Czego szukasz

Rola kobiety w budowaniu polskiego biznesu – rozmowa z Emilią Bartosiewicz

Ruszył właśnie nabór do I edycji Plebiscytu Lady Business Awards. O idei tej inicjatywy, powstającej właśnie fundacji oraz potrzebie zachęcania kobiet do działania w biznesie rozmawiamy z Emilią Bartosiewicz, prezes i założycielką pierwszego w Polsce ogólnopolskiego klubu kobiet biznesu Lady Business Club.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 04/10/2017
na zdjęciu Emilia Bartosiewicz

Skąd pomysł na plebiscyt Lady Business Awards?

Jako klub kobiet biznesu Lady Business Club podejmujemy wiele inicjatyw i działań mających na celu promowanie przedsiębiorczości kobiet w Polsce i promowanie samych kobiet bezpośrednio. To często praca u podstaw i od podstaw.

Ten projekt narodził się z potrzeby zorganizowania wydarzenia, które przyciągnie uwagę mediów jak i świata biznesu. Pomoże nam w atrakcyjny sposób zwrócić uwagę na rolę kobiet w budowaniu filarów polskiego biznesu, na ich wpływ na rozwój przedsiębiorczości w Polsce.

Jaka jest idea plebiscytu?

Koncentrujemy się na kobietach, które są obecne w biznesie od wielu lat, zbudowały silne, rozpoznawalne marki, świetnie prosperujące firmy, a jednocześnie kierują się w biznesie etyką i czynią wiele dobrego dla otoczenia, np. dla środowiska lokalnego.

Chcemy, aby ich zaangażowanie i osiągnięcia zostały docenione i zauważone. Aby nagroda zachęciła je do mówienia o swoich sukcesach i inspirowania innych kobiet do podejmowania działalności biznesowej.

Dlatego też do kapituły Plebiscytu zaprosiliśmy wybitne przedsiębiorczynie, będące wzorem do naśladowania, m.in. twórczynię pierwszej polskiej luksusowej perfumerii – Stanisławę Missalę, prezes Grupy Kotrak, firmy informatycznej działającej na 5 kontynentach – Irenę Kurdziel, prezes Łuksja Sp. z o.o. – Zofię Żuk i prezes uznanej marki bieliźnianej Alles – Alicję Wojciechowską. Pozostałe nazwiska ujawnimy wkrótce.

Dlaczego taka inicjatywa jest potrzebna?

Mimo wielu podobnych inicjatyw, wciąż trzeba przekonywać kobiety, że warto prowadzić własny biznes, że nigdy nie jest za późno na spełnienie marzenia o własnej firmie. To właśnie na nas, kobietach, spoczywa wiele ról i obowiązków związanych z domem i wychowywaniem dzieci, które często utrudniają podjęcie samodzielnej kariery zawodowej.

Nie zawsze nasze otoczenie wspiera i akceptuje decyzję o zostaniu businesswoman. Kobiety mają po prostu trudniej i celem Lady Business Club jest im to ułatwić, nie tylko motywować i inspirować, ale dawać też konkretne wsparcie i wiedzę.

Do naszego klubu przystąpiło mnóstwo kobiet, które podjęły decyzje o własnym biznesie właśnie w momencie, gdy zostały mamami. Gdy potrzebowały większej niezależności, elastyczności, ciekawszych wyzwań życiowych. Macierzyństwo dało im siłę i pewność siebie oraz zmobilizowało do podjęcia nowych wyzwań, często realizacji marzeń.

Od 6 lat pomagam kobietom budować ich wizerunek w internecie, promować ich firmy, wspierać zmiany w biznesie. Sama jestem mamą dwóch małych dziewczynek Helenki i Apolonii, więc wiem, ile wymaga to trudu i wyrzeczeń, jak wysoko stawiają sobie poprzeczkę i jak często same siebie nie doceniają. Ten Plebiscyt ma pokazać, że warto szukać swojego miejsca w świecie biznesu, że mnóstwo kobiet przeszło tę drogę i dziś mogą być wzorem dla innych. A także warto mówić o swoich sukcesach i cieszyć się osiągnięciami innych kobiet. Myślę, że kobiety powinny być dla siebie wsparciem, motorem do działania, inspiracją.

Kto może zgłosić się do plebiscytu?

Jest kilka warunków, które powinny spełnić kandydatki. Przede wszystkim doświadczenie w biznesie – minimum 15 lat nieprzerwanego istnienia firmy i 10 lat zarządzania nią. Dalej sukcesy na polu zawodowym, którymi mogą być: silna pozycja na rynku lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim, rozpoznawalność marki, innowacyjność produktów, nowatorskie rozwiązania czy zdobyte nagrody i certyfikaty.

Aby zdobyć tytuł Lady Business 2017 konieczne jest też posiadanie nieposzlakowanej opinii na rynku i wśród klientów oraz wykazywanie się zaangażowaniem i odpowiedzialnością, poprzez prowadzenie działalności prospołecznej i charytatywnej.

Aby się zgłosić wystarczy wypełnić formularz na stronie www.ladybusinessawards.pl do końca października. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek odbędzie się podczas uroczystości inaugurującej powstanie naszej fundacji, 24 listopada 2017.r w Warszawie.

Organizatorem plebiscytu jest Lady Business Club, czym zajmuje się klub na co dzień?

Klub od 2011 r. zrzesza, integruje i promuje przedsiębiorcze, ambitne kobiety biznesu. Aktualnie należy do klubu ponad 70 firm z całej Polski, które regularnie uczestniczą w organizowanych przez nas spotkaniach biznesowych.

Nasza działalność wyraża się w haśle “Promuj siebie i swoją firmę”, a więc przede wszystkim pomagamy budować swoją markę osobistą i wizerunek firmy oraz wspieramy w efektywnym zarządzaniu firmą, wzmacniamy kompetencje managerskie.

Jakie korzyści zyskują członkinie?

Przede wszystkim kontakt z innymi kobietami biznesu, możliwość wymiany wiedzy i doświadczenia, uzyskania rekomendacji i nowych klientów. Zapewniamy wsparcie w strategicznych działaniach ich firm. Wszystkie nasze członkinie otrzymują pakiet świadczeń promocyjnych, obejmujących przede wszystkim działania PR i marketingowe.

Zapraszam wszystkie kobiety, które już posiadają swoje firmy (minimum 3 lata) do dołączenia do naszej społeczności i wzmacniania pozycji swojej firmy na rynku. Historie naszych członkiń pokazują, że może to być przełomowy etap rozwoju ich kariery.

Lady Business Club przekształca się właśnie w fundację, jak wpłynie to na działalność organizacji?

Decyzja zmiany statusu prawnego podyktowana jest możliwościami, jakie uzyskamy jako fundacja, m.in.: w pozyskiwaniu funduszy i prowadzeniu działalności poza granicami Polski.

Lady Business Club Business Woman Foundation wystartuje z nowym cyklem warsztatów i merytorycznych spotkań biznesowych poświęconych wiedzy praktycznej z zakresu PR-u, social mediów, budowania marki przedsiębiorcy online, prowadzenia firmy czy przetwarzania danych osobowych.

W planach są również bezpłatne, praktyczne i inspirujące e-booki, pierwszy dedykowany wyjątkowym kobietom biznesu ukaże się już na początku października. Poświęcimy też więcej uwagi zagranicznej promocji polskich firm, już nawiązaliśmy kontakt z klubami biznesowymi m.in. z Wielkiej Brytanii, Luksemburga, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii i Rosji. Przed nami wiele projektów i planów, którymi wkrótce będziemy się chwalić.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Ewa Moskalik – Pieper

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail