Czego szukasz

Słodkie przekąski do zrobienia razem z dziećmi

Szybkie w robocie, proste do bólu, a jednocześnie bardzo smaczne i pożywne. Dodatkowo odżywcze przekąski na słodko, to chyba coś co lubi każda mama lub każdy tata. Możesz przygotować wspólnie z dziećmi, zwłaszcza, że tłusty czwartek za pasem.

słodkie przekąski

Mam 2 propozycje tłustych rarytasów, które można zrobić z dziećmi, które zawsze wychodzą i szybko znikają ze stołu. Mam nadzieję, że sprawdzając jak to jest łatwe, zapomnisz o tych sklepowych gotowcach, najczęściej pełnych szemranych dodatków i sporej ilości białego cukru, syropu fruktozowo – … i tak dalej.

Kulki a la Rafaello (na podstawie przepisu Szaciłłów)

  • bezglutenowe,
  • wegańskie,
  • bez laktozy.

Potrzebujesz:

  • nerkowce,
  • wiórki kokosowe,
  • miód,
  • ewentualnie płatki róż do obtoczenia,
  • młynek do kawy albo inne urządzenie rozdrabniające.

Wiórki i nerkowce możesz zmielić w młynku do kawy. Do masy na kulki potrzebujesz tyle samo wiórków zmielonych, co zmielonych nerkowców, np. po 1 szklance.

Oprócz tego przydadzą się całe wiórki do obtoczenia, a w wersji de luxe – płatki róży, które też należy rozdrobnić albo zmielić.

Uwaga! Wiórki kup koniecznie eko, kwota rzędu 6-7 zł, za opakowanie, a różnica w jakości jest OGROMNA 🙂 Wiórki mają być tłuste, po zmieleniu będą wtedy dobrze się kleić.

Jak to wszystko zmielisz i połączysz, dodasz niedużo miodu, bo wióry już słodkie same w sobie, to masę traktuj jak plastelinę i lep kuleczki.

Jeśli nie będą się chciały dobrze trzymać, dodaj odrobinę wody. Jeśli zaś ta posypka nie będzie chciała się trzymać, to na chwilę przed obtoczeniem zanurz w zimnej wodzie całą kuleczkę.

Potem włóż wszystko do lodówki, by się schłodziło i stwardniało. To raczej niemożliwe, jeśli ma się w domu dzieci, ale te kulki w lodóweczce mogą postać nawet do 5 dni.

Prażone cuda

  • bezglutenowe,
  • bez laktozy.

Potrzebujesz:

  • 350 – 400 g różnych orzechów (np.: migdały całe, włoskie, laskowe, nerkowce, pekany),
  • białko z 1 jaja,
  • 4 łyżki cukru nierafinowanego, czyli Muscovado (taka czarna melasa) albo kokosowego,
  • 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu.

Białko ubijamy z odrobiną wody na pianę, ale nie koniecznie sztywną. Wrzucamy do nich orzechy i mieszamy, żeby białko wszędzie dotarło.

Cukier łączymy z cynamonem i dosypujemy do orzechów. Wszystko mieszamy dobrze – jeśli za bardzo się lepi i czujesz, że białka jest nadal za dużo, dodaj więcej cukru albo więcej orzechów.

Tak przygotowane orzechy wrzucamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Równo rozkładamy i prażymy w temperaturze 140 -150 stopni ok. 30-40 minut, co jakiś czas przegrzebując je w piecu.

Smacznego!

Zdjęcia: Agnieszka Majewska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Majewska, tajna agentka, dilerka kiszonego brokatu, performerka spożywcza. Prowadzi i rozwija autorski projekt Agnieszka Majewska gotuje nie truje, w ramach którego od 2014 roku prowadzi warsztaty, pokazy kuchni naturalnej. Promuje odżywcze, przeciwzapalne jedzenie, w tym kiszonki na co dzień. Organiczne rośliny, dobry humor, szaleństwo i eksperymentowanie w kuchni.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie