Czego szukasz

Rodzinny pomysł na biznes? Otwórz oddział Aviva dla Rodziny

Jeśli szukasz pomysłu na biznes, który wyróżnia się na rynku i stawia przede wszystkim na obsługę rodzin z dziećmi, ten pomysł na pewno Cię zainteresuje! Aviva dla Rodziny to przyjazne rodzinie miejsce, w którym spokojnie można porozmawiać o finansowych planach związanych z domem i rodziną. Marka Aviva dla Rodziny dynamicznie rozwija swoją sieć i poszukuje osób do współpracy oferując bogaty pakiet wsparcia na starcie. Dlaczego zdecydowała się skierować swoją ofertę właśnie do mam? I jakie wsparcie oferuje? Sprawdź!

  • Franczyzadlamamy.pl - 17/02/2016
Placówka Aviva dla Rodziny we Wrocławiu

Rozmawiamy z Tomaszem Banasiakiem, Managerem ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Aviva dla Rodziny.

Panie Tomaszu, przyznam, że kiedy pierwszy raz usłyszałam o koncepcie Aviva dla Rodziny pomyślałam, że w końcu ktoś to wymyślił! Sama mam trójkę dzieci i kiedy poszukiwaliśmy doradcy ubezpieczeniowego nie wyobrażałam sobie, że idę z całą ferajną do zwykłej placówki.

Cieszę się, że pomysł się spodobał. Prawda jest jednak taka, że to nie my pierwsi na niego wpadliśmy. Model placówek o domowym charakterze sprawdził się za oceanem. Podpatrzyliśmy, jak radzą sobie inni, jednocześnie pytając naszych doświadczonych agentów o ich obserwacje. Dowiedzieliśmy się, że o ile spotkania z klientami w luźnej, domowej atmosferze zawsze były efektywniejsze, o tyle ludzie coraz mniej chętnie zapraszają agentów do swojego domu. Odpowiedź na ten stan rzeczy była jedna – trzeba tak urządzić placówki, żeby jak najbardziej oddawały luźny, domowy klimat.

Placówki Aviva dla Rodziny zdecydowanie nie przypominają tradycyjnych banków czy urzędów.

Zgadza się. Nie znajdzie tu pani biurek, podwieszanych sufitów z jarzeniówkami i innych elementów, które kojarzą się z typowym finansowym oddziałem. Chodzi nam o to, żeby stworzona w placówce atmosfera była jak najbardziej miła i rodzinna, a pracujący tam ludzie niekoniecznie witali klientów „pod krawatem”. W takich warunkach łatwiej rozmawia się o swoich finansowych planach związanych z domem i rodziną.

aviva_dla_rodziny_Myslenice640

Ciekawi mnie, dlaczego zdecydowaliście się Państwo na budowanie placówek Aviva dla Rodziny jako sieci franczyzowej. Pewnie prościej byłoby, gdyby tak znana marka jak Aviva po prostu założyła swoje nowe placówki, ale później pomyślałam, że przecież to nie jest to samo… Że dzięki temu placówka zyskuje autentyczność.

Właśnie na tej autentyczności nam zależy. Franczyzobiorca pracuje przede wszystkim na swoje nazwisko i swoją renomę. Chcielibyśmy, aby klienci zarówno indywidualni jak i biznesowi myśląc o swoich potrzebach ubezpieczeniowych i finansowych pierwsze kroki kierowali do znanej już sobie osoby. Dlatego nie mamy nic przeciwko, aby w placówce każdy właściciel podkreślał swoją osobowość, hobby, to kim jest także w życiu prywatnym. Ściany naszych oddziałów zdobią więc zdjęcia ich właścicieli i charakterystyczne czy ważne dla nich przedmioty, jak np.  stare narty prababci we Wrocławiu. W adresie strony internetowej każdej placówki zaś znajduje się imię i nazwisko franczyzobiorcy.

Wystrój placówki,  jej otwarcie, czy choćby wspomniana strona internetowa są finansowane przez Avivę, prawda?  Muszę przyznać, że poziom wsparcia, jaki oferujecie, znacząco wyróżnia się wśród dotychczas opisywanych przez nas koncepcji.

Rzeczywiście kilkudziesięciotysięczne wsparcie marketingowe, jakie dajemy, robi wrażenie.  Do tego przez pierwsze pół roku co miesiąc przelewamy na konto naszego franczyzobiorcy 3 000 zł celem wsparcia w prowadzeniu biznesu. Od siódmego miesiąca takie wsparcie może być kontynuowane, ale jest zależne od poziomu osiąganej prowizji. Jest to rodzaj naszej zachęty do osiągania lepszej sprzedaży. Dodam też, że w naszym modelu franczyzowy nie ma opłaty licencyjnej.

Nam również zależy na powodzeniu tego biznesu, dlatego chętnie wspieramy naszych franczyzobiorców nie tylko finansowo, ale także merytorycznie oferując szkolenia. To czego oczekujemy to inwencja i inicjatywa w docieraniu do klientów.

Panie Tomaszu, Aviva jako znana marka do tej pory kojarzyła się z ubezpieczeniami, ale wiem, że w przypadku Aviva dla Rodziny to się zmieniło.

Aviva to przede wszystkim lider ubezpieczeń na życie i to się nie zmienia. Firma oferuje również ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne, dla firm, programy emerytalne i produkty inwestycyjne, w których także osiąga wysokie wyniki. Chęć kompleksowego zabezpieczenia przyszłości finansowej naszych klientów sprawiła, że poszerzyliśmy ofertę Aviva dla Rodziny o szeroką gamę produktów kredytowych i pożyczkowych, jak również ubezpieczeń ogólnych innych towarzystw.

Wyobrażam sobie, że wiele mam mogłoby świetnie czuć się w takiej branży…

… bo kto lepiej niż mamy potrafi zadbać o rodzinę i uświadomić innym mamom potrzebę ochrony jej najbliższych.

aviva_dla_rodziny_myslenice_obrazki640

Kim jest zatem idealna kandydatka do współpracy z siecią Aviva dla Rodziny?

To osoba otwarta na ludzi, łatwo nawiązująca kontakty. Ten biznes przede wszystkim opiera się na relacjach, ich budowaniu i utrzymywaniu. Potencjalna kandydatka nie może zakładać, że tylko przez ciekawy, oryginalny i niepowtarzalny na rynku klimat placówki, którą razem otworzymy, klienci będą walić drzwiami i oknami. W tym modelu biznesowym, tak jak i w innych związanych z pośrednictwem finansowym, trzeba aktywnie szukać klientów. Z reguły wszystko zaczyna się od pierwszego telefonu, a z czasem, czego życzymy naszym franczyzobiorcom, od poleceń zadowolonych klientów.

Czy znajomość branży ubezpieczeniowej i bankowej jest konieczna?

Nie jest to czynnik niezbędny. Tak naprawdę najważniejsza jest otwartość, autentyczność i umiejętność utrzymywania relacji z klientami. Musimy pamiętać, że cały czas mówimy o procesie sprzedażowym, więc doświadczenie w sprzedaży jest mile widziane, bez względu na to, czy związane ono było ze sprzedażą w swojej własnej firmie, czy na etacie.  Oczywiście produkty ubezpieczeniowe nie należą do najprostszych, jednak ilość oferowanych przez nas szkoleń plus doświadczenie sprzedażowe danej osoby powinny skutkować sukcesem.

W jakich lokalizacjach szukacie obecnie osób do współpracy? Czy są jakieś wymogi odnośnie wielkości miejscowości?

Szukamy partnerów w całej Polsce. Z doświadczenia sugerujemy im wybór miejscowości, w której liczba ludności osiąga przynajmniej 15-20 tys. mieszkańców. Trzeba też pamiętać, że docelowa placówka powinna spełniać przynajmniej trzy podstawowe wymagania: mieć powierzchnię 40m2, mieścić  się na parterze i mieć wejście od ulicy.

aviva_dla_rodziny_kawa640

Z kim rozmawiać i gdzie powinny się zgłaszać wszystkie nasze Czytelniczki, które zainteresował pomysł?

Zapraszam do kontaktu ze mną pod adresem mailowym [email protected] lub numerem telefonu 605 553 793. Szczegółowe informacje można znaleźć również na naszej stronie internetowej www.dlarodziny.aviva.pl.

Kontakt zostawiony w formularzu poniżej trafi na moją skrzynkę, a ja obiecuję oddzwonić!

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

 

Logo_Aviva_Dla_Rodziny300

 

rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcia: własność Aviva dla Rodziny: zdjęcia placówek we Wrocławiu, Myślenicach i Kaliszu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Ile zostanie mi na rękę z faktury VAT?

Niejedna z nas pewnie zastanawia się jak to jest z kwotami na fakturze, a faktycznymi zarobkami. Na ile musisz wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcesz? Przeczytaj jakie są formy i ogólne zasady opodatkowania.
  • Marta Serafin - 21/01/2020

Kwota z faktury, a faktyczny zarobek

Obciążenia fiskalne oraz składki społeczne stanowią znaczną część zarobków przedsiębiorcy. Często pojawia się pytanie, na ile muszę wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcę? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania działalności oraz statusu VAT przedsiębiorcy. Ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT? Sprawdźmy!

Formy opodatkowania

Potencjalny przedsiębiorca ma do wyboru kilka form opodatkowania. Decyzja zależy m.in. od rodzaju działalności, wysokości przychodów oraz kosztów a także innych czynników takich jak ryzyko podatkowe czy możliwość wpływania na obciążenia podatkowe. Co istotne formę opodatkowania można zmienić w zależności od powyższych okoliczności.
Osoby fizyczne mogą płacić podatek dochodowy wg następujących form opodatkowania:

  • wg skali podatkowej w zależności od wysokości dochodu wg stawki 17%, 32% (tzw. zasady ogólne)
  • wg jednolitej stawki 19%;
  • ryczałt ewidencjonowany;
  • w formie karty podatkowej.

Aby określić faktyczny zarobek przedsiębiorcy należy dodać do kwoty „na rękę” odpowiednio podatek dochodowy oraz ewentualnie VAT. Wysokość obciążeń fiskalnej zależy od formy opodatkowania oraz stawki VAT.

Zasady ogólne

Zasady ogólne to forma opodatkowania dostępna dla każdego przedsiębiorcy bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Polega na opodatkowaniu dochodu wg stawki 17% oraz 32% dla dochodów ponad limit 85 528,00 zł. Dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów.

Faktyczny dochód ustala się poprzez zastosowanie metody „od sta” (potocznie „od stu”), przy której od kwoty netto ustala się kwotę brutto, która zawiera w sobie dodatkową wartość podatku dochodowego. Wyliczony podatek oraz podstawę opodatkowania należy zaokrąglić do pełnych złotych. Zobaczmy pierwszy przykład ile zostanie Ani na rękę z faktury VAT?

Jak obliczyć kwotę na rękę z faktury?

Przykład 1

Anna prowadzi działalność gospodarczą w zakresie reklamy opodatkowaną na zasadach ogólnych wg stawki 17%. Jest czynnym podatnikiem VAT. Planuje uzyskać dochód w styczniu 2020 w wysokości 2 000 zł „na rękę”. Anna wylicza dochód brutto, który powinna wykazać na fakturze w następujący sposób:

2 000 zł/(100%-17%) = 2 409,64 zł Jako czynny podatnik VAT Anna powiększy wyliczoną kwotę o podatek VAT wg stawki odpowiedniej dla świadczonych przez nią usług – 23%: 2 410,00 zł x 1,23 = 2 964,30 zł brutto

Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 964 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu, a także opłacone składki społeczne.

Sprawdź też działalność nierejestrowaną od strony podatkowej

Podatek liniowy dostępny jest dla przedsiębiorcy wg jednolitej stawki 19% bez względu na wielkość dochodów. Charakterystyczne dla tej formy opodatkowania jest brak możliwości pracy na rzecz byłego pracodawcy oraz korzystania z ulg podatkowych. Podobnie jak przy zasadach ogólnych dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów. Zasada wyliczania faktycznego zarobku jest analogiczna jak dla skali podatkowej, różnica jest jedynie w stawce podatkowej. Posługując się danym z Przykładu 1 dochód Anny brutto wykazany na fakturze dla kontrahenta wyniesie:

Podatek liniowy

2 000 zł/(100%-19%) = 2 469,16 zł

2 469 zł x 1,23 = 3 037,07 zł brutto Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 3 037 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu a także opłacone składki społeczne.

Ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt ewidencjonowany polega na tym, że podatek płacony jest od przychodu, nie od dochodu, wg stawki 20%, 17%, 8,5%, 5,5% oraz 3% w zależności od rodzaju wykonywanej działalności. Z tej formy opodatkowania wyłączeni są przedsiębiorcy, których przychód przekracza 250 000 euro a także wiele rodzajów działalności takich jak apteki, kantory czy niektóre wolne zawody. Przy wyliczaniu zarobku „na rękę” podstawiamy do wzoru odpowiednią dla rodzaju działalności stawkę ryczałtu.

Przykład 2

Adam prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług remontowych opodatkowaną ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 5,5%. Jest czynnym podatnikiem VAT. W styczniu 2020 planuje osiągnąć na rękę kwotę 2 000,00 zł.

Adam wylicza dochód brutto, który powinien wykazać na fakturze w następujący sposób: 2 000,00 zł/(100%-0,055%) = 2 116,40 zł Adam świadczy usługi remontowe na rzecz budownictwa mieszkalnego wg stawki 8%. 2 116,00 x 1,08 = 2 285,28 zł

Adam uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 285 zł. Adam może zmniejszyć przychód o opłacone składki społeczne.

Karta podatkowa

Z opodatkowania w formie karty podatkowej mogą korzystać przedsiębiorcy prowadzący m.in. drobną działalność gastronomiczną, usługową, handlową. Jest to najprostszy podatek, gdzie nie trzeba liczyć przychodów ani kosztów, nie prowadzi się także żadnych ewidencji.

Przedsiębiorca osiągający przychód opodatkowany w formie karty podatkowej nie musi sprawdzać zarobku na rękę, gdyż podatek płaci co miesiąc w stałej wysokości na podstawie wydanej przez organ podatkowy decyzji. Jeśli jest czynnym podatnikiem VAT musi doliczyć do oczekiwanej kwoty dochodu podatek VAT wg właściwej dla niego stawki VAT.

Mam nadzieję, że teraz będzie Ci łatwiej obliczyć, ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Serafin
Doradca podatkowy z ponad 10-cio letnim doświadczeniem w księgowaniu zarówno dużych firm, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Aktualnie jako Księgowa inFakt rozlicza m.in. mamy na własnej działalności. Prywatnie mama trójki dzieci.

Video: Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy – RoboCAMP

Szukasz pomysłu na biznes, który pogodzisz z życiem rodzinnym? Robo CAMP to zajęcia dla dzieci i młodzieży z robotyki i programowania. Na czym polega ten biznes? Jak wygląda praca na co dzień? Jak prowadzić taki biznes? Na te pytania odpowie Wojciech Syrocki.
  • Agnieszka Wadecka - 08/01/2020
dwoje dzieci z komputerami leżących na podłodze

Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy

W maju 2019 na naszym Facebooku prowadziłyśmy serię LIVE’ów o franczyzach idealnych dla mam.

Podczas siódmej rozmowy naszym gościem był Wojciech Syrocki, który założył i rozwija RoboCAMP, współpracując z wieloma przedsiębiorczymi mamami. Rozmowę prowadziła Joanna Gotfryd.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA

O czym rozmawiałyśmy?

Joanna z Wojciechem odpowiedzieli na pytania takie jak:

  • Na czym polega biznes franczyzowy z RoboCAMP?
  • Jak założyć własną firmę z RoboCAMP?
  • Jak organizować zajęcia z robotyki i programowania?
  • Oraz na pytania oglądających

Zobacz nagranie z rozmowy:

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Zainspiruj się innymi pomysłami na biznes dla mam:

Akcja Franczyza dla Mamy – dowiedz się więcej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail