Czego szukasz

Smarter together – XII Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

23 maja w Muzeum Historii Żydów Polskich Pollin odbędzie się XII Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, a jej głównym założeniem jest zbliżenie do siebie środowisk technologicznych i biznesowych. Dziś to technologia wyznacza trendy i daje największe możliwości rozwoju, buduje świadomość i nadaje kierunki zmian. Be Smarter Together!

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet jest organizacją pozarządową, która powstała w Warszawie. Jej celem jest motywacja kobiet w ich biznesowych przedsięwzięciach.

Misją Fundacji jest propagowanie idei przedsiębiorczości wśród kobiet i wzmacnianie rozwoju prowadzonych przez nie firm. Wspierane są zarówno osoby prowadzące już własny biznes i takie, które dopiero myślą o jego założeniu. Działania Fundacji są skierowane do kobiet, które
„przedsię-biorą”,  czyli decydują się kierować własnym losem i inicjować własne działania.

Smarter together

Najczęściej jest tak, że początek swojej drogi biznesowej przemierzasz w pojedynkę, ale jeśli chcesz się rozwijać, skalować swój biznes i zdobywać coraz większy rynek, musisz sięgnąć po pomoc innych. Wtedy najlepiej znaleźc kogoś, kto przejawia inne niż Ty talenty, kto ma zasoby, których Ty nie posiadasz.

Łącząc siły z kimś kto będzie Cię uzupełniał w dziedzinach dotąd Ci nieznanych, dajesz sobie szansę na efekty, których w pojedynkę nie masz szansy osiągnąć.
Jak to zrobić? Jak znaleźć kogoś z kim będziesz budować nową społeczność? Jak wybrać właściwego partnera w biznesie? I jak budować wartościowe relacje?

O tym wszystkim będą mówić prelegenci na Konferencji „Smarter Together”.

Przyjdź, posłuchaj i nabierz rozmachu. Podbijaj świat. Skaluj biznes. Be smarter together.

Program i prelegenci Konferencji

Konferencję zaszczyci aż 20 prelegentów, warto podkreślić jeszcze udział gościa specjalnego – Nicoli Mendelsohn – wiceprezeski Facebooka.

Jej wykład w ramach sesji BE THE CHANGE – nieodłącznego elementu każdej konferencji inicjowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet jest zapowiedzią ciekawej historii i wzbudza wiele emocji.

08:30 – networking Marta Gawinek-Dagargulia, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, przestrzeń w kuluarach

09:00 – rozpoczęcie konferencji, powitanie, Kasia Wierzbowska, Dorota Czekaj, założycielki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

09:10 – uroczyste otwarcie konferencji, Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii

09:20 – przywitanie Partnera Głównego, Natalia Bożek, Wiceprezes Zarządu Banku Citi Handlowy

09:30 – przywitanie Współorganizatora, Katarzyna Włodek-Makos/Miasto Stołeczne Warszawa

09:35 – „Długowieczność i roboty w pracy, czyli czego musimy się nauczyć żeby przetrwać?” Jowita Michalska/Digital University

10:00  – „Pushing papers for peace? Nie, dziękuję! O potencjale i sile naszych najbliższych sąsiedztw”Michał Przedlacki/People in Need

10:25 – „Kobiety w męskich zawodach – raport z badania SPK/DELab” dr Justyna Pokojska/DELab UW

10:40 – „Healthier Together – Jak długo żyć w zdrowiu w 21 wieku” – dr n. med. Ewa Kempisty-Jeznach – Szpital Medicover I BREAST CLINIC

10:55 – 11:30 przerwa kawowa

11:30 – „O technologiach, które zmienią świat. Zdobądź nowy zawód i znajdź pracę w świecie przyszłości” Somar Mahdi, Agata Strzelichowska/Coders Lab

11:50 – „Serce i rozum, czyli 5 lekcji współpracy” Tomek Rudolf/ The Heart

12:15 – „Business angel investing, czyli na czym polega współpraca startupów z aniołami biznesu. Na przykładzie procesu inwestycyjnego Vanda Novak” Inga Kasak/Black Swan Fund i Dorota Kawalec/Vanda Novak

12:30 – „Nigdy nie jest za późno na nowy start. Start Up’owe historie doświadczonych juniorek” – panel z udziałem kobiet, które porzuciły korporacje i założyły startupy, wystąpią: Agnieszka Górska/Ulala Chef, Agnieszka Liszka Dobrowolska/Oddech to Życie oraz Pismo, Katarzyna Meller/Tetatet, Dagmara Rutkowska, Iza Sawicka oraz Oriana Keiser Grzegory, prowadzenie Magda Dziewguć/Google

13:45 – 14:45 lunch

14:45 – 16:00 BE THE CHANGE, Sesja w duchu storytellingu: 4 wystąpienia o punktach zwrotnych, wystąpią: Nicola Mendelsohn, Vice President, Facebook EMEA, Agnieszka Jacobson-Cielecka/School of Form, Katarzyna Osińska/Wirtualna Polska oraz Katarzyna Montgomery.

16:00 – 18:00 trzy seminaria do wyboru:

1. „Website Starter- Twoja pierwsza strona na WordPressie” Marcin Kieruzel/KazikKoduje

2. „Start-up – legal package” mec. Magdalena Korol i mec. Iza Pruszyńska/Kancelaria Snażyk Korol Mordaka

3. „Connecting Social Media – jak wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka i dotrzeć do klientów?” Aleksandra Szkopek

Współorganizatorem konferencji jest Miasto St. Warszawa, partnem głównym Citi Handlowy a edukacyjnym Coders Lab. Zapraszamy!

Jeśli chcesz się wybrać >>>> https://xiikonferencjaspk.evenea.pl

Mamy dla Was zniżkę >>> 50 zł na kod: MP12 

Zdjęcie: Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Nie bądź egoistką, zmień pracę, której nie lubisz

No dobrze, tytuł ciut może za mocny, ale chciałabym z Tobą podzielić się refleksją, dlaczego również z punktu widzenia innych, nie warto tkwić na stanowisku, które Ci nie odpowiada.
Mała dziewczynka przytula misia

Nie znosisz swojej pracy, a mimo to nadal w niej tkwisz? Jesteś egoistką!

Załóżmy hipotetycznie, że możesz – finansowo – pozwolić sobie na zmianę pracy. W tym wypadku argument – Co będzie, jeśli coś w nowej pracy nie wyjdzie? – odpada (zresztą z aktualnej pracy też jak będą chcieli to Cię zwolnią, no może w przypadku umowy na czas nieokreślony zajmie to trochę więcej czasu).

Jesteś więc w wygodnej sytuacji i naprawdę nie lubisz swojej pracy. Wiesz, że na dłuższą metę to nie jest posada dla Ciebie, a na zmianę w tej firmie nie ma szans.

Skoro nie myślisz o swoim zdrowiu psychicznym, rozwoju i komforcie, to może pomyśl o innych?

Przeczytaj także: Jak budować w sobie otwartość na zmiany?

Może ktoś zrobi to lepiej?

Nikt nie lubi usłyszeć od szefa, że na jego miejsce czekają tysiące chętnych. Jednak to może być prawda. Ty wykonujesz swoją pracę bez zaangażowania – byle zrobić, byle odbębnić. A może ktoś zrobiłby to z sercem? Weźmy pierwszy z brzegu przykład – sprzedawcy. Jak to jest, że (pomijając oczywiście wyjątkowe sytuacje) w jednym sklepie przywita Cię uśmiechnięta pani, świetnie znająca swój asortyment, czy to będą ciuchy, czy śrubki. A w innym, naburmuszona paniusia, niechętnie podająca towar z półki, a jeśli przyjdzie jej odpowiedzieć na Twoje pytanie będzie wyglądała tak, jakby ktoś właśnie pół godziny wcześniej wypuścił ją ze statku kosmicznego i posadził za ladą?

Oczywiście, każdy może mieć raz na jakiś czas kryzys. Jednak umówmy się, jeśli miesiącami Twoje podejście do pracy jest byle jakie, to tego nie można już nazywać kryzysem. To raczej oznacza …

Czas na zmiany

Wakacje, a te już wkrótce przed nami, to dobra pora na snucie refleksji i odpowiedzenie sobie na pytania:

  • Co jest przyczyną złego podejścia do pracy?
  • Czy moje słabe zaangażowanie wynika z obiektywnych czynników (np. bardzo niska pensja, przeciążenie obowiązkami)?
  • Czy może ta praca to po prostu nie moja bajka?

Trzeba również wziąć pod uwagę fakt, że zmieniamy się z czasem i praca, która jeszcze kilka lat temu wydawała się szczytem marzeń, teraz może być małą katorgą.

Jasne, czasem wydaje nam się, że to zbyt duży krok, że nie damy rady.

Ale wystarczy zacząć myśleć o zmianie. Zaktualizować CV (pamiętasz jeszcze, co to jest?) Przeglądać ogłoszenia. A przede wszystkim zastanowić się, co naprawdę chciałabyś robić? Teraz i za kilka lat?

nie-lubiana-praca

Czy to komuś szkodzi?

Wracając do głównego wątku. Wyobraźmy sobie pracujące osoby jak pionki na gigantycznej planszy. Ileś z nich jest w złym miejscu. Pozamienianie tych pozycji może w widoczny sposób podnieść efektywność pracy. To ma szczególne znaczenie w przypadku zawodów, których wykonywanie wiąże się ze swego rodzaju misją społeczną. Pielęgniarka, policjant, nauczyciel, urzędnik. Niestaranne wykonywanie przez nich obowiązków może w sposób bardzo wymierny negatywnie oddziaływać na innych ludzi.

Jestem świeżo po lekturze wstrząsającej książki Justyny Kopińskiej „Polska odwraca oczy”. Zbiór reportaży o dramatycznych przejściach bohaterów w bardzo specyficznych sytuacjach. W przeważającej większości łączy je jeden wątek – niestaranne, a czasem naganne wykonywanie obowiązków – policjanci, którzy nie prowadzą śledztwa, bo nie wpłynie ono pozytywnie na “słupki” wykrywalności, nauczyciele i wychowawcy w ośrodkach nie widzący, że ich uczniom dzieje się krzywda lub nawet sami się do tego przyczyniający, specjaliści błędnie diagnozujący przyczyny opóźnienia w rozwoju, czy wreszcie nieskuteczni przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości i służby więziennej. Za każdym takim przypadkiem złego wykonania swoich obowiązków kryje się dramat człowieka, którego dosięgły tego konsekwencje. Gdzieś w tle czai się sztab ludzi, którzy dostali daną posadę ze względu na znajomości i układy, a nie predyspozycje i przygotowanie zawodowe. Znacie to?

Oczywiście nie wszyscy mamy tak odpowiedzialną pracę. Jednak marzy mi się kraj, gdzie istnieje jakiś kanon pracy.

By każdy wykonywał swoja pracę najlepiej jak potrafi – sprzątaczka i minister, a jeśli nie czuje się na siłach – po prostu z niej rezygnował.

Wiem, jestem idealistką. Niepoprawną.

Może jednak Ciebie też muśnie taka refleksja? Zastanów się, czy jesteś jednym z tych źle ustawionych pionków i jeśli odpowiedź jest twierdząca – zacznij działać. Nie bądź egoistką!

Zdjęcia: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Z wykształcenia jestem pedagogiem kulturalno-oświatowym, póki co wiedzę ze studiów wykorzystuję do wychowywania dwóch synów. Skończyłam też studia podyplomowe Marketing w sieci. Kilka lat pracowałam w księgarni internetowej wydawnictwa, a ponieważ w życiu nigdy nie jest za późno na zmianę, obecnie poszukuję nowych możliwości zawodowych, dlatego postanowiłam zostać Panią do pisania - panidopisania.pl Rozrywkowo prowadzę bloga sarkazmprzykawie.blogspot.com.
Podyskutuj

Rynek pracy w branży HoReCa zmienia się

Rynek pracy w sektorze HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) w ostatnim okresie dynamicznie się zmienił. Nie ma w tym nic dziwnego – trwające już ponad 1 rok koronawirusowe ograniczenia sprawiły, że przedsiębiorstwa z tej branży ograniczyły, a nawet zawiesiły działalność na długie miesiące. W efekcie, pracę w firmach HoReCa straciło w 2020 roku – według różnych raportów – nawet 200 tysięcy pracowników.
Mężczyzna w branży gastronomicznej

Drenaż pracowników z branży HoReCa

Przede wszystkim, zauważalne jest przebranżawianie się pracowników pracujących dotychczas w branżach: hotelarskiej oraz gastronomicznej. Co więcej, według raportu przygotowanego przez Grupę Progres, zjawisko to może mieć charakter trwały. W okresie popandemicznym znalezienie doświadczonych, posiadających kwalifikacje pracowników może okazać się w wielu przypadkach bardzo trudne.

Odpływ siły roboczej z HoReCa może wynikać z ich braku zaufania co do stabilności branży. Obawiają się oni, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne wydarzenia, które doprowadzą do ograniczenia działalności restauracji czy ośrodków wypoczynkowych. Co w efekcie prowadzi do radykalnego cięcia kosztów oraz zatrudnienia przez pracodawców. Co ważne, w przypadku tej branży praca zdalna nie była w większości przypadków możliwa. Stąd decyzja wielu pracowników o zmianie, przekwalifikowaniu się.

Nowe ścieżki rozwoju dla pracowników z branży HoReCa – nie tylko gastronomia i hotelarstwo

Gdzie zatem przenoszą się pracownicy zatrudnieni dotychczas w firmach z branży HoReCa? Wybór jest szeroki. Ich kwalifikacje oraz kompetencje pozwalają z powodzeniem podejmować wyzwania w firmach m.in. z branż: handlowej, logistycznej czy produkcyjnej.

Zdaniem ekspertów, na stanowiska w branży HoReCa powrócą przede wszystkim osoby od wielu lat związane zawodowo z tym sektorem. Nie zamierzają one zaczynać kariery w innej branży od najniższego szczebla. Z kolei osoby pracujące w gastronomii oraz hotelarstwie dorywczo (np. studenci, dla których praca ta była jedynie dodatkiem do ich akademickich aktywności), niejednokrotnie na stałe porzucili myśli o pracy w gastronomii i przeniosły się do sektorów bardziej adekwatnych do ich wykształcenia.

Umowy śmieciowe w branży HoReCa… do kosza?

Jak dotąd, standardowym rozwiązaniem w branży HoReCa było zatrudnianie pracowników poprzez umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia oraz o dzieło). W skrajnych przypadkach nawet „na czarno” (takie rozwiązanie było częstą praktyką np. w przypadku niewykwalifikowanych pracowników sezonowych). Ta sytuacja może zmienić się w okresie po pandemii. Jak mówi Lech Ostrowski z sklepu internetowego 4horeca.com.pl,

„Obecne trendy w branży HoReCa wskazują na to, że pracownicy podczas negocjacji na temat warunków pracy będą zwracać znacznie większą uwagę m.in. na stabilność zatrudnienia. Jest to konieczne, bowiem wydarzenia z początku koronawirusowych ograniczeń pokazują, że zwolnienie personelu zatrudnionego na podstawie umów cywilnoprawnych jest dla przedsiębiorcy proste i nie daje zleceniobiorcy czy osobie wykonującej zadania na podstawie umowy o dzieło właściwie żadnych praw.”

Co po pandemii?

Mimo to, szacuje się, że po zakończeniu pandemii pracodawcy mogą mieć duże kłopoty z rekrutacją pracowników posiadających duże kwalifikacje – pracownicy ci zostali często wbrew swojej woli pozbawieni zatrudnienia i znaleźli stabilne posady w innych sektorach.

Spadek podaży siły roboczej w tym sektorze może doprowadzić do poprawy sytuacji pracowników oraz wzrostu poziomu wynagrodzeń (staną się oni towarem deficytowym). Zmusi to jednocześnie przedsiębiorców do bardziej rzetelnej analizy kosztów prowadzenia działalności.

Trudno obecnie oczekiwać wzrostu zainteresowania ofertami pracy w branży HoReCa. Chociaż pandemia Covid-19 zdaje się słabnąć, do czego przyczyniają się m.in. szczepienia ludności, to wciąż mogą pojawić się nowe, nieznane dotąd warianty koronawirus. A one wymuszą na rządach powrót do wcześniejszych ograniczeń i ponowne restrykcje skierowane na branżę HoReCa.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×