówi Honorata, uczestniczka kursu online Mamo Pracuj. Dowiedz się co Ty też możesz zyskać i zapisz się na kurs już teraz!

kobieta z dzieckiem na rękach

Honiu, w tym roku byłaś uczestniczką Kursu online Mamo Pracuj. Jak się o nim dowiedziałaś?

O kursie online organizowanym przez Mamo Pracuj dowiedziałam się z fanpaga na Facebooku. Ja już od dawna śledzę co dzieje się na portalu Mamo Pracuj. A że sama szukam swojej drogi w IT i jestem na etapie rozglądania się na rynku, to ten kurs był dobrze zapowiadającą się inwestycją.

Brałaś udział w wersji „zero”. To była już gotowa wersja kursu, ale jeszcze nie sprawdzona przez ani jedną mamę – czytelniczkę mamopracuj.pl. Nie bałaś się, że coś może pójść nie tak, albo kurs nie spełni Twoich oczekiwań?

Hmm… nie miałam żadnych obaw co do formy czy jakości kursu. Wcześniej byłam już na dwóch spotkaniach organizowanych przez Mamo Pracuj, a także brałam udział w warsztatach prowadzonych przez Waszych partnerów. Miałam pewność, że poziom kursu nie będzie odstawał od tego co miałam możliwość przeżyć i nauczyć się podczas szkoleń na żywo. Forma szkolenia online bardzo mi odpowiadała. A i godziny realizacji były dostosowane do grafiku etatowych mam.

Kurs składa się z 3 modułów i kompleksowo przygotowuje do poszukiwania pracy, nawet po długiej przerwie. Spotkałyśmy się ze zdaniem, że ten kurs otwiera oczy i uczy jak teraz szukać pracy. A jakie zagadnienie było dla Ciebie najbardziej odkrywcze? Co Cię zaskoczyło?

Oooo dobre pytanie. Na kursie było wiele informacji, które zaktualizowały moje pojęcie o dzisiejszym rynku pracy. A co było dla mnie odkrywcze….?? Hmm chyba to, jak ważne jest bycie w social media w dzisiejszych czasach.

Nasz wizerunek jaki tworzymy w sieci ma bardzo ważny wydźwięk na rynku pracy. To tam dziś dzieje się najwięcej, jeśli chodzi o informacje gdzie, co i kiedy – mam tu na myśli meetupy branżowe, trendy na rynku. Mam wrażenie, że nie będąc w sieci wiele tracimy, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę IT.  

Zagadnienia poruszane na kursie, które dotyczyły obecności na profilach społecznościowych zachęciły mnie do stworzenia własnego, profesjonalnego konta. A informacje z kursu były na wagę złota, aby profil był właśnie tak postrzegany przez rekruterów. I to chyba kolejne zaskoczenie, że właśnie oni (rekruterzy) tak prężnie działają w sieci internetowej.

Już po kilku dniach od założenia profilu miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok!

Jesteś w trakcie zmiany branży. Poznajesz i uczysz się wielu nowych rzeczy. Skąd pomysł na takie działania?

Pomysł pojawił się niespodziewanie, bo kilka miesięcy przed zostaniem mamą byłam na spotkaniu, o którym dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Spotkanie było organizowane przez Mamo Pracuj w firmie, która ma swoje centrum IT w Poznaniu. I to właśnie tam będąc pod wrażeniem tego jak dziś można pracować postanowiłam, że też chcę być częścią nowoczesnego przedsiębiorstwa, ceniącego pracownika. Zainspirowana do zmian po spotkaniu zaczęłam szukać w sieci informacji o branży IT, dołączyłam do kilku grup na Facebooku, które do dziś pomagają mi podejmować decyzję co do kierunku zmian.

Taki „research” w sieci potwierdził, że branża IT stoi otworem i daje wiele możliwości rozwoju nie tylko dla „umysłów ścisłych”. Do tej pory pracowałam w branży finansowej i lubię pracę z danymi, dlatego postanowiłam iść w kierunku administrowania bazami danych. Aktualnie uczę się SQL’a, ukończyłam już kurs podstawowy i na dniach zaczynam zaawansowane szkolenie z tego zakresu. Znalazłam nauczyciela online i to jest kolejne zaskoczenie w tej branży, że można uczyć się i pracować zdalnie.

Postanowiłam też intensywniej zadbać o znajomość języka angielskiego, ponieważ w swojej aktualnej pracy nie mam możliwości posługiwania się nim na co dzień. Teraz rozmawiam dwa razy w tygodniu z lektorem przez Skype. Takie rozwiązania są dla mnie idealne, ponieważ nie tracę czasu, aby dojechać na zajęcia, a kontakt z językiem jest bardzo ważny.

Powiedz jeszcze. które elementy kursu wykorzystałaś już, a które pomagają Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości związanej ze zmianą branży i  poszukiwaniem pracy?

Jak już wspomniałam wcześniej wykorzystałam wszelkie rady dotyczące tworzenia profilu na LinkedIn. Również omawiane formy szukania potencjalnych pracodawców zachęciły mnie do zajrzenia na ich strony w sieci, skąd dowiedziałam się, że szukają młodych i ambitnych ludzi do pracy, także takich którzy są w trakcie zmiany branży.

Nawiązałam z nimi kontakt i od wszystkich tych firm dostałam odpowiedź zwrotną w jaki sposób można dołączyć do ich zespołu. Jest to bardzo budujące, bo najgorszy byłby brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a taki feedback nawet odmowny na tę chwilę, jest dla mnie cenny. Zauważyłam, że firmy są naprawdę fair w stosunku do „juniorów” w tej branży i raczej motywują niż demotywują na samym starcie.

Gdyby nie kurs to pewnie nie odważyłabym się napisać do przedsiębiorstw z branży IT, w którą dopiero wchodzę. To właśnie podczas kursu, kiedy były poruszane zagadnienia z personal brandingu nauczyłam się w jaki sposób pokazać się z tej dobrej strony, mimo że nie mam doświadczenia w IT.

Wracając jednak do pytania – na pewno przydały się wszystkie informacje, które były omawiane podczas modułu dotyczącego CV i listu motywacyjnego. Moje dokumenty aplikacyjne wymagały tylko drobnych zmian, ale to dzięki nim zyskały nowy, profesjonalny układ.

I ostatnia rzecz bardzo pomocna to „work- life balance” – niezwykle przydatne i konieczne do wdrożenia w życie rady oraz wskazówki od Mamo Pracuj. Podsumowując, kurs był dla mnie bardzo pomocny, do dziś sięgam do materiałów czy nagrań z webinarów. Mam też nadal dostęp do grupy na FB, gdzie wszystkie uczestniczki mogą szukać wsparcia, a zespół Mamo Pracuj też zamieszcza tam różne linki, które są dla mnie przydatne.

Czego Ci życzyć – tak na teraz ☺ ?

Tak na teraz? Przyda się czas, dużo czasu… Przy małym, absorbującym dziecku bardzo ciężko znaleźć tę godzinę czy dwie, aby przyswoić jakąś konkretną partię materiału. Poza teorią trzeba wykonać wiele zadań praktycznych, a wtedy obiad i pranie muszą poczekać, bo każda chwila snu dziecka jest na wagę złota.

Jak już siadam do komputera, to chciałabym zrobić jakieś zadanie od A do Z, a niestety nie zawsze jest to możliwe. Także życzcie mi nieprzerwanego snu dziecka oraz dalszych tych mniejszych i większych sukcesów.

Zatem tego właśnie życzę ☺ Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcia: Archiwum prywatne Honoraty.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Dzień Otwarty we Franklin Templeton- „spotkanie, które dodaje skrzydeł”

Tak mówiły o nim uczestniczki Dnia Otwartego dla Mam w firmie Franklin Templeton w Poznaniu. 55 Pań, 25 dzieci, ponad 16 speed interviews i ponad 20 pracowników firmy zaangażowanych w wydarzenie i najwyższe możliwe oceny spotkania! Zapraszamy do relacji!
  • Agnieszka Kaczanowska - 04/11/2019
Dzień Otwarty w siedzibie Franklin Templeton

Dzień Otwarty dla Mam w firmie Franklin Templeton w Poznaniu

Nastroje i ducha wydarzenia najlepiej oddają słowa Uczestniczek:

„Takie spotkanie jest jak trampolina, od której, po miesiącach lub latach spędzonych na wychowywaniu dzieci, można odbić się i zmienić swoje życie już na zawsze”

„Dla matki, która dłużej została w domu, zdanie sobie sprawy z potrzeb kobiety pracującej, przełamanie strachu i nabranie większej pewności siebie – idealne spotkanie”

„Okazuje się, że wszystkie pracujące i niepracujące jesteśmy takie same i mamy lub miałyśmy podobny status życiowy. Mam nadzieję, że będzie takich spotkań więcej!”

„Jedyne czego mi brakło, to mojej odwagi, aby zgłosić się do udziału w speed recruitment!”

Trzecie wspólne spotkanie we Franklin Templeton w Poznaniu

Nie jest łatwo przygotować trzecie spotkanie dla zbliżonej grupy docelowej, ale i tym razem zarówno frekwencja, jak i zaangażowanie Uczestniczek, przeszło nasze wszelkie oczekiwania.

Szczególną okazją do organizacji tegorocznej edycji Dnia Otwartego dla Mam w Poznaniu, była przeprowadzka pracowników firmy do nowego biura na Nowym Rynku.

Nowe otoczenie, jeszcze bardziej nastawione na współpracę i interakcje sprzyjało nawiązywaniu kontaktów i rozmowom, a tych ostatnich było całe mnóstwo.

Sprawdź najnowsze oferty pracy Franklin Templeton i aplikuj!

Co się działo w trakcie spotkania?

Dla naszych gości przygotowaliśmy dwie oddzielne przestrzenie, aby Panie mogły spokojnie wziąć udział w spotkaniu, a dzieci radośnie bawić się pod opieką animatorów.

Część merytoryczną wydarzenia podzieliśmy na trzy części:

  • Wystąpienie pt. „Nie taka rekrutacja straszna jak ją malują – czyli rad kilka jak przejść pozytywnie proces rekrutacji w organizacji takiej jak Franklin Templeton”, które cieszyło się ogromnym zainteresowaniem sądząc po liczbie pytań jakie padły z sali.
  • Panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli grup pracowniczych działających firmie: FT Parents, [email protected], [email protected] i [email protected], w trakcie którego poznaliśmy jeszcze lepiej atmosferę panującą w firmie, i samych pracowników firmy.
  • Networking, podczas którego można było wziąć udział w akcji speed recruitment, ale także niezależnie skonsultować swoje CV z rekruterami Franklin Templeton, sprawdzić znajomość języka angielskiego oraz skorzystać z okazji i zobaczyć nowe biuro Franklin Templeton. Przez cały czas pracownicy firmy byli otwarci i dostępni na rozmowy indywidualne. Jak również zespół Mamo Pracuj 🙂

Co było najważniejsze dla uczestniczek spotkania?

„Najbardziej wartościowe było odczarowanie stereotypów i możliwość rozmowy z ludźmi, którzy tam pracują. Ekipa działu HR była do dyspozycji na każdym kroku i było widać, że mają naprawdę dużo chęci do działania i dzielenia się informacjami”

„Otwartość pracowników FT (zwłaszcza rekruterów), bardzo miła atmosfera, postawa wspierająca nawet na speed recruitment”.

„Możliwość porozmawiania z obecnymi pracownikami i możliwość szybkich rekrutacji. To że dzieci miały dużą swobodę w przychodzeniu do mam jak miały ochotę, a jednocześnie animatorki starały się je tak zainteresować, aby mamy jak najwięcej usłyszały”

Dla tych z Was, które nie mogły tym razem skorzystać z możliwości spotkania z pracownikami Franklin Templeton mamy dobrą wiadomość. Kolejny Dzień Otwarty dla mam na pewno się odbędzie!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Franklin Templeton? Sprawdź profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Zdjęcia: własność Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Film: Mamo Pracuj, jeśli chcesz!

To nasz pierwszy promocyjny film. Jesteśmy bardzo szczęśliwe, że udało się tym krótkim obrazem pokazać coś, o czym na co dzień mówimy do Was, do nas samych również: Mamy mają moc, kobiety mają moc i właśnie o tej sile jest nasz film!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 22/10/2019
zrzut ekranu z filmu promocyjnego Mamo Pracuj - Ewa Moskalik Pieper

Mamy mają moc, kobiety mają moc i właśnie o tej sile jest nasz film!

Scenariusz i reżyseria: Joanna Helena Taracha Mamato Studio

Zdjęcia i montaż: Katarzyna Miszczak (DOP)

Makijaż: Justyna Opozda makeup artist

Bohaterki filmu:

Justyna Dziatkowska

Justyna jest mamą dwóch małych dziewczynek i właścicielką marki modowej justslow.eu – Moda mi w duszy gra – poznaj historię Justyny i jej drogę do własnego biznesu

Antonina Król

Antonina (Tola) ma 4 córki i zdecydowała się całkowicie zmienić swoją ścieżkę zawodową. Pracę w sprzedaży zamieniła na branżę IT – Jak zostałam programistką – poznaj historię Toli

Ewa Moskalik Pieper

Ewa podjęła pracę po długiej przerwie. Dzisiaj pracuje z nami i jest redaktorką portalu Mamo Pracuj. Pierwsza praca po 40-tce? To moja historia – poznaj historię Ewy!

W filmie poznacie także: Dawida, Tereskę, Zosię, Helenkę i Zuzię, a także Rozalię, Iwa oraz Borysa! Dziękujemy! Spisaliście się na 🥇

W filmie zobaczycie także wnętrze FreeDOM

Wsparcie merytoryczne i opieka na planie 🙂
✔ Anna Łabno-Kucharska
✔ Agnieszka Czmyr-Kaczanowska
✔ Joanna Gotfryd

Czas realizacji – wrzesień / październik 2019 r.

Film został zrealizowany dzięki wsparciu uzyskanemu w Projekcie „MOWES- Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Krakowski Obszar Metropolitalny”. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zdjęcie: screenshot

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail