Czego szukasz

Rebelki – liderki społeczne pokolenia Z.

Henkel Polska wraz z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii zorganizował program społeczny Rebelki, dzięki któremu 20 uczestniczek mogło zrealizować pięć autorskich projektów społecznych.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 17/09/2019
Rebelki zdjęcie grupowe dziewczyn

Program Rebelki to kolejna inicjatywa na rzecz różnorodności. – Tym razem kierujemy ją do młodych, ambitnych dziewczyn – liderek społecznych, które chcą wspólnie z nami zmieniać świat – mówi Anna Kobierska, Corporate Communications Senior Specialist w firmie Henkel, mentorka w programie Rebelki.

Pokolenie Z – a jednak zaangażowane

Ten program aktywuje do działania pokolenie Z – czyli osoby urodzone po 2000 roku – które jest ostatnio przedmiotem licznych badań. 20 uczestniczek mogło dzięki niemu stworzyć ambitne i istotne społecznie akcje, które przynoszą realne efekty i są pożyteczne dla obywateli.

Skierowany do osób mających już pierwsze doświadczenia w temacie, rozwija umiejętności liderskie oraz zachęca do prospołecznych akcji. Dzięki takim inicjatywom zaszczepia się w następnych pokoleniach postawę która może być przyczynkiem do inicjowania istotnych zmian.

20 uczestniczek podzielonych zostało na 4 osobowe zespoły, z których każdy wspierany był przez mentorki z firmy Henkel.

Społeczne inicjatywy

Zresztą o poważnym podejściu i społecznym zaangażowaniu Rebelek niech powiedzą zainicjowane przez nie akcje:

  • Akcja Menstruacja – Projekt edukacyjny ukierunkowany na walkę z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach prowadzonej dodatkowo zbiórki zapewnione zostaną środki do higieny intymnej dla kobiet, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej.
  • Nie bądź @! – kampania społeczna poświęcona walce z patotreściami w mediach społecznościowych. Zespół projektowy do swoich działań angażuje YouTube’owych influencerów, którzy mają stanowić przykład tworzenia wartościowych treści.
  • Ups! My Boobs – skierowana do młodych kobiet kampania edukacyjna, promująca świadome dbanie o piersi. Efektem projektu jest seria merytorycznych artykułów oraz wywiadów z lekarzami i brafitterkami, przekazujących informacje na temat podstawowych zasad zdrowia piersi i odpowiedniego doboru biustonosza.
  • Yes! YOUth Can – stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież, którego misją jest promowanie pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspieranie zaangażowanej społecznie młodzieży. W ramach prowadzonych akcji, w wybranych placówkach edukacyjnych organizowane są symulacje wyborów oraz panele dyskusyjne z udziałem ekspertów ze świata biznesu i polityki podczas wydarzeń lokalnych.
  • THINK. IT’S LEGAL. – projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów. Osią inicjatywy jest blog Think. It’s legal oraz profil na Instagramie.

Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa, pracy w zespole, zarządzania projektami i zwiększania ich skali.

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat.

Rebelki_dwie_uczstniczki_programu

W dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek z całej Polski. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji.

A tak o programie wypowiadają się organizatorzy

„Dla mnie osobiście udział w programie Rebelki, był niesamowitym przeżyciem. Ta nieposkromiona energia dziewczyn, ich zapał są imponujące i na szczęście zaraźliwe. Jestem przekonana, że nowe doświadczenia, sukcesy i pokonane trudności będą dla uczestniczek świetną lekcją, która zaowocuje w przyszłości i przełoży się nie tylko naich kolejne projekty, lecz także na budowę kapitału społecznego” – Anna Kobierska, mentorka w programie Rebelki.

„Jestem pod wrażeniem projektów, które powstały w ramach programu Rebelki. Najbardziej jednak cieszę się z tego, jak w ciągu tych kilku miesięcy dziewczyny dojrzały jako menedżerki i zbudowały szczerą więź z mentorkami” – powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii. Jestem dumna, że mogliśmy stworzyć z Henklem program w tak ważnym temacie.

Zwolnieni z Teorii

To największa w Polsce olimpiada, w której licealiści i studenci realizują własne projekty społeczne. To sposób na zmotywowanie młodych ludzi do działania na rzecz innych oraz zdobywania niezbędnych na rynku pracy kompetencji, takich jak zarządzanie, praca w zespole, przywództwo. W działającej od 2014 roku olimpiadzie wzięło udział ponad 50 000 osób, dzięki którym powstało prawie 2 000 projektów społecznych – co roku, blisko 70% uczestników stanowią dziewczyny.

Henkel

Jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat, zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników.

Zdjęcia są własnością firmy Henkel.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail