Czego szukasz

Tech Leaders Polska – program mentorski branży IT!

Stawiasz swoje pierwsze kroki w branży IT? A może już w niej pracujesz? Bez względu na to na jakim etapie jesteś, program mentorski Stowarzyszenia Women in Technology pomoże Ci się rozwinąć. Jest naprawdę wiele powodów żeby złożyć swoją aplikację. Sprawdź jakich!

  • Dominika Wassermann - 26/11/2019
kobieta wręczająca dyplom drugiej kobiecie

Kolejna edycja Tech Leaders Polska

Wkrótce rozpoczyna się kolejna, 5 już edycja mentorskiego programu Tech Leaders Polska. Jego organizatorem jest Stowarzyszenie Women in Technology Poland – kobieca społeczność skupiona wokół nowych technologii i IT. Ich misją jest zwiększanie zawodowych kompetencji kobiet oraz wzmacnianie ich pozycji na rynku pracy.

Program rozpoczyna się 1 lutego i potrwa do 31 maja 2020r. Aplikacje można składać już od 1 stycznia.

Co czeka na uczestników projektu Tech Leaders?

4 miesięczny program staje się coraz bardziej popularny. Jego skuteczność może potwierdzić 250 uczestników z całego świata. Fakt, że to już piąta edycja, też jest niebagatelny.

W programie biorą udział 3 grupy :

  • Uczestnicy, którzy czerpią wiedzę i wsparcie. Dotychczasowe edycje pokazują też wielką wartość modelu pracy one-to-one, który pozwala dopasować się do indywidualnych możliwości uczestnika.
  • Mentorzy oferujący swoją wiedzę i doświadczenie. Program cieszy się również wśród nich dużą popularnością. Mentorzy to specjaliści różnych dziedzin branży IT i nowych technologii.
  • Firmy partnerujące, a właściwie właściciele i managerowie firm, dający swoim pracownikom możliwość rozwoju i wystąpienia w roli mentorów.

Wszyscy będą mogli sprawdzić, jak wielka jest siła współpracy i wsparcia, z którego słynie środowisko IT. Program stwarza wyjątkowo sprzyjające warunki do nauki i dzielenia się wiedzą.

Do programu mogą również dołączyć osoby, które chcą rozwijać biznes oraz firmy działające w nowych technologiach.

Zasady programu Tech Leaders

Każdy z uczestników współpracuje z jednym mentorem. Uczestnicy wybierają mentorów na podstawie ich biogramów oraz obszarów, w których są specjalistami.

Mentorzy spośród nadesłanych aplikacji wybierają osoby, z którymi chcą współpracować. Zasady pracy, godziny spotkań są ustalane indywidualnie przez każdą współpracującą parę: uczestnik – mentor.

Piąta edycja niesie ze sobą także nowe możliwości, takie jak:

  • udział w warsztatach pogłębiających wiedzę i umiejętności z obszaru wystąpień publicznych i personal brandingu oraz innych dziedzin,
  • możliwość pracy z mentorami ze Stanów Zjednoczonych.

To wyjątkowa szansa!

Program Tech Leaders Polska jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona. Dlatego, przygotuj swoje zgłoszenie jak najlepiej i weź udział w procesie rekrutacyjnym, który rozpocznie się już 1 stycznia!

Wejdź na stronę techleaders.eu i wypełnij formularz rekrutacyjny.

Jak o programie opowiada Magda Kocot ze Stowarzyszenia Women in Technology Poland, koordynatorka bieżącej edycji Tech Leaders Polska:

“Na różnych etapach życia potrzebujemy rozwijać inne kompetencje, aby osiągnąć zamierzone cele lub realizować marzenia. Poprzez program Tech Leaders dajemy uczestnikowi możliwość pracy z mentorem, który w danym momencie najbardziej wesprze jego zawodowy rozwój. Oferujemy możliwość pracy z ekspertami między innymi z zakresu programowania, user experience, sztucznej inteligencji, rozwijania biznesu, zarządzania projektami, kompetencji miękkich, marketingu i sprzedaży”

Partnerzy programu:

  • Konsulat Generalny Stanów Zjednoczonych w Krakowie,
  • Women Techmakers,
  • Google Developers,
  • Sabre,
  • GlobalLogic,
  • Lonsley,
  • Accenture,​
  • Dreamlab,
  • Azimo,
  • SpeedUp
  • ​Partnerzy Honorowi – Krajowa Izba Gospodarcza, Gmina Miasto Kraków i Województwo Małopolskie.

Zdjęcia: partnera portalu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Wassermann
Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, oraz Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu , która po dziesięciu latach postanowiła powrócić do zajmowania się grafiką komputerową. Prywatnie "zwierzolub", opiekunka 3 kotów, miłośniczka kuchni roślinnej, spędzająca wolny czas na rowerowych wycieczkach.

Zamieniłam HR na branżę IT – historia Agnieszki

Mamy mają moc - mają niesamowity potencjał, który w nich drzemie i aktywuje się ilekroć nasze dzieci tego potrzebują - aktywujmy go też dla siebie. Nie ma lepszego czasu niż teraz!" - mówi Agnieszka, która zamieniła pracę w HR na branżę IT. Poznaj jej historię i weź życie w swoje ręce.
  • Joanna Gotfryd - 17/12/2019
Agnieszka Bielicz Polkowska, uczestniczka Akamai Technical Academy

Agnieszko, ukończyłaś psychologię, pracowałaś w obszarze HR, dlaczego zdecydowałaś się na przebranżowienie i wejście do branży IT?

Zawsze interesowałam się nowymi technologiami, ale jak już rozpoczęłam karierę w obszarze HR, to kolejne oferty otrzymywałam w tym obszarze. Dopiero kiedy zaszłam w ciąże odkryłam, że to może być moment na zmianę.

Czy macierzyństwo dodało Ci odwagi do zmiany?

Jak to napisała jedna z moich ulubionych blogerek „wraz z narodzinami dziecka, rodzi się matka – jako zupełnie nowa osoba”.

Macierzyństwo pokazało mi, że rzeczy, które do tej pory wydawały mi się nie do zrobienia, robię na porządku dziennym.

Kiedy na świecie pojawił się ten mały człowiek, wyrzuciłam ze swojego słownika zwrot „nie dam rady”. Myślę, że miało to ogromny wpływ na moją decyzję.

Pierwszy raz spotkałyśmy się ponad 3 lata temu na inauguracji projektu #MamoPracujwIT. Czy to spotkanie zadecydowało o Twoim pójściu w stronę IT? Co konkretnie pchnęło Cię do działania?

Zobacz relację z pierwszego spotkania #MamoPracuj w IT i film z udziałem Agnieszki.

To spotkanie miało bardzo duży wpływ na mój plan przebranżowienia. Przestałam myśleć o IT w kategoriach zero – jeden, postanowiłam że dam sobie szansę spróbować w tym innym świecie. Wsparła mnie też moja przyjaciółka, która powiedziała „jesteś już specjalistką w jednej dziedzinie, nikt Ci tego nie odbierze, najwyżej możesz zostać specjalistką w kolejnej”.

Zaciśnij zęby i próbuj – historia Uli, mamy 3 dzieci i support engineera.

Od października zaczęłaś pracę w AKAMAI, ale wcześniej wzięłaś udział w Akamai Technical Academy (o programie piszemy tutaj) Na czym polegał ten program? Opowiedz o Twojej perspektywie.

ATA czyli Akamai Technical Academy, była bezpiecznym przejściem do branży IT. Większość szkoleń wymaga czasu i nakładów finansowych, co oznacza, że nie bardzo da się jednocześnie pracować. Jak u większości mam, mój czas poza pracą jest bardzo ograniczony, z czegoś muszę rezygnować, żeby mieć czas na naukę.

Dołącz do naszej grupy na FB #MamPracujwIT!

Podczas Akademii otrzymywałam wynagrodzenie za czas, który poświęcałam na naukę. To pozwoliło mi się w pełni koncentrować na nabywaniu nowych umiejętności. Był nawet czas wyznaczony na samodzielną naukę, żeby przygotować się do egzaminów, więc nie musiałam tego robić po pracy.

W rok zmieniłam swoje życie i zostałam testerką – historia Agaty

Na początku nie byłam pewna, czym dokładnie chcę się zajmować w IT, a ATA pozwala na przegląd wielu dziedzin od sieci, Linuxa, przez bezpieczeństwo, programowanie, aż do stron Internetowych – więc można spojrzeć na świat technologii z wielu perspektyw i wybrać coś dla siebie.

Do tego jest wiele spotkań z praktykami i zyskuje się bardzo unikatowe spojrzenie na to jak funkcjonuje cała firma. To jest o tyle niezwykłe, że zazwyczaj jak dostajemy pracę, to poznajemy jedynie nasz dział, ewentualnie działy, z którymi współpracujemy.

Czym zajmujesz się w pracy?

Pracuję w dziale Virtual Solution Engineers – moim zadaniem jest analiza stron internetowych pod kątem optymalizacji oraz bezpieczeństwa. Czyli sprawdzam strony i daję rekomendacje, co zrobić żeby działały szybciej i były bardziej odporne na ataki.

A czy Twój nowy pracodawca czymś Cię zaskoczył?

Przez całą Akademię pracodawca brał pod uwagę to, że jestem mamą, więc miałam wsparcie, żeby jak najpełniej skorzystać z programu nauki.

Czy humanistka może odnaleźć się w branży IT?

Teraz mam elastyczny czas pracy, mogę pracować z domu – najważniejsze, żeby praca była wykonana na czas. Mam zespół, który jest w różnych miejscach na świecie, więc czas w którym wykonuję swoją pracę jest sprawą drugoplanową.

Jest też wiele inicjatyw organizowanych przez pracowników przy wsparciu pracodawcy, jak program lekcji w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez pracowników firmy na temat smogu, czy dni ekologiczne.

Jak wyglądały Twoje przygotowania do nowej roli? Twoja córeczka właśnie poszła do przedszkola i Twoją rodzinę czeka sporo zmian.

Co do przygotowania do nowej roli – bardzo dużo nauki, w zasadzie niekończącej się, bo wiedza i technologie w przypadku stron zmieniają się na bieżąco. Mam kolegów i koleżanki z większym doświadczeniem, którzy chętnie dzielą się wiedzą. Jest też dział wsparcia, który wyjaśnia wszystkie bardziej skomplikowane przypadki. Chłonę ile się da 🙂

Jeśli chodzi o początek przygody przedszkolnej – nie jest łatwo – zdecydowanie mniej stresu mam w pracy 😉 Za nami pierwsze dwa tygodnie, z czego tydzień choroby. Kiedy mała już się zaadaptuje, to jestem umówiona z moją liderką, że 6 godzin będę pracować z biura, a dwie z domu, żeby czas spędzony w przedszkolu był krótszy.

Agnieszko, a jak zachęciłabyś nasze Czytelniczki do odważenia się na zmiany? Co powiedziałabyś dziewczynom, które się wahają?

Nie ma lepszego czasu niż teraz. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że:

przyszłość przynosi raczej kolejne obowiązki i tylko żałujemy, że się wcześniej nie zdecydowałyśmy.

Jeżeli nie spróbujemy, nie dowiemy się czy było warto. Mamy mają moc – mają niesamowity potencjał, który w nich drzemie i aktywuje się ilekroć nasze dzieci tego potrzebują – aktywujmy go też dla siebie!

Bardzo dziękuję Ci za rozmowę

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Weź udział w „Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B”

Zapraszamy Was do wzięcia udziału w "Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B" przygotowanym przez niezależną agencję konsultingową Ework Group, która zrzesza specjalistów IT. Weź udział w badaniu i miej wpływ na komfort swojej pracy!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 03/12/2019
grafika badania specjalistów IT na B2B

Jeśli chcesz mieć wpływ na komfort swojej pracy to zapraszamy Cię do wzięcia udziału w „Wielkim badaniu specjalistów IT na B2B”!

Tak, biorę udział w wielkim badaniu specjalistów IT na B2B!

Od października do grudnia 2019 na stronie internetowej badanieB2B.eworkgroup.com trwa, pierwsze na polskim rynku badanie, pt. „Wielkie badanie specjalistów IT na B2B”. Ma ono na celu uzyskanie odpowiedzi jakie panują obecnie trendy na rynku IT, co wymaga zmian i jakie potrzeby są niezaspokojone. Przeprowadzający badanie liczą na uzyskanie również informacji jak branża IT będzie się rozwijała w przyszłości.

Dodatkową zachętą do zrobienia badania może będzie dla Ciebie wiadomość, że w ramach uczastnictwa w badaniu zaplanowany został konkurs, w którym można wygrać IPHONE XS.

Jak zrobić badanie i wygrać konkurs?

Badanie odbywa się przy użyciu specjalnie przygotowanej strony internetowej z kwestionariuszem, więc wystarczy, że wejdziesz na stronę internetową badanieB2B.eworkgroup.com i przejdziesz cztery etapy badania.

Odpowiadasz na pytania, robisz krótkie zadania konkursowe i zostawiasz swój adres e-mail. O razu możesz wygenerować wynik swojego badania i dowiedzieć się o poziomie komfortu swojej pracy!

Pytania dotyczą m. in. modelu i komfortu pracy, komfortu finansowego oraz możliwości rozwoju. W kwestionariuszu znajdziesz również pytania demograficzne, które pomogą scharakteryzować grupę zawodową jaką są specjaliści IT, współpracujący na B2B.

Organizator badania

Badanie i konkurs zorganizowała niezależna agencja konsultingowa Ework Group, która zrzesza specjalistów IT i działa w pochodzącym ze Skandynawii modelu biznesowym powstałym w Szwecji. Obecnie funkcjonuje również w Danii, Norwegii, Finlandii i Polsce. Główna siedziba Ework Group znajduje się w Sztokholmie, a od 2008 roku akcje firmy notowane są na giełdzie NASDAQ Stockholm. Od 2015 Ework Group działa w Polsce: w Warszawie, Wrocławiu i Gdyni. Wspiera rozwój działalności biznesowej dopasowując kompetencje do standardów projektu. Współpracuje z ponad 170 największymi firmami w większości branż, zapewniając kontrakty B2B ponad 10 000 specjalistom IT.

Grafika: Ework Group

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail