Czego szukasz

Przelew za granicę bez konta walutowego w banku?

Przelewy zagraniczne dla jednych są niemalże codziennością, inni zaś wykonują je jedynie okazjonalnie, nawet rzadziej niż raz do roku. I w jednym, i w drugim przypadku warto poszukać takich rozwiązań, dzięki którym nie będziemy przepłacać za przelewy walutowe. Jedną z opcji godnych rozważenia są kantory internetowe, które słyną z bardzo korzystnych kursów walut i szybkiej, bezpiecznej wymiany.

osoba siedząca przy biurku trzyma w rękach banknoty i kalkulator

Komu opłaca się założenie konta walutowego?

Konto walutowe to takie, które jest prowadzone w innej walucie niż złotówki. Można je założyć w tym samym banku, w którym mamy standardowy ROR, ale warto najpierw zrobić „rozeznanie w terenie” i sprawdzić również inne oferty – przynajmniej w niektórych przypadkach możemy otworzyć rachunek walutowy, nie posiadając konta złotówkowego w tym samym banku.

Dokonując wyboru, warto zwrócić uwagę m.in. na koszty prowadzenia konta, przelewów wychodzących i przychodzących oraz wypłacania pieniędzy w bankomacie.

Posiadanie konta walutowego to rozsądne wyjście przede wszystkim dla tych osób, które w miarę regularnie posługują się obcą walutą, np. rozliczają się z zagranicznym klientem lub dostawcą, często podróżują lub robią zakupy online na zagranicznych portalach.

Lepsze kursy walut w e-kantorach

Zaletą posiadania konta walutowego jest to, że możemy rozliczać się bezpośrednio w wybranej obcej walucie, nie uzależniając rzeczywistych kosztów od kursów walut obowiązujących w banku.

Bankowe kursy są bowiem obciążone dość wysoką marżą, która powoduje, że powstaje spread walutowy – różnica pomiędzy ceną kupna, a ceną sprzedaży waluty. W związku z tym kiedy klient kupuje walutę, jej cena wysoka, zaś kiedy sprzedaje – niska.

Znacznie niższą marżę, a co za tym idzie – również mniejszy spread i atrakcyjniejszy kurs waluty – znajdziemy w internetowym kantorze. W zależności od tego, jaką kwotę wymieniamy, w kantorze online możemy zaoszczędzić średnio od kilku do kilkuset złotych w porównaniu do wymiany w banku.

Dla przykładu, kupując 500 EUR w internetowym kantorze zapłacimy 2148,80 PLN, zaś w jednym z największych polskich banków 2216,85 PLN (według kursów z 20.03.2017).

Wymiana waluty w internetowym kantorze odbywa się – najkrócej rzecz ujmując – poprzez przesłanie środków pomiędzy kontem złotówkowym i walutowym.

Przelew zagraniczny bez konta walutowego

Nie posiadając konta walutowego, zazwyczaj wysyłamy przelew za granicę korzystając ze zwykłego konta złotówkowego – i godząc się z tym, że możemy sporo za to zapłacić.

Na terenie Unii Europejskiej możemy wykonać przelew SEPA (tylko w walucie euro), który kosztuje ok. 5-10 zł. Jeżeli jednak chcemy wysłać środki w innej walucie niż euro lub poza UE (przelew SWIFT), cena transakcji jest już wyższa i wynosi kilkadziesiąt złotych lub procent od kwoty, którą przesyłamy.

Od pewnego czasu możemy jednak obniżyć koszt takiej transakcji, ponieważ niektóre internetowe kantory udostępniają klientom również możliwość wykonania przelewu zagranicznego, np. https://internetowykantor.pl/land/przelewy/. Do wykonania takiej transakcji w e-kantorze nie potrzebujemy konta walutowego, a jej cena jest znacznie niższa ze względu na atrakcyjne kursy walut.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Fotolia

<

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×