Czego szukasz

Moja pasja. Moja rodzina. Mika Brzezinski

Niezależnie, czy znamy historię zawodową dziennikarki Miki Brzezinski, czy jest nam ona obca, w tej książce jest coś, co bliskie każdej kobiecie: wielkie ambicje, próba połączenia wielu sfer życia jednocześnie i próba pokazania światu, że nic nam nie jest obce, ze wszystkim damy sobie radę. Czy rzeczywiście? Moja pasja. Moja rodzina to kolejna bestsellerowa książka, którą chciałabym Wam polecić.

Między młotem, a kowadłem

Historia Miki Brzezinski pokazuje, że takie zawieszenie pomiędzy kilkoma życiami, kompulsywne przeskakiwanie z jednej roli w drugą, doprowadziły ją do wielu złych wyborów zawodowych po drodze i były przyczyną niemałej rodzinnej tragedii. Jej życie to nieustanna żonglerka: mąż, dzieci, kariera. O jakiej byśmy karierze nie mówili, zna to każda pracująca matka. Brzezinski uczciwe i szczerze pisze o swoim życiu. To nie jest laurka wystawiona jej sile i zorganizowaniu, jakie widujemy na blogach z różowymi bobasami. To matka, która często nie docierała na przedstawienia dzieci, bardzo często nie miała siły z nimi porozmawiać. To pracownica, która zapomniała, kto to fryzjer i jak wyglądają obecne kanony mody. Musiała nieustannie wybierać, a nie każdy jej wybór był słuszny. Sporo czasu zajęło jej zapanowanie nad własnym życiem. Ale nadal nie wie, czy tak ono powinno wyglądać. I myślę, że nie wie żadna z nas. Kobiece życie jest nieustanną utratą. Chcemy być wszędzie i mieć wszystko naraz. Cierpimy, gdy rezygnujemy. Udajemy, gdy próbujemy połączyć wszystko.

Już nie przepraszam, że nie gotuję

Czy Mika Brzezinski daje nam receptę na sukces rozumiany jako połączenie rodziny i kariery zawodowej? Ja jej nie dostałam. Każde z jej posunięć niosło za sobą jakąś utratę. Ale może najważniejsze, co wynika z tej książki, to fakt, że Mika pogodziła się z tym, co wybrała. Przestała patrzeć na swoje życie przez pryzmat winy. Postanowiła tak je zorganizować, żeby funkcjonowało jak najlepiej. Przestała udawać, że potrafi robić wszystko jednocześnie. Ta książka nie nawołuje: zostawcie dzieci, jak ja i realizujcie zawodowe marzenia. Ta książka mówi, jeśli praca i rodzina to cele, które są dla Was ważne, musicie pogodzić to najlepiej, jak się da. Nie zważając na opinię publiczną, na wyrzuty sumienia. Zróbcie to jak najlepiej. Jak najlepiej dla rodziny i jak najlepiej dla swoich ambicji bez nieustannego poczucia winy. Mika Brzezinski przyznała się przed sobą, że musi pracować, że tradycyjne podejście do macierzyństwa ją męczy. Przestała przepraszać za to, że nie gotuje, że miała dwie opiekunki do dzieci. Tak wybrała. I jedynymi osobami, które będą mogły ją z tego rozliczyć będzie jej mąż i córki.
 

Chcesz mieć egzemplarz książki dla siebie? Albo podarować go przyjaciółce? Dla Czytelniczek naszego portalu specjalna oferta na stronie wydawnictwa. Sprawdź szczegóły >>>

Książkę możesz też wygrać tutaj >>


 

Tytuł: Moja pasja. Moja rodzina

Autor: Mika Brzezinski, Daniel Paisner

Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Korektorka (www.dokorekty.pl), na co dzień z komputerem podczas pracy nad tekstami. Po pracy na dywanie z córkami wśród baletek, kredek i tysiąca rzeczy niezbędnych, w weekend krążąca po Warszawie i szukająca miejsc, gdzie można wejść z dziećmi bez poczucia winy. W wakacje z całą rodziną, przyjaciółmi i dobytkiem na rowerach zwiedzająca na razie Polskę i Europę, ma nadzieję na cały świat.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×