Czego szukasz

Smarter together – XII Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

23 maja w Muzeum Historii Żydów Polskich Pollin odbędzie się XII Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, a jej głównym założeniem jest zbliżenie do siebie środowisk technologicznych i biznesowych. Dziś to technologia wyznacza trendy i daje największe możliwości rozwoju, buduje świadomość i nadaje kierunki zmian. Be Smarter Together!

  • Ewa Moskalik - Pieper - 16/05/2018

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet jest organizacją pozarządową, która powstała w Warszawie. Jej celem jest motywacja kobiet w ich biznesowych przedsięwzięciach.

Misją Fundacji jest propagowanie idei przedsiębiorczości wśród kobiet i wzmacnianie rozwoju prowadzonych przez nie firm. Wspierane są zarówno osoby prowadzące już własny biznes i takie, które dopiero myślą o jego założeniu. Działania Fundacji są skierowane do kobiet, które
„przedsię-biorą”,  czyli decydują się kierować własnym losem i inicjować własne działania.

Smarter together

Najczęściej jest tak, że początek swojej drogi biznesowej przemierzasz w pojedynkę, ale jeśli chcesz się rozwijać, skalować swój biznes i zdobywać coraz większy rynek, musisz sięgnąć po pomoc innych. Wtedy najlepiej znaleźc kogoś, kto przejawia inne niż Ty talenty, kto ma zasoby, których Ty nie posiadasz.

Łącząc siły z kimś kto będzie Cię uzupełniał w dziedzinach dotąd Ci nieznanych, dajesz sobie szansę na efekty, których w pojedynkę nie masz szansy osiągnąć.
Jak to zrobić? Jak znaleźć kogoś z kim będziesz budować nową społeczność? Jak wybrać właściwego partnera w biznesie? I jak budować wartościowe relacje?

O tym wszystkim będą mówić prelegenci na Konferencji „Smarter Together”.

Przyjdź, posłuchaj i nabierz rozmachu. Podbijaj świat. Skaluj biznes. Be smarter together.

Program i prelegenci Konferencji

Konferencję zaszczyci aż 20 prelegentów, warto podkreślić jeszcze udział gościa specjalnego – Nicoli Mendelsohn – wiceprezeski Facebooka.

Jej wykład w ramach sesji BE THE CHANGE – nieodłącznego elementu każdej konferencji inicjowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet jest zapowiedzią ciekawej historii i wzbudza wiele emocji.

08:30 – networking Marta Gawinek-Dagargulia, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, przestrzeń w kuluarach

09:00 – rozpoczęcie konferencji, powitanie, Kasia Wierzbowska, Dorota Czekaj, założycielki Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

09:10 – uroczyste otwarcie konferencji, Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii

09:20 – przywitanie Partnera Głównego, Natalia Bożek, Wiceprezes Zarządu Banku Citi Handlowy

09:30 – przywitanie Współorganizatora, Katarzyna Włodek-Makos/Miasto Stołeczne Warszawa

09:35 – „Długowieczność i roboty w pracy, czyli czego musimy się nauczyć żeby przetrwać?” Jowita Michalska/Digital University

10:00  – „Pushing papers for peace? Nie, dziękuję! O potencjale i sile naszych najbliższych sąsiedztw”Michał Przedlacki/People in Need

10:25 – „Kobiety w męskich zawodach – raport z badania SPK/DELab” dr Justyna Pokojska/DELab UW

10:40 – „Healthier Together – Jak długo żyć w zdrowiu w 21 wieku” – dr n. med. Ewa Kempisty-Jeznach – Szpital Medicover I BREAST CLINIC

10:55 – 11:30 przerwa kawowa

11:30 – „O technologiach, które zmienią świat. Zdobądź nowy zawód i znajdź pracę w świecie przyszłości” Somar Mahdi, Agata Strzelichowska/Coders Lab

11:50 – „Serce i rozum, czyli 5 lekcji współpracy” Tomek Rudolf/ The Heart

12:15 – „Business angel investing, czyli na czym polega współpraca startupów z aniołami biznesu. Na przykładzie procesu inwestycyjnego Vanda Novak” Inga Kasak/Black Swan Fund i Dorota Kawalec/Vanda Novak

12:30 – „Nigdy nie jest za późno na nowy start. Start Up’owe historie doświadczonych juniorek” – panel z udziałem kobiet, które porzuciły korporacje i założyły startupy, wystąpią: Agnieszka Górska/Ulala Chef, Agnieszka Liszka Dobrowolska/Oddech to Życie oraz Pismo, Katarzyna Meller/Tetatet, Dagmara Rutkowska, Iza Sawicka oraz Oriana Keiser Grzegory, prowadzenie Magda Dziewguć/Google

13:45 – 14:45 lunch

14:45 – 16:00 BE THE CHANGE, Sesja w duchu storytellingu: 4 wystąpienia o punktach zwrotnych, wystąpią: Nicola Mendelsohn, Vice President, Facebook EMEA, Agnieszka Jacobson-Cielecka/School of Form, Katarzyna Osińska/Wirtualna Polska oraz Katarzyna Montgomery.

16:00 – 18:00 trzy seminaria do wyboru:

1. „Website Starter- Twoja pierwsza strona na WordPressie” Marcin Kieruzel/KazikKoduje

2. „Start-up – legal package” mec. Magdalena Korol i mec. Iza Pruszyńska/Kancelaria Snażyk Korol Mordaka

3. „Connecting Social Media – jak wykorzystać potencjał reklamowy Facebooka i dotrzeć do klientów?” Aleksandra Szkopek

Współorganizatorem konferencji jest Miasto St. Warszawa, partnem głównym Citi Handlowy a edukacyjnym Coders Lab. Zapraszamy!

Jeśli chcesz się wybrać >>>> https://xiikonferencjaspk.evenea.pl

Mamy dla Was zniżkę >>> 50 zł na kod: MP12 

Zdjęcie: Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Unilever – firma przyjazna rodzicom. Relacja z Dnia Otwartego dla Mam

Jakimi wartościami charakteryzuje się organizacja otwarta na zatrudnianie mam? W jaki sposób pracodawca może dbać o rozwój zawodowy pracowników oraz o ich work – life balance? Co takiego jest w firmie Unilever w Katowicach, że wiele mam wyszło ze spotkania z deklaracją złożenia dokumentów aplikacyjnych? Przeczytacie w relacji z Dnia Otwartego dla Mam.
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/10/2018
Open Day w Unilever - 3 października 2018

Unilever – firma przyjazna rodzicom

Jesień to dobry czas na poznanie kolejnego, śląskiego Pracodawcy Przyjaznego Mamie.

3 października br., blisko 40 mam odwiedziło siedzibę Europejskiego Centrum Operacji Unilever w Katowicach.

Gospodarz wydarzenia zadbał o dobre samopoczucie nie tylko samych Uczestniczek spotkania, ale również naszych najmłodszych gości. Dzieciaczki, które bardzo licznie przybyły na spotkanie miały do dyspozycji dużą przestrzeń z różnorodnymi zabawkami, kolorowankami i książeczkami oraz odpowiednimi przekąskami.

Miło, że pomyślałyście o tym, że mamy czasami jedzą i piją. Niby norma, ale w życiu młodej mamy gotowa, ciepła kawa jest bezcenna 🙂

Jak wyglądał Open Day dla Mam?

W Katowicach zaproszone mamy miały poznać firmę Unilever jako pracodawcę, a także dowiedzieć się „Jak pomyślnie przejść proces rekrutacji”. To ostatnie wystąpienie było tak przygotowane, aby każda z Pań mogła skorzystać z wiedzy i zadań nurtujące ją pytanie.

Dużym zainteresowaniem cieszył się panel dyskusyjny z pracownikami Unilever, a jak się później okazało także z udziałem dzieci 😉

Byłam pierwszy raz na takim spotkaniu i jestem bardzo zadowolona. Nawet bawiące się dzieci dodały urokowi spotkaniu 🙂 Atmosfera była równie przyjazna i nie było żadnego stresu.

Swoją historią oraz doświadczeniem w łączeniu życia rodzinnego i zawodowego podzieliły się dwie mamy: Martyna Bulik, prywatnie mama dwójki przedszkolaków a zawodowo Kierownik ds. planowania (polecamy także wywiad z Martyną), a także Agata Adamowska – mama trójki, która miesiąc temu wróciła do pracy, a zawodowo Koordynator ds. wdrożenia modelu obsługi klienta. W panelu udział wziął także Paweł Kujawa, tato, który występował w imieniu swoim i swojej żony, także pracownicy Unilever, bo niedawno urodziło im się drugie dziecko. Paweł zawodowo jest Koordynatorem ds. procesów magazynowych.

Paneliści podzielili się swoimi historiami związanymi z wyborem firmy oraz ich rozwojem zawodowym. Opowiadali o swojej pracy i na czym ona polega, a także odpowiadali na liczne pytania uczestniczek.

Po części oficjalnej, rozpoczęliśmy część networkingowo – konsultacyjną w trakcie której wszystkie Panie miały okazję zobaczyć firmę „od środka”, także dzięki krótkiego „office tour”.

Dla mnie najbardziej wartościowa była możliwość poznania korporacji przyjaznej mamom poprzez prawdziwe historie pracowników – super!

Networking i konsultacje

Podczas Dnia Otwartego dla Mam, uczestniczki spotkania miały również okazję spotkać się z przedstawicielkami działu HR. Rekruterki odpowiadały na wszystkie pytania dotyczące prowadzonych procesów rekrutacyjnych, konsultowały dokumenty rekrutacyjne oraz doradzały, na co zwrócić uwagę przy aplikowaniu do firmy.

Konsultacja mojego CV z rekruterem, pozwoliła na uwierzenie w siebie i swoje umiejętności – dziękuję!

Część mam, z którymi rozmawiałyśmy w trakcie spotkania deklarowało chęć podjęcia współpracy z Unilever w Katowicach i wiemy, że będą wysyłać  swoje zgłoszenia. Mocno trzymamy za nie kciuki!

Chcesz aplikować do firmy? Skorzystaj z tego formularza >>> 

Czas przeznaczony na networking upływał na rozmowach o rozwoju zawodowym, potrzebach związanych z work – life balance oraz na zabawach najmłodszych uczestników spotkania. A dzieci, trzeba przyznać były niesamowite!

Dziękujemy wszystkim mamom za przybycie! 

Zapraszamy na profil firmy Unilever w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>

Zdjęcia i grafika: własność Unilever

Wszystkie cytaty pochodzą z ankiet ewaluacyjnych spotkania.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Nie tylko nasze umiejętności i kompetencje są naszą wizytówką podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nasz strój również opowiada o naszym zaangażowaniu i stosunku do pracy, której zamierzamy się podjąć. Dlatego to bardzo ważne jak się ubierzesz na rozmowę kwalifikacyjną i należy to starannie przemyśleć. A na co warto zwrócić uwagę? Przeczytaj!
  • Joanna Tor-Gazda - 11/10/2018

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie dwóch lub kilku osób. Z jednej strony mamy reprezentantów firmy, a z drugiej Ciebie – potencjalnego pracownika, osobę o konkretnej wiedzy i umiejętnościach, potrzebnej na danym stanowisku. Zanim pójdziesz do firmy na rozmowę kwalifikacyjną warto dowiedzieć o niej jak najwięcej, także w kwestii dress codu i kultury organizacji. Im lepiej będziesz przygotowana do rozmowy, tym pewniej będziesz się czuła. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i może Ci otworzyć drzwi do nowej pracy.

Dlatego wybierając ubranie na rozmowę kwalifikacyjną weź pod uwagę:

Jaka to branża?

Każda branża ma swój specyficzny dress code, nawet jeżeli nie jest on utrwalony w formie reguł, czy instrukcji zebranych na piśmie. Wiemy, że w dużych korporacjach ubezpieczeniowych czy prawnych zasady ubioru są bardziej formalne niż w korporacjach IT. Są firmy, które bardzo dbają o swój wizerunek, ale są też takie, dla których wizerunek nie ma dużego znaczenia.

Stanowisko

Każde stanowisko w firmie może mieć także inne wytyczne dotyczące ubioru, ponieważ są w organizacji funkcje mniej lub bardziej reprezentacyjne. Twoja praca może wymagać bardziej wygodnego stroju, np. jeżeli starasz się o pracę trenera osobistego. Nie oznacza to, że na rozmowę kwalifikacyjną możesz przyjść w dresie.

Szacunek do pozostałych uczestników spotkania

Ubrania i dodatki, które wkładamy na siebie to także znak szacunku dla osób, z którymi się spotykamy. Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie formalne podczas, którego ważne są nie tylko Twoje umiejętności autoprezentacji, ale także umiejętność słuchania i wyrażenia szacunku dla osób, z którymi rozmawiasz.
Dlatego podarte spodnie, prześwitujące bluzki, czy duży dekolt to zły wybór, ponieważ pokazuje Twój brak szacunku dla przyszłych pracodawców.

Zapach

Zapach to jeden z bardzo ważnych elementów wyglądu i poza odpowiednim ubraniem, fryzurą i makijażem wpływa na pierwsze wrażenie, które sprawiamy na innych ludziach. Delikatny świeży zapach perfum to bardzo dobry dodatek. Natomiast zbyt mocne perfumy lub nieświeży zapach z ust naprawdę źle wpływają na pozytywne pierwsze wrażenie.

Od ponad dziesięciu lat pomagam kobietom zarządzać osobistym wizerunkiem i wiem, że często wprowadzają one chaos komunikacyjny, ubierając się nieodpowiednio do okoliczności, co niestety wpływa na ich profesjonalny wizerunek.

Nie ma zestawu idealnego

Nie ma jednego zestawu ubrań, który gwarantuje sukces podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ponieważ jest wiele różnych firm, stanowisk, branż.

Bardzo ważne jest, abyś Ty w ubraniu, które włożysz na taką rozmowę czuła się wygodnie i żeby dodawało Ci ono pewności siebie. Dlatego warto ubrać się „ciut” lepiej niż na co dzień.

Chcesz znaleźć pracę marzeń, kiedy jesteś mamą? Dołącz do naszego kursu online Mamo Pracuj >>>

Uwaga, jest jeszcze jedna pułapka

Bardzo często chcąc jak wypaść na rozmowie jak najlepiej, przebieramy się za kogoś kim nie jesteśmy, tworząc nieprawdziwy, niespójny wizerunek.

Wyobraź sobie, że wkładasz na spotkanie kwalifikacyjne szpilki, a nie umiesz w nich chodzić. Stresujesz się przy każdym kroku i tracisz pewność siebie. Jakie wrażenie zrobi to na rozmowie kwalifikacyjnej?

Jeżeli nie chodzisz w butach na obcasie pewnie i swobodnie NIE ZAKŁADAJ ICH NA ROZMOWĘ O PRACĘ.
Wierz mi, będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie w eleganckich butach na płaskiej podeszwie, w których czujesz się pewnie, niż na szpilkach.

Ubranie jest dopełnieniem

Strój na rozmowę kwalifikacyjną jest dopełnieniem Twoich umiejętności i wiedzy, ma Ci pomóc a nie przeszkadzać. Jest obrazem, który mówi gdy Ty nie mówisz nic.
Dlatego zastanów się, co chcesz powiedzieć o sobie Twojemu przyszłemu pracodawcy na pierwszym spotkaniu?
Ubrania i dodatki mówią wiele za pomocą kolorów, kształtów, faktur, wzorów, możesz posłużyć się ich językiem, aby stworzyć ilustrację siebie, Twoich atutów, które zostaną pozytywnie zapamiętane.

Na początek zapisz na kartce (najlepiej w notesie lub kalendarzu) odpowiedzi na 2 pytania:

  • Co chcę o sobie powiedzieć?
  • Co jest moją mocną stroną?

 

Zdjęcia: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Tor-Gazda
Projektantka ubioru i mentorka stylu. Prowadzi konsultacje i mentoring stylu online pod marką www.dostrajanie.pl. Prywatnie szczęśliwa mama, żona i artystka.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail