Czego szukasz

Rodzic w pracy – kariera czy opieka nad dzieckiem?

Dla wielu pracujących Pań projekt „Mama” jest jednym z najważniejszych w całym życiu. Niezależnie od zajmowanego stanowiska, wysokości zarobków czy miejsca pracy łączenie roli pracownika i matki często stanowi wyzwanie. Jak dziś pracodawcy wspomagają kobiety w realizacji się na tych dwóch ważnych polach: zawodowych i rodzinnym?

Przyjazny pracodawca

Poza ustawowymi obowiązkami pracodawców wobec rodziców, mają oni szeroki wachlarz możliwości wsparcia pracowników, którzy posiadają dzieci. Większość firm oferuje swoim pracownikom prywatną opiekę medyczną, którą można dodatkowo objąć także członków najbliższej rodziny. Bez wątpienia jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej pożądanych benefitów, który ucieszy każdą młodą mamę.

Powszechnym rozwiązaniem w firmach jest dofinansowywanie lub opłacanie pracownikom ubezpieczenia na życie. Karta sportowa ofertowana także najmłodszym członkom rodzin, pomaga aktywnie i pomysłowo spędzać czas wolny rodzicom i dzieciom.

Wielu pracodawców pomaga powracającym po urlopie macierzyńskim Paniom poprzez elastyczne formy pracy (np. możliwość częściowej pracy zdalnej, ½ lub ¾ etatu, w sytuacjach awaryjnych możliwość przyjścia do biura z pociechą), czy szkolenia wdrożeniowe, przypominające specyfikę pracy.

Placówki przyzakładowe

Świetnym pomysłem, powracającym po latach, są żłobki i przedszkola przyzakładowe. Coś co jeszcze chwilę temu było uznawane za relikt poprzedniej epoki, staje się jednym z najbardziej pożądanych benefitów dla młodych rodziców.

Dzięki zapewnionej opiece nad dzieckiem w miejscu pracy, pracownik oszczędza czas na dojazdy, czuje się spokojniej, gdy w czasie przerw może zajrzeć do swojej latorośli.

Nie każdy pracodawca może sobie pozwolić na uruchomienie takiej placówki, ale może zdecydować się na partycypowanie w opłatach za żłobek, przedszkole lub współfinansuje wynagrodzenie niani.

Inne formy wsparcia

Często organizacje świętują narodziny pociech pracowników poprzez zakup wyprawki, następnie pomagają w kupnie podręczników czy przyborów szkolnych.

Pracodawcy chętnie urządzają także pikniki rodzinne, kupują prezenty mikołajkowe czy zapraszają dzieci do odwiedzenia miejsca pracy rodziców.

Takie inicjatywy wspomagają procesy integracji wewnątrz firmy, ale także pokazują rodzicom, że pracodawca docenia i szanuje ich aktywność pozazawodową.

Kluczem do godzenia roli pracownika oraz mamy lub taty, nie jest jednak liczba przeróżnych benefitów. Najistotniejsza jest kultura organizacyjna, która wspiera utrzymanie równowagi pomiędzy pracą, a życiem osobistym, empatyczny szef obdarzający pracowników zaufaniem, zrozumienie, że dla części ludzi rodzina jest ważniejsza niż kariera.

Takie środowisko pracy będzie dla rodziców prawdziwą wartością, a prezent na Dzień Dziecka czy dofinansowanie letniego wypoczynku będzie miłym dodatkiem.

Artykuł przygotowany przy współpracy z bardzohr – agencją employer & employee branding.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×