Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

Rola kobiety w budowaniu polskiego biznesu – rozmowa z Emilią Bartosiewicz

  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 4 października 2017
  • 6 MIN. CZYTANIA
Ruszył właśnie nabór do I edycji Plebiscytu Lady Business Awards. O idei tej inicjatywy, powstającej właśnie fundacji oraz potrzebie zachęcania kobiet do działania w biznesie rozmawiamy z Emilią Bartosiewicz, prezes i założycielką pierwszego w Polsce ogólnopolskiego klubu kobiet biznesu Lady Business Club.

Skąd pomysł na plebiscyt Lady Business Awards?

Jako klub kobiet biznesu Lady Business Club podejmujemy wiele inicjatyw i działań mających na celu promowanie przedsiębiorczości kobiet w Polsce i promowanie samych kobiet bezpośrednio. To często praca u podstaw i od podstaw.

Ten projekt narodził się z potrzeby zorganizowania wydarzenia, które przyciągnie uwagę mediów jak i świata biznesu. Pomoże nam w atrakcyjny sposób zwrócić uwagę na rolę kobiet w budowaniu filarów polskiego biznesu, na ich wpływ na rozwój przedsiębiorczości w Polsce.

Jaka jest idea plebiscytu?

Koncentrujemy się na kobietach, które są obecne w biznesie od wielu lat, zbudowały silne, rozpoznawalne marki, świetnie prosperujące firmy, a jednocześnie kierują się w biznesie etyką i czynią wiele dobrego dla otoczenia, np. dla środowiska lokalnego.

Chcemy, aby ich zaangażowanie i osiągnięcia zostały docenione i zauważone. Aby nagroda zachęciła je do mówienia o swoich sukcesach i inspirowania innych kobiet do podejmowania działalności biznesowej.

Dlatego też do kapituły Plebiscytu zaprosiliśmy wybitne przedsiębiorczynie, będące wzorem do naśladowania, m.in. twórczynię pierwszej polskiej luksusowej perfumerii – Stanisławę Missalę, prezes Grupy Kotrak, firmy informatycznej działającej na 5 kontynentach – Irenę Kurdziel, prezes Łuksja Sp. z o.o. – Zofię Żuk i prezes uznanej marki bieliźnianej Alles – Alicję Wojciechowską. Pozostałe nazwiska ujawnimy wkrótce.

Dlaczego taka inicjatywa jest potrzebna?

Mimo wielu podobnych inicjatyw, wciąż trzeba przekonywać kobiety, że warto prowadzić własny biznes, że nigdy nie jest za późno na spełnienie marzenia o własnej firmie. To właśnie na nas, kobietach, spoczywa wiele ról i obowiązków związanych z domem i wychowywaniem dzieci, które często utrudniają podjęcie samodzielnej kariery zawodowej.

Nie zawsze nasze otoczenie wspiera i akceptuje decyzję o zostaniu businesswoman. Kobiety mają po prostu trudniej i celem Lady Business Club jest im to ułatwić, nie tylko motywować i inspirować, ale dawać też konkretne wsparcie i wiedzę.

Do naszego klubu przystąpiło mnóstwo kobiet, które podjęły decyzje o własnym biznesie właśnie w momencie, gdy zostały mamami. Gdy potrzebowały większej niezależności, elastyczności, ciekawszych wyzwań życiowych. Macierzyństwo dało im siłę i pewność siebie oraz zmobilizowało do podjęcia nowych wyzwań, często realizacji marzeń.

Od 6 lat pomagam kobietom budować ich wizerunek w internecie, promować ich firmy, wspierać zmiany w biznesie. Sama jestem mamą dwóch małych dziewczynek Helenki i Apolonii, więc wiem, ile wymaga to trudu i wyrzeczeń, jak wysoko stawiają sobie poprzeczkę i jak często same siebie nie doceniają. Ten Plebiscyt ma pokazać, że warto szukać swojego miejsca w świecie biznesu, że mnóstwo kobiet przeszło tę drogę i dziś mogą być wzorem dla innych. A także warto mówić o swoich sukcesach i cieszyć się osiągnięciami innych kobiet. Myślę, że kobiety powinny być dla siebie wsparciem, motorem do działania, inspiracją.

Kto może zgłosić się do plebiscytu?

Jest kilka warunków, które powinny spełnić kandydatki. Przede wszystkim doświadczenie w biznesie – minimum 15 lat nieprzerwanego istnienia firmy i 10 lat zarządzania nią. Dalej sukcesy na polu zawodowym, którymi mogą być: silna pozycja na rynku lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim, rozpoznawalność marki, innowacyjność produktów, nowatorskie rozwiązania czy zdobyte nagrody i certyfikaty.

Aby zdobyć tytuł Lady Business 2017 konieczne jest też posiadanie nieposzlakowanej opinii na rynku i wśród klientów oraz wykazywanie się zaangażowaniem i odpowiedzialnością, poprzez prowadzenie działalności prospołecznej i charytatywnej.

Aby się zgłosić wystarczy wypełnić formularz na stronie www.ladybusinessawards.pl do końca października. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek odbędzie się podczas uroczystości inaugurującej powstanie naszej fundacji, 24 listopada 2017.r w Warszawie.

Organizatorem plebiscytu jest Lady Business Club, czym zajmuje się klub na co dzień?

Klub od 2011 r. zrzesza, integruje i promuje przedsiębiorcze, ambitne kobiety biznesu. Aktualnie należy do klubu ponad 70 firm z całej Polski, które regularnie uczestniczą w organizowanych przez nas spotkaniach biznesowych.

Nasza działalność wyraża się w haśle “Promuj siebie i swoją firmę”, a więc przede wszystkim pomagamy budować swoją markę osobistą i wizerunek firmy oraz wspieramy w efektywnym zarządzaniu firmą, wzmacniamy kompetencje managerskie.

Jakie korzyści zyskują członkinie?

Przede wszystkim kontakt z innymi kobietami biznesu, możliwość wymiany wiedzy i doświadczenia, uzyskania rekomendacji i nowych klientów. Zapewniamy wsparcie w strategicznych działaniach ich firm. Wszystkie nasze członkinie otrzymują pakiet świadczeń promocyjnych, obejmujących przede wszystkim działania PR i marketingowe.

Zapraszam wszystkie kobiety, które już posiadają swoje firmy (minimum 3 lata) do dołączenia do naszej społeczności i wzmacniania pozycji swojej firmy na rynku. Historie naszych członkiń pokazują, że może to być przełomowy etap rozwoju ich kariery.

Lady Business Club przekształca się właśnie w fundację, jak wpłynie to na działalność organizacji?

Decyzja zmiany statusu prawnego podyktowana jest możliwościami, jakie uzyskamy jako fundacja, m.in.: w pozyskiwaniu funduszy i prowadzeniu działalności poza granicami Polski.

Lady Business Club Business Woman Foundation wystartuje z nowym cyklem warsztatów i merytorycznych spotkań biznesowych poświęconych wiedzy praktycznej z zakresu PR-u, social mediów, budowania marki przedsiębiorcy online, prowadzenia firmy czy przetwarzania danych osobowych.

W planach są również bezpłatne, praktyczne i inspirujące e-booki, pierwszy dedykowany wyjątkowym kobietom biznesu ukaże się już na początku października. Poświęcimy też więcej uwagi zagranicznej promocji polskich firm, już nawiązaliśmy kontakt z klubami biznesowymi m.in. z Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii i Rosji. Przed nami wiele projektów i planów, którymi wkrótce będziemy się chwalić.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Ewa Moskalik – Pieper

Zobacz więcej

artykuł
LOS TORROS książeczki z elementami hiszpańskiego
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 10 MIN. CZYTANIA
rozmowa z ekspertem
elastyczność
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 6 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 9 MIN. CZYTANIA
rozmowa z ekspertem
Aleksandra Christow-Besutti z Credit Suisse
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 9 MIN. CZYTANIA
wywiad
agnieszka_w_górach_800.jpg
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 9 MIN. CZYTANIA
artykuł
Aneta Kozak
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 7 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content