Czego szukasz

Ten kurs dodał mi odwagi – wywiad z Honoratą

Już po kilku dniach od założenia profilu w social mediach, miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok – mówi Honorata, uczestniczka kursu online Mamo Pracuj. Dowiedz się co Ty też możesz zyskać i zapisz się na kurs już teraz!

kobieta z dzieckiem na rękach

Honiu, w tym roku byłaś uczestniczką Kursu online Mamo Pracuj. Jak się o nim dowiedziałaś?

O kursie online organizowanym przez Mamo Pracuj dowiedziałam się z fanpaga na Facebooku. Ja już od dawna śledzę co dzieje się na portalu Mamo Pracuj. A że sama szukam swojej drogi w IT i jestem na etapie rozglądania się na rynku, to ten kurs był dobrze zapowiadającą się inwestycją.

Brałaś udział w wersji „zero”. To była już gotowa wersja kursu, ale jeszcze nie sprawdzona przez ani jedną mamę – czytelniczkę mamopracuj.pl. Nie bałaś się, że coś może pójść nie tak, albo kurs nie spełni Twoich oczekiwań?

Hmm… nie miałam żadnych obaw co do formy czy jakości kursu. Wcześniej byłam już na dwóch spotkaniach organizowanych przez Mamo Pracuj, a także brałam udział w warsztatach prowadzonych przez Waszych partnerów. Miałam pewność, że poziom kursu nie będzie odstawał od tego co miałam możliwość przeżyć i nauczyć się podczas szkoleń na żywo. Forma szkolenia online bardzo mi odpowiadała. A i godziny realizacji były dostosowane do grafiku etatowych mam.

Kurs składa się z 3 modułów i kompleksowo przygotowuje do poszukiwania pracy, nawet po długiej przerwie. Spotkałyśmy się ze zdaniem, że ten kurs otwiera oczy i uczy jak teraz szukać pracy. A jakie zagadnienie było dla Ciebie najbardziej odkrywcze? Co Cię zaskoczyło?

Oooo dobre pytanie. Na kursie było wiele informacji, które zaktualizowały moje pojęcie o dzisiejszym rynku pracy. A co było dla mnie odkrywcze….?? Hmm chyba to, jak ważne jest bycie w social media w dzisiejszych czasach.

Nasz wizerunek jaki tworzymy w sieci ma bardzo ważny wydźwięk na rynku pracy. To tam dziś dzieje się najwięcej, jeśli chodzi o informacje gdzie, co i kiedy – mam tu na myśli meetupy branżowe, trendy na rynku. Mam wrażenie, że nie będąc w sieci wiele tracimy, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę IT.  

Zagadnienia poruszane na kursie, które dotyczyły obecności na profilach społecznościowych zachęciły mnie do stworzenia własnego, profesjonalnego konta. A informacje z kursu były na wagę złota, aby profil był właśnie tak postrzegany przez rekruterów. I to chyba kolejne zaskoczenie, że właśnie oni (rekruterzy) tak prężnie działają w sieci internetowej.

Już po kilku dniach od założenia profilu miałam zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy! To był dla mnie szok!

Jesteś w trakcie zmiany branży. Poznajesz i uczysz się wielu nowych rzeczy. Skąd pomysł na takie działania?

Pomysł pojawił się niespodziewanie, bo kilka miesięcy przed zostaniem mamą byłam na spotkaniu, o którym dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Spotkanie było organizowane przez Mamo Pracuj w firmie, która ma swoje centrum IT w Poznaniu. I to właśnie tam będąc pod wrażeniem tego jak dziś można pracować postanowiłam, że też chcę być częścią nowoczesnego przedsiębiorstwa, ceniącego pracownika. Zainspirowana do zmian po spotkaniu zaczęłam szukać w sieci informacji o branży IT, dołączyłam do kilku grup na Facebooku, które do dziś pomagają mi podejmować decyzję co do kierunku zmian.

Taki „research” w sieci potwierdził, że branża IT stoi otworem i daje wiele możliwości rozwoju nie tylko dla „umysłów ścisłych”. Do tej pory pracowałam w branży finansowej i lubię pracę z danymi, dlatego postanowiłam iść w kierunku administrowania bazami danych. Aktualnie uczę się SQL’a, ukończyłam już kurs podstawowy i na dniach zaczynam zaawansowane szkolenie z tego zakresu. Znalazłam nauczyciela online i to jest kolejne zaskoczenie w tej branży, że można uczyć się i pracować zdalnie.

Postanowiłam też intensywniej zadbać o znajomość języka angielskiego, ponieważ w swojej aktualnej pracy nie mam możliwości posługiwania się nim na co dzień. Teraz rozmawiam dwa razy w tygodniu z lektorem przez Skype. Takie rozwiązania są dla mnie idealne, ponieważ nie tracę czasu, aby dojechać na zajęcia, a kontakt z językiem jest bardzo ważny.

Powiedz jeszcze. które elementy kursu wykorzystałaś już, a które pomagają Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości związanej ze zmianą branży i  poszukiwaniem pracy?

Jak już wspomniałam wcześniej wykorzystałam wszelkie rady dotyczące tworzenia profilu na LinkedIn. Również omawiane formy szukania potencjalnych pracodawców zachęciły mnie do zajrzenia na ich strony w sieci, skąd dowiedziałam się, że szukają młodych i ambitnych ludzi do pracy, także takich którzy są w trakcie zmiany branży.

Nawiązałam z nimi kontakt i od wszystkich tych firm dostałam odpowiedź zwrotną w jaki sposób można dołączyć do ich zespołu. Jest to bardzo budujące, bo najgorszy byłby brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a taki feedback nawet odmowny na tę chwilę, jest dla mnie cenny. Zauważyłam, że firmy są naprawdę fair w stosunku do „juniorów” w tej branży i raczej motywują niż demotywują na samym starcie.

Gdyby nie kurs to pewnie nie odważyłabym się napisać do przedsiębiorstw z branży IT, w którą dopiero wchodzę. To właśnie podczas kursu, kiedy były poruszane zagadnienia z personal brandingu nauczyłam się w jaki sposób pokazać się z tej dobrej strony, mimo że nie mam doświadczenia w IT.

Wracając jednak do pytania – na pewno przydały się wszystkie informacje, które były omawiane podczas modułu dotyczącego CV i listu motywacyjnego. Moje dokumenty aplikacyjne wymagały tylko drobnych zmian, ale to dzięki nim zyskały nowy, profesjonalny układ.

I ostatnia rzecz bardzo pomocna to „work- life balance” – niezwykle przydatne i konieczne do wdrożenia w życie rady oraz wskazówki od Mamo Pracuj. Podsumowując, kurs był dla mnie bardzo pomocny, do dziś sięgam do materiałów czy nagrań z webinarów. Mam też nadal dostęp do grupy na FB, gdzie wszystkie uczestniczki mogą szukać wsparcia, a zespół Mamo Pracuj też zamieszcza tam różne linki, które są dla mnie przydatne.

Czego Ci życzyć – tak na teraz ☺ ?

Tak na teraz? Przyda się czas, dużo czasu… Przy małym, absorbującym dziecku bardzo ciężko znaleźć tę godzinę czy dwie, aby przyswoić jakąś konkretną partię materiału. Poza teorią trzeba wykonać wiele zadań praktycznych, a wtedy obiad i pranie muszą poczekać, bo każda chwila snu dziecka jest na wagę złota.

Jak już siadam do komputera, to chciałabym zrobić jakieś zadanie od A do Z, a niestety nie zawsze jest to możliwe. Także życzcie mi nieprzerwanego snu dziecka oraz dalszych tych mniejszych i większych sukcesów.

Zatem tego właśnie życzę ☺ Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcia: Archiwum prywatne Honoraty.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w programie „Mamy plan!”

Program „Mamy plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem Programu jest firma Franklin Templeton Investments Sp. z o.o.
grafika programu Mam Plan!

Słowniczek

Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że określone poniżej pojęcia oznaczają:

Organizator – Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą przy ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000585984, NIP 6793118767, REGON 363001768;

Partner – firma Franklin Templeton, z siedzibą przy ul. Przemysłowa 3, 61-579 Poznań;

Program – „Mamy plan!” program wsparcia konsultacyjnego realizowanego online dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, szukających nowej pracy;”Mamy Plan!” to program wsparcia dla kobiet z całej Polski powracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci oraz tych, które straciły zatrudnienie lub chcą zmienić pracę, poprzez bezpłatne konsultacje ze specjalistą ds. rekrutacji. Partnerem programu jest firma Franklin Templeton.

Uczestniczka – osoba zakwalifikowana do programu;
Specjalista ds. rekrutacji – osoba udzielająca konsultacji online Uczestniczce programu, zatrudniona u Partnera;

Czas trwania Programu – realizacja Programu przez Organizatora rozpoczyna się z dniem rozpoczęcia rekrutacji, jednakże celem uniknięcia wszelkich wątpliwości przyjmuje się, że czas trwania Programu dla Uczestniczek, to czas od dnia poinformowania Uczestniczki przez Organizatora o zakwalifikowaniu się do Programu do dnia spotkania konsultacyjnego.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania procesu rekrutacji oraz uczestnictwa w programie Uczestniczek, które zamierzają powrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka/dzieci, zmienić lub znaleźć nową pracę.
  2. Nabór kandydatek do udziału w programie prowadzi Fundacja Mamo Pracuj, z siedzibą ul. Bochenka 18/15, 30-693 Kraków.
  3. Program zakłada realizację online około 50 konsultacji eksperckich ze specjalistami ds. rekrutacji, które odbędą się 12 – 28.04.2021 roku
  4. Jedna Uczestniczka programu może wziąć udział w jednej konsultacji online.
  5. Każda z konsultacji będzie trwała około 45 minut i będzie dotyczyła minimum jednego z poniższych obszarów:
  • skonsultowanie CV omówienie i lub pomocy w zakładaniu profilu na LinkedIn poradnictwa gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego

§ 2 Uczestniczki programu

  1. Program skierowany jest do kobiet z całej Polski pozostających bez zatrudnienia, które planują powrót po urodzeniu dziecka, a także do kobiet poszukujących pracy lub pracujących, chcących zmienić ścieżkę zawodową.
  2. W projekcie mogą uczestniczyć kobiety, które:
  • chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić pracę
  • są otwarte na zmiany
  • posiadają silną motywację i samodyscyplinę

§ 3 Proces rekrutacji

  1. Nabór uczestniczek programu odbywa się przed planowanym etapem realizacji konsultacji.
  2. Zgłoszenia do programu należy dokonać drogą elektroniczną, wypełniając formularz rekrutacyjny: załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Rekrutacja prowadzona będzie w terminie 24.03.2021 roku do 26.03.2021 roku lub do wyczerpania limitu miejsc.
  4. Powyższe daty w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie.
  5. Formularze rekrutacyjne złożone po okresie rekrutacji nie są brane pod uwagę.
  6. Informację o terminie realizacji konsultacji Uczestniczka otrzyma drogą mailową i/lub telefoniczną w terminie od 29.03 – 30.03.2021 roku.
  7. Miejsce w projekcie przepada, jeśli Uczestniczka nie odpowie na żadną z 2 prób kontaktu.

§ 4 Zobowiązania Uczestniczek

  1. Uczestniczki zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w konsultacjach oraz w krótkim badaniu ewaluacyjnym.
  2. W przypadku nieobecności na konsultacjach Uczestniczka traci prawo do wyboru kolejnego terminu konsultacji.

§ 5 Zobowiązania Organizatora

  1. Organizator zapewnia Uczestniczkom bezpłatny udział w konsultacjach.
  2. Organizator oraz Partner zapewniają dodatkowe, bezpłatne materiały edukacyjne w formie elektronicznej dotyczące powrotu na rynek pracy.
  3. Organizator zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań do organizacji programu na jak najwyższym poziomie merytorycznym i logistycznym.
  4. Organizator programu zobowiązany jest informować uczestniczki programu o wszelkich zmianach organizacyjnych wpływających na przebieg programu.

§ 6 Miejsce i termin odbywania się konsultacji

  1. Konsultacje będą odbywać się online, za pomocą narzędzia wybranego przez Partnera programu.
  2. Konsultacje będą realizowane od 12.04 – 28.04.2021 r., w dni powszednie w godzinach pracy ekspertów ds. rekrutacji Partnera.

§7 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby aplikującej do programu. Udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do uczestniczenia w Projekcie.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zostały zawarte w klauzuli informacyjnej RODO. Klauzula informacyjna RODO jest częścią formularza rekrutacyjnego, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i jest jego integralną częścią.
  3. Uczestniczki przyjmują do wiadomości i godzą się z faktem, iż trakcie trwania Programu zostanie wykonana dokumentacja fotograficzna Uczestniczek biorących udział w spotkaniach online. Osoba przystępująca do Programu zgadza się na upublicznienie swojego wizerunku.
  4. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z tym, że fotografie, filmy lub nagrania wykonywane podczas spotkań mogą zostać umieszczone na stronach internetowych, materiałach prasowych, promocyjnych i w mediach społecznościowych Organizatora i współpracujących z nim podmiotów w kontekście wydarzenia (Programu). Niniejsza zgoda udzielana jest nieodwołalnie i nieodpłatnie.
  5. Wyrażenie zgody jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do udziału w Programie.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Złożenie formularza rekrutacyjnego oznacza potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz akceptację jego zapisów.
  2. Fundacja Mamo Pracuj zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.
  3. O ewentualnych zmianach Uczestniczki zostaną powiadomione drogą mailową. Zmiany będą obowiązywać od dnia wysłania wiadomości e-mail na wskazany przez Uczestniczkę adres poczty elektronicznej.
  4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22 marca 2021 roku.
  5. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Programu.
  6. Załączniki stanowią integralną część regulaminu.
  7. W przypadku pojawienia się kwestii nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.

Załączniki do Regulaminu:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy wraz z klauzulą informacyjna RODO oraz oświadczeniem osoby aplikującej o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na opisanych w klauzuli informacyjnej zasadach.

Zdjęcie: własność Franklin Templeton

Kraków, 17.03.2021 r.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem

Za nami pierwszy z serii trzech webinarów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska! To było wyjątkowe spotkanie, podczas którego ekspertki Santander Bank Polska opowiedziały, jak w praktyce wygląda praca w bankowości. Bardzo dziękujemy, że byliście z nami i serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie! Już 16 marca, punktualnie o godzinie 20.00 będziemy rozmawiali o tym "Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" Kliknij i zapisz się!

Praca w bankowości. Szanse i wyzwania pracy z klientem – zobacz webinar i zapisz się na kolejne spotkania!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omawiamy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar już za nami i dzisiaj publikujemy go dla Ciebie! Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę.

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkania poświęcone pracy w banku:

  • Webinar „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?” – 16.03.2021, godzina 20.00.

Oraz

  • Webinar „Rekrutacja w bankowości oddziałowej, czyli zapytaj o to, co dla Ciebie ważne!” – 30.03.2021, godzina 20.00.

Kliknij i zapisz się już dziś!

Pamiętaj – uczestnicząc w webinarze na żywo masz niepowtarzalną okazję zadać naszym ekspertkom nurtujące Cię pytania i poznać odpowiedzi!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak może wyglądać ścieżka kariery w Santander Bank Polska?
  • Na czym polega praca w oddziale?
  • Jakie kompetencje są niezbędne do pracy z klientem?
  • Jak połączyć bycie mamą z pracą w banku?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Kliknij i zapisz się już dziś na kolejne webinary!

Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z aktualnymi ofertami Santander Bank Polska!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×