Czego szukasz

Rola kobiety w budowaniu polskiego biznesu – rozmowa z Emilią Bartosiewicz

Ruszył właśnie nabór do I edycji Plebiscytu Lady Business Awards. O idei tej inicjatywy, powstającej właśnie fundacji oraz potrzebie zachęcania kobiet do działania w biznesie rozmawiamy z Emilią Bartosiewicz, prezes i założycielką pierwszego w Polsce ogólnopolskiego klubu kobiet biznesu Lady Business Club.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 04/10/2017
na zdjęciu Emilia Bartosiewicz

Skąd pomysł na plebiscyt Lady Business Awards?

Jako klub kobiet biznesu Lady Business Club podejmujemy wiele inicjatyw i działań mających na celu promowanie przedsiębiorczości kobiet w Polsce i promowanie samych kobiet bezpośrednio. To często praca u podstaw i od podstaw.

Ten projekt narodził się z potrzeby zorganizowania wydarzenia, które przyciągnie uwagę mediów jak i świata biznesu. Pomoże nam w atrakcyjny sposób zwrócić uwagę na rolę kobiet w budowaniu filarów polskiego biznesu, na ich wpływ na rozwój przedsiębiorczości w Polsce.

Jaka jest idea plebiscytu?

Koncentrujemy się na kobietach, które są obecne w biznesie od wielu lat, zbudowały silne, rozpoznawalne marki, świetnie prosperujące firmy, a jednocześnie kierują się w biznesie etyką i czynią wiele dobrego dla otoczenia, np. dla środowiska lokalnego.

Chcemy, aby ich zaangażowanie i osiągnięcia zostały docenione i zauważone. Aby nagroda zachęciła je do mówienia o swoich sukcesach i inspirowania innych kobiet do podejmowania działalności biznesowej.

Dlatego też do kapituły Plebiscytu zaprosiliśmy wybitne przedsiębiorczynie, będące wzorem do naśladowania, m.in. twórczynię pierwszej polskiej luksusowej perfumerii – Stanisławę Missalę, prezes Grupy Kotrak, firmy informatycznej działającej na 5 kontynentach – Irenę Kurdziel, prezes Łuksja Sp. z o.o. – Zofię Żuk i prezes uznanej marki bieliźnianej Alles – Alicję Wojciechowską. Pozostałe nazwiska ujawnimy wkrótce.

Dlaczego taka inicjatywa jest potrzebna?

Mimo wielu podobnych inicjatyw, wciąż trzeba przekonywać kobiety, że warto prowadzić własny biznes, że nigdy nie jest za późno na spełnienie marzenia o własnej firmie. To właśnie na nas, kobietach, spoczywa wiele ról i obowiązków związanych z domem i wychowywaniem dzieci, które często utrudniają podjęcie samodzielnej kariery zawodowej.

Nie zawsze nasze otoczenie wspiera i akceptuje decyzję o zostaniu businesswoman. Kobiety mają po prostu trudniej i celem Lady Business Club jest im to ułatwić, nie tylko motywować i inspirować, ale dawać też konkretne wsparcie i wiedzę.

Do naszego klubu przystąpiło mnóstwo kobiet, które podjęły decyzje o własnym biznesie właśnie w momencie, gdy zostały mamami. Gdy potrzebowały większej niezależności, elastyczności, ciekawszych wyzwań życiowych. Macierzyństwo dało im siłę i pewność siebie oraz zmobilizowało do podjęcia nowych wyzwań, często realizacji marzeń.

Od 6 lat pomagam kobietom budować ich wizerunek w internecie, promować ich firmy, wspierać zmiany w biznesie. Sama jestem mamą dwóch małych dziewczynek Helenki i Apolonii, więc wiem, ile wymaga to trudu i wyrzeczeń, jak wysoko stawiają sobie poprzeczkę i jak często same siebie nie doceniają. Ten Plebiscyt ma pokazać, że warto szukać swojego miejsca w świecie biznesu, że mnóstwo kobiet przeszło tę drogę i dziś mogą być wzorem dla innych. A także warto mówić o swoich sukcesach i cieszyć się osiągnięciami innych kobiet. Myślę, że kobiety powinny być dla siebie wsparciem, motorem do działania, inspiracją.

Kto może zgłosić się do plebiscytu?

Jest kilka warunków, które powinny spełnić kandydatki. Przede wszystkim doświadczenie w biznesie – minimum 15 lat nieprzerwanego istnienia firmy i 10 lat zarządzania nią. Dalej sukcesy na polu zawodowym, którymi mogą być: silna pozycja na rynku lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim, rozpoznawalność marki, innowacyjność produktów, nowatorskie rozwiązania czy zdobyte nagrody i certyfikaty.

Aby zdobyć tytuł Lady Business 2017 konieczne jest też posiadanie nieposzlakowanej opinii na rynku i wśród klientów oraz wykazywanie się zaangażowaniem i odpowiedzialnością, poprzez prowadzenie działalności prospołecznej i charytatywnej.

Aby się zgłosić wystarczy wypełnić formularz na stronie www.ladybusinessawards.pl do końca października. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek odbędzie się podczas uroczystości inaugurującej powstanie naszej fundacji, 24 listopada 2017.r w Warszawie.

Organizatorem plebiscytu jest Lady Business Club, czym zajmuje się klub na co dzień?

Klub od 2011 r. zrzesza, integruje i promuje przedsiębiorcze, ambitne kobiety biznesu. Aktualnie należy do klubu ponad 70 firm z całej Polski, które regularnie uczestniczą w organizowanych przez nas spotkaniach biznesowych.

Nasza działalność wyraża się w haśle “Promuj siebie i swoją firmę”, a więc przede wszystkim pomagamy budować swoją markę osobistą i wizerunek firmy oraz wspieramy w efektywnym zarządzaniu firmą, wzmacniamy kompetencje managerskie.

Jakie korzyści zyskują członkinie?

Przede wszystkim kontakt z innymi kobietami biznesu, możliwość wymiany wiedzy i doświadczenia, uzyskania rekomendacji i nowych klientów. Zapewniamy wsparcie w strategicznych działaniach ich firm. Wszystkie nasze członkinie otrzymują pakiet świadczeń promocyjnych, obejmujących przede wszystkim działania PR i marketingowe.

Zapraszam wszystkie kobiety, które już posiadają swoje firmy (minimum 3 lata) do dołączenia do naszej społeczności i wzmacniania pozycji swojej firmy na rynku. Historie naszych członkiń pokazują, że może to być przełomowy etap rozwoju ich kariery.

Lady Business Club przekształca się właśnie w fundację, jak wpłynie to na działalność organizacji?

Decyzja zmiany statusu prawnego podyktowana jest możliwościami, jakie uzyskamy jako fundacja, m.in.: w pozyskiwaniu funduszy i prowadzeniu działalności poza granicami Polski.

Lady Business Club Business Woman Foundation wystartuje z nowym cyklem warsztatów i merytorycznych spotkań biznesowych poświęconych wiedzy praktycznej z zakresu PR-u, social mediów, budowania marki przedsiębiorcy online, prowadzenia firmy czy przetwarzania danych osobowych.

W planach są również bezpłatne, praktyczne i inspirujące e-booki, pierwszy dedykowany wyjątkowym kobietom biznesu ukaże się już na początku października. Poświęcimy też więcej uwagi zagranicznej promocji polskich firm, już nawiązaliśmy kontakt z klubami biznesowymi m.in. z Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii i Rosji. Przed nami wiele projektów i planów, którymi wkrótce będziemy się chwalić.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Ewa Moskalik – Pieper

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail