Czego szukasz

Ten kurs dodał mi odwagi – wywiad z Honoratą

Już po kilku dniach od założenia profilu w social mediach, miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok – mówi Honorata, uczestniczka kursu online Mamo Pracuj. Dowiedz się co Ty też możesz zyskać i zapisz się na kurs już teraz!

kobieta z dzieckiem na rękach

Honiu, w tym roku byłaś uczestniczką Kursu online Mamo Pracuj. Jak się o nim dowiedziałaś?

O kursie online organizowanym przez Mamo Pracuj dowiedziałam się z fanpaga na Facebooku. Ja już od dawna śledzę co dzieje się na portalu Mamo Pracuj. A że sama szukam swojej drogi w IT i jestem na etapie rozglądania się na rynku, to ten kurs był dobrze zapowiadającą się inwestycją.

Brałaś udział w wersji „zero”. To była już gotowa wersja kursu, ale jeszcze nie sprawdzona przez ani jedną mamę – czytelniczkę mamopracuj.pl. Nie bałaś się, że coś może pójść nie tak, albo kurs nie spełni Twoich oczekiwań?

Hmm… nie miałam żadnych obaw co do formy czy jakości kursu. Wcześniej byłam już na dwóch spotkaniach organizowanych przez Mamo Pracuj, a także brałam udział w warsztatach prowadzonych przez Waszych partnerów. Miałam pewność, że poziom kursu nie będzie odstawał od tego co miałam możliwość przeżyć i nauczyć się podczas szkoleń na żywo. Forma szkolenia online bardzo mi odpowiadała. A i godziny realizacji były dostosowane do grafiku etatowych mam.

Kurs składa się z 3 modułów i kompleksowo przygotowuje do poszukiwania pracy, nawet po długiej przerwie. Spotkałyśmy się ze zdaniem, że ten kurs otwiera oczy i uczy jak teraz szukać pracy. A jakie zagadnienie było dla Ciebie najbardziej odkrywcze? Co Cię zaskoczyło?

Oooo dobre pytanie. Na kursie było wiele informacji, które zaktualizowały moje pojęcie o dzisiejszym rynku pracy. A co było dla mnie odkrywcze….?? Hmm chyba to, jak ważne jest bycie w social media w dzisiejszych czasach.

Nasz wizerunek jaki tworzymy w sieci ma bardzo ważny wydźwięk na rynku pracy. To tam dziś dzieje się najwięcej, jeśli chodzi o informacje gdzie, co i kiedy – mam tu na myśli meetupy branżowe, trendy na rynku. Mam wrażenie, że nie będąc w sieci wiele tracimy, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę IT.  

Zagadnienia poruszane na kursie, które dotyczyły obecności na profilach społecznościowych zachęciły mnie do stworzenia własnego, profesjonalnego konta. A informacje z kursu były na wagę złota, aby profil był właśnie tak postrzegany przez rekruterów. I to chyba kolejne zaskoczenie, że właśnie oni (rekruterzy) tak prężnie działają w sieci internetowej.

Już po kilku dniach od założenia profilu miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok!

Jesteś w trakcie zmiany branży. Poznajesz i uczysz się wielu nowych rzeczy. Skąd pomysł na takie działania?

Pomysł pojawił się niespodziewanie, bo kilka miesięcy przed zostaniem mamą byłam na spotkaniu, o którym dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Spotkanie było organizowane przez Mamo Pracuj w firmie, która ma swoje centrum IT w Poznaniu. I to właśnie tam będąc pod wrażeniem tego jak dziś można pracować postanowiłam, że też chcę być częścią nowoczesnego przedsiębiorstwa, ceniącego pracownika. Zainspirowana do zmian po spotkaniu zaczęłam szukać w sieci informacji o branży IT, dołączyłam do kilku grup na Facebooku, które do dziś pomagają mi podejmować decyzję co do kierunku zmian.

Taki „research” w sieci potwierdził, że branża IT stoi otworem i daje wiele możliwości rozwoju nie tylko dla „umysłów ścisłych”. Do tej pory pracowałam w branży finansowej i lubię pracę z danymi, dlatego postanowiłam iść w kierunku administrowania bazami danych. Aktualnie uczę się SQL’a, ukończyłam już kurs podstawowy i na dniach zaczynam zaawansowane szkolenie z tego zakresu. Znalazłam nauczyciela online i to jest kolejne zaskoczenie w tej branży, że można uczyć się i pracować zdalnie.

Postanowiłam też intensywniej zadbać o znajomość języka angielskiego, ponieważ w swojej aktualnej pracy nie mam możliwości posługiwania się nim na co dzień. Teraz rozmawiam dwa razy w tygodniu z lektorem przez Skype. Takie rozwiązania są dla mnie idealne, ponieważ nie tracę czasu, aby dojechać na zajęcia, a kontakt z językiem jest bardzo ważny.

Powiedz jeszcze. które elementy kursu wykorzystałaś już, a które pomagają Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości związanej ze zmianą branży i  poszukiwaniem pracy?

Jak już wspomniałam wcześniej wykorzystałam wszelkie rady dotyczące tworzenia profilu na LinkedIn. Również omawiane formy szukania potencjalnych pracodawców zachęciły mnie do zajrzenia na ich strony w sieci, skąd dowiedziałam się, że szukają młodych i ambitnych ludzi do pracy, także takich którzy są w trakcie zmiany branży.

Nawiązałam z nimi kontakt i od wszystkich tych firm dostałam odpowiedź zwrotną w jaki sposób można dołączyć do ich zespołu. Jest to bardzo budujące, bo najgorszy byłby brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a taki feedback nawet odmowny na tę chwilę, jest dla mnie cenny. Zauważyłam, że firmy są naprawdę fair w stosunku do „juniorów” w tej branży i raczej motywują niż demotywują na samym starcie.

Gdyby nie kurs to pewnie nie odważyłabym się napisać do przedsiębiorstw z branży IT, w którą dopiero wchodzę. To właśnie podczas kursu, kiedy były poruszane zagadnienia z personal brandingu nauczyłam się w jaki sposób pokazać się z tej dobrej strony, mimo że nie mam doświadczenia w IT.

Wracając jednak do pytania – na pewno przydały się wszystkie informacje, które były omawiane podczas modułu dotyczącego CV i listu motywacyjnego. Moje dokumenty aplikacyjne wymagały tylko drobnych zmian, ale to dzięki nim zyskały nowy, profesjonalny układ.

I ostatnia rzecz bardzo pomocna to „work- life balance” – niezwykle przydatne i konieczne do wdrożenia w życie rady oraz wskazówki od Mamo Pracuj. Podsumowując, kurs był dla mnie bardzo pomocny, do dziś sięgam do materiałów czy nagrań z webinarów. Mam też nadal dostęp do grupy na FB, gdzie wszystkie uczestniczki mogą szukać wsparcia, a zespół Mamo Pracuj też zamieszcza tam różne linki, które są dla mnie przydatne.

Czego Ci życzyć – tak na teraz ☺ ?

Tak na teraz? Przyda się czas, dużo czasu… Przy małym, absorbującym dziecku bardzo ciężko znaleźć tę godzinę czy dwie, aby przyswoić jakąś konkretną partię materiału. Poza teorią trzeba wykonać wiele zadań praktycznych, a wtedy obiad i pranie muszą poczekać, bo każda chwila snu dziecka jest na wagę złota.

Jak już siadam do komputera, to chciałabym zrobić jakieś zadanie od A do Z, a niestety nie zawsze jest to możliwe. Także życzcie mi nieprzerwanego snu dziecka oraz dalszych tych mniejszych i większych sukcesów.

Zatem tego właśnie życzę ☺ Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcia: Archiwum prywatne Honoraty.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Wszystkie miejsca zapełniły się w trzy godziny! Druga edycja programu Mamy Plan! już za nami! Zobacz podsumowanie!

Już po raz drugi miałyśmy ogromną przyjemność realizować wspólnie z firmą Franklin Templeton program, który ma niezwykłą moc! Ile mam skorzystało z programu Mamy Plan!? Jak dużo może zmienić jedna konsultacja z rekruterem? Zobacz nasze podsumowanie!
Druga edycja programu Mamy Plan! - podsumowanie

Wszystkie miejsca zapełniły się w trzy godziny! Druga edycja programu Mamy Plan! już za nami!

Program Mamy Plan! we współpracy z Franklin Templeton, to bez wątpienia wyjątkowy projekt, który po raz kolejny okazał się doskonałą odpowiedzią na potrzeby powracających na rynek pracy mam.

Przed udziałem w programie 76% uczestniczek oceniło negatywnie lub średnio swoje szanse na rynku pracy. A już po godzinnej konsultacji z rekruterem Franklin Templeton, aż 70% z nich ocenia swoje szanse pozytywnie i jest gotowa działać dalej!

Pierwsza edycja programu, która odbyła się na przełomie sierpnia i września 2020, podbiła Wasze serca. Ilość i tempo zgłoszeń przeszły nasze oczekiwania – musiałyśmy zamknąć rekrutację już po 24 godzinach!

Wiedziałyśmy, że czekacie na druga edycję z niecierpliwością.
24 marca, punktualnie o 9, otworzyłyśmy zapisy do drugiej edycji Mamy Plan! i wtedy Wy ruszyłyście do akcji. W rezultacie, po trzech godzinach zapełnione zostały wszystkie miejsca oraz lista rezerwowa!

Na czym polega program Mamy Plan! ?

Program Mamy Plan! skierowany jest do kobiet, które wracają do pracy po przerwie, związanej z urodzeniem dziecka. Również do tych, które straciły zatrudnienie lub planują zmienić pracę.

Każda z zakwalifikowanych uczestniczek, miała możliwość wzięcia udziału w 45-minutowej, darmowej konsultacji ze specjalistą ds. rekrutacji z firmy Franklin Templeton. Podczas rozmowy, mamy miały okazję zapytać rekrutera o wszystkie nurtujące sprawy związane z rekrutacją. Skonsultować swoje CV, w związku z tym wspólnie zastanowić się nad najlepszymi rozwiązaniami dla rozwoju ich ścieżki zawodowej.

Ogromnie się cieszymy, że po raz kolejny projekt Mamy Plan! pomógł mamom wracającym na rynek pracy. Tym razem w projekcie udział wzięło 49 kobiet.

Konsultacja z rekruterem, to nie tylko wsparcie merytoryczne, wskazówki dotyczące CV i aktywnego poszukiwania pracy. To także idealna okazja by zrozumieć perspektywę rekrutera, pokonać obawy, nabrać pewności siebie i uwierzyć w swoją moc!

Przeczytaj także nasze podsumowanie I edycji projektu Franklin Templeton i Mamo Pracuj

W czym program pomógł uczestniczkom?

Osoby, które wzięły udział w programie zaznaczają, że otrzymały bardzo dużo wskazówek i wiedzy, które będą mogły wykorzystać podczas poszukiwania pracy. Podkreślają, że bezpośredni kontakt z rekrutrem podczas wspierającej rozmowy był bardzo cennym doświadczeniem.
Zdecydowanie najwięcej konsultacji dotyczyło CV. Uczestniczki wspólnie z rekruterami analizowały teść i formę ich CV, skupiały się podkreśleniu najmocniejszych stron oraz wyeliminowaniu błędów.

Wiele rozmów dotyczyło także serwisu LinkedIn oraz sposobów aktywnego poszukiwania pracy.

„Mogłam swobodnie i atmosferze życzliwości zadać dużo pytań, na które tylko osoba z doświadczeniem w tej branży byłaby w stanie udzielić mi informacji. Dowiedziałam się np. z jakich darmowych źródeł w Internecie mogę poszerzyć swoją wiedzę zawodową. Ponad to, jak ulepszyć swój profil na LinkedIn, w jakich obszarach jest większa szansa na znalezienie pracy.” – pisze uczestniczka programu Mamy Plan!

„Spotkanie było bardzo konkretne. Otrzymałam dużo spersonalizowanych porad i przećwiczyłam nie jedno, a wszystkie powyższe zagadnienia i to w ciągu 1 godziny!” – dodaje kolejna uczestniczka programu.

Skuteczność tego projektu jest widoczna gołym okiem!

Podobnie jak w pierwszej edycji Mamy Plan!, przed konsultacją zapytałyśmy zakwalifikowane uczestniczki o ocenę własnych szans rynku pracy. Przed spotkaniem 76% uczestniczek oceniło negatywnie lub średnio swoje szanse na rynku pracy. Podczas gdy po godzinnej konsultacji z rekruterem Franklin Templeton, aż 70% z nich ocenia swoje szanse pozytywnie! Ta zmiana robi wielkie wrażenie i pokazuje jaką wartość i realne działanie ma program Mamy Plan! .

Program Mamy Plan! został doceniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Franklin Templeton wspiera mamy!

Firma Franklin Templeton od lat pomaga mamom w powrocie na rynek pracy. Organizuje dni otwarte dla mam, warsztaty, punkty konsultacyjne, czy speed interview. Program “Mamy Plan!” to kolejne działanie firmy skierowane do kobiet. Wsparcie w postaci konsultacji ze specjalistami ds. rekrutacji ma charakter ogólnopolski i jest nastawione na indywidualne potrzeby uczestniczek.

„Spotkania z uczestniczkami dni otwartych pokazały nam jak ważnym i czasem trudnym procesem jest powrót na rynek pracy. Jak i ile wątpliwości i pytań jest z nim związanych. Tematy okołorekrutacyjne były tematami dominującymi naszych rozmów. Szczególnym powodzeniem cieszyły się punkty konsultacyjne. Panie mogły indywidualnie porozmawiać na temat swojego cv, zmiany ścieżki kariery. Otrzymać odpowiedź na nurtujące je pytania związane z poszukiwaniem pracy czy rozmową kwalifikacyjną.

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną nie mamy szans spotkać się po raz kolejny w biurze. Sytuacja powrotu na rynek pracy stała się jeszcze trudniejsza, dlatego zrodził się pomysł, żeby przygotować nowy program. Program jest tak zaprojektowany, żeby jego uczestniczki dostały nie tylko praktyczne wskazówki jak efektywnie szukać pracy i z sukcesem przejść przez rozmowy rekrutacyjne, ale żeby miały też szansę uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania w tym temacie” – mówi Monika Pokora, Talent Acquisition Lead z firmy Franklin Templeton w wypowiedzi dla portalu Inwestuj w Poznaniu.

Przeczytaj także naszą rozmowę o byciu ojcem i menedżerem z Pawłem i Radkiem, menedżerami we Franklin Templeton!

Akcja “Mamy Plan!” i wszystkie działania jakie podejmujemy we współpracy z firmą Franklin Templeton, ale też innymi pracodawcami, dają kobietom z całej Polski szansę na poznanie rekruterów firmy. Na przełamanie lęków, różnych obaw, sprawdzenie się w bezpiecznych warunkach. Z pewnością to pierwszy krok do skutecznego poszukiwania pracy po dłuższej przerwie lub w tak wyjątkowych czasach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Taka konsultacja, choć nie jest bardzo długa, dodaje wiary w siebie i energii do dalszego samodzielnego działania. A panie, które z nich korzystają to często rewelacyjne kandydatki do pracy – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, Wiceprezes i współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl

Serdecznie dziękujemy za współpracę firmie Franklin Templeton, naszemu wieloletniemu partnerowi i jednemu z pierwszych pracodawców w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom

Zdjęcia: Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Mentoring dla Odważnych Mam! – czyli jak działamy ze State Street Bank

Czy jeden z największych banków powierniczych może kojarzyć się z mentoringiem? Jak to możliwe, że nawet pandemia nie przeszkadza pracownikom State Street Bank w dzieleniu się wiedzą? Czy to kwestia kultury organizacyjnej firmy, czy oddolna inicjatywa pracowników? Koniecznie przeczytaj!

Firma State Street Bank i związana z nią Fundacja już od 3 lat wspiera nasze działania skierowane do mam, które wracają na rynek pracy po przerwie, lub chcą zainwestować czas w swój rozwój zawodowy. W ramach pierwszego wspólnego projektu „Odważ się mamo i wróć z nami do pracy!” zrealizowane zostały trzy edycje mentoringu. Spontaniczny pomysł ewaluował w regularne, profesjonale wsparcie z którego korzystają obie strony – zarówno podopieczne, jak i mentorki.

Przeczytaj, co może zyskać firma stawiając na mentoring!

Kolejne działania, kolejne sukcesy!

W ramach innego projektu – „Odważ się mamo – program mentoringowy” powstał poniższy film, który pokazuje, jak taka relacja mentorska może wyglądać. Jak ważne są wsparcie kobiet i ich energia.

A co teraz?

Trzeci, kolejny projekt, który realizujemy wspólnie, czyli „Odważ się mamo i działaj” był świetną okazją do tego, aby ponownie połączyć pracowniczki State Street Bank z kobietami, które stawiają na swój rozwój zawodowy. I tak, do współpracy zgłosiło się 14 (!) niesamowitych mam, które z dużą otwartością chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Poniżej przedstawiamy pracowniczki State Street Bank w Polsce, które zdecydowały się wesprzeć inne kobiety, mamy w powrocie na rynek pracy oraz w rozwoju zawodowym:

Ewa Czerwień – menadżerka ds. funduszy w dziale kont zarządzanych indywidualnie dla włoskich klientów. Brała udział w migracji procesu z oddziału włoskiego do biura w Krakowie. Jest Chief Administration Officer dla obszaru swojej jednostki organizacyjnej. Jest też mamą zafascynowaną jogą.

Aneta Borkowska- Góral – jak sama mówi – pracuje na dwóch etatach: w godzinach 8–16 jako menadżer 3 zespołów w dziale Client Service Operation, natomiast między 17 a 23 jako mama dwójki ukochanych dzieci. Energiczna, uśmiechnięta, dobrze zorganizowana. Dużo czasu spędza w gronie najbliższych.

Urszula Hejmo – w State Street od 13 lat. Przez ten czas zdobywała wiedzę umiejętności i doświadczenie w różnych zespołach – od administracji funduszy inwestycyjnych, przez zarządzanie projektami po zarządzanie wdrożeniami IT do biznesu. Obecnie zarządza w zespole produktów globalnych. Prywatnie mama ukochanych, rozbrykanych dzieci.

Karolina Jażdżyk – karierę zaczynała jako księgowa, po powrocie z urlopu macierzyńskiego postanowiła zmienić swoje życie i rozpoczęła pracę w State Street. Od 7 lat zarządza ludźmi. Prywatnie jest szczęśliwą mamą dwójki wspaniałych dzieci. Codziennie stara się połączyć te dwa obszary i realizować się zarówno zawodowo, jak i prywatnie.

Beata Kania – w State Street od 12 lat, obecnie na stanowisku trenera umiejętności technicznych. Po pracy wykorzystuje swoje zdolności pedagogiczne wychowując dzieci. Z wyksztalcenia i zamiłowania – menadżerka turystki. Czas wolny spędza na planowaniu i realizacji rodzinnych wycieczek.

Joanna Korczok – w State Street od 11 lat, od początku związana z zespołem francuskim, obecnie starszy menadżer ds. funduszy. Przewodniczyła Komitetowi Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w krakowskim i gdańskim oddziale firmy. Jest doktorantką na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie Od 2019 roku w roli mamy.

Monika Lis – trenerka biznesu, facylitatorka oraz twórczyni programów rozwojowych. Pasjonuje się zarządzaniem różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem rodzicielstwa i wspierania mam, jak i ich partnerów w powrocie do pracy po urlopie rodzicielskim.

Izabela Matejska – z wykształcenia inżynier produkcji metali nieżelaznych. 9 lat temu zaryzykowała skok na głęboką wodę do świata finansów. Obecnie jest starszym specjalistą w dziale transformacji księgowości funduszy. Mama dwójki wspaniałych młodych ludzi, dla których każdego dnia stara się być najlepszą mamą na świecie.

Jadwiga Mstowska – analityczka biznesowa w obszarze IT. Odpowiada za analizę danych IT oraz raporty dotyczące jakości tych usług w regionie EMEA. Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania projektami (PRINCE2) oraz MS Office. Mama trójki dorosłych synów.

Justyna Prostak – absolwentka Wydziału Stosunków Międzynarodowych, od 5 lat związana ze State Street. Umiejętnie łączy drogę zawodową z wychowywaniem dwójki wspaniałych synów.

Monika Urbańska – starsza ekspertka ds. obsługi klienta, pracuje w State Street od 12 lat, a od ponad trzech lat prowadzi Klub Pracujących Rodziców w oddziale w Gdańsku. Oprócz bycia mamą i pracy zawodowej na pełen etat, prowadzi też własną działalność gospodarczą.

Joanna Wojciechowska – absolwentka ekonomii i filologii angielskiej. Związaną ze State Street od 13 lat. Zaczynała jako księgowa, od 10 lat pracuje jako trenerka i twórczyni szkoleń dotyczących głównie kompetencji twardych. Jest menadżerką zespołu trenerów. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Liliana Wojciechowska – w State Street od 2007 roku. Rozpoczęła pracę w dziale księgowości funduszy inwestycyjnych dla Luxemburga, a później Wielkiej Brytanii. Przez wiele lat aktywny członek klubu Toastmasters, który wzmocnił świadomość w obszarze komunikacji. Aktualnie w roli dyrektor w dziale ds. zarzadzania zsługami. Mama wspaniałego synka.

Katarzyna Wojciechowska-Banach – w State Street od 6 lat. Zaczynała jako księgowa ds. funduszy inwestycyjnych w dziale francuskim, obecnie pełni rolę menadżera. Prywatnie – mama siedmioletniej Kaliny. W pracy stawia na profesjonalizm, w życiu prywatnym ceni spontaniczność.


Dziękujemy za wsparcie!

Dowiedz się więcej o State Street Bank Polska i o tym jak wspiera swoich pracowników!

Poznaj najnowsze oferty pracy!

Logo firmy State Street
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie